Auteur Topic: Weekopdrachten  (gelezen 21003 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Weekopdrachten
« Reactie #20 Gepost op: 28-02-2015, 22:25:26 »
En ik had nog wel zo hard m'n best gedaan :( Maar ja, er kan er maar 1 de beste zijn natuurlijk (en als ik dit zo lees ben ik zelf denk ik nummer 2 dus dat is ook best goed ;D). Gefeliciteerd Duncton! Ben nu ook wel heel benieuwd naar dat verhaal :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Weekopdrachten
« Reactie #21 Gepost op: 28-02-2015, 22:39:33 »
Mag van mij geplaatst worden. Ben ook wel nieuwsgierig naar de andere inzendingen. :)

En anders via PM. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Weekopdrachten
« Reactie #22 Gepost op: 28-02-2015, 22:48:08 »
Ik zal die van Duncton zo plaatsen, alle anderen die willen mogen ook hun inzending plaatsen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Weekopdrachten
« Reactie #23 Gepost op: 28-02-2015, 22:49:45 »
De Mol van Manchester
De pas opgekomen zon is er nog niet in geslaagd de bodem van het bos te bereiken. Over de open plek drijft een laatste flard nevel. Een vroege Zwartkop heft vanuit het struikgewas voorzichtig zijn eerste wijsje aan. Een bosmuis scharrelt door het nog vochtige gras, op zoek naar insecten. Het is de eerste dag van de lente en in de South Downs heerst een serene rust.

Maar die rust is slechts van korte duur.

In het kreupelhout klinkt geritsel. Een tak kraakt. Links in het bosje beweegt iets. Een glimp van een bruine vacht, de schittering van een oog. Daar springt een haas de open plek op. Even blijft hij staan en kijkt schichtig om zich heen. Dan snelt hij naar rechts, de beschutting van het bos weer in.


LdHaas heeft haast, en dat is niet voor niets. Zijn adem zwoegt, zijn hart klopt in zijn keel. Hij moet zijn vrienden zien te bereiken. Waar zijn ze toch? Hij is de halve nacht op pad geweest. Daar! Op een tak van een beuk zit Eekhjorrn een nootje te kraken.

“Eekhjorrn, Eekhjorrn!”, roept LdHaas gejaagd.
“Ha, LdHaas,”, roept Eekhjorrn vrolijk terug, “wat zie jij er verhit uit.”
“Eekhjorrn,”, roept LdHaas nogmaals, terwijl hij probeert weer wat op adem te komen. “Eekhjorrn, je moet hier weg!”

Vertwijfeld kijkt Eekhjorrn neer op LdHaas, zijn nootje voor even vergeten. “Weg? Waarom moet ik weg?” Dan betrekt zijn gezicht. “Staat het bos in brand? Heb ik nog tijd om mijn voorraden veilig te stellen?” Onrustig begint hij de lucht op te snuiven.
“Nee, nee, geen brand.” LdHaas zucht. “Het is veel erger.”
Nu begint Eekhjorrn pas echt angstig te kijken. “Erger? Vertel, LdHaas! Wat kan er erger zijn dan brand?”

LdHaas kijkt weg. Hoe moet hij dit aan zijn vriend vertellen? Hij opent zijn mond. Sluit hem weer. Verwachtingsvol kijkt Eekhjorrn hem aan. De stilte rekt zich.

LdHaas zucht. “Het is de Mol. De Mol van Manchester is los.”

