Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2355885 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18580 Gepost op: 28-06-2019, 21:11:10 »
Ik weet alleen niet meer wat muggenbulten, eikenprocessierups, of zonnenbultjes zijn. Dus ik ben maar overal met plakband en een pluisjesroller van de action over heen gegaan (wat ik nog niet open had gekrabd) en het lijkt nu idd wat beter.  ::rofl::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18581 Gepost op: 29-06-2019, 19:22:43 »
Menthol, aloe Vera of Valencia gebruiken. Sterkte!


Wat een bak herrie vanaf Defqon dit jaar! Was de afgelopen jaren lang zo erg niet. De wind staat verkeerd denk ik :(
Keep calm and eat chocolates!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #18582 Gepost op: 29-06-2019, 19:41:39 »
De rotrups is ook mijn irritatie. Protip die ik vandaag hoorde: lepel onder de kraan met heet water houden en dan kort op het bultje. Sinds ik het deed jeukt het al een stuk minder ::joehoe::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #18583 Gepost op: 29-06-2019, 21:53:45 »
je huid is weggeschroeid maar dat is van later belang ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #18584 Gepost op: 30-06-2019, 09:53:57 »
Je hebt iig geen jeuk maar. Alleen nog maar pijn. En ik heb inderdaad wel eens gezegd dat ik liever pijn heb dan jeuk...

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #18585 Gepost op: 30-06-2019, 11:24:20 »
je huid is weggeschroeid maar dat is van later belang ;D
Ach ja, dat is een bijzaak.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18586 Gepost op: 1-07-2019, 19:41:18 »
Al wekenlang onder de jeukende bultjes zitten :( Het was eerst vermoedelijk een allergische reactie op de tapijtkever, toen kwamen er muggenbulten bij, en inmiddels misschien ook wel bultjes van de eikenprocessierups. Ze zien er grotendeels uit als gewone muggenbulten, maar ze zijn wel groter dan anders en zoveel muggen heb ik nou ook nog weer niet gezien in huis.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Irritant
« Reactie #18587 Gepost op: 1-07-2019, 20:33:10 »
Werkpro.

Ik heb nog nooit van die instantie gehoord, maar het schijnt een zorgaanbieder te zijn. Vanwege mijn depressies heb ik hulp nodig. Die had ik tot vorig jaar. In een half jaar tijd had ik vier opeenvolgende hulpverleners om mij te helpen. De eerste stopte na twee maanden wegens overspannenheid. Tweede stopte na een maand, want ze deed dit maar 'tijdelijk'. Ik moest elke week van haar aanhoren dat ze eigenlijk veel liever thuis was. Nummer drie was een heel jong iemand die door mij ingewerkt moest worden. Na een paar maanden, toen hij eindelijk voldeed, kreeg ik de mededeling dat hij ontslag genomen heeft ivm een betere baan. Nummer vier deed niks. Ging krantje lezen met een kopje koffie en liet mij aanklooien met de administratie (dat was zijn taak). Gevolg, hij kostte mij 400 euro.
Dus vorig jaar juli heb ik aangegeven dat ik van deze organisatie geen hulpverlening meer wens (4 in een half jaar tijd is wel een beetje te veel van het goede). Vervolgens moest ik weer helemaal opnieuw in het traject voor aanvraag van hulpverlening, want de oude was niet op tijd verlengt (logisch, zonder hulpverlener die daar om denkt).
Enfin, begin januari dit jaar eindelijk kennismakingsgesprek met een nieuwe hulpverlener van een andere organisatie (Welzorg oid). Een week later zou ze beginnen. Ik de hele ochtend wachten. Huis opgeruimd, thee klaargezet, etc etc. Maar ze kwam niet. Later kreeg ik te horen dat ze die ochtend een mailtje gestuurd heeft naar Welzorg met de mededeling dat ze er geen zin meer in had en dus per direct ontslag nam.
Vanaf half januari is er niks meer gebeurd.

Vorige maand kreeg ik ineens van het CAK een factuur met de eigen bijdrage voor de zorgverlening. Dit ging over de periode februari tot en met mei dit jaar. Maar ik heb nooit meer hulp gehad. Heb er achteraan gebeld en volgens CAK kwamen deze facturen van Werkpro. Ik heb bezwaar aangevraagd, want ik ken die hele Werkpro niet.
Van de week kwam nog een factuur, nu met de eigen bijdrage over juni. Wut???
CAK heeft mij vandaag een overzicht gestuurd van de weken waarover Werkpro probeert te declareren: de afgelopen 12 weken maar liefst.

