Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 255395 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #160 Gepost op: 24-01-2014, 10:01:38 »
Ik vind haar een beetje de vrouwelijke versie van Sebastiaan Labrie.
Kan een moltactiek zijn
klaar voor de strijd

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #161 Gepost op: 24-01-2014, 10:03:22 »
Als Sofie tijdens de roltrapopdracht bij Jennifer komt, stort ze de woorden meteen over haar uit. Jennifer onderbreekt haar en zegt dat ze er een verhaaltje van wil maken. Wat veel tijd kost en ook moeilijk is over te brengen op de volgende. Waarom zegt Sofie daar niet dat het op alfabetische volgorde staat? Veel makkelijker en sneller ezelsbruggetje.
Als kandidaat zou je dat volgens mij meteen zeggen. Maar Sofie gaat helemaal mee in het trouwverhaaltje.

Precies. De ander lekker de fout laten maken en dit zelfs nog een beetje aanzetten.
En bij Suans viel Sofie haar al steeds in de rede. Uit haar concentratie halen. Echt een mol actie.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #162 Gepost op: 24-01-2014, 10:11:59 »
En wéér zat de afvaller naast Sofie...
Sofie wisselde ook wel héél snel en overtuigend (met gespeelde tegenzin: "zullen wij dan maar ruilen? ik weet het anders ook niet") met Freek's envelop. Dahaag, geld!

Nog iets anders. Ik zit al vanaf aflevering 1 in een Sofie tunnel, dus ik zie alles natuurlijk door een mols brilletje, maar: wat vonden jullie van de actie dat Sofie aan Tygo vraagt de laatste koker apart te houden? Hoe kan zij weten dat daar iets mee is? Blijkt uiteindelijk een zwarte vrijstelling in te zitten. Die wil de mol natuurlijk wel in het spel hebben. Om chaos te creeëren, verwarring te scheppen, alles op een hoop te gooien etc.
In mijn optiek kan alleen de mol weten dat er een zwarte vrijstelling is te verdienen. Maar aan de andere kant: zo geeft de productie het toch wel heel duidelijk en makkelijk weg dan? Natuurlijk, niets is wat het lijkt, maar toch...

Zwarte vrijstelling stond op het kaartje, denk ik. Wel opvallen dat ze nu weer met de zwarte vrijstelling in verband gebracht wordt. Zelfde geldt dat ook door haar het versturen van enveloppen op gang is gekomen...

Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #163 Gepost op: 24-01-2014, 10:29:19 »
Het hoeft niet he, dat het op het kaartje staat. Misschien stond er iets van een verrassingskoker. Maar het zou ook kunnen dat Sofie op haar kaartje 4 stellingen zag staan en dat ze 5 kokers telde. Dan gaat ze er vanuit dat de laatste koker niet zomaar een koker is. Bedoel in de hotelkamer leek het erop alsof ze niet wist dat het de zwarte vrijstelling was. Ze vroeg namelijk tijdens de opdracht, zou je die laatste koker mee kunnen nemen en niet bij de te geven kokers willen leggen.

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #164 Gepost op: 24-01-2014, 10:34:00 »
Ik weet het niet hoor...

De opnames suggereren dat die laatste koker niet zichtbaar was voor de kandidaten!

Je krijgt namelijke een shot te zien waarin Tygo achter een betonnen blok verdwijnt...

Al met al een raar verloop!

* Was de koker zichtbaar?
* Stond er íets op haar kaartje?
* Lag er fysiek een Zwarte Vrijstelling? of een briefje in de koker?

Ik wil het weten...NU  :P ;D!

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #165 Gepost op: 24-01-2014, 10:39:39 »
Dit moment dus:


Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #166 Gepost op: 24-01-2014, 10:43:51 »
Het kan niet op het kaartje hebben gestaan...hier het bewijs...


Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #167 Gepost op: 24-01-2014, 10:53:59 »
Het kan niet op het kaartje hebben gestaan...hier het bewijs...

Maar dan weet Aaf het ook. En weet ze wie de zwarte vrijstelling heeft meegenomen. Dan had ze er wel wat over gezegd na afloop neem ik aan.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #168 Gepost op: 24-01-2014, 12:11:06 »
Ik ben lightman niet, maar Sofie's gezicht na de onderhandelingsopdracht spreekt volgens mij boekdelen. Die baalt echt van haar verloren vrijstelling en het feit dat ze er niks aan over heeft gehouden.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #169 Gepost op: 24-01-2014, 13:14:22 »
Het kan niet op het kaartje hebben gestaan...hier het bewijs...


Hadden ze niet een kaartje per stelling?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #170 Gepost op: 24-01-2014, 13:36:06 »
Ik ben lightman niet, maar Sofie's gezicht na de onderhandelingsopdracht spreekt volgens mij boekdelen. Die baalt echt van haar verloren vrijstelling en het feit dat ze er niks aan over heeft gehouden.

Remember George? Was altijd stront zenuwachtig bij executies; werd ook bevestigd door kandidaten. Die geloofden 'm echt. Moraal (wat mij betreft): ga niet af op de emoties die worden getoond. Ze kunnen allemaal goed acteren en montage doet soms ook veel.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline good-riddance

  • Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #171 Gepost op: 24-01-2014, 16:37:08 »
Remember George? Was altijd stront zenuwachtig bij executies; werd ook bevestigd door kandidaten. Die geloofden 'm echt. Moraal (wat mij betreft): ga niet af op de emoties die worden getoond. Ze kunnen allemaal goed acteren en montage doet soms ook veel.

