Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2363647 keer)

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Irritant
« Reactie #17500 Gepost op: 2-03-2017, 07:05:26 »
K P N die een belofte niet nakomt.   :(
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #17501 Gepost op: 8-03-2017, 16:47:34 »
Onze school vindt het ineens een goed idee om de site waar onze cijfers op gezet worden te blokkeren voor de leraren in de komende toetsweek. Want het is "demotiverend" als de leerlingen tussendoor al cijfers kunnen zien.

Vind ik echt onzin. Als je weet dat je daar gedemotoveerd van raakt kijk je toch gewoon niet? Ik wil zelf juist weten waar ik aan toe ben  >:(
I will follow my inner gold

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #17502 Gepost op: 8-03-2017, 17:06:17 »
Lijkt me een puntje voor de leerlingenraad
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #17503 Gepost op: 8-03-2017, 17:24:41 »
Lijkt me een puntje voor de leerlingenraad

Ja maar daar hebben we nu helaas niks meer aan  ;D. We hebben het ook echt pas gisteren gehoord en de toetsweek begint morgen  :P
I will follow my inner gold

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #17504 Gepost op: 8-03-2017, 17:26:16 »
#kansloos

allemaal staken tot die weer open gaat?
of alle leerkrachten stalken met mailtjes wat je voor de toets hebt gehaald ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #17505 Gepost op: 8-03-2017, 17:27:37 »
Dat laatste is wel een reële optie inderdaad  :P
I will follow my inner gold

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #17506 Gepost op: 8-03-2017, 17:29:20 »
niet zeggen dat het mijn idee was ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #17507 Gepost op: 8-03-2017, 17:32:08 »
 ::rofl::
I will follow my inner gold

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #17508 Gepost op: 8-03-2017, 17:36:50 »
Je moet er altijd achteraan zitten. Ik moet ook nog een verslag terug krijgen van mijn minor die ik ruim een maand geleden heb ingeleverd... jongens ik wil graag afstuderen ::).

Mijn frustraties met school zijn weer groot :-X. Ik denk ook waarom betaal ik zoveel collegegeld terwijl ik toch altijd alles zelf moet doen, overal achteraan moet etc.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Irritant
« Reactie #17509 Gepost op: 8-03-2017, 19:36:47 »
@Miek bij ons deden ze dat volgens mij ook hoor
Maakt toch ook eigenlijk niet uit? Je hebt per vak toch maar 1 toets in de toetsweek dus je kan er niks extra tegen doen als iets laag uitvalt
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #17510 Gepost op: 8-03-2017, 20:22:11 »
@Miek bij ons deden ze dat volgens mij ook hoor
Maakt toch ook eigenlijk niet uit? Je hebt per vak toch maar 1 toets in de toetsweek dus je kan er niks extra tegen doen als iets laag uitvalt

Ja er zijn wel meer scholen die dat doen idd  ::jaja::. Maar bij ons hebben ze dat nog nooit gedaan en nu ineens wel dus dat vind ik nogal stom  :P.

En je kan er idd toch niks aan doen, maar het geeft mij vaak wel extra zekerheid/motivatie als er al iets snel bekend is. Ik heb bijv. morgen geschiedenis, en die docent heeft het meestal diezelfde avond al nagekeken. Ik vind het dan fijn om m'n cijfer alvast te weten, want als ik dan een voldoende heb weet ik alvast dat ik die toets niet hoef te herkansen. En dat scheelt dan weer wat stress voor m'n wiskunde toets bijvoorbeeld  ;).

Maar ja je kan verder er toch niks aan veranderen dus mss slaat mijn redenering wel nergens op :P. Maar zo voelt het voor mij  ;D
I will follow my inner gold

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #17511 Gepost op: 9-03-2017, 17:35:15 »
Een laptop waarvan de stekker zonder dat ik het in de gaten had ongeveer half was losgegaan van de adapter, waardoor de accu langzaam leegliep. Op een gegeven moment ging ik even iets te drinken uit de koelkast pakken. Toen ik terugkwam bij mijn laptop, wilde ik een bericht typen, maar plotseling sprong het scherm op zwart en deed het helemaal niks meer :o

Ik schrok me een hoedje en controleerde of de bedrading wel goed zat, maar ik kon geen gekke dingen vinden, du ik dacht dat de accu het plotseling begeven had.

