Auteur Topic: De Boekenclub  (gelezen 76872 keer)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Boekenclub
« Reactie #60 Gepost op: 5-11-2003, 11:55:00 »
;D dat schiet al op bertha..  :o

Moet ik een sprint inzetten om julllie bij te halen?  ;D

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De Boekenclub
« Reactie #61 Gepost op: 5-11-2003, 14:50:35 »
Moet ik een sprint inzetten om julllie bij te halen?  ;D

nee hoor doe maar rustig aan, alle tijd...


Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Boekenclub
« Reactie #62 Gepost op: 5-11-2003, 20:41:05 »
De details lees ik ook makkelijk overheen, maar die Owen is vooralsnog geweldig.

Wat ik alleen af en toe zo irri vind aan Irving is dat ie op bijvoorbeeld pagina 50 als zegt wat er op pagina 640 gebeurt..

Maar op pagina 176 en nog steeds goed...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Boekenclub
« Reactie #63 Gepost op: 5-11-2003, 21:47:31 »
Ik ben ergens bij pag. 50, maar ik moet heel erg wennen aan het gebruik van HOOFDLETTERS zodra Owen iets zegt. De hoofdpersoon zegt zelf dat het stemgeluid van Owen niet op papier is weer te geven. Waarom het dan toch proberen mbv. hoofdletters? Ik weet niet of die stem dan beter overkomt dan wanneer het met kleine letters is geschreven.

Maar ergens is het mss ook wel handig, want je weet meteen wanneer Owen weer iets zegt en mischien onthou je zo ook tot aan het eind van het boek dat Owen een rare stem heeft, terwijl je anders dat zou vergeten? Ik gok zo maar wat naar de beweegredenen van Irving om het zo te doen. :)

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Boekenclub
« Reactie #64 Gepost op: 6-11-2003, 00:27:29 »
Ik ascocieer die hoofdletters nu wel met zijn rare stem, maar misschien had ik dat met kleine letters evengoed ookwel gedaan hoor. Het wordt immers zo vaak benoemt!

Het irriteerd me in ieder geval niet.

Heb vandaag geen letter gelezen, en morgen ook weinig tijd, dus bertha, mij inhalen moet lukken  ;)
stap voor stap

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De Boekenclub
« Reactie #65 Gepost op: 6-11-2003, 08:47:41 »
ik ben ook ergens bij pagina 50 (hoofdstuk 2 het gordeldier). ik moet er nog even inkomen, maar dat heb ik altijd.
die hoofdletters deren me niet, maar dat komt denk ik omdat ik het boek al een gelezen heb.
de eerste keer trouwens dat ik het las, was ik 19. (das nu 14 jaar geleden)  :-\ik word oud...

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Boekenclub
« Reactie #66 Gepost op: 6-11-2003, 14:07:15 »
Ik heb het boek nu ook in huis. Wel een dikke pil zeg!  :-\ Maar de komende week moet ik (te) veel in de trein zitten, dus dan moet ik een eind kunnen komen. :)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De Boekenclub
« Reactie #67 Gepost op: 6-11-2003, 14:10:00 »
Ik heb het boek nu ook in huis. Wel een dikke pil zeg!  :-\ Maar de komende week moet ik (te) veel in de trein zitten, dus dan moet ik een eind kunnen komen. :)
ah das mooi! toch nog goedgekomen dus! geen nood, tijd zat joh...als je eenmaal erin zit lees je 'm zo uit.  ;D

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Boekenclub
« Reactie #68 Gepost op: 6-11-2003, 22:34:50 »
van het weekend heen en weer naar Emmen,
dus dat komt goed.

Ik ben al een behoorlijk eind op weg en irriteer me niet aan die hoofdletters. Het heeft wel wat.
Wel behoorlijk wat stugge bijbelteksten enzo...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Boekenclub
« Reactie #69 Gepost op: 8-11-2003, 13:33:03 »
Ik ben bij blz. 180 oid, en ik vind het echt een leuk boek, af en toe echt leuke humor en de personage zijn heel goed.

Die hoofdletters vind ik ook niet (meer) erg, alles wat Owen zegt heeft een soort van logica vind ik en door die hoofdletters zie je meteen: hier komt weer die Owen-logica. Dat is wel grappig

Ik kan me alleen nog steeds niet voorstellen dat Johnny moedoet/eraan meegedaan heeft met het Owen-tillen! Daar zijn het toch te goede vrienden voor... Je beste vriend til je toch niet op?

