Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 255408 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #120 Gepost op: 17-01-2014, 04:21:25 »
Tijdens uiteindelijke test steeds zo in beeld:

Omnia vincit amor

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #121 Gepost op: 17-01-2014, 07:50:06 »
Hangen in Hongkong altijd Engelse borden of Chineese borden?
Allebei. In de eerste aflevering zag je ook borden met een deel van de tekst Chinees (Kantonees?) en een ander deel van de tekst Engels.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #122 Gepost op: 17-01-2014, 08:33:53 »
Ze begint voor mij een beetje de Art van het seizoen te worden. Too obvious en met die enveloppen versturen, dat pleit eerder tegen haar als Mol dan voor, gezien de roei en gokopdracht die nu alleen roeiopdracht werd...

Ik zou zeggen: pleit juist vóór haar als mol. De Mol heeft er belang bij dat er geld wordt ingezet op mensen die de finale niet halen. Dan verdwijnt dat geld uit de pot, als ik het goed begrijp.
Nu weet de mol natuurlijk ook niet wie er mee gaan naar de finale. Dus hoe eerder er geld wordt verzonden, hoe groter de kans dat er geld wordt verstuurd naar een kandidaat die de finale niet haalt. Daarnaast kwam het heel handig uit dat Freek het samen wilde doen. Zijn ze allebei een beetje verdacht.

Bijomend voordeel nu: er kon geen geld ingezet worden om te gokken bij het roeien. Bij winst kon dus maximaal €1.000 worden verdiend. Mocht de €2.400 nog in de pot hebben gezeten, zou de groep dit vast niet helemaal hebben ingezet. Zeker niet, omdat ze best een sterk team hadden uitgezocht. Er zou dus sowieso geld in d epot blijven. Nu kon, bij verlies, de pot leeg blijven.
Dus: sterke zet van de mol.
En dan ook nog lekker achterin gaan zitten en een beetje half roeien :)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #123 Gepost op: 17-01-2014, 08:38:51 »
Ik zou zeggen: pleit juist vóór haar als mol. De Mol heeft er belang bij dat er geld wordt ingezet op mensen die de finale niet halen. Dan verdwijnt dat geld uit de pot, als ik het goed begrijp.


Klopt niet. Het geld blijft er sowieso in. Je krijgt alleen extra geld naarmate de aflevering dat je het opstuurt.
Die 2400 euro blijft sowieso in het spel.
klaar voor de strijd

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #124 Gepost op: 17-01-2014, 08:42:44 »
Aha, dan zat ik daar verkeerd.  :-X
Maar dan nog: geen geld om in te zetten bij het gokken. Toename van de pot is dus maximaal €1.000.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #125 Gepost op: 17-01-2014, 10:52:29 »
Ik switch terug naar Sophie als mijn nummer 1 verdachte.
Ben nu afl.3 aan het terug kijken en zij doet echt heel stiekem  ::vergroot::

Ook in die boot heel zachtjes meedoen en achterin zitten, niet opvallen.
Stiekem dat glimlachje als de kandidaten horen dat het geld verstuurd is.

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Is Sofie Van Den Enk de mol 2014?
« Reactie #126 Gepost op: 17-01-2014, 14:51:30 »
Plaats dit in het topic van Sofie dan  :-\\
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Molthijn

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #127 Gepost op: 17-01-2014, 14:58:38 »
Ik verdenk Sofie Van Den Enk. In het filmpje waarin Sofie door Kees Tol wordt voorgesteld als kandidaat widm 2014 belt Kees bij het huis van Sofie aan. Vervolgens lijkt hij naar de brievenbus te wijzen. Een type brievenbus die ook in de eerste afl (en waarschijnlijk afl 9) te zien is en zal zijn. Wanneer de voordeur open gaat lijkt hij nogmaals naar die brievenbus te wijzen. Terwijl in de voordeur al een brievenbus zit.

In de opdracht "schijnbeweging" wordt duidelijk "mol" geschreven met een type lamp die alleen Sofie en Owen hebben. Owen is exit dus.... Ook stonden zij als enige duo op begane grond maar zeker niet in de hoogte zoals de andere duo's. Een mol houd niet van hoogte en zij hebben ook nog eens niets gezien, een mol is slechtziend.

Regelmatig komen in de afleveringen tot nu toe (1, 2, en 3) vlindertjes in beeld. Sofie heeft een ketting met een vlindertje. Oorspronkelijk in het Oosten, staat één vlinder symbool voor maagdelijkheid.

Vlindertjes in de tafel op het podium van de Chinese opera.
Graffiti Vlindertjes op de muren van het pakhuis/tv studio
Vlindertjes in de takken bij de lift waar Freek en Sofie de brieven vooruit posten.
Vlindertjes op de paraplu van een man op het strand bij de dragonboot race en bij de dragonboot race doet zij in de boot nieteens actief mee.

Ook zegt zij dat ze van kruipen houdt bij de opdracht "labyrint" in de "tv studio"

Cheers,

Molthijn
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 19:51:30 door Molthijn »
Always breath out on the way up

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #128 Gepost op: 17-01-2014, 15:53:17 »
Er is in al die jaren nog nooit zo'n duidelijke mol geweest als nu, ook opvallend dat de anderen weinig nep-mollenstreken uitvoeren.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #129 Gepost op: 17-01-2014, 16:26:45 »
Uit het Moldagboek: "Heel toevallig was er geen geld meer om in te zetten op deze wedstrijd, dus dat die gewonnen werd was daardoor iets minder erg..."