Uitdrukkingsloos kijkt Eekhjorrn op hem neer. “De Mol? De Mol van Manchester?” LdHaas knikt. “Maar... dat is toch maar een fabeltje? Iets om jonge eekhjorrntjes bang mee te maken?”
“Nee, het is echt waar!” Wanhopig kijkt LdHaas omhoog. “Hij bestaat, en hij is los. Ik heb hem gezien! Hij heeft Molbergmarmot en JPVos al te grazen genomen.”
“Te grazen genomen? Hoe bedoel je?”
“Wat ik zeg. Te grazen genomen. Ze zijn dood.”
“Dood..?”, vraagt Eekhjorrn geschokt. “Maar... dat kan niet. JPVos heb ik eergisteren nog gezien.” Opeens fronst hij zijn wenkbrauwen. “Zeg, dit is toch niet één van je grapjes, LdHaas? Ja, dát moet het zijn. De Mol van Manchester? Ha! Dat ik daar nog intrap! Maar dit keer ga je te ver. Spotten met de dood van je eigen vrienden? Hoe haal je het in je hoofd! Ik heb er nu even écht geen zin meer in om verder met je te praten.”
Boos gooit Eekhjorrn zijn nootje naar beneden en begint verder de boom in te klimmen.
“Nee, Eekhjorrn, wacht! Kom terug!” Maar Eekhjorrn hoort hem al niet meer. Hoog in de toppen van de bomen, springend van tak naar tak, verdwijnt hij dieper en dieper het bos in.

Een zwerm kraaien vliegt krijsend op in de richting waarin Eekhjorrn is verdwenen. Een bijna ondierlijke grauw doet de bomen trillen. Een ijzige gil snijdt door de stilte van de ochtend, om dan abrupt af te breken.

“Eekhjorrn!” schreeuwt LdHaas. Hij doet een stap – en stopt. Wat kan hij doen? Wat kan hij uitrichten, in zijn eentje? Waarschijnlijk is het toch al te laat. Hij moet de anderen zien te bereiken. Er is geen tijd te verliezen. Met een brok in zijn keel draait hij zich om en schiet de tegenovergestelde richting op. Naar de rivier!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Weekopdrachten
« Reactie #24 Gepost op: 28-02-2015, 22:50:02 »
Deel 2

Bij de rivier heeft PjOtter net zijn hengel uitgeworpen, op jacht naar zijn eerste visje. Hij schrikt zich een hoedje als LdHaas plotseling uit het struikgewas komt stuiven.
“Hola, LdHaas!”, roept PjOtter. “Wat brengt jou hier zo vroeg?”
“Het is. De Mol.”, hijgt LdHaas. “Is Los. En Eekhjorrn. Wilde niet luisteren. En...”
“Ho, jongen, rustig aan!” PjOtter klopt zijn vriend sussend op de kop. “Niet zo snel. Even diep ademhalen. Goed zo. Nou, en nu nog een keer vanaf het begin. Wat is er precies aan de hand?”
LdHaas probeert het nog een keer. “Het is de Mo...”

Beide dieren kijken op als er een wolk voor de zon schuift. Alleen is deze wolk wel erg dichtbij. En, bij nader inzien, wel erg harig.

“Verberg je!”, gilt LdHaas. Hij duikt een bosje in en drukt zich plat tegen de grond. Als hij omkijkt, ziet hij PjOtter nog steeds aan de oever van de rivier staan. Met open mond kijkt zijn vriend naar iets wat zich boven hem bevindt. Het volgende moment is hij weg. Een klauw, vele malen groter dan een klauw zou mogen zijn, heeft hem van de aardbodem weggevaagd. Van ergens boven zich hoort LdHaas hem nog angstig protesteren, gevolgd door een gekraak alsof er een boom omvalt. Dan is het stil.

Voorzichtig tilt LdHaas zijn kop op en kijkt om zich heen. Er plonst iets in het water. Het is de hengel van PjOtter. Slechts zijn voorpoot zit er nog aan vast.

LdHaas sluit zijn ogen, drukt zich plat en houdt zich zo stil als zijn trillende lijf hem toestaat.


