Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 255567 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #420 Gepost op: 16-03-2014, 10:37:44 »
Voordat ik dit seizoen ging kijken had ik 3 wensmollen. Aaf, JW en Tygo. Ik heb me vol overgave al vrij snel in de tunnel van Aaf ingemetseld. Heb daarbij de acties van JW en Tygo nog wel meegenomen maar de andere kandidaten totaal uit het oog verloren (dom natuurlijk). Ik was er namelijk van overtuigd voor het seizoen begon dat een vrouw de mol was maar toen Aaf er uit vloog en ik meer en meer ging nadenken over het woordje balans heb ik me toch laten verleiden richting de mannen omdat de mol dan in balans zou zijn met de 7e man als mol maar niets is wat het lijkt blijkt wel weer en was mijn eerste ingeving qua vrouw toch goed geweest.

Nu ik geen wensmollen meer in het spel heb, ben ik eens met een andere blik gaan kijken en bemerkte dat ik Sofie eigenlijk helemaal niet in de gaten heb gehouden. Susan en Freek heb ik dan wel meegekregen door de 2 "kampen" hier op het forum, maar rondom Sofie is het gewoon heel stil geweest (had/heb ik het idee). Ik zie in Susan nog steeds geen molspersoon dus dan moet het Sofie wel zijn dacht ik. Is het Suus niet dan is het Soof of andersom volgens Tygo.

Dus ik heb eens wat door afleveringen heen zitten klikken, ben eens in mijn geheugen gaan graven en zal hier zo meteen eens gaan posten waarom Sofie toch wel degelijk de mol kan zijn en dan waarschijnlijk een mol die menigeen over het hoofd gezien heeft omdat ze heel kandidaats overkomt met haar op vrijstellingen, jokers, geldbeluste opmerkingen :)



Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #421 Gepost op: 16-03-2014, 10:45:17 »
Dus de molse/onmolse acties van Sofie:

Aflevering 1 schijnbeweging.  
Sofie schijnt met lamp in haar gezicht.
Vind geen geld
Met schijnen zegt een 0 of O (of een E) samen met Owen

Aflevering 2 Vindingrijk  
Vindt zwarte vrijstelling
Zegt tijdens de theater opdracht van oh is dat Owen. Wellicht voorproefje op de vraag die komt?
Bemoeit zich wel met de keuze maar kijkt ook continue strak naar het scherm (ziet ze toch zichzelf ergens staan?)
Wil kruipen maar Jennifer is haar voor en gaat haar pas helpen als Jennifer er zelf om vraagt. (al zegt ze wel dat de oplossing in de controlekamer ligt)
Praat ontzettend langzaam door de porto en zegt Susan en Aaf gezien te hebben (tijdrekken)

En de post gaat naar Ellis Island. Zouden ze dat eiland gekozen hebben omdat Sofie amerikanistiek heeft gestudeerd en Ellis Island bij New York ligt

Aflevering 3 Een zware keuze.
Sofie wil de zware tas meenemen maar wordt overruled door Freek/JW
In de editing wordt er gesuggereerd dat Freek besluit naar dezelfde kant te gaan maar wellicht is dit toch Sofie (of Susan) die dit besluiten. Feit is wel dat groepje van Sofie totaal verkeerd loopt.
Stuurt samen met Freek geld weg (alleen dan wel naar Susan die er helaas nog inzit) verkeerd gegokt wellicht.  Had Susan toch gelijk dat het een goede molactie was??
Geeft roeiles maar roeit zelf niet veel mee

Aflevering 4 Jennifer.
Sofie molt niet op de roltrap en had geld in haar handen nadat ze met Freek ruilde dus opmerkingen van Jennifer kloppen
Wist zwarte vrijstelling te liggen

