Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 255414 keer)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #280 Gepost op: 14-02-2014, 17:05:36 »
Citaat
En we zijn het er allemaal mee eens denk ik


Nou, ik blijf haar toch gewoon zien als een van de twee mogelijke Mollen.

Hoe onmols het dan mag lijken, het spotten van JW (wat, ik zeg het nog maar eens, helemaal niks opgeleverd heeft voor de pot) is niet genoeg om haar af te schrijven als Mol. Mollen kunnen nu eenmaal kandidaatsacties ondernemen om minder verdacht te worden of zelfs omdat ze even geen zin hebben in mollen (Patrick ging immers ook fanatiek zoeken bij de autorit, en Kees hielp de laseropdracht slagen door een luik te openen). En wie weet heeft ze wel een sein van de crew gekregen dat ze zonder risico JW kon herkennen omdat de anderen dat niet hadden gedaan...

Je lijkt te denken dat het doolhof er puur en alleen was om de Mol in een tunnel te krijgen voor een hint, maar daar lag ook geld wat ze zou kunnen proberen te missen. En als Sofie puur kandidaat is, waarom zou ze er zo op gebrand zijn om in dat doolhof te gaan?

En dat het toeval is dat Sofie niet één, maar twéé keer een sleutelrol speelt bij het vinden van zwarte vrijstellingen (een nieuw spelelement dat de crew natuurlijk niet ongevonden wil laten) lijkt me niet erg waarschijnlijk.

Toegegeven, Sofie is niet meer mijn hoofdverdachte (dat is Susan), maar ze scoort wel zilver in een spel waarin wat mij betreft geen enkele andere kandidaat zich gekwalificeerd heeft voor het brons.

Maar ja, wie weet zit ik er net zo faliekant naast als vorig jaar...  ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 14-02-2014, 17:08:49 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #281 Gepost op: 14-02-2014, 17:53:47 »
En als Sofie puur kandidaat is, waarom zou ze er zo op gebrand zijn om in dat doolhof te gaan?

Datzelfde kan je zeggen over Jennifer, die zelfs zo graag het doolhof in wilde dat ze er al inzat voor Sofie er erg in had.

Daarbij had Sofie nog een kandidaatsactie, de groep leren roeien, wat uiteindelijk wèl geld opleverde. Ja, tuurlijk doet de Mol soms ook kandidaats, maar in mijn ogen is Sofie te vaak kandidaats om nog echt de Mol te kunnen zijn.
The British are not impressed.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #282 Gepost op: 1-03-2014, 08:49:23 »
Blijkbaar verdenken maar weinig mensen Sophie, want er is hier al tijd niks geschreven.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #283 Gepost op: 1-03-2014, 09:05:09 »
Soppie eh Sofie is de winnares. Tygo de verliezer en Susan de mol.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #284 Gepost op: 1-03-2014, 10:24:53 »
Soppie eh Sofie is de winnares. Tygo de verliezer en Susan de mol.

Tygo is gespot als afvaller... En ik ga er vanuit dat Freek in de finale komt... Denk dat hier toch iets verkeerd zit in je finalisten...

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #285 Gepost op: 1-03-2014, 13:06:15 »
Tygo is gespot als afvaller... En ik ga er vanuit dat Freek in de finale komt... Denk dat hier toch iets verkeerd zit in je finalisten...
Gespot als afvaller? Hoe dan, heb je een bericht of foto van?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #286 Gepost op: 1-03-2014, 13:10:14 »
Spoilerhints.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #287 Gepost op: 1-03-2014, 13:17:36 »
Kan ook een toevallig gesprek zijn tussen hun.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #288 Gepost op: 1-03-2014, 15:26:42 »
Er werd nadrukkelijk gesproken over afvallen ipv een normaal gesprek met Art. Het leek wel of men er erg zeker over was. Dus ja...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #289 Gepost op: 1-03-2014, 17:37:44 »
Zijn er eindelijk weer wat berichtjes hier, gaat het allemaal over Tygo! ::rofl::

Er zijn best wat Sofie-dingetjes op te merken over aflevering 7.

- Geen enkele bijdrage aan het wegspelen van windmolens.
- Niks roepen tijdens de 2e opdracht over de vingerafdruk.
- Uit beeld verdwijnen bij de 3e opdracht.
- JW gaat vol voor Sofie (meestal een slecht teken ;D) en krijgt een groen scherm.

De afleveringstitel kan op haar slaan als ze heel even weerspiegeld in een autoruit. Er wordt mogelijk ook aan gerefereerd in het dagboek:  "Ik ben benieuwd wie me gezien heeft…"

Dusseh, ook al is het nog maximaal 5%, niet afschrijven die Sofie tot ze zelf afvalt! ::ok::

Mijn hemel, we zijn het weer eens totaal niet, maar toch wel, eens!!! Of zoiets.

De mol wilt natuurlijk betrokken zijn bij de keuze van een windmolen. Kan me niet anders voorstellen! Bij de vingerafdrukken gaat ze Susan testen, omdat ze denkt dat Susan de mol is (wat "de" waarheid is). Ze wordt hier in bevestigd. Bij de derde opdracht wil je ook van invloed zijn, dat is ze niet. Jan-Willem weet inderdaad niet meer wie de mol is, hij zit elke keer fout en alles is voor hem nu een gok. Ook dat Sofie de mol is. De verkeerde.