In mijn ogen is dit misbruik. Ik ken niemand van Werkpro en vraag mij af wie van hun dan zogenaamd wekelijks bij mij thuis komt om te helpen. Ik vraag me af of deze persoon wel weet hoe mijn huis er van binnen uitziet. Of hoe ik er uit zie bijvoorbeeld.

Ik zit nu ernstig te denken om morgen aangifte te doen bij de politie.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Irritant
« Reactie #18588 Gepost op: 1-07-2019, 20:46:18 »
Jeeetje wat een ontzettend lullige situatie! Misschien is het handig om eerst (gratis!) advies in te winnen bij het juridisch loket? Dan weet je waar je staat en zo
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18589 Gepost op: 1-07-2019, 21:16:27 »
Kwalijke en vreemde zaak Niuno, ik hoop dat de onderste steen boven komt, want dit klinkt niet pluis. ::ohno::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #18590 Gepost op: 1-07-2019, 21:20:46 »
Ja super vervelend ::hug::. Ik zou inderdaad ook eerst even informeren bij juridisch loket maar naar de politie gaan is denk ik ook niet overdreven, want wat ze doen kan echt niet ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Irritant
« Reactie #18591 Gepost op: 1-07-2019, 22:37:36 »
Jeetje Wat heftig! Ik hoop voor je dat er snel wat aan gedaan wordt!  ::hug::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #18592 Gepost op: 2-07-2019, 09:11:18 »
Werkpro.
*knip*

Wat ontzettend naar zeg! Uberhaupt al dat je in zo'n korte tijd veel verschillende 'zorgverleners' had die dan ineens weer weg zijn. Dat vind ik een erg slechte zaak.

Dat van Werkpro klinkt ook belachelijk. Heb je zelf Werkpro geprobeerd te contacteren hierover? En anders dan zou ik ook proberen het via CAK te spelen. Bij hen wordt iets gedeclareerd en zij hebben niet gecheckt dat het rechtmatig is (dat is het overduidelijk niet want je hebt 0 zorg van Werkpro ontvangen).

Ben je overigens via de huisarts op deze instanties uitgekomen? Zo niet, ik ben destijds bij mijn huisarts langs geweest om te vragen of die advies had voor welke instanties in mijn omgeving goed waren. Zelf heb ik uiteindelijk een hele tijd bij de GGZ gezeten, dat klinkt vrij massaal maar ik heb me daar wel altijd op mijn gemak gevoeld en goede hulp gekregen. Ik weet alleen niet of zij thuisbezoeken doen en of dat een dealbreaker is voor jou ;).

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #18593 Gepost op: 4-07-2019, 12:47:02 »
Mijn tv (tussen de twee en drie jaar oud, dus fabrieksgarantie is verlopen) ging gisteren opeens op zwart en ging constant resetten. Gebeld met reparatieservice, adviseerde mij om in eerste instantie zelf handmatig te resetten. Dat werkte niet. Nu blijkt dat het moederbord defect is. Vervanging hiervan kost >€ 300,- ::oink::
Heb toen direct een mail gestuurd met de mededeling dat ik had mogen verwachten dat de tv tenminste vijf jaar zonder problemen hoort mee te gaan en heb ik verzocht om reparatie kosteloos uit te voeren omdat het, vanwege het te snel defect gaan, een ondeugdelijk product is.

Voorlopig dien ik dus wel tv te kijken op een scherm van 10 inch. Dat is wel weer even wennen omdat mijn tv 49 inch is.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #18594 Gepost op: 5-07-2019, 10:05:14 »
Uit je slaap gehouden worden door in totaal 8 muggen. Telkens als er eentje dood was kwam de volgende weer rond m'n hoofd zoemen. Heb in totaal misschien 4 uur geslapen :-X En geen idee waar ze allemaal vandaan kwamen, ik heb gewoon een hor voor m'n raam...
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #18595 Gepost op: 5-07-2019, 19:37:33 »
Minimuggen misschien? Die door die gaatjes kunnen?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Irritant
« Reactie #18596 Gepost op: 8-07-2019, 22:19:24 »
Bij de Praxis als je 4 van die commercials op van die tv-schempjes tegelijk hoort die steeds maar roepen: "Bla bla bla HG doet wat 't belooft.....", "Bla bla bla HG doet wat 't belooft...." 

::) ::)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #18597 Gepost op: 9-07-2019, 20:08:54 »
Leuke dingen die heel veel geld kosten :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Irritant
« Reactie #18598 Gepost op: 11-07-2019, 17:41:26 »
Fruitvliegjes.  ::)
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #18599 Gepost op: 11-07-2019, 17:45:28 »
Fruitvliegjes.  ::)
Zet een bakje met wittewijnazijn en een drupje afwasmiddel naast het de fruitschaal. De vliegjes gaan daar op af en zitten dan gevangen in dat bakje.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!