Op een zonovergoten takje niet ver van de rivier zitten NeksterGP en Sijs-Fan te fluiten naar voorbijkomend vrouwelijk wild. Plotseling schiet een donkerbruine schicht de hoek om.
“Hee, daar heb je LdHaas!”, tjilpt NeksterGP.
“Die heeft de gang er goed in zitten.”, twittert Sijs-Fan.
“Hallo, LdHaas,”, roept NeksterGP, “waar ga jij zo rap naartoe?”
LdHaas stopt en kijkt verschrikt omhoog. “Het is de Mol! De Mol van Manchester! Hij is vlakbij! Vlieg weg, nu het nog kan!”
Schaterend klappert NeksterGP met zijn vleugels. “De Mol van Manchester? LdHaas, wat heb je je nu weer in je hoofd gehaald?”
“Het is niet om te lachen!”, roept LdHaas boos. “Het is echt waar! Hij heeft Molbergmarmot, JPVos en Eekhjorrn al te pakken. En PjOtter is er ook aan.”
“Maar LdHaas,”, roept Sijs-Fan, een twinkeling in zijn kraaloogjes, “dan ben jij toch de aangewezen persoon om ons te redden? Waarom trommel je je hazenleger niet op?”
NeksterGP heeft het niet meer en klampt zich krampachtig aan Sijs-Fan vast. Het is alles wat hij kan doen om te zorgen dat hij niet achterover van zijn takje kukelt.
“Het is geen grap!”, roept LdHaas wanhopig. “Geloof me nou en maak dat je wegkomt! Ik moet verder.” En weg is LdHaas.

De twee vrienden kijken hem na.
“Al dat gehol kost die jongen nog een keer de kop.”, peinst Sijs-Fan.
Achter hen kraakt een tak. Verbaasd draaien beide vogels zich om, maar nog voor ze hebben kunnen zien wie hen zo stilletjes heeft weten te besluipen, wordt de lucht uit hun longen geslagen.


Aangekomen op een kruising komt LdHaas tot stilstand. Als hij naar links gaat, komt hij bij het hol van Wilde Katshee. Rechtsaf leidt naar de oude eik waar de wijze Sjoehoeter woont. Gaat hij rechtdoor, dan komt hij bij de mierenhoop waar LukieMier zijn huisje heeft. Wie moet hij als eerste waarschuwen?

Plotseling wordt hij overmand door een gevoel van moedeloosheid. Wat heeft het eigenlijk voor zin? Ze geloven hem toch niet. En zelfs als ze dat wel doen, wie is er dan in staat de Mol te stoppen? Vlak naast het pad staat een rododendron in bloei. LdHaas kruipt eronder en sluit zijn ogen. Een hazenslaapje zal hem goed doen.

-------------------------------------

Hoe loopt dit af? Lukt het LdHaas om de overige bosbewoners nog op tijd te waarschuwen? En weten ze een manier te vinden om de Mol te stoppen? Binnenkort meer in De Mol van Manchester – The Sequel!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Weekopdrachten
« Reactie #25 Gepost op: 28-02-2015, 23:10:24 »
 ::rofl:: Geweldig! Absoluut verdiend gewonnen ::ok:: Soort Toon Tellegen meets bloederige thriller :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Weekopdrachten
« Reactie #26 Gepost op: 1-03-2015, 02:29:26 »
Meer dan terechte winnaar... Duncton
Dit was mijn inzending
Het lot van een WIDM-deelnemer

De mol of niet de mol, dat is de vraag
bij de start van dit spel over elke kandidaat
waar je weet dat je hoofd op hol gaat slaan,
en er tips in een krop sla gaan verschijnen.

Rood of groen, de kleur die je krijgen zal.
De grasgroene bevestiging dat je op het goede spoor bent,
of de bloedrode afwijzing van het foute spoor
en de daarop volgende mindfuck die zich in je hoofd afspeeld.

Maar wie is het nu?
Onze allerbekendste Lukie, fanatiekeling Duncton,
Slimme starlight, of principiële Sjoeter.
Misschien is de mol wel onze onschuldige Bubbles,
of de humorist Catshee.
Deze blijven over, één van deze zullen het zijn.

