Auteur Topic: De Boekenclub  (gelezen 76888 keer)

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Boekenclub
« Reactie #40 Gepost op: 30-10-2003, 01:43:32 »
ik ga niet het boek kopen en dan niet mee doen hoor.  ;D

dus ja. Ik vanmiddag gelijk even naar de boekhandel..............hadden ze hem niet  :(
Dus nog maar even verder zoeken.  :-\

Is er eigelijk iets duidelijk hoelang we over het boek ¨mogen¨doen?  1 november staat dan als startdatum, maar wanneer gaan we beginnen met bespreken? Dan moet iedereen hem toch uit hebben lijkt me.
Zijn we allemaal een beetje snelle lezers? Ik iig wel als ik het een goed boek vind.

stap voor stap

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Boekenclub
« Reactie #41 Gepost op: 30-10-2003, 01:54:46 »

Is er eigelijk iets duidelijk hoelang we over het boek ¨mogen¨doen?  1 november staat dan als startdatum, maar wanneer gaan we beginnen met bespreken? Dan moet iedereen hem toch uit hebben lijkt me.
Zijn we allemaal een beetje snelle lezers? Ik iig wel als ik het een goed boek vind.



oke, foutje, dopey had deze vraag ook al opgegooit. Had het niet goed gelezen. :-[

Ik lees het liefst gewoon het hele boek in een keer. En als ik het erg goed vind moet dat ook eigelijk wel, want dan kan ik het meestal bijna niet wegleggen.  :)
Dus ik heb het liefst een deadline, en dan kan iedereen zijn tempo daarop aanpassen. Begint de een bv 3 weken van de voren te lezen, en een ander bv drie dagen.......(zoals ik)

of zijn er andere ideen????
stap voor stap

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De Boekenclub
« Reactie #42 Gepost op: 30-10-2003, 09:52:37 »
tja allereerst heeft niet iedereen even veel tijd om te lezen, ik lees het liefts ook gewoon door maar ja dat kan niet..  ;D we kunnen bv. afspreken dat we voor 1 dec klaar moeten zijn. we kunnen ondertussen gewoon vast hoofdstukken bespreken zonder teveel te spoilen voor degene die nog niet zover zijn....
maar misschien heeft iemand anders een idee?

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Boekenclub
« Reactie #43 Gepost op: 30-10-2003, 12:38:06 »
tja, ook ik kom regelmatig in problemen hoor, als ik door wil lezen, moet ook werken enzo.........  ;)

Heb het boek trouwens besteld bij bol.com. Voor 14.45 (incl. verzendkosten) komt het mijn kant op. Misschien ook ideetje voor anderen??

Als einddatum 1 dec. lijkt mij prima, kan iedereen zelf een beetje bekijken waneer hij/zij leest.
Ik zie het zelf niet zo zitten tussendoor al te bespreken denk ik. Vind het prettig een boek gewoon in een keer met mijn eigen fantasie door te lezen. Ben bang dat ik door het bespreken tusendoor al dingen ga horen die ik nog niet wil weten, en dat ik dan al veel te veel ga nadenken over het boek terwijl ik nog lezende ben.

Maar als anderen dat wel willen prima, ik denk alleen dat ik pas mee begin te doen als ik het uit heb. :)

Of zijn er nog andere ideeen, wat vinden jullie?
stap voor stap

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Boekenclub
« Reactie #44 Gepost op: 31-10-2003, 18:32:58 »
Ik vind 1 december ook een goed idee.
Soms lees ik heel snel, en soms niet
hangt van de tijd af die ik heb, en hoeveel het boek me aanspreekt.
Maar ook al zou ik het niks vinden... uit moet ie
We moeten hem tenslotte bespreken...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De Boekenclub
« Reactie #45 Gepost op: 1-11-2003, 21:40:34 »
ik ben begonnen met lezen...  :)

mee doen:
Floortje
Daan
Madcat(?)
Intikker
Cora Bora
Dopey
Bertha 531
mollinde
en jij?...het kan nog steeds!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Boekenclub
« Reactie #46 Gepost op: 1-11-2003, 23:46:57 »
Ik begin morgen...
in de trein naar Rotterdam
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Boekenclub
« Reactie #47 Gepost op: 2-11-2003, 03:17:31 »
Hij ligt al klaar in de biep voor me. :)

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Boekenclub
« Reactie #48 Gepost op: 2-11-2003, 11:24:32 »
ik heb hem ook net binnen.
wel flinke dik zeg!
stap voor stap

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Boekenclub
« Reactie #49 Gepost op: 3-11-2003, 21:11:29 »
Ik ben begonnen.
Ben op pagina 86, dus ik het 10% gehad.