Jij snapt het.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #172 Gepost op: 24-01-2014, 18:03:59 »
Ze begint voor mijn gevoel steeds meer het Paulien/Liesbeth/Art/Sanne/Aniek geval van seizoen 14 te worden.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #173 Gepost op: 24-01-2014, 19:17:10 »
Ik denk dat ze ook niet echt de mol is, maar ja, je wilt eigenlijk een back-up naar Susan en Freek, waarbij ik ook twijfels heb. Dan kom je toch bij iemand als Sofie uit... Zou trouwens wel een leuke manier van spelen zijn: Als mol de nepmol uithangen, hoeveel mensen zouden daarin trappen?  ::tandpastasmiley::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #174 Gepost op: 24-01-2014, 19:35:48 »
En wéér zat de afvaller naast Sofie...
Sofie wisselde ook wel héél snel en overtuigend (met gespeelde tegenzin: "zullen wij dan maar ruilen? ik weet het anders ook niet") met Freek's envelop. Dahaag, geld!

Nog iets anders. Ik zit al vanaf aflevering 1 in een Sofie tunnel, dus ik zie alles natuurlijk door een mols brilletje, maar: wat vonden jullie van de actie dat Sofie aan Tygo vraagt de laatste koker apart te houden? Hoe kan zij weten dat daar iets mee is? Blijkt uiteindelijk een zwarte vrijstelling in te zitten. Die wil de mol natuurlijk wel in het spel hebben. Om chaos te creeëren, verwarring te scheppen, alles op een hoop te gooien etc.
In mijn optiek kan alleen de mol weten dat er een zwarte vrijstelling is te verdienen. Maar aan de andere kant: zo geeft de productie het toch wel heel duidelijk en makkelijk weg dan? Natuurlijk, niets is wat het lijkt, maar toch...

Hoe weet ze zo zeker dat Tygo liegt? Alleen de mol kan dat zeker weten.

Ik zag de aders in haar hals kloppen tijdens het ruilspel. Kan me dat wel voorstellen, als je alles van tevoren weet is het best spannend als mol om het te laten lopen zoals jij wilt. Je moet snel zijn bij het pakken van een goeie envelop en je moet iemand met geld zover zien te krijgen met jou te ruilen. Waarom was een goeie envelop belangrijk? Om na het spel te kunnen onderhandelen met degene waarmee je geruild hebt. Wat ze vervolgens ook deed.
De winnaar is ook al duidelijk: Tygo!

Misschien werd 'ons' niet uitgelegd over dat ruilen met geld belangrijk was om geld in de pot te krijgen, om de verdenking niet nog meer op Sophie te leggen.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 19:48:26 door Run »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #175 Gepost op: 25-01-2014, 00:24:13 »
JW had toch gezegd de 1 joker te hebben, voor het ruilen en weet dus wie die nu had. Daar had Sofie het toch van gehoord?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #176 Gepost op: 25-01-2014, 00:29:49 »
De winnaar is ook al duidelijk: Tygo!
Het zou me verbazen als Tygo nog weet te winnen na deze actie. Hij heeft zich naar de anderen wel erg laten kennen als een fanatieke kandidaat. Door de flirt met Jennifer en het snel happen naar jokers heeft Tygo in z'n kaarten laten kijken. 3 jokers is lekker voor de volgende aflevering en wellicht die daarna, maar dan gaat hij toch de kosten betalen (denk ik).
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #177 Gepost op: 25-01-2014, 09:18:14 »
Het zou me verbazen als Tygo nog weet te winnen na deze actie. Hij heeft zich naar de anderen wel erg laten kennen als een fanatieke kandidaat. Door de flirt met Jennifer en het snel happen naar jokers heeft Tygo in z'n kaarten laten kijken. 3 jokers is lekker voor de volgende aflevering en wellicht die daarna, maar dan gaat hij toch de kosten betalen (denk ik).

Of bedoelt RUN ( een paar posts hiervóór ), dat Tygo nu de winnaar wordt ,omdat hij weet dat de productie Sofie (wederom ) de zwarte vrijsteling in het spel heeft laten brengen  ??? ???

Daarnaast ook weer een klein hintje naar Sofie:
Voor het fouilleren van Tycho legt Sofie ( snel )de aandacht naar Daphne :Daphne glimlacht zegt ze.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #178 Gepost op: 25-01-2014, 10:55:51 »
JW had toch gezegd de 1 joker te hebben, voor het ruilen en weet dus wie die nu had. Daar had Sofie het toch van gehoord?

En waarom zou JW wel de waarheid zeggen en Tygo niet?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enkhele
« Reactie #179 Gepost op: 25-01-2014, 10:57:56 »
Of bedoelt RUN ( een paar posts hiervóór ), dat Tygo nu de winnaar wordt ,omdat hij weet dat de productie Sofie (wederom ) de zwarte vrijsteling in het spel heeft laten brengen  ??? ???

Tygo wint omdat hij als enige Sophie helemaal door heeft.

Grappig was wel dat Sophie Tygo ging fouilleren nadat Daphne dat geprobeerd had.  ::)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 11:00:05 door Run »