Dat is natuurlijk niet heel toevallig, maar een bewuste mol actie. Hoi Sofie! (Of Freek, maar Sofie was de aanstichter om wat op te sturen.)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #130 Gepost op: 17-01-2014, 16:45:10 »
Uit het Moldagboek: "Heel toevallig was er geen geld meer om in te zetten op deze wedstrijd, dus dat die gewonnen werd was daardoor iets minder erg..."

Dat is natuurlijk niet heel toevallig, maar een bewuste mol actie. Hoi Sofie! (Of Freek, maar Sofie was de aanstichter om wat op te sturen.)

Freek was degene die dat achter de rug om wilde doen.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #131 Gepost op: 17-01-2014, 17:54:44 »
Freek was degene die dat achter de rug om wilde doen.
inderdaad, maar dan zou freek de meest obvious mol ooit zijn.
ik denk dat de scene geregisseerd is, meer om hem heel verdacht te laten zijn.

Trouwens bij 1 van biechten van Sophie zei ze over vrouwen verbond

"Ik weet niet zo goed hoe dit werkt"
Kan een hint zijn dat de mol niks weet van samenwerken, alleen van lastig zijn.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #132 Gepost op: 17-01-2014, 18:45:59 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik wil niet rot doen, en ik heb het filmpje niet gezien. Maar een molletje met stekels? Is dat niet een egel?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #133 Gepost op: 17-01-2014, 18:46:55 »
inderdaad, maar dan zou freek de meest obvious mol ooit zijn.
ik denk dat de scene geregisseerd is, meer om hem heel verdacht te laten zijn.

Huh? Freek is 'obvious' maar Sofie niet..?  ???
 
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molthijn

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #134 Gepost op: 17-01-2014, 19:44:16 »
Goed gezien man kun je print-screen maken? Ik verdenk haar ook.

Doen ze misschien expres, zodat we denken "Dat kan de mol nooit zijn" te overduidelijk.


http://www.show.nl/video/is-tygo-of-sofie-straks-de-mol/
Filmpje van de introductie van Tygo en Sofie. Kees belt bij Sofie aan omstreeks 01:06. Hij wijst bij nader inzien maar 1x naar de brievenbus.
Ook is het plaatje op de tas natuurlijk een egeltje en geen molletje, stom, stom, stom.
 
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 19:50:56 door Molthijn »
Always breath out on the way up

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #135 Gepost op: 17-01-2014, 20:38:25 »

http://www.show.nl/video/is-tygo-of-sofie-straks-de-mol/
Filmpje van de introductie van Tygo en Sofie. Kees belt bij Sofie aan omstreeks 01:06. Hij wijst bij nader inzien maar 1x naar de brievenbus.
Ook is het plaatje op de tas natuurlijk een egeltje en geen molletje, stom, stom, stom.
 
of niet...zo'n U.S. mailbox ziet er gewoon mooi uit in een shot...beter dan die brabantia dingen die wij hebben...en vergeet niet dat Susan in Amerika heeft gezeten een tijdje he ;)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #136 Gepost op: 18-01-2014, 01:13:00 »
Sofie twittert nu een foto waarop ze staat, samen met Linda de..... ;)  ::tandpastasmiley::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #137 Gepost op: 18-01-2014, 09:02:27 »
Ik heb Sofie heel even als Mol overwogen (n.a.v. het vinden/inzetten van de zwarte vrijstelling en mijn idee dat de productie ook wilde dat die in het spel kwam), maar aflevering 3 heeft me daar weer vanaf geholpen.

Het opsturen van het geld kan ik alleen als onmols zien (zie voor onderbouwing mijn post in het Freek-topic) en bovendien zorgt ze er bijna eigenhandig voor dat de roeiopdracht gewonnen wordt. Sommigen vinden dat ze niet hard meeroeit, maar ik denk dat dat alleen maar zo lijkt (door betere techniek), dan wel dat ze de boot niet uit balans wil brengen i.v.m. het oneven aantal roeiers. Bovendien, wat heeft dat voor zin als je de rest net (goed, naar blijkt!) uitgelegd hebt hoe ze het moeten doen?

Offline poekieshenty

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #138 Gepost op: 18-01-2014, 15:45:45 »
Iets wat mij opviel:

Art in aflevering 3 om 5:20
'Bij de vorige test kwam de zwarte vrijstelling in het spel. Door wie? Dat weten de kandidaten niet'

Naar mijn mening (misschien ook een beetje door tunnelvisie  ;D) klinkt dit als een vooraf bedachte zin.
Normaal gesproken zou hij toch iets zeggen als: 'Sofie heeft hem ingezet, maar verder weet niemand dat.'

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #139 Gepost op: 18-01-2014, 16:40:42 »
Iets wat mij opviel:

Art in aflevering 3 om 5:20
'Bij de vorige test kwam de zwarte vrijstelling in het spel. Door wie? Dat weten de kandidaten niet'

Naar mijn mening (misschien ook een beetje door tunnelvisie  ;D) klinkt dit als een vooraf bedachte zin.
Normaal gesproken zou hij toch iets zeggen als: 'Sofie heeft hem ingezet, maar verder weet niemand dat.'
ik zie hem dat nou niet zo zeggen...