Aflevering 5 een heilige aanwijzing
Pakt muntje van boeddha op waarbij Aaf zegt dat moet je laten liggen dat is heilig
Geeft aanwijzing Skunk Anansie door aan JW (hint uit molboekje)
Begint als de heren aan het overleggen zijn over de route vast met een stift straten in te kleuren. En zegt op een gegeven moment tegen Freek dat ze dan maar naar de kerk moeten komen en Freek geeft dat door
Zit met de boot bij het team wat uitgeschakeld wordt en die boot ging niet heel snel. Sofie heeft roei-ervaring. Wellicht ook ervaring om de motor in een lagere stand te zetten? Susan gilt hier de 2e code door naar de andere boot

Aflevering 6 5 op een rij
De titel kan ik niet goed verklaren op Sofie
Kan niet verklaren waarom Sofie JW gaat spotten. Enige wat ik kan bedenken is de verdenking van zichzelf afhalen die Aaf had.
Sofie wordt hier opgescheept met Tygo (die eigenlijk bij Susan wilde)dus kan hier wellicht niet zo goed mollen. Ze zegt wel dat ze de mol is maar ja, Tygo doet dat ook en ik geloof niet dat dit er uit geknipt zou worden als ze inderdaad de mol is. Denk juist niet omdat mensen hierdoor vaak gaan denken van zie je wel, ze is het niet.
Als Susan tegen Sofie zegt dat ze hun stuk boot hebben gezien zegt Sofie dat hun dat stuk beter kunnen meenemen, omdat het heel moeilijk wegwijzen is in een zandvlakte. Als Mol zou je juist zeggen “Oké fijn, probeer me even uit te leggen waar jullie nu zitten” (terwijl de tijd maar door tikt). Of je weet dat Tygo je als mol ziet en molt express niet en schuift de schuld naar Susan.
Blik in de toekomst zou op Susan maar ook op Sofie kunnen slaan

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #422 Gepost op: 16-03-2014, 10:46:59 »
Aflevering 7 … moet je zien.
De titel kan ik niet goed verklaren op Sofie
Sofie doet niets goed en speelt ook niets weg (en blijf hopen dat in aflevering 10 naar voren komt dat Sofie al boven was geweest en er een ander bedrag lag.)
Sofie legt haar bord heel vreemd uit ondanks dat ze van te voren wel tegen Susan heeft gezegd dat het waarschijnlijk een vingerprint moet worden.
Topospel was Sofie zo goed als onvindbaar voor de rest. Dan wordt het lastig om een topo bij elkaar te krijgen. Wellicht ging ze er vanuit dat een kandidaat toch wel voor een vrijstelling zou kiezen omdat ze er niet uit zou willen vliegen als ze voor het geld zou kiezen.

Aflevering 8 de lachende derde
De titel kan ik niet goed verklaren op Sofie
Sofie begint ook vrij snel in te vallen over het open maken van de kist.
Ze laat zich uiteindelijk ook wegspelen bij vijf op een rij terwijl ze zeker 4 kansen heeft gehad al haar rijtjes te blokken. Dus een mol die zich kandidaats voordoet en zich eigenlijk zogenaamd heel makkelijk weg laat spelen?
Ze stemt uiteindelijk op Freek omdat ze die al eerder een vrijstelling door zijn neus heeft geboord (extra beelden uitleg) (mol met berouw??)
Ze zoekt wel naar Freek maar loopt vervolgens een steegje / gang in waardoor ze haar zicht op de hoofdstraat volledig kwijt is. Ze zit in een winkeltje te wachten tot JW iets roept, maar ze wil toch zo graag geld verdienen en vrijstellingen. Dan zorg je toch dat je op een overzichtelijkere locatie zit.  

Aflevering 9 Iets kan gebeuren
Sofie heeft wellicht de envelop van Freek laten verdwijnen (kan gebeuren)
Sofie laat Tygo denken dat Susan en Freek de brievenbus wellicht al leeg hebben gehaald terwijl die daar niet eens zijn geweest. (Heb de uitzending zelf nog niet goed teruggekeken maar uit de reacties wel bemerkt dat er iets niet klopt in de editing / brievenbussen.
Waarom gaat Sofie dat geld tellen?? Ze weet dat het niet klopt. Probeert ze hiermee alsnog de aandacht van Freek van zich af te halen zodat Susan de winst kan pakken in het kader van een ooit gesloten vrouwenbondje?
Tijdens de flessenopdracht probeert ze nog Susan uit een stuk weg te houden door te zeggen dat ze daar al is geweest maar er geen stellingen lagen die klopten.

