Auteur Topic: De Boekenclub  (gelezen 76882 keer)

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #80 Gepost op: 21-11-2003, 12:55:11 »
ben jaloers..... :-[
Wil hem ook uit hebben, maar ik schiet totaal niet op.
Merk dat ik niet zoveel tijd heb ook, en als ik wel tijd heb dan heb ik niet zoveel zin.
Tja, ik ga het nog wel proberen, maar t is niet echt ´mijn´ boek hoor. :(
stap voor stap

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #81 Gepost op: 23-11-2003, 16:22:34 »
Ik ben nog steeds over de helft.

Van het weekend nog niet veel in gelezen... harry Potter moest eerst uit.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #82 Gepost op: 24-11-2003, 10:38:11 »
Ik ben nog steeds over de helft.

gelukkig maar, zou toch wat zijn als je eerst wel over de helft bent, en later niet meer!  ;D

Ik ga gestaag door het boek heen, ben nu op bladzijde 427. Ik vind het tot nu toe een erg leuk boek, goede keus Cora Bora!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: De Boekenclub
« Reactie #83 Gepost op: 1-12-2003, 11:21:56 »
ok 1 december, hoe staat het ervoor? iedereen er al doorheen?

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #84 Gepost op: 1-12-2003, 12:17:05 »
 :-[  :-[ Ik kom er niet doorheen.... :-[  :'(

Tja, soms heb ik dat met een boek.......dan lukt het gewoon niet, en pakt ie me niet echt.
Ik heb het nog verschillende keren geprobeerd, maar omdat ik hem toch niet echt lekker lezen vind heb ik ook weinig zin om het op te pakken.
Ik ga het dus ook niet meer proberen......

Ik kan meepraten tot pag. 167 :P

Vind het wel jammer, had er dus mee van verwacht temeer omdat ik weduwe voor een jaar wel heel goed vond.

Ben benieuwd hoeveel mensen hem nu wel daadwerkelijk uit hebben.
stap voor stap

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: De Boekenclub
« Reactie #85 Gepost op: 1-12-2003, 13:00:11 »
:-[  :-[ Ik kom er niet doorheen.... :-[  :'(

Tja, soms heb ik dat met een boek.......dan lukt het gewoon niet, en pakt ie me niet echt.
Ik heb het nog verschillende keren geprobeerd, maar omdat ik hem toch niet echt lekker lezen vind heb ik ook weinig zin om het op te pakken.
Ik ga het dus ook niet meer proberen......

Ik kan meepraten tot pag. 167 :P

Vind het wel jammer, had er dus mee van verwacht temeer omdat ik weduwe voor een jaar wel heel goed vond.

Ben benieuwd hoeveel mensen hem nu wel daadwerkelijk uit hebben.

ah jammer molinde. ik vind het een prachtig boek, waarschijnlijk wel mijn favoriet. als je 'm uit zou lezen zou je weten waarom..... ;)

Offline Madcat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #86 Gepost op: 2-12-2003, 12:00:39 »
Ik heb het boek ook uit!!! Erg leuk boek, vooral op het einde van het boek wordt het verhaal heel goed.

Hopelijk hebben nog wat meer mensen het boek binnenkort uit en dan kan de discussie beginnen!  ;D

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #87 Gepost op: 3-12-2003, 18:30:53 »
Hopelijk hebben nog wat meer mensen het boek binnenkort uit en dan kan de discussie beginnen!  ;D

Dat hoop ik ook! Ik heb nl. een erg slechte korte en lange termijn geheugen, dus ik kan me binnenkort al niets meer van het boek herinneren. ;D

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #88 Gepost op: 5-12-2003, 11:42:08 »
zijn jullie al aan een nieuw boek toe? want dan wil ik graag mee doen en het is bijna kerstvakantie... gezellige tijd voor een boek  :D
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #89 Gepost op: 8-12-2003, 15:50:34 »
ff omhoog...

Gaan er nog mensen dit boek nabespreken???
Zelf kan ik er niet zoveel mee aangezien ik er na een 5-e deel niet meer doorheen kwam  :-[ maar ik ben evengoed wel weer nieuwsgierig wie het wel hebben uitgelezen, en hoe anderen het vinden enzo enzo.

Mochten er nog voldoende mensen nog een boek willen lezen, wil ik nog wel mee doen hoor, poging 2 voor mij.
Maar vooralsnog lijkt het enthousiamse hier niet zo groot.............???
stap voor stap

maapie

  • Gast
Re: De Boekenclub
« Reactie #90 Gepost op: 8-12-2003, 15:52:56 »
Ik wil denk ik ook wel meedoen, ligt eraan welk boek het is, ik ga echt niet zo'n zwaar - volwassenen - boek (mooi woord he  ;D ;)) lezen  ;D ::niet-ok:: ;D

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #91 Gepost op: 8-12-2003, 19:26:32 »
Ik heb hem nog niet uit... sorry

T was erg druk op het werk, vandaar maar ik ga nu weer verder lezen.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re: De Boekenclub
« Reactie #92 Gepost op: 9-12-2003, 19:13:21 »
Ik wil denk ik ook wel meedoen, ligt eraan welk boek het is, ik ga echt niet zo'n zwaar - volwassenen - boek (mooi woord he  ;D ;)) lezen  ;D ::niet-ok:: ;D
Agree.. ::ok::
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #93 Gepost op: 9-12-2003, 19:32:25 »
Maar vooralsnog lijkt het enthousiamse hier niet zo groot.............???