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De Boekenclub
« Reactie #70 Gepost op: 8-11-2003, 19:57:38 »


Ik kan me alleen nog steeds niet voorstellen dat Johnny moedoet/eraan meegedaan heeft met het Owen-tillen! Daar zijn het toch te goede vrienden voor... Je beste vriend til je toch niet op?

waaeschijnlij vond johnny het wel een beetje leuk om owen te tillen, of te pesten...hij pest 'm ook met de geheime kamer.  ;D

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Boekenclub
« Reactie #71 Gepost op: 9-11-2003, 22:26:38 »
Ben over de helft!

Er zijn echt stukken waarbij ik hardop moest lachen.
Vooral dat met die voorbereidingen van het kerstspel... ik zie het gewoon voor me!
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Boekenclub
« Reactie #72 Gepost op: 9-11-2003, 23:03:38 »
waaeschijnlij vond johnny het wel een beetje leuk om owen te tillen, of te pesten...hij pest 'm ook met de geheime kamer.  ;D

Ja, maar daar kiest Owen zelf voor om aan mee te doen, maar optillen dat is andere koek! ;)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De Boekenclub
« Reactie #73 Gepost op: 10-11-2003, 08:40:30 »
Ja, maar daar kiest Owen zelf voor om aan mee te doen, maar optillen dat is andere koek! ;)
ja maar dat maakt het juist zo realistisch, kinderen zijn gewoon zo ovoorspelbaar..

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Boekenclub
« Reactie #74 Gepost op: 10-11-2003, 17:09:49 »
Ok, das waar. :) En John is toch wel een beetje een pestkop, kan me voorstellen dat ie meedoet als de klas gaat Owen-tillen.

Nog iets, ik lees nu dat de grootmoeder heel goed kan opschieten met Owen, met die televisie enzo.

Maar in het begin van het boek vertelde John (over latere tijden) dat grootmoeder Owen pas weer herinnerde als hij Owens stem nadeed. Toen klonk dat wel humoristisch, maar nu is het minder geloofwaardig nu je weet dat ze dus een periode heel goed met elkaar op konden schieten...

Of zift ik nu mug? ;D

Ben nu bij blz. 270 oid...

Of moeten we het nog niet over passages hebben zover in het boek, al is het niet echt een spoiler oid.  :-\

Offline alathea

  • Forumlid
Re:De Boekenclub
« Reactie #75 Gepost op: 11-11-2003, 08:36:51 »
Goeienmorgen

Met John Irving doe ik niet mee.
Vind ik nie echt prettig lezen.
Maar bij het volgende boek is de kans wel zeer zeer groot.
Succes
 ::ok::
It's not  that easy beeing green

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:De Boekenclub
« Reactie #76 Gepost op: 12-11-2003, 20:19:22 »
Gezellig!  ::ok::

En zo denk ik over die nieuwe  ::ok::-smilie:  ::ok::

Ben bij blz. 380. :) (oid)

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Boekenclub
« Reactie #77 Gepost op: 13-11-2003, 02:47:51 »
Tja, ik schiet nog niet echt op, ben nog op ong. p120 blijven hangen ofzo. Moet ook zeggen dat ik niet alles even boeiend vind hoor, als ik eenmaal begin gaat het wel, maar ja, je moet wel eens beginnen he.... ::)

Ben nu een paar dagen vrij, ga weer eens een paar pogingen wagen om wat verder te komen.
stap voor stap

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:De Boekenclub
« Reactie #78 Gepost op: 13-11-2003, 09:06:13 »
ik schiet ook nog niet echt op..pagina 150. maar goed, gelukkig heb ik het boek al 2x gelezen...  ;D
veel te druk.. :'(

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #79 Gepost op: 19-11-2003, 16:36:03 »
Ik heb m uit. :)

En ik denk dat Irving het ONBESCHRIJFELIJKE BELEDIGING vindt dat jullie het boek nou nog niet uit hebben...  ;D

Maar echt een goed boek, kan zo bij de Amerikaanse klassiekers.
Echt het werk van een genie!  ::ok::