Errug leuk tot nu toe!
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De Boekenclub
« Reactie #50 Gepost op: 4-11-2003, 08:57:24 »
Hij ligt al klaar in de biep voor me. :)
ehmmmmmmm, je moet 'm wel ophalen..  ::)

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:De Boekenclub
« Reactie #51 Gepost op: 4-11-2003, 09:41:29 »
Hmmzz...

Hij ligt op de bieb, maar... Heb geen tijd om 'm op te halen. Misschien vanmiddag in de pauze, anders morgen... Moet ik wel enorm gaan rennen, want heb maar een half uur en de bieb is toch wel een minuut of 10/15 lopen...  :-\
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Boekenclub
« Reactie #52 Gepost op: 4-11-2003, 09:58:22 »
Ik lees net op de site van de Overijsselse Bibliotheken dat je bij alle bibliotheken in Overijssel een proeflidmaatschap van 3 maanden kan afsluiten, wat je helemaal niets kost!!!  :o Misschien zijn er nog wel meer Overijsselnaren hier voor wie dit interessant is, zie voor de voorwaarden www.overijsselsebibliotheken.nl.

Maar ik ga vanmiddag dus maar eens even naar de Enschedese bib toe om zo'n proeflidmaatschap aan te vragen. En dan maar hopen dat ze het boek daar wel hebben, dan kan ik ook eindelijk eens beginnen met lezen!  :)

Offline Floortje

  • Forumlid
Re:De Boekenclub
« Reactie #53 Gepost op: 5-11-2003, 10:29:02 »
1 december lijkt me prima
ik ben druk aant lezen, ben ergens rond bladzijde 50 geloof ik
sommige stukjes boeien me weinig (de geschiedenis van de plaats waar ze wonen, of dat gedoe over achternamen) maar de beschrijvingen van Owen Meany zijn echt geweldig  ;D

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De Boekenclub
« Reactie #54 Gepost op: 5-11-2003, 10:35:53 »

sommige stukjes boeien me weinig (de geschiedenis van de plaats waar ze wonen, of dat gedoe over achternamen) maar de beschrijvingen van Owen Meany zijn echt geweldig  ;D
persoonlij houd ik van details, des te meer details des te beter. als je alles weet over de tijd, geschiedenis, plaats en personen kun je je veel beter inleven in een boek. vind ik  ;D

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Boekenclub
« Reactie #55 Gepost op: 5-11-2003, 11:26:27 »
Tot op bepaalde hoogte vind ik details wel prettig, maar t gaat me nu af en toe iets te ver (qua geschiedenis van plaats en kerken), maar daar lees ik dan maar snel overheen, hopende dat ik dat later niet voor m´n kiezen krijg, en dan toch dingen gemist blijk te hebben..... :-\
stap voor stap

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De Boekenclub
« Reactie #56 Gepost op: 5-11-2003, 11:32:22 »
Tot op bepaalde hoogte vind ik details wel prettig, maar t gaat me nu af en toe iets te ver (qua geschiedenis van plaats en kerken), maar daar lees ik dan maar snel overheen, hopende dat ik dat later niet voor m´n kiezen krijg, en dan toch dingen gemist blijk te hebben..... :-\

ja idd dat met die kerken is wel even een saai stukje...maar dat komt helemaal goed hoor.  :)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Boekenclub
« Reactie #57 Gepost op: 5-11-2003, 11:35:03 »
ehmmmmmmm, je moet 'm wel ophalen..  ::)

Ah, ik dacht al, waarom schiet het toch niet op.  ;)
Dank voor de tip!

Maar ik heb m opgehaald en ben nu bij pagina 1. :)


Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De Boekenclub
« Reactie #58 Gepost op: 5-11-2003, 11:40:28 »
 ;D dat schiet al op bertha..  :o

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Boekenclub
« Reactie #59 Gepost op: 5-11-2003, 11:48:41 »
ja idd dat met die kerken is wel even een saai stukje...maar dat komt helemaal goed hoor.  :)

Dat denk ik ook wel hoor, en het overgrote deel tot nu toe is wel leuk om te lezen, dus ik maak me geen zorgen, hij komt wel uit. ;D

ben nu ong. op blz. 90
stap voor stap