Enthousiastelingen zijn er wel genoeg volgens mij... :)

Maar het lijkt me wel een goed idee om alvast een nieuw boek aan te wijzen en dan kunnen we altijd nog wel de Irving bespreken.
Mischien dan nu een wat toegankelijker en minder dik boek?  ;)

Suggesties iemand?  :)

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #94 Gepost op: 9-12-2003, 20:26:55 »
Dat hoop ik ook! Ik heb nl. een erg slechte korte en lange termijn geheugen, dus ik kan me binnenkort al niets meer van het boek herinneren. ;D
 ???  ???  ???

Maar het lijkt me wel een goed idee om alvast een nieuw boek aan te wijzen en dan kunnen we altijd nog wel de Irving bespreken.
Mischien dan nu een wat toegankelijker en minder dik boek? 



Gaat niet echt samen he Bertha  ???  ???  :P


Ik wil ook meedoen, maar wel met een Nederlands boek...

Kent één van jullie Bloedverwanten van Gwen Hunter  ???

Is erg spannend en ook wel een tikkeltje apart  :D
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #95 Gepost op: 26-12-2003, 11:44:42 »
Nou hehe ik heb hem uit...
Ben er klaar voor!

Mooi boek, het was soms zwaar om door te lezen, hoewel je toch wilt weten hoe het zit... en als je het eenmaal weet, ben je blij dat je toch hebt doorgelezen.

Echt Irving (Naar mijn idee) surreal en een tikkeltje bizar, maar met veel waarheden (afhankelijk van je politieke geaardheid dan) en dingen om over na te denken...

Hoewel gedateerd rond Vietnam, toch weer actueel...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Boekenclub
« Reactie #96 Gepost op: 3-01-2004, 02:31:05 »
Wie moet de Irving nou nog uitlezen?
Mollinde heeft het opgegeven gebrijp ik en verder heeft iedereen het ongeveer uit?

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re: De Boekenclub
« Reactie #97 Gepost op: 3-01-2004, 12:06:59 »
Lees dit topic nu pas, ik heb dit boek ergens in mijn jeugd ooit gelezen en vond het toen niet echt mijn ding, wel zijn er bepaalde politieke visies bij gebleven die in andere werken van Irving terugkomen en die me wel iets doen.

Ik heb in de afgelopen jaren het lezen beetje laten liggen, maar las in mijn twintigerjaren vreselijk veel.

Als je al een boek wilt hebben voor volgende bespreking Lord of the flies(voor wie het niet weggespeoled krijgt er is altijd nog de film).

Ik vind het idee van boekenclub erg leuk maar werken van Irving zijn nu niet echt toegankelijk voor de massa en zeker niet voor mensen onder de 20( niets tegen mensen onder de 20, maar bepaalde denkbeelden moeten rijpen en dat kan nog niet op zon jonge leeftijd, uitzonderingen daargelaten).

Ik bepaal dus per beok wel of ik er iets mee kan of niet. Je moet bij mij nl ook niet aankomen met boeken van King of zaken als paardenfluisteraar. Daar kan ik gewoon niets mee, maar ook dat is een mening  :D

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: De Boekenclub
« Reactie #98 Gepost op: 3-01-2004, 12:10:36 »
[quote author=mollemans link=topic=5724/80#msg151423



Ik vind het idee van boekenclub erg leuk maar werken van Irving zijn nu niet echt toegankelijk voor de massa en zeker niet voor mensen onder de 20( niets tegen mensen onder de 20, maar bepaalde denkbeelden moeten rijpen en dat kan nog niet op zon jonge leeftijd, uitzonderingen daargelaten).

Citaat

ik denk juist dat doordat soort boeken te lezen, je denkbeeldeelden juist rijpen..  :-\

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re: De Boekenclub
« Reactie #99 Gepost op: 3-01-2004, 12:21:00 »
Ik wilde juist zeggen dat dat voor iemand onder de 20 nog niet zodirect kan,. omdat die hoofden nog teveel zitten met schoolse kennis en tactieken voor sociale kontakten.

Verder moet je om een bepaald idee te laten rijpen juist zowel voor als contra lezen van een bepaald idee en Irving staat voor bepaalde ideeen en door zijn werken te lezen , wordt je enkel geconfronteerd met de theorie dat dat idee juist is. Terwijl er voor elk dilemaa meerdere oplossingen zijn, en aan elke spiegel meerdere kanten.

Nogmaals, ik zeg dus niet dat mensen onder de 20 dom zijn, verre van. Maar om je echt een duidelijk beeld te kunnen vormen van maatschappelijke,sociale en politieke ideologien moet je rust hebben om de ideeen te verwerken en te ordenen(filtreren). Het hoofd van een persoon rond de 20 zit nog vol met schoolse trivia, zoeken naar een plaats in een sociaal netwerk etc. dan is het nog niet DE moment om zich beizg te houden met het vormen van gefundeerde denkpatronen omtrent thema's zoals die in Irvings werken centraal gesteld worden.
Nogmaals ik besef dat er mensen zijn bij wie dit al op jongere leeftijd prima werkt.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld