Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 255551 keer)

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #380 Gepost op: 14-03-2014, 15:55:00 »
Dat Freek de verliezer is bedoel je. Als dat zo was, hadden ze dat wel gezegd, dan was het nog spannend gebleven voor de kijker of Sofie of Suzan de mol was. Blijkbaar is Freek dus niet de verliezer.

Nee hoor. Want Susan is niet de winnaar en Sophie niet de verliezer en Freek niet de mol. Wat betekent in het scenario dat jij schetst dat als Freek verliest, Susan de mol is en Sophie de winnaar.

Dus er kon niks bekend gemaakt worden door wat Art gezegd heeft over wat ze niet zijn.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #381 Gepost op: 14-03-2014, 16:02:56 »
Nee hoor. Want Susan is niet de winnaar en Sophie niet de verliezer en Freek niet de mol. Wat betekent in het scenario dat jij schetst dat als Freek verliest, Susan de mol is en Sophie de winnaar.

Volgens jou. Maar er zijn ook heel veel mensen, ja echt waar, die denken dat Sofie de mol is - onder wie ik en veel mensen die ik ken - en dat zou nog een heel spannend einde kunnen worden: Sofie of Susan is de mol. Denk je niet dat de redactie daarvoor gegaan zou zijn?
Het was blijkbaar niet mogelijk, omdat Freek níét de verliezer is.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #382 Gepost op: 14-03-2014, 16:25:13 »
Volgens jou. Maar er zijn ook heel veel mensen, ja echt waar, die denken dat Sofie de mol is - onder wie ik en veel mensen die ik ken - en dat zou nog een heel spannend einde kunnen worden: Sofie of Susan is de mol. Denk je niet dat de redactie daarvoor gegaan zou zijn?
Het was blijkbaar niet mogelijk, omdat Freek níét de verliezer is.

huh  ???. Ik zeg niet dat Sofie niet de mol kan zijn. Ik heb alleen maar het punt aan willen tonen dat niks bekend gemaakt kon worden. Als Freek wint ga je namelijk al naar het feit dat Sofie de mol is en Susan verliest dan. Ook heel goed mogelijk.

En ik zou het heel fijn vinden als je niet zo denigrerend tegen me praat. Want jij insinueert iets wat ik niet heb gezegd, namelijk dat Sofie de mol niet kan zijn. Ik probeerde alleen maar iets uit te leggen. Wat ik in het stuk hiervoor in een andere situatie probeer uit te leggen. Hopelijk begrijp je mijn punt met wat ik wil uitleggen  :). Ik weet namelijk ook heel veel mensen die op Sofie zitten als mol. Ikzelf heb serieus geen idee meer, beide zijn mogelijk in mijn ogen.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #383 Gepost op: 14-03-2014, 16:28:45 »
Sophie wint, want Susan is de mol  ::jaja:
Het is haar gegund!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #384 Gepost op: 14-03-2014, 16:35:51 »
Nee hoor. Want Susan is niet de winnaar en Sophie niet de verliezer en Freek niet de mol. Wat betekent in het scenario dat jij schetst dat als Freek verliest, Susan de mol is en Sophie de winnaar.


Als Freek de verliezer zou zijn, had je de competitie gehad tussen Susan en Sofie, want die zaten beiden op elkaar. Daar zou de redactie wel voor gegaan zijn, denk ik. Blijkbaar is Freek dus niet de verliezer.

Alle andere scenario's met een andere verliezer, kunnen niet, dat heb ik hierboven aangetoond.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #385 Gepost op: 14-03-2014, 16:37:28 »
huh  ???. Ik zeg niet dat Sofie niet de mol kan zijn. Ik heb alleen maar het punt Ikzelf heb serieus geen idee meer, beide zijn mogelijk in mijn ogen.
Nee, er is maar één mogelijkheid, dat heb ik hierboven uitgelegd.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #386 Gepost op: 14-03-2014, 16:56:10 »
Hoe weet jij nou of ze liever voor een verliezer zouden zijn gegaan?  ::) Ze hebben dit jaar gekozen voor deze cliffhanger - die ik trouwens echt fantastisch vind! - en niet voor een verliezer. Overigens is er nu toch nog steeds een strijd tussen Sofie en Susan of zie ik dat verkeerd? Alleen volgens jou is er geen strijd..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #387 Gepost op: 14-03-2014, 17:18:35 »
Nee, er is maar één mogelijkheid, dat heb ik hierboven uitgelegd.