Hints / opvallendheden

Sofie komt als een van de eerste aanlopen en staat midden vooraan als Art komt. Begeleid ze hier de groep als mol naar Art?
Sofie maakt tijdens WIDM regelmatig foto’s vandaar ook de foto klik geluiden. Ze maakt zelfs op het vliegveld de foto van Susan en Jennifer met een miss van de miss verkiezing
De tweets van de mol gaan over cijfers en testen. Dat zou aansluiten bij het programma de rekenkamer waarmee Sofie ook wordt voorgesteld aan het publiek.
De muzikale hint van de Roodshow is te verklaren doordat Sofie met iedereen wel geheimpjes deelde of verbondjes sloot dat ze zich daarom gehoereerd heeft en dat is nu klaar.
De theorie van de afleveringstitels dat die allemaal op de mol slaan kan ik niet helemaal volmaken (trouwens voor Susan ook niet) maar kan ook zijn dat niet alle titels op de mol slaan natuurlijk
Bij het kompas roept Sofie dat er een koe omhoog komt. Bij haar 1e test (1e helft) is zij de enige die langs een koe afloopt
Hartslag bij stemmen op Freek in de ER (extra beelden)

Als Art zegt maak je klaar voor test en executie staat ze nog voor zich uit te staren terwijl de rest al begint te murmelen. Wellicht weet ze zich nog even niet zo goed een houding te geven???
Ook tijdens het hele gesprek van Art staat ze ietwat onzeker te kijken hoe kandidaten reageren op de zwarte vrijstelling bijvoorbeeld.
Daarop komt wel een biecht waarin ze zegt: Welkom bij wie is de mol. Heet de mol ons welkom?
Voor een kandidaat die graag veel geld in de pot wil kijkt ze vaak zuur als dat er geld verdiend wordt
Bij executies zegt ze altijd wel ach het is niet leuk als een kandidaat weg gaat maar van de andere kant er moeten toch mensen afvallen (of iets in die strekking.
Bij de test in aflevering 8 (volgens mij) zegt ze ….. ik had de test echt niet sneller kunnen maken. De mol zit er altijd maar voor de schijn achter toch.
In aflevering 9 zegt ze in de biechten dat Loebas al genoemd heeft. Dat ze er toch mag staan met de andere 2 kandidaten


Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #423 Gepost op: 16-03-2014, 10:47:12 »
En dan nog dit:

In de afgelopen jaren zijn er onnoembaar veel hints geweest naar cijfers op muren voor geboortedata; in een weerspiegeling weergeven van de mol; het mollogo laten zien bij de mol, de trailer gebruiken en ga zo maar door. Zou het niet eens kunnen dat ze het express nu doen om de aandacht af te leiden van de werkelijke mol. Dus de geboortedatum van Susan 1965 als op de palen 5 + 6, de vissen als ook voor andere kandidaten….tygo in de weerspiegeling op de laptop. Het hart richting Love Story van Freek? Dat dat allemaal een dwaalspoor is. Dat zou een nieuwe manier van puzzelen met zich meebrengen die nog niet gebruikt is waardoor men er wellicht langer over doet om de mol te ontdekken.

En normaal zet men de mol meer op de achtergrond en probeert men die uit het zicht te houden. Sofie is in deze serie in elke aflevering wel in een biecht te zien of in een achtergrond tekst te horen. Dus ook een omgekeerde wereld om de mol eens in de “schijnwerpers” te zetten

Persoonlijk zou ik dit geniaal vinden want dan ben ik ook daarin getrapt maar ik zou zeggen ............ wat zijn de meningen hierover so shoot :D

Edit:  typo's
« Laatst bewerkt op: 16-03-2014, 11:21:03 door Syllie10 »

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #424 Gepost op: 16-03-2014, 11:13:05 »
Ik ben nog steeds een verstokte Freektunnelaar, maar hier zit wel degelijk wat in. Sofie heeft sowieso mijn voorkeur boven Susan als mol. Wie er dan met de winst van door gaat dat is dan nog de vraag. Sommige mensen zijn er van overtuigd dat dat Freek moet zijn, maar Susan zou zomaar de test net wat sneller hebben kunnen maken...Maar mijn wenswinnaar is dan toch Freek.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #425 Gepost op: 16-03-2014, 11:21:54 »
Als Sofie de mol is dan is Susan de verliezer en is Freek de winnaar.