Vertrokken vanuit schiphol, gereisd door Engeland met een klein uitstapje
naar apeneiland Gibraltar en weer terug.
Ierland is momenteel het land waar wij zich bevinden.
Koffers ruilen, cinemabezoek, lift repareren, racen of weerwolven. Niks was ons te veel, alles hebben we gedaan. Geld verdiend en geld verloren, dat was ons lot.
Nog een paar weken en dan is het zover. Dan maken mollenvanger-MV en Ldhmolletje bekend
wie helaas de verliezer is, maar belangrijker wie de winnaar is en wie ow wie die verrader is.
Zal ik mijn naam zien verschijnen bij één van deze 3 of heb ik eerder rood gekregen, dat is de vraag?
Een vraag, en toch weer zoveel bijkomende vragen.
Het lot van elkeWIDM-deelnemer
die deze rollercoaster aangaat
klaar voor de strijd

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Weekopdrachten
« Reactie #27 Gepost op: 1-03-2015, 11:31:15 »
Thanks! Vergelijking met Toon Tellegen vind ik leuk. :)

Ook leuk, wouter. ::bravo::

Plaats jij de jouwe nog, Starlight? :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Weekopdrachten
« Reactie #28 Gepost op: 1-03-2015, 13:08:03 »
Okee ik zal de mijne ook posten :) Ik ben alleen vergeten een titel te bedenken :P Deel 1:

Het was een mooie zomerdag in Londen. Op het eerste gezicht zou je zeggen dat het een doodgewone dag was, maar niets was minder waar. Ergens in de Londense onderwereld hadden twee mannen in het geheim afgesproken. “Weet je zeker dat we dit moeten doen?” vroeg de een aan de ander. “Ja, absoluut zeker. Als we dit klaarspelen, zitten jij en ik over een week te relaxen op de Bahama’s. Strand, palmbomen, een cocktail in onze hand. Dit gaat ons lukken, geen zorgen” zei de ander, terwijl hij de eerste persoon een pakketje overhandigde. “Dit is de informatie die we nodig hebben. Succes, en denk eraan: als iemand je doorheeft, zitten we diep in de problemen”. De man stopte snel het pakketje weg onder zijn jas en ging er vandoor, terwijl de ander hem nakeek. “Je moest eens weten…” dacht hij, terwijl hij zich omdraaide en er ook vandoor ging.

Twee maanden later. Op detectivebureau Mollenvanger heerste een enorme drukte. Na lange tijd niets te doen te hebben gehad, was er eindelijk weer werk voor de acht medewerkers van dit detectivebureau. Hoofddetective Mollenvanger had die ochtend een verontrustend telefoontje gekregen met een anonieme tip dat er een mol actief zou zijn bij de firma RN. “De firma RN!” riep Catshee uit, “Die hebben nogal wat geld!”. Bubbles zag de dollartekens al in zijn ogen staan. “Nou, zeg dat wel Catshee, als die ons een beloning geven voor het oplossen van deze zaak, dan zijn we in één klap uit de geldproblemen”. “Moet de anonieme tip nog wel waar zijn natuurlijk” merkte Lukie op. “Dat is zo” zei Starlight. “Nou, waar wachten we nog op?” vroegen Sjoeter en Wouterv zo ongeveer tegelijk. “Inderdaad” zei Duncton, “laten we die tip gaan natrekken”. En de detectives van detectivebureau Mollenvanger wilden tegelijk opstaan en naar de deur lopen. “Ho, nee, wacht, niet allemaal tegelijk” zei Mollenvanger. “Ik ga die tip wel natrekken. Jullie kunnen je ondertussen op kantoor wel nuttig maken”. “Maar we hebben verder geen werk, wat moeten we dan…” begon Catshee, maar Mollenvanger was al weg. Verbouwereerd keken de detectives hem na. Zo kenden ze hun baas niet…

Fluitend ging Mollenvanger op weg naar de firma RN. Deze zaak zou hij wel even oplossen. Hij had echter niet door dat hij gevolgd werd door detective Sjoeter en detective Duncton, die een vreemd gevoel hadden bij deze zaak. “Ik snap het niet hoor” fluisterde Duncton tegen Sjoeter. “Eerst hebben we wekenlang bijna niets te doen, het geld raakte langzaam op. En nu hebben we eindelijk een zaak, en dan doet onze baas zo raar”. “Nou, nu je het zegt… eigenlijk doet hij al weken raar. Er is iets aan de hand, maar wat?” fluisterde Sjoeter terug. Ze keken toe hoe Mollenvanger bij de firma RN naar binnen liep, en bleven op de wacht staan tot hij terug zou komen.