Wiskundig gezien niet, maar goed if you say so. Let's agree to disagree dan maar  :).

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #388 Gepost op: 14-03-2014, 17:40:31 »
Maar er zijn ook heel veel mensen, ja echt waar, die denken dat Sofie de mol is - onder wie ik en veel mensen die ik ken - en dat zou nog een heel spannend einde kunnen worden: Sofie of Susan is de mol. Denk je niet dat de redactie daarvoor gegaan zou zijn?
LOL, dat einde is nu toch ook gekozen, alleen op een andere manier dan jij verwachtte. En helaas voor jou zullen je verwachtingen, en van veel mensen die je kent, ook niet uitkomen volgende week  ::tandpastasmiley::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #389 Gepost op: 14-03-2014, 17:55:41 »
Hoe weet jij nou of ze liever voor een verliezer zouden zijn gegaan?  ::) Ze hebben dit jaar gekozen voor deze cliffhanger - die ik trouwens echt fantastisch vind! - en niet voor een verliezer. Overigens is er nu toch nog steeds een strijd tussen Sofie en Susan of zie ik dat verkeerd? Alleen volgens jou is er geen strijd..

Ze hebben ervoor gekozen omdat ze niet alleen de verliezer of winnaar kónden aankondigen.
Ze moesten wel. Waarmee ze meteen verraden wie de mol, wie de winnaar en wie de verliezer is door combineren en deduceren wat ik hierboven heb laten zien.

Wiskundig gezien niet, maar goed if you say so. Let's agree to disagree dan maar  :).
Juist wel wiskundig gezien!
« Laatst bewerkt op: 14-03-2014, 18:29:07 door Dolfie, Reden: 2 berichten samengevoegd »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #390 Gepost op: 14-03-2014, 18:25:56 »
Ze hebben ervoor gekozen omdat ze niet alleen de verliezer of winnaar kónden aankondigen.
Ze moesten wel. Waarmee ze meteen verraden wie de mol, wie de winnaar en wie de verliezer is door combineren en deduceren wat ik hierboven heb laten zien.

Zucht. Je zei in een ander topic dat je naar tegenwerpingen zocht, maar elke tegenwerping "haal je weer onderuit" door met hetzelfde riedeltje te komen. Ze moesten niets, ze hebben nou eenmaal voor deze manier gekozen.

Wiskundig gezien zijn er 2 mogelijkheden hoor..
Susan mol, Freek verliezer, Sofie winnaar
Sofie mol, Freek winnaar, Susan verliezer.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #391 Gepost op: 14-03-2014, 18:27:44 »
Ze hebben ervoor gekozen omdat ze niet alleen de verliezer of winnaar kónden aankondigen.
Ze moesten wel.
Hoezo "Ze moesten wel"? Van wie dan? Omdat jij zegt dat ze eigenlijk liever een winnaar of verliezer wilden aankondigen? Waarom zouden ze elk jaar helzelfde doen?
Deze cliffhanger houdt het opener. Het is echt geen hogere wiskunde, slecht een kwestie van een beetje logisch nadenken. Maar goed, kom alsjeblieft volgende week terug, dan praten we verder.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #392 Gepost op: 14-03-2014, 18:29:20 »
Zucht.
Wiskundig gezien zijn er 2 mogelijkheden hoor..
Susan mol, Freek verliezer, Sofie winnaar
Sofie mol, Freek winnaar, Susan verliezer.