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #426 Gepost op: 16-03-2014, 11:23:12 »
Ik wilde mijn post net aan gaan passen, want Susan was uiteraard niet de winnaar. Dat bedacht ik me net ook.  :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #427 Gepost op: 16-03-2014, 11:28:33 »
Ik wilde mijn post net aan gaan passen, want Susan was uiteraard niet de winnaar. Dat bedacht ik me net ook.  :)
Haha dan was ik te snel. Zag namelijk nog wat typo's staan dus dacht dan geef ik gelijk antwoord op jouw post :D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #428 Gepost op: 16-03-2014, 11:33:54 »
Goede lijst Syllie  ::ok:: Ik had zelf ook nog nooit op die manier naar Sofie gekeken. Eigenlijk altijd overtuigd geweest van Susan. En dat ze dit jaar van die afleidingshints geven zou heel goed kunnen. Zou weer eens wat anders zijn. En dan ben ik daar flink ingetrapt..


Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #429 Gepost op: 16-03-2014, 12:51:41 »
Oh en vergeet niet dat ook Sofie wel wordt voorgesteld als presentatrice maar dat ze ook geacteerd heeft :) dus ook weet hoe ze haar gezicht in een plooi moet houden of dingen over moet laten komen zonder daarbij op te vallen.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #430 Gepost op: 16-03-2014, 13:08:28 »
Oh en vergeet niet dat ook Sofie wel wordt voorgesteld als presentatrice maar dat ze ook geacteerd heeft :) dus ook weet hoe ze haar gezicht in een plooi moet houden of dingen over moet laten komen zonder daarbij op te vallen.

kees heeft haar ook nog eens voorgesteld als kandidaat van wie is de mol.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #431 Gepost op: 16-03-2014, 13:17:31 »
Oh en vergeet niet dat ook Sofie wel wordt voorgesteld als presentatrice maar dat ze ook geacteerd heeft :) dus ook weet hoe ze haar gezicht in een plooi moet houden of dingen over moet laten komen zonder daarbij op te vallen.
Toen Art bekendmaakte dat ze niet de verliezer is, vond ik dat er langzaam een brede glimlach bij haar tevoorschijn begon te komen ::tandpastasmiley::

Ze is dus gewoon blij dat ze gewonnen heeft :)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #432 Gepost op: 16-03-2014, 13:53:41 »
kees heeft haar ook nog eens voorgesteld als kandidaat van wie is de mol.
Okay, dat wist ik niet :D

En net even aflevering 9 nog terug zitten kijken. Ze varen op aanwijzing van Sofie langs de eilanden. Sofie bestuurt daarbij ook de boot en zegt in begin ook dat de choke andersom moet staan dus ze weet wel degelijk om te gaan met boten. En ze zat ook in de boot die spontaan langzamer ging als die van Tygo.

Daarnaast zegt ze tijdens of door het laatste avondmaal heen.
"jeminee, wat heb ik veel gelogen. Ik ben zo verstrikt geraakt in een web van leugens. Ik hoop echt dat ik dit mijn leven lang niet meer mee hoef te maken. Maar ik sta hier wel"
De molbiecht??

En dan krijg je al enige het molboekje van Freek te zien wat over Sofie gaat? Waarom dan geen blik in de andere molboekjes???

En dan heb ik nog 1 ding.
Tygo zegt in de Roodshow toen ze het over de mol hadden van ja, dan loop je de zeedijk (of wallen) op en zie je haar daar achter het raam zitten (of iets in die strekking). Daarop heeft iemand ontdekt dat Susan in een film gaat acteren als prostituee.

