Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 255411 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #140 Gepost op: 21-01-2014, 04:33:02 »
Veel vlinders te zien, link ketting Sofie, maar kan ook zó in topic van Susan.
Omnia vincit amor

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #141 Gepost op: 21-01-2014, 04:36:27 »
Veel vlinders te zien, link ketting Sofie, maar kan ook zó in topic van Susan.

Ik voel een "Sanne Vogel" opkomen.....Inderdaad wel opmerkelijk Loebas!
Meer L

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #142 Gepost op: 21-01-2014, 08:52:04 »
Veel vlinders te zien, link ketting Sofie, maar kan ook zó in topic van Susan.

Die dan kennelijk idd ook weer te linken zijn aan Susan ivm Gooische Vrouwen (kijk ik nooit maar goed).

Een hint moet eenduidig naar één persoon, i.e. de Mol, verwijzen..
Anders is het geen (goede) hint.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 21-01-2014, 09:35:05 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #143 Gepost op: 21-01-2014, 09:02:20 »
Wat ik mij afvraag: zijn er ooit officiële hints geweest in de afleveringen die leiden
naar een personage/programma dat die persoon zou spelen?

Muzikale hints blijkbaar wel, maar in de afleveringen weet ik het niet.
klaar voor de strijd

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #144 Gepost op: 21-01-2014, 09:12:12 »
Wat ik mij afvraag: zijn er ooit officiële hints geweest in de afleveringen die leiden
naar een personage/programma dat die persoon zou spelen?

Muzikale hints blijkbaar wel, maar in de afleveringen weet ik het niet.

Ik herinner me bijv. muzikale hints naar Inge Ipenburg die een hint waren naar GTST (niet zozeer haar rol maar meer GTST in het algemeen, dus geen details van de rol an sich).
Maar dat was niet zozeer in de serie zelf, dus.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #145 Gepost op: 21-01-2014, 15:27:57 »
Wat ik mij afvraag: zijn er ooit officiële hints geweest in de afleveringen die leiden
naar een personage/programma dat die persoon zou spelen?

Muzikale hints blijkbaar wel, maar in de afleveringen weet ik het niet.

In seizoen 5 was er nog een mole hunt. De productie gaf toen allerlei coördinaten door waarmee je met je GPS (of hoe dat heet) een lokatie ergens in Nederland kon vinden. Op een afgesproken tijd kwamen daar toen enkele kandidaten om met de molloten te praten.
Die lokatie bleek ergens in een boerenschuur te zijn. Dit was tevens een officiële hint naar het programma Boer Zoekt Vrouw, die na de molseizoen officieel van start zou gaan.
Dus ja, er was dus een hint naar een tv-programma van de mol.

En was er ook niet iets met Boeing van Jon van Eerd? Of was dat ook een muzikale aanwijzing?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #146 Gepost op: 21-01-2014, 15:29:52 »
En was er ook niet iets met Boeing van Jon van Eerd? Of was dat ook een muzikale aanwijzing?

Klopt ja:

Citaat van: wieisdemol.net
In een speciale podcast van Hans Schiffers vertelde Jon dat er nog een hint in de serie zat: de 747-hint die naar het toneelstuk 'Boeing Boeing' verwijst waar Jon in speelt. Jon heeft vaak op positie 4 of 7 gestaan, of vaak als vierde of zevende iets gedaan. En in aflevering 9 bladert Jon door een tijdschrift en zien we een bladzijde met stewardessen erop.

Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #147 Gepost op: 21-01-2014, 16:01:17 »
Veel vlinders te zien, link ketting Sofie, maar kan ook zó in topic van Susan.

Sterk en die hint is indirect weer te linken aan het getal 5. Zou best bruut zijn als het getal 5 tot in de details zou zijn uitgewerkt en vele linken bevat.

- In de eerste paar afleveringen kreeg de afvaller als 5e de beurt.
- Veel kandidaten beantwoordden telkens de 5e vraag van de test.
- de draak is het 5e dier op de dierenriem,  wat je dan weer kon weten Door de race in de drakenboot
- Sofie droeg in iedere aflevering een ketting van een vlinder. Draak is een vlindersoort.
- Deze vlinders waren ook veel op paraplu's te vinden op het strand vooraf aan de drakenrace.
- bij de eerste executie zaten de kandidaten voor pilaar 5.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #148 Gepost op: 22-01-2014, 19:43:59 »
Sofie twittert nu een foto waarop ze staat, samen met Linda de..... ;)  ::tandpastasmiley::

Echt ? Oh dan kan je HAAR als mol wel afschrijven, dus.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #149 Gepost op: 22-01-2014, 21:43:10 »
- bij de eerste executie zaten de kandidaten voor pilaar 5.
Bij de 1e executie viel Maurice af met het getal 5 op de achtergrond .......maar Jennifer zat in beeld met het getal 3 achter zich en ze was als de 3e aan de beurt bij de executie.
Jennifer de mol ?
« Laatst bewerkt op: 22-01-2014, 21:46:29 door yessie »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #150 Gepost op: 22-01-2014, 22:44:12 »
Ik mis de logica...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #151 Gepost op: 23-01-2014, 17:52:16 »
Ik mis de logica...