Maar vlak voordat ik van plan was om naar de computerzaak in de buurt te gaan om een nieuwe accu te halen, besloot ik de laptop even aan een ander stopcontact te koppelen om te checken of het niet aan het stopcontact lag. Toen kwam de aap uit de mouw, want toen ik mijn laptop verplaatste, liet het snoer dat half los zat helemaal los. Na de computer in het andere stopcontact ingeplugd te hebben, zag ik dus dat de accu in zijn geheel leeg was.

Normaal gesproken wordt er altijd, minimaal tweemaal, een waarschuwing op het beeldscherm weergegevens dat de accu (bijna) leeg is, maar dat heb ik dus niet gehad en dat is best wel irritant, want als ik die meldingen wel zou hebben gehad, was ik niet zo geschrokken.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #17512 Gepost op: 9-03-2017, 20:37:16 »
Een bot scheer mesje (auw :( )

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Irritant
« Reactie #17513 Gepost op: 13-03-2017, 11:04:06 »
Struikelen en je enkel zwikken   :-\\ :-\\

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Irritant
« Reactie #17514 Gepost op: 13-03-2017, 14:25:53 »
Struikelen en je enkel zwikken   :-\\ :-\\
Sterkte ::hug::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Irritant
« Reactie #17515 Gepost op: 13-03-2017, 14:37:26 »
Sterkte ::hug::
Thanks  ::hug:: hink een klein beetje van een pijnscheut, maar lijkt mee te vallem :) hopelijk morgen weer beter.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #17516 Gepost op: 14-03-2017, 14:18:45 »
Iets wat binnen een bepaald aantal woorden geschreven moet worden en je echt denkt: 'Hoe dan?' ???

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Irritant
« Reactie #17517 Gepost op: 14-03-2017, 14:19:43 »
Schrappen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #17518 Gepost op: 14-03-2017, 14:20:09 »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Irritant
« Reactie #17519 Gepost op: 14-03-2017, 14:32:14 »
Yup. Zijn vast genoeg onnodige woorden.
Maar ook zinnen die niet direct bijdragen bij wat je met je tekst over wilt brengen.
Of te veel voorbeelden.

--

Natuurlijk is het altijd een goede mogelijkheid dat je minder woorden nodig hebt wanneer je een deel er van achterwege laat. Zo is het, om gewoon maar een voorbeeld te noemen, best heel veel voorkomend dat men (per ongeluk dan wel aanvankelijk opzettelijk) dingen dubbel (of soms gewoon extra) schrijft - in feite een herhaling. Of hun eigen zinnen extra onderstreept en nog een keer meer aan zet.

Daarnaast komt het ook voor in teksten, zowel formeel als informeel, dat zinnen die in een alinea staan niet bij de alinea horen. Ik weet nog goed dat ik een keer een stuk las over alinea's, en toen ging de alinea ineens verder met metagrapjes, die niet in de tekst zelf pasten - maar wel in de overkoepelende meta van de lezer. Ik snap dat jij daar, als lama-zijnde, ook spuugziek van zou worden.

Daarnaast kwam ik dat ook weleens tegen in stukken tekst over de productie van mandarijntjes, in een filosofische tekst van Plato over de zelfgekozen dood van Socrates, de achterkant van een pak melk, de belastingopgave van mijn opa uit 1978, en de telefoongids. Een voorbeeld waar je dergelijke stukken tekst, die niet inhoudelijk gaan over daar waar de alinea over gaat [wat in dit geval de opbouw van een alinea is], maar over iets anders [bijvoorbeeld onnodig woordgebruik en voorbeelden], dan weer níét tegen komt, is Nijntje.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.