Dit dus  ::jaja:: Was al hetzelfde aan het typen  ;)

Offline invmat

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #393 Gepost op: 14-03-2014, 18:29:59 »
Waarom zou de productie dit jaar gekozen hebben om deze "driehoeksrelatie" bekend te maken? Nou, misschien wel vanwege het volgende:
Het was niet mogelijk om van slechts één kandidaat zijn/haar rol bekend te maken, omdat dit alles zou blootleggen.

Dit was wat Art bekend heeft gemaakt:
Susan, je bent niet de winnaar
Sofie, je bent niet de verliezer
Freek, je bent niet de mol

Dit geeft de volgende twee mogelijke scenario's:

1.
Susan: mol
Sofie: winnaar
Freek: verliezer
2.
Susan: verliezer
Sofie: mol
Freek: winnaar

Ter herinnering, de verdenkingen:
Freek =====> Sofie <=====> Susan


Wat zou je als productie doen als je van één kandidaat de rol bekend wil maken in scenario 1?

Susan, de mol, kun je uiteraard niet bekend maken.
Sofie als winnaar kun je niet bekend maken, omdat zij de enige is die op Susan zit. Dat zou Susan vrijwel onmiddellijk tot mol maken.
Freek als verliezer bekend maken is wél een optie. Dan is het nog steeds onduidelijk wie van Sofie en Susan de winnaar/mol is. (Een Art/Patrick of Kees/Paulien situatie dus)


Wat zou je als productie doen als je van één kandidaat de rol bekend wil maken in scenario 2?

Sofie, de mol, kun je uiteraard niet bekend maken.
Freek als winnaar kun je niet bekend maken, want dan volgt onmiddellijk dat Sofie de mol is. (Susan kan het dan niet meer zijn omdat Sofie dan zeker van Freek had moeten winnen)
Susan als verliezer bekend maken zou je als productie niet willen. Op dat moment is namelijk Freek of Sofie de mol en er is helemaal niemand die op Freek zat. Hierdoor zou alle verdenking op Sofie vallen, terwijl een geringe hoeveelheid fans nog geloofd dat Freek de mol is (een mol die nooit ontdekt is).
In dit geval zou je dus vast komen te zitten en kun je geen enkele rol bekend maken.

Zou het dus zo kunnen zijn dat scenario 2 waar is, en er daarom is gekozen voor deze manier van de uitslag bekend maken?

(Ik ben overigens mol-neutraal op dit moment, ik zie in zowel Sofie als Susan nog een potentiële mol)
« Laatst bewerkt op: 14-03-2014, 18:35:59 door invmat »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #394 Gepost op: 14-03-2014, 18:30:21 »
Ik zie zowat in elk topic hetzelfde verhaal van Run. Zou je tot 1 topic kunnen beperken?
Bovendien is het onzin, maar goed, denk wat je wil denken.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #395 Gepost op: 14-03-2014, 18:35:15 »
Ik zie zowat in elk topic hetzelfde verhaal van Run. Zou je tot 1 topic kunnen beperken?


Als moderator van dit forum ga ik ervan uit dat Run Sofie als mol heeft. Dan gaat Run zich inderdaad beperken tot het Sofie topic.
Berichten die op hetzelfde neerkomen in andere topics (dus ook de reacties) worden door de moderators verwijderd.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #396 Gepost op: 14-03-2014, 18:58:32 »
Waarom zou de productie dit jaar gekozen hebben om deze "driehoeksrelatie" bekend te maken? Nou, misschien wel vanwege het volgende:
Het was niet mogelijk om van slechts één kandidaat zijn/haar rol bekend te maken, omdat dit alles zou blootleggen.