“Hallo, ik ben detective Mollenvanger” stelde Mollenvanger zich voor aan de directeur van RN, Compuart. “Bent u daar nu al?” vroeg de directeur. “We hadden de politie nog niet eens gebeld en u staat al hier op de stoep!” “Nou, ik ben dus niet van de politie, ik ben een privédetective, maar…” “Een privédetective! Dat is helemaal geweldig! Laten we dan maar meteen ter zake komen. Sinds ongeveer 2 maanden wordt er hier geld weggesluisd. Of tenminste, dat vermoeden hebben we. Onze winst is ineens veel kleiner dan normaal, terwijl we evenveel produceren. Dit is ontstaan nadat we twee nieuwe werknemers hadden aangenomen: LdHmolletje en TimvDons. Beide werknemers lopen de hele dag alleen maar te praten en druk bezig te zijn, maar goed werk leveren doen ze niet. We vermoeden daarom dat één van hen hier de boel loopt te saboteren”. “Ehm, juist” zei Mollenvanger. “Dat is interessant. Ik ben hier namelijk omdat ik deze morgen een anonieme tip ontving dat er een mol in jullie bedrijf actief zou zijn. Uw verhaal verklaart een hoop. Die werknemers zijn zeker verdacht, maar…”, hij pauzeerde even en voelde kort en onopvallend onder de tafel. Hij vervolgde zijn verhaal: “het is natuurlijk ook goed mogelijk dat één van uw andere medewerkers zijn kans schoon zag toen daar ineens twee nieuwe werknemers waren. Zo lijkt het natuurlijk alsof zij het hebben gedaan, terwijl iemand anders zijn slag kan slaan. Maar ik beloof u, ik zal dit tot op de bodem uitzoeken!”.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Weekopdrachten
« Reactie #29 Gepost op: 1-03-2015, 13:08:57 »
“Sst, daar komt hij weer!”. Sjoeter en Duncton stonden in een portiek aan de overkant Mollenvanger te begluren terwijl hij weer naar buiten liep. Hij wreef in zijn handen en liep naar zijn auto. Sjoeter en Duncton glipten snel de portiek uit en namen wat tussendoorweggetjes om weer eerder terug op het detectivebureau te zijn dan Mollenvanger. En dat lukte op het nippertje: ze waren nog geen twee seconden binnen, of daar was Mollenvanger alweer. De andere detectives borgen snel het kaartspel op dat ze aan het spelen waren. “En, baas? Iets ontdekt?” vroeg Bubbles. “Jazeker. Er wordt geld weggesluisd. Lijkt niet al te ingewikkeld, dit heb ik zo opgelost”. “En, wat kunnen wij doen?” vroeg Starlight”. “Jullie? Niets. Het is een makkelijke zaak, dit kan ik zelf wel aan. Ik ga meteen op onderzoek uit”. “Maar wat moeten we dan…” begon Catshee, maar Mollenvanger was de deur alweer uit.

De volgende dagen gebeurde er bijna niets anders. Mollenvanger was steeds weg, op onderzoek uit, en de overige detectives waren steeds verplicht om op kantoor te verschijnen, om vervolgens de hele dag niets te doen te hebben. “Zeg, ik snap er niets van” zei Lukie. “Hier klopt iets niet. Zo is Mollenvanger anders nooit. Wat is er toch aan de hand met die zaak?”. “Misschien moeten we zelf maar eens op onderzoek uitgaan” zei Wouterv. “Te beginnen op dit kantoor. Die geldproblemen zitten me ook niet echt lekker. Ik ga de administratie maar eens doornemen”. Zo gezegd, zo gedaan. Nog geen minuut later had Wouterv al iets vreemds gevonden. “Moet je nou eens zien! Geldproblemen, zei hij. Waarom had hij dan geld om een ticket naar de Bahama’s te boeken?”. De overige detectives keken verbaasd op en liepen er meteen op af. “Wat vreemd” zei Starlight, “hij boekt een ticket naar de Bahama’s terwijl er geen geld is, en nog geen dag later krijgen we ineens een klus die ons genoeg geld zou opleveren om met z’n allen naar de Bahama’s te gaan. En nu wil hij die klus in z’n eentje oplossen?”. “Tja, dat is zeker vreemd, net alsof de baas al wist dat die zaak zou komen. Zodra hij terugkomt, zullen we hem eens even vragen hoe dat zit” zei Sjoeter.