Oh is dat dan de bedoeling van al die posts... ::ohno:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #152 Gepost op: 24-01-2014, 03:13:31 »
Veel vlinders te zien, link ketting Sofie, maar kan ook zó in topic van Susan.
In afl 4:
@32.31  UG
*misschien wel een Mol...ik bedoel Mot*
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 03:17:11 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #153 Gepost op: 24-01-2014, 08:35:01 »
En wéér zat de afvaller naast Sofie...
Sofie wisselde ook wel héél snel en overtuigend (met gespeelde tegenzin: "zullen wij dan maar ruilen? ik weet het anders ook niet") met Freek's envelop. Dahaag, geld!

Nog iets anders. Ik zit al vanaf aflevering 1 in een Sofie tunnel, dus ik zie alles natuurlijk door een mols brilletje, maar: wat vonden jullie van de actie dat Sofie aan Tygo vraagt de laatste koker apart te houden? Hoe kan zij weten dat daar iets mee is? Blijkt uiteindelijk een zwarte vrijstelling in te zitten. Die wil de mol natuurlijk wel in het spel hebben. Om chaos te creeëren, verwarring te scheppen, alles op een hoop te gooien etc.
In mijn optiek kan alleen de mol weten dat er een zwarte vrijstelling is te verdienen. Maar aan de andere kant: zo geeft de productie het toch wel heel duidelijk en makkelijk weg dan? Natuurlijk, niets is wat het lijkt, maar toch...
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #154 Gepost op: 24-01-2014, 09:12:03 »
Ik denk dat op Sofie's kaartje stond dat die zwarte vrijstelling er hing en ik denk dat dat was omdat ze in eerste instantie de vrijstelling had bij de enveloppen (maar die dus niet mocht houden). Gokje hoor, maar dat denk ik.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #155 Gepost op: 24-01-2014, 09:14:20 »
Ik denk dat op Sofie's kaartje stond dat die zwarte vrijstelling er hing en ik denk dat dat was omdat ze in eerste instantie de vrijstelling had bij de enveloppen (maar die dus niet mocht houden). Gokje hoor, maar dat denk ik.

Oe, dat zou best eens kunnen ja. Dus de mol had er dan helemaal belang bij om de envelop met de vrijstelling te pakken tijdens de zandloper opdracht.
Wel raar dat dit dan niet word uitgelegd in de uitzending.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #156 Gepost op: 24-01-2014, 09:23:54 »
Oe, dat zou best eens kunnen ja. Dus de mol had er dan helemaal belang bij om de envelop met de vrijstelling te pakken tijdens de zandloper opdracht.
Wel raar dat dit dan niet word uitgelegd in de uitzending.

Maar waarom dan?
Waarom zou de mol per se gebrand zijn op het in bezit hebben van de zwarte vrijstelling?
Die komt ook echt wel in het spel als het aan een kandidaat gegeven wordt, sterker nog dat levert veel aardiger tv op imho omdat die met elkaar gaan zitten bekonkelen en strategisch plannen etc.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #157 Gepost op: 24-01-2014, 09:44:43 »
Als Sofie tijdens de roltrapopdracht bij Jennifer komt, stort ze de woorden meteen over haar uit. Jennifer onderbreekt haar en zegt dat ze er een verhaaltje van wil maken. Wat veel tijd kost en ook moeilijk is over te brengen op de volgende. Waarom zegt Sofie daar niet dat het op alfabetische volgorde staat? Veel makkelijker en sneller ezelsbruggetje.
Als kandidaat zou je dat volgens mij meteen zeggen. Maar Sofie gaat helemaal mee in het trouwverhaaltje.

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #158 Gepost op: 24-01-2014, 09:46:44 »
Omdat Sofie in mijn ogen echtt een kleine relschopper is...geen mol als je het mij vraagt...

Ze vindt het veel te leuk om de boel op te stoken!

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #159 Gepost op: 24-01-2014, 09:52:08 »
Omdat Sofie in mijn ogen echtt een kleine relschopper is...geen mol als je het mij vraagt...

Ze vindt het veel te leuk om de boel op te stoken!
Dat denk ik zelf ook, maar toch.. Dit is zo subtiel de aandacht op een ander vestigen. Jennifer krijgt het verwijt 'had je niet eens door dat het op alfabet was'..  Maar hoe komt het dat ze dat niet meekreeg?