Auteur Topic: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen  (gelezen 13256 keer)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: [DG] Aflevering 1 - Opdracht 1: Voedselketen
« Reactie #20 Gepost op: 23-01-2016, 17:05:14 »
6
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] Aflevering 1 - Opdracht 1: Voedselketen
« Reactie #21 Gepost op: 23-01-2016, 17:43:02 »
10 :)

PS: die rat zier er wel erg als een voetbalshirt uit seg ^^
Lomperik..

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [DG] Aflevering 1 - Opdracht 1: Voedselketen
« Reactie #22 Gepost op: 23-01-2016, 20:04:53 »
8

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #23 Gepost op: 23-01-2016, 23:03:23 »
Alle dieren zijn verstuurd en je weet nu wie je zelf bent.

Je mag nu volop overleggen met medekandidaten en daarnaast moeten volgende dingen gebeuren:
1) De KAMELEON laat zo snel mogelijk weten via pm aan Daisy en mij waarin hij zich wil vermommen. Liefst vóór 20u zondagavond, voor het geval we jouw dier al aan iemand moeten laten zien.
2) vóór zondagavond 20u: Iedereen geeft mij de naam van de kandidaat door wiens dier jij wil bekijken. De rat en de kraai mogen elk dus 2 namen doorgeven. Ik probeer het zo snel mogelijk bekend te maken, maar wacht sowieso tot ik gehoord heb in welk dier de kameleon zich wil vermommen.
3) vóór zondagavond 21u: De kraai moet één naam noemen wie hij denkt dat zal winnen.
4) vóór zondagavond 21u: Iedereen geeft via pm aan Daisy en mij door naar welk gebied hij gaat (lucht (als je dat mag), veld, bos of rivier)

Vervolgens posten we wie waar zit en hebben de roofdieren tot maandag 21u tijd om aan te vallen. Vanaf dan moet er weer naar een nieuw gebied getrokken worden en daar heeft iedereen weer 24u tijd voor. Dus elke ronde duurt 24 uur. Je moet dus voor maandag-, dinsdag-, woensdag- en donderdagavond telkens doorgeven naar welk gebied je gaat. Mocht het je een keer niet lukken om online te komen, mag je ook altijd whatsappen of smsen. Stuur ons dan een pm om iets te regelen.

Mocht je algemene vragen hebben over de opdracht, mag je die hier stellen.
Heb je specifieke vragen over jouw dier, mag je dat via pm vragen.
Algemene vragen die via pm gesteld worden, worden in dit topic beantwoord zodat iedereen met dezelfde informatie speelt!

Veel succes!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #24 Gepost op: 24-01-2016, 03:41:54 »
Is er een app-groep voor dit spel dan? :)
Lomperik..

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #25 Gepost op: 24-01-2016, 10:34:05 »
We kunnen hier praten, is wel zo leuk voor de kijkers ;)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #26 Gepost op: 24-01-2016, 13:28:34 »
We kunnen hier praten, is wel zo leuk voor de kijkers ;)

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #27 Gepost op: 24-01-2016, 13:29:57 »
Goed, wie wil vertellen op welke rang in de keten hij/zij staat? ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #28 Gepost op: 24-01-2016, 14:32:03 »
Een vraag ontvangen:
Hoe wordt bekend gemaakt wie in welk gebied zit? (het werd anders verwoord maar daarmee zou ik mogelijk iets verraden).

Wel, wij zeggen niet 'De adelaar en de rat zitten in het veld', want dan weet de adelaar meteen dat hij veilig de andere persoon kan aanvallen. Nee, wij zeggen dus de namen van de kandidaten. Bvb 'Klaas, Rop en Ellie zitten aan de rivier'

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #29 Gepost op: 24-01-2016, 14:45:13 »
Aangezien iedereen online geweest is en de kameleon zich heeft vermomd, kan ik vanaf nu de dieren laten zien die jullie gevraagd hebben. Ik begin nu met pm'en en zal posten wanneer ik klaar ben. Als ik dan iemand vergeten ben, kan je het me laten weten.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 16:01:46 door Robbieazerty »

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #30 Gepost op: 24-01-2016, 15:59:11 »
Leeuw contacteer me in PM, je gaat mijn hulp kunnen gebruiken.
Groetjes de Rat  ::zwaai::
#teamamaimiljaarde

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #31 Gepost op: 24-01-2016, 16:01:54 »

Ik heb aan iedereen die heeft laten weten van wie hij een dier wil zien, doorgestuurd welk dier die persoon is. REMEMBER: iedereen mag dus het dier van één persoon naar keuze bekijken (en de rat en de kraai 2). Dus als je nog geen naam hebt doorgegeven, doe dat dan snel. ;)