Ondertussen was Mollenvanger weer onderweg naar de firma RN. Directeur Compuart stond hem al op te wachten. “Nou, meneer de directeur, ik heb alles eens grondig onderzocht, en ben tot de volgende conclusie gekomen. Eén van uw medewerkers is aan vertrouwelijke informatie gekomen over uw bedrijf, en heeft daarmee ook toegang gekregen tot uw rekeningen. Op een zeer geraffineerde manier heeft hij enkele miljoenen weggesluisd naar een andere rekening. Het was bijna niet te achterhalen dat dit überhaupt het geval was: het leek wel alsof het geld in rook was opgegaan. Maar door mijn onnavolgbare speurmethodes ben ik hier achter gekomen, en… ik weet ook op wiens naam deze rekening staat. Hij staat op naam van uw medewerker LdHmolletje! Ik zou hem direct laten arresteren”.

Een verdieping lager zat LdHmolletje via een koptelefoon het gesprek af te luisteren, door middel van de afluisterapparatuur die hij daar twee maanden geleden onder de tafel had verstopt. Hij schrok enorm. Dit was niet wat ze hadden afgesproken! Hij zou onschuldig lijken, hij zou nu rijk moeten zijn, hij zou nu al onderweg moeten zijn naar de Bahama’s… hij sprong op en rende ervandoor, maar voor hij bij de uitgang van het bedrijf was, liepen twee agenten hem al tegemoet. “Halt, LdHmolletje, u staat onder arrest! Handen omhoog! U heeft het recht om te zwijgen, elk woord dat u zegt kan tegen u gebruikt worden”.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Weekopdrachten
« Reactie #30 Gepost op: 1-03-2015, 13:09:17 »
De volgende dag zitten de detectives van detectivebureau Mollenvanger gezamenlijk voor de televisie, het nieuws te volgen over de arrestatie van LdHmolletje, die een crimineel bleek te zijn die nog voor veel misdaden werd gezocht. Hoe vreemd hun baas ook deed, dit had hij maar mooi weer opgelost. Maar… waar was hun baas eigenlijk? Hij was die ochtend niet op kantoor gekomen. “Waar zou de baas toch…” begon Catshee maar hij werd onderbroken door het journaal. “De politie heeft nieuwe beelden van de arrestatie van LdHmolletje vrijgegeven” zei de nieuwslezer. “De crimineel beweert dat hij erin werd geluisd door een detective. Zijn verhaal is echter zeer onwaarschijnlijk: alle sporen leiden naar LdHmolletje. De politie zegt dat hij een zeer gewiekste crimineel is, die op deze manier strafvermindering hoopt te krijgen”. Het journaal schakelde over naar de beelden, waarop LdHmolletje te zien is die tegenspartelt bij zijn arrestatie. “Nee, geloof me nou, ik ben erin geluisd! Detective Mollenvanger zit hierachter, ik zou hem alleen maar helpen, dit zou mijn laatste klus zijn. We zouden samen naar de Bahama’s gaan maar hij heeft me laten arresteren! Geloof me nou toch!”. De detectives kijken elkaar aan. Mollenvanger? Bahama’s? Ineens vallen alle puzzelstukjes op hun plek. Ze zullen hun eigen baas moeten laten arresteren.

