Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 255404 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #240 Gepost op: 7-02-2014, 11:47:08 »
Het lijkt me juist dat de mol niet wil lopen, want op die manier heeft hij de minste invloed op het gedl verdienen... En jokers boeien de mol toch niet. Die gun je de kandidaten wel. Zo lang jij maar het geld uit de pot kan houden, vind je het prima.

De mol kon in de optocht jokers verdienen - wat Sofie zeker gelukt was - terwijl ze die helemaal niet nodig heeft. Het zou de verdenking op haar kunnen verminderen. En daar is de mol in dit stadium wel aan toe.

Overigens deed Sofie weinig mee met het bouwen van de boot. Ze kon in die opdracht weinig mollen omdat Tygo steeds in haar bijzijn is en haar volop verdenkt. Tygo is zo zeker van zijn zaak dat hij in de optocht lekker meedeed en geen zin had om krom te lopen. Waarom zou hij? Jokers heeft ie niet nodig. Hij gaat winnen. Erg aardig van Jan Willem om hem toch een joker te geven, maar Jan Willem kan ze zelf beter gebruiken.

Ze was wel eindelijk eens van Tygo verlost en kon samen met Aaf - die haar niet verdenkt - gaan spotten. Aaf was ook niet argwanend toen Sofie opeens zomaar Jan Willem ontwaarde in de optocht, terwijl hij van hun kant vrijwel niet te zien was.

Sofie zat trouwens weer naast de afvaller.

Tygo wordt de winnaar, Susan zit ook op Sofie maar gaat haar stelselmatig uit de weg. Dat is dom, want daardoor vergaart ze minder informatie.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 11:57:33 door Run »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #241 Gepost op: 7-02-2014, 12:00:56 »
Tygo verdenkt Susan en niet Sofie

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #242 Gepost op: 7-02-2014, 12:04:15 »
Tygo verdenkt Susan en niet Sofie
Jawel, hij zegt: Susan is de grote mol en Sofie de kleine. Daarmee heeft ie het alleen over de lengte. Bij elke opdracht wil hij met Sofie.

Wat ze zeggen in de voice over moet je ook niet te veel als waarheid aannemen. Dat is later toegevoegd en deels bedoeld om de kijker op een dwaalspoor te brengen.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 12:06:06 door Run »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #243 Gepost op: 7-02-2014, 12:12:57 »
Jawel, hij zegt: Susan is de grote mol en Sofie de kleine. Daarmee heeft ie het alleen over de lengte. Bij elke opdracht wil hij met Sofie.
 
Kijk de opdracht met de jeeps nog eens na, met name het moment dat de groepjes gekozen worden. Tygo wil met Susan. Hij staat achter haar en port met z'n vinger in haar arm. Susan wijst echter gelijk naar Aaf. Tygo protesteert hierna luid dat zij 'altijd samen gaan', wat door Aaf en Susan vervolgens weer ontkend wordt. Daarna loopt hij naar JW, maar kies toch voor Sofie (omdat hij niet wil dat Sofie en Freek weer samen gaan?).

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #244 Gepost op: 7-02-2014, 12:21:48 »
Ze wist toch niet welke en of een tweede van rechts gepakt was? Alle enveloppen zagen er hetzelfde uit. Ze heeft verkeerd gegokt.

Ik het het zonet teruggekeken. Als mijn theorie klopt, moet Sofie dezelfde gepakt hebben als Jan Willem, dus de tweede van dezelfde kant. Jan Willem had de tweede van links gepakt, dat bleek de envelop met het kaartje over de drie jokers te zijn. En inderdaad pakt Sofie ook de tweede van links. Theorie klopt dus. Ze had een envelop over de drie jokers willen hebben en in de optocht willen meelopen. Ze ging wél metéén na Jan Willem, want bij elke kandidaat werd de kans steeds kleiner dat de twee enveloppen over de drie jokers nog erbij zouden zitten.
Ze had pech.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 12:31:31 door Run »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #245 Gepost op: 7-02-2014, 12:34:26 »
Dan zou ze wel een sneue mol zijn. Eerst met het labyrint mocht ze niet kruipen.. en nu graaide iemand anders de 3-jokers-envelop voor haar neus weg...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #246 Gepost op: 7-02-2014, 12:41:02 »
Ik het het zonet teruggekeken. Als mijn theorie klopt, moet Sofie dezelfde gepakt hebben als Jan Willem, dus de tweede van dezelfde kant. Jan Willem had de tweede van links gepakt, dat bleek de envelop met het kaartje over de drie jokers te zijn. En inderdaad pakt Sofie ook de tweede van links. Theorie klopt dus.