Dit was wat Art bekend heeft gemaakt:
Susan, je bent niet de winnaar
Sofie, je bent niet de verliezer
Freek, je bent niet de mol

Dit geeft de volgende twee mogelijke scenario's:

1.
Susan: mol
Sofie: winnaar
Freek: verliezer
2.
Susan: verliezer
Sofie: mol
Freek: winnaar




Je vergeet het feit dat  Freek voor de bekendmaking van de driehoeksrelatie ook nog de mol had kunnen zijn, dus susan of sofie op dat moment bekend maken als winnaar of verliezer had dan ook niks uitgemaakt, aangezien ze beiden Freek niet verdachten ;)

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #397 Gepost op: 14-03-2014, 19:30:42 »


Zucht. Je zei in een ander topic dat je naar tegenwerpingen zocht, maar elke tegenwerping "haal je weer onderuit" door met hetzelfde riedeltje te komen. Ze moesten niets, ze hebben nou eenmaal voor deze manier gekozen.

Wiskundig gezien zijn er 2 mogelijkheden hoor..
Susan mol, Freek verliezer, Sofie winnaar
Sofie mol, Freek winnaar, Susan verliezer.


Dank u. Dit was precies mijn punt. Alleen niet zo helder neergezet van mijn kant ;). Ik ben wat grieperig dus dit kwam niet in mij op om het zo neer te zetten.  ::schaam::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #398 Gepost op: 14-03-2014, 19:36:46 »

Dank u. Dit was precies mijn punt. Alleen niet zo helder neergezet van mijn kant ;). Ik ben wat grieperig dus dit kwam niet in mij op om het zo neer te zetten.  ::schaam::

Maakt niets uit hoor, ik snapte je helemaal!  ::ok:: Ik dacht alleen, aangezien Run het blijkbaar niet snapte, om het nog maar eens op een andere manier te zeggen. :P Beterschap in ieder geval!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #399 Gepost op: 14-03-2014, 20:23:04 »
Waarom zou de productie dit jaar gekozen hebben om deze "driehoeksrelatie" bekend te maken? Nou, misschien wel vanwege het volgende:
Het was niet mogelijk om van slechts één kandidaat zijn/haar rol bekend te maken, omdat dit alles zou blootleggen.

Dit was wat Art bekend heeft gemaakt:
Susan, je bent niet de winnaar
Sofie, je bent niet de verliezer
Freek, je bent niet de mol

Dit geeft de volgende twee mogelijke scenario's:

1.
Susan: mol
Sofie: winnaar
Freek: verliezer
2.
Susan: verliezer
Sofie: mol
Freek: winnaar

Ter herinnering, de verdenkingen:
Freek =====> Sofie <=====> Susan


Wat zou je als productie doen als je van één kandidaat de rol bekend wil maken in scenario 1?

Susan, de mol, kun je uiteraard niet bekend maken.
Sofie als winnaar kun je niet bekend maken, omdat zij de enige is die op Susan zit. Dat zou Susan vrijwel onmiddellijk tot mol maken.
Freek als verliezer bekend maken is wél een optie. Dan is het nog steeds onduidelijk wie van Sofie en Susan de winnaar/mol is. (Een Art/Patrick of Kees/Paulien situatie dus)


Wat zou je als productie doen als je van één kandidaat de rol bekend wil maken in scenario 2?

Sofie, de mol, kun je uiteraard niet bekend maken.
Freek als winnaar kun je niet bekend maken, want dan volgt onmiddellijk dat Sofie de mol is. (Susan kan het dan niet meer zijn omdat Sofie dan zeker van Freek had moeten winnen)
Susan als verliezer bekend maken zou je als productie niet willen. Op dat moment is namelijk Freek of Sofie de mol en er is helemaal niemand die op Freek zat. Hierdoor zou alle verdenking op Sofie vallen, terwijl een geringe hoeveelheid fans nog geloofd dat Freek de mol is (een mol die nooit ontdekt is).
In dit geval zou je dus vast komen te zitten en kun je geen enkele rol bekend maken.

Zou het dus zo kunnen zijn dat scenario 2 waar is, en er daarom is gekozen voor deze manier van de uitslag bekend maken?

(Ik ben overigens mol-neutraal op dit moment, ik zie in zowel Sofie als Susan nog een potentiële mol)
Scenario 2, daar dacht ik ook aan.
Lijkt me het slimst.