Maar het is verboden om te zeggen wie de mol is. Nu doen ze dat niet rechtstreeks natuurlijk maar moet het een vorm van hint zijn, maar Tygo kennende zou je het wel eens andersom op moeten pakken dan.
En zeggen dus is het Soof niet dan is het Suus maar als Suus het niet is dan is het Soof. Dus is het in deze Sofie......... ?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #433 Gepost op: 16-03-2014, 19:24:37 »
Voor degenen die dachten 'Hoe konden Sofie en Freek elkaar nou niet zien bij de topito's terwijl Sofie in het spiegelbeeld is te zien van een wagen die langs Freek rijdt':

In de terugblik op afleverin 7 van aflevering 8 zie je het spiegelbeeld van Sofie weer in de auto. Alleen, nu komt er iets anders achter de auto te voorschijn: Sofie zelf!
Het shot waarbij Freek achter het spiegelbeeld tevoorschijn kwam was dus waarschijnlijk een montage-dingetje, zoals wel vaker gebruikt deze serie.
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #434 Gepost op: 16-03-2014, 19:34:39 »
Voor degenen die dachten 'Hoe konden Sofie en Freek elkaar nou niet zien bij de topito's terwijl Sofie in het spiegelbeeld is te zien van een wagen die langs Freek rijdt':

In de terugblik op afleverin 7 van aflevering 8 zie je het spiegelbeeld van Sofie weer in de auto. Alleen, nu komt er iets anders achter de auto te voorschijn: Sofie zelf!
Het shot waarbij Freek achter het spiegelbeeld tevoorschijn kwam was dus waarschijnlijk een montage-dingetje, zoals wel vaker gebruikt deze serie.
Klopt, was ook te zien als je door de ramen van de auto had gekeken. Freek en zijn vervoersmiddel waren er ineens niet meer.  ::vergroot::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #435 Gepost op: 16-03-2014, 21:04:29 »
Sofie net op 3fm: "het is maar goed dat wie is de mol al een poosje geleden is opgenomen want dat hoofd van mij... (ze was wat chaotisch daarvoor)"
Paul: "weet je nog wie de mol is?"
Sofie: "nee ik ben het vergeten... het was 1 van de 2"
;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #436 Gepost op: 16-03-2014, 23:26:54 »
Sofie net op 3fm: "het is maar goed dat wie is de mol al een poosje geleden is opgenomen want dat hoofd van mij... (ze was wat chaotisch daarvoor)"
Paul: "weet je nog wie de mol is?"
Sofie: "nee ik ben het vergeten... het was 1 van de 2"
;D

Freek  :\'(

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #437 Gepost op: 17-03-2014, 06:07:07 »
En dan heb ik nog 1 ding.
Tygo zegt in de Roodshow toen ze het over de mol hadden van ja, dan loop je de zeedijk (of wallen) op en zie je haar daar achter het raam zitten (of iets in die strekking). Daarop heeft iemand ontdekt dat Susan in een film gaat acteren als prostituee.
Dat was waarschijnlijk als reactie op de muzikale hint: een liedje over een prostituee.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #438 Gepost op: 17-03-2014, 07:56:46 »
Dat was waarschijnlijk als reactie op de muzikale hint: een liedje over een prostituee.
Ja, daar had ik het ook over ;)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #439 Gepost op: 17-03-2014, 23:30:00 »
Ik denk en weet bijna zeker dat Suzan de mol maar een ding vindt ik apart

Jan Willem stemt op Suzan en een deel op Sofie
Freek stemt op Sofie en een deel Tygo
Tygo stemt op Suzan en op Sofie
Sofie stemt op Suzan en deels op Tygo
Suzan stemt op Sofie en deels op Tygo

Wat ik begreep aan de uitspraken van Tygo dat ze nooit op 1 persoon hebben gezeten.
Hoe kan het als blijkt dat Suzan de mol is Jan Willem eruit ging en niet Freek. dan
zou er gesjoemeld moeten zijn met de verdenkingen die op tv zijn uitgezonden.