Maar het was vrij zichtbaar dat er aan de linkerkant een tweede envelop was gepakt. Dan is Tygo veel verdachter want die pakt echt zonder aarzelen de 2e van rechts. Met jokers.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #247 Gepost op: 7-02-2014, 12:44:58 »
Kijk de opdracht met de jeeps nog eens na, met name het moment dat de groepjes gekozen worden. Tygo wil met Susan. Hij staat achter haar en port met z'n vinger in haar arm. Susan wijst echter gelijk naar Aaf. Tygo protesteert hierna luid dat zij 'altijd samen gaan', wat door Aaf en Susan vervolgens weer ontkend wordt. Daarna loopt hij naar JW, maar kies toch voor Sofie (omdat hij niet wil dat Sofie en Freek weer samen gaan?).

Nee, hij zegt 'wij zijn altijd samen' tegen Sofie! De andere hebben al snel duo's gevormd en Sofie blijft over. Hij vindt het tijd om eens met iemand anders iets samen te doen blijkbaar.
Ik heb het net nagekeken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #248 Gepost op: 7-02-2014, 12:49:28 »
Maar het was vrij zichtbaar dat er aan de linkerkant een tweede envelop was gepakt. Dan is Tygo veel verdachter want die pakt echt zonder aarzelen de 2e van rechts. Met jokers.

Nee, dat was niet te zien.

Tygo pakt inderdaad resoluut de 2e van rechts, maar dat is juist onmols gedrag.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #249 Gepost op: 7-02-2014, 13:01:00 »
In de jeep:
Sofie zegt: in z'n 3? Dan zegt Tygo: je rijdt in z'n vijf! (Hij houdt haar piekfijn in de gaten!) Als ze een groene peddel zien staan in het zand, zegt Sofie: 'dit kan het toch echt niet zijn'. Tygo trekt zich er niks van aan en zegt dat het honderd procent zeker het roer is.

Leuk van Tygo is dat ie eerst wat meepraat met Sofie zoals 'ja, als dit het roer is...' zodat ie steeds bevestigd wordt in de afleidingsmanoeuvres van Sofie.

Nog iets: waarom zou Aaf aan Sofie vertellen wat ze gezien heeft in het filmpje? Sofie kan dat nu wel beweren, maar we kunnen het niet controleren, Aaf ligt eruit. Het lijkt me niet plausibel dat je als kandidaat zoiets vertelt aan een andere kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 13:26:31 door Run »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #250 Gepost op: 7-02-2014, 13:42:43 »
Je zag ze toch briefjes schrijven?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #251 Gepost op: 7-02-2014, 14:39:58 »
Je zag ze toch briefjes schrijven?

Waar en wanneer dan? Ik heb alleen een briefje gezien dat door Aaf geschreven zou moeten zijn, maar niet dat Aaf het aan het schrijven was.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 15:35:33 door Run »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #252 Gepost op: 7-02-2014, 15:33:25 »
Sofie liet blijken dat ze voorkennis had bij de opdracht van het kennisdelen. Ze zei dat het waarschijnlijk iets opleverde als de waarheid gezegd werd. Hoezo? Dat hoeft helemaal niet. Ze moest dit zeggen omdat de kans groot was dat de kandidaten gewoon niet de waarheid zouden zeggen. Door te wijzen op een beloning - wat in de voice over nog tig keer gezegd werd - was er een reden om de waarheid deels te zeggen. Als iedereen niet de waarheid zou zeggen, zou niemand een filmpje te zien krijgen, dat was niet de bedoeling.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #253 Gepost op: 7-02-2014, 16:47:54 »
Hoezo onmols?