Sofie is een kandidaat die de mol ontdekt heeft en het spel gaat winnen. Ze valt dus niet af.

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #290 Gepost op: 2-03-2014, 14:36:30 »
Je vergeet een vrijstelling voor de finale, waardoor een verkeerde tunnelaar toch nog door kan gaan. Ik blijf er daarom bij dat Tygo en JW af gaan vallen.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #291 Gepost op: 4-03-2014, 14:44:50 »
Geen idee of dit al genoemd is (vermoedelijk wel), maar ik kom het toevallig tegen terwijl ik eigenlijk iets anders probeerde uit te zoeken:

In aflevering 3 zitten Daphne en Jennifer na te praten over de drakenbootrace en hebben ze het over de Kayak-kampioen die Tygo heeft gevonden. Dit zie je terug in een flashback.  Is dit dezelfde persoon als die met het rode shirt die als eerste door Sofie wordt aangesproken (en dan niet mee wil doen)?

Of kan ik Aziaten gewoon niet goed uit elkaar houden? :P

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #292 Gepost op: 4-03-2014, 15:25:56 »
Geen idee of dit al genoemd is (vermoedelijk wel), maar ik kom het toevallig tegen terwijl ik eigenlijk iets anders probeerde uit te zoeken:

In aflevering 3 zitten Daphne en Jennifer na te praten over de drakenbootrace en hebben ze het over de Kayak-kampioen die Tygo heeft gevonden. Dit zie je terug in een flashback.  Is dit dezelfde persoon als die met het rode shirt die als eerste door Sofie wordt aangesproken (en dan niet mee wil doen)?

Of kan ik Aziaten gewoon niet goed uit elkaar houden? :P

Ik heb het even nagekeken en er is inderdaad wel iets raars met die jongen aan de hand. We hebben de Chinees in het rode t-shirt en bril die Sofie aanspreekt en niet wil roeien. En dan hebben we de kayakkampioen in het grijze t-shirt met bril. En wie zien we als de roeiploeg compleet is? Een jongen met hetzelfde rode t-shirt maar zonder bril die naast de kayakkampioen met brilletje staat. Het lijkt erop dat Sofie inderdaad de kayakkampioen aanspreekt die dan op de een of andere manier van shirt wisselt met een andere jongen. (Dat zou wel een briljante molactie zijn trouwens dat Sofie de kampioen vindt en instrueert terwijl ze de verdenking op Tygo afschuift, die hem daarna nog een keer vindt.)


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #293 Gepost op: 5-03-2014, 21:00:47 »
foto 1: Jongen die wordt aangesproken door Sofie en niet wil roeien
foto 2: jongen in rood shirt die gevonden wordt Suus en JW
foto 3: eindformatie. Is dezelfde jongen die JW en Suus vonden.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #294 Gepost op: 5-03-2014, 21:04:35 »
foto 1: Jongen die wordt aangesproken door Sofie en niet wil roeien
foto 2: jongen in rood shirt die gevonden wordt Suus en JW
foto 3: eindformatie. Is dezelfde jongen die JW en Suus vonden.

Dus...dit is een ontkrachting lijkt mij !! Toch  ???

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #295 Gepost op: 5-03-2014, 21:13:01 »
Dus...dit is een ontkrachting lijkt mij !! Toch  ???

Sorry, ja dat klopt idd. Vergeten erbij te zetten omdat ik dacht dat dat wel helder was  ;)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #296 Gepost op: 5-03-2014, 21:14:41 »
Sorry, ja dat klopt idd. Vergeten erbij te zetten omdat ik dacht dat dat wel helder was  ;)
::ok:: check

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #297 Gepost op: 6-03-2014, 09:37:18 »
foto 1: Jongen die wordt aangesproken door Sofie en niet wil roeien
foto 2: jongen in rood shirt die gevonden wordt Suus en JW
foto 3: eindformatie. Is dezelfde jongen die JW en Suus vonden.
De verwarring zit 'm in de jongen met bril? Al denk ik (gezien de foto's) dat dit niet dezelfde jongen is als op foto 1 met rood shirt aan.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #298 Gepost op: 6-03-2014, 16:58:18 »
foto 1: Jongen die wordt aangesproken door Sofie en niet wil roeien
foto 2: jongen in rood shirt die gevonden wordt Suus en JW
foto 3: eindformatie. Is dezelfde jongen die JW en Suus vonden.
Dit is echt niet dezelfde jongen.
Kijk maar eens naar de mond en tanden.
De rode shirts zijn ook niet hetzelfde.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2014, 17:02:47 door Badmotor »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #299 Gepost op: 6-03-2014, 16:58:29 »
Vreemd iets:

Sofie deelt gretig haar verkregen info van Aaf over de vingerafdruk met Susan. Mogelijk als moltest naar haar verdachte. Ze heeft zelf het filmpje (net als JW) over de windmolens gezien. Daar horen we haar he-le-maal niet meer over. In de hele aflevering niet.  ???

Had Sofie niet gezegd dat ze een "gevoelletje" had bij nummertje 18??

Kan me wel iets bij voorstellen. Het is van grote hoogte gefilmd en je ziet een hoop windmolens staan, dus ik zou denken 2 of 19. Alleen 19 deed niet meer mee.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...