Een paar weken later zitten de detectives van detectivebureau Mollenvanger rustig op het bureau. Dankzij hun goede werk zijn Mollenvanger en LdHmolletje beide in de cel beland. Mollenvanger was al in het vliegtuig onderweg naar de Bahama’s, maar zodra hij daar aankwam op het vliegveld stond de politie hem op te wachten. De overige detectives kregen toen de beloning voor het oplossen van de zaak, zijn nu voorlopig uit de geldproblemen, en hebben door de publiciteit weer genoeg zaken. Eind goed, al goed. Of toch niet…? Eén van de detectives lacht in zichzelf. Met die LdHmolletje had hij allang een keer willen afrekenen, en Mollenvanger… ja, die had hen in de geldproblemen gebracht. En hij was toch zeker wel een betere detective, en beter in zijn sporen uitwissen ook. Dit detectivebureau zou van hem moeten zijn, en Mollenvanger moest daarvoor wijken. Een paar keer de geldproblemen aankaarten, vervolgens anoniem contact opnemen en dit idee aan hem voorleggen, en hij trapte er zo in. En als hij dit zou vertellen aan de politie, zou die geen enkel aanknopingspunt vinden dat naar hem zou leiden. Vanaf nu had hij de touwtjes in handen. En de andere detectives, die zou hij ook nog wel wegwerken. Zolang ze hem maar niet ontmaskerden, maar dat zou hij niet laten gebeuren, want hij was… de Mol.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Weekopdrachten
« Reactie #31 Gepost op: 1-03-2015, 13:44:38 »
Wow, ook veel tijd ingestoken. Sterk geschreven. ::bravo::

Had inderdaad zo in de forumsoap gepast. ::jaja::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Weekopdrachten
« Reactie #32 Gepost op: 1-03-2015, 13:51:55 »
Ik moet alle 4 de inzendingen ook complimenten geven voor hun verhaal! Ze waren alle 4 heel leuk om te lezen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Weekopdrachten
« Reactie #33 Gepost op: 1-03-2015, 14:03:37 »
Dankjewel :D Ik vond het ook erg leuk om te schrijven, ik ben meestal niet zo goed in een kloppende verhaallijn bedenken binnen een beperkt aantal woorden dus het was ook een goede oefening :P Ik moet toch weer vaker gaan schrijven geloof ik :)

Wouter's gedicht is ook leuk trouwens! Ben nu ook wel benieuwd of de 4e inzending zich nog bekend wil maken :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Weekopdrachten
« Reactie #34 Gepost op: 1-03-2015, 14:08:45 »
Waar ik trouwens bij het winnende verhaal voor viel: LdHaasje! ::bravo::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Weekopdrachten
« Reactie #35 Gepost op: 1-03-2015, 17:07:36 »
Vond het ook leuk om te doen. Normaal gesproken schrijf ik eigenlijk nooit (nou ja, af en toe een liedje). Beetje gebrek aan tijd, vooral aan ideeën :P. Maar wie weet.

Waar ik trouwens bij het winnende verhaal voor viel: LdHaasje! ::bravo::

 ;D Vond ik ook één van de beter geslaagden. ::jaja::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Weekopdrachten
« Reactie #36 Gepost op: 1-03-2015, 17:14:23 »
Maar LdH, in mijn verhaal was je toch ook het haasje? ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Weekopdrachten
« Reactie #37 Gepost op: 1-03-2015, 17:22:24 »
het nog niet gepubliceerde verhaal is denk ik van Catshee....... ?
Wit is ook een kleur!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Weekopdrachten
« Reactie #38 Gepost op: 1-03-2015, 17:37:00 »
Maar LdH, in mijn verhaal was je toch ook het haasje? ;D
::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Weekopdrachten
« Reactie #39 Gepost op: 2-03-2015, 22:19:07 »
De opdracht van deze week is heel simpel: verzin een opdracht die wij tijdens dit spel of eventueel tijdens een volgende editie kunnen gebruiken.

Let op: als je een opdracht verzint voor tijdens dit spel zorg dan dat deze zich afspeelt in Groot-Brittannië, en dat deze uit te voeren is met 5, 4 of 3 personen. Beschrijf daarom dus ook bij jouw opdracht het aantal deelnemers en het bedrag dat verdient kan worden. Zorg ook dat de opdracht niet langer is dan 5000 tekens. De meest originele inzender wint 1 joker Succes  ::ok::

DEADLINE: VRIJDAGAVOND 6 FEBRUARI 21.00 BIJ BEIDE SPELLEIDERS