Als een kandidaat in de processie door beide teams herkend wordt, verliest 'ie z'n jokers en komt er geld in de pot - Wat de Mol dus niet wil. Tenzij Sofie op een of andere manier al wist dat het andere team hem niet herkend had, vergrootte ze de kans dat er nog eens 1250 Euro verdiend werd.

Betekent nog niet dat ze de Mol niet kan zijn - elke Mol doet op z'n tijd wel eens z'n best bij een opdracht om minder verdacht te worden - maar het was zó makkelijk geweest voor Sofie om JW gewoon te negeren dat ik het tegen haar als Mol vind pleiten.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #254 Gepost op: 7-02-2014, 17:12:38 »
Als een kandidaat in de processie door beide teams herkend wordt, verliest 'ie z'n jokers en komt er geld in de pot - Wat de Mol dus niet wil. Tenzij Sofie op een of andere manier al wist dat het andere team hem niet herkend had, vergrootte ze de kans dat er nog eens 1250 Euro verdiend werd.

Betekent nog niet dat ze de Mol niet kan zijn - elke Mol doet op z'n tijd wel eens z'n best bij een opdracht om minder verdacht te worden - maar het was zó makkelijk geweest voor Sofie om JW gewoon te negeren dat ik het tegen haar als Mol vind pleiten.
Ga er maar van uit dat ze wist dat het andere team hem niet herkend had.

Erg vreemd vond ik dat Aaf en Sofie zogenaamd overlegd zouden hebben omdat volgens Sofie ze allebei dachten eruit te moeten. Dat zou de reden zijn dat ze elkaar vertelden wat er op de filmpjes stond. Waarom zouden ze denken dat ze eruit moesten? Ja, Aaf twijfelde erg aan zichzelf, maar Sofie heeft nooit laten blijken dat ze zo twijfelde aan zichzelf. En waarom dat een reden zou zijn om elkaar de inhoud van de filmpjes te vertellen, begrijp ik ook niet. Dat doe je juist niet als je aan jezelf twijfelt, want dan geef je een ander meer kans dan jezelf. Want wie weet vertelt die ander wel een onzinverhaal. Toch gaat Sofie er van uit dat Aaf de waarheid heeft verteld over het filmpje, en de informatie is ook juist. Zou Aaf zo naief zijn? En waarom gelooft Sofie dat Aaf de waarheid heeft opgeschreven? Ze weet wel érg goed wie er liegt en wie niet.

Klap op de vuurpijl, Sofie was een van Aafs mollen, horen we tijdens de test.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 18:46:42 door Run »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #255 Gepost op: 7-02-2014, 18:00:39 »
Ga er maar van uit dat ze wist dat het andere team hem niet herkend had.
Hoe had ze dat dan moeten weten? Beide duo's stonden op een andere plek tegelijkertijd naar de optocht te kijken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #256 Gepost op: 8-02-2014, 11:04:06 »
Het gebeurt regelmatig dat de mol tijdens een opdracht informatie krijgt over hoe de opdracht elders verloopt.

Offline molloog!

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #257 Gepost op: 8-02-2014, 11:52:34 »
het moet wel een spel blijven. Je moet uitgaan van de kracht van de mol zelf. Als de productie de mol tijdens de opdrachten zou gaan bijsturen, wordt het voor de kijker en vooral molloten een stuk minder leuk.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #258 Gepost op: 8-02-2014, 14:12:54 »
Ik vond het overigens een hele onmolse actie van Sofie om te zeggen "als jullie dat stuk boot al gevonden hebben nemen jullie hem toch zelf mee!" (of iets in die richting) wat ze later nog een keer herhaald in een biecht.

Als mol wil je natuurlijk tijd rekken dus zou je zelf op zoek gaan naar dat stuk.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #259 Gepost op: 8-02-2014, 18:17:31 »
Ik vond het overigens een hele onmolse actie van Sofie om te zeggen "als jullie dat stuk boot al gevonden hebben nemen jullie hem toch zelf mee!" (of iets in die richting) wat ze later nog een keer herhaald in een biecht.

Als mol wil je natuurlijk tijd rekken dus zou je zelf op zoek gaan naar dat stuk.

Ze hadden het gebied in drieën verdeeld, dan moet je niet een team met twee gebieden opzadelen. Ik vond het wel mols. Dat stuk boot was in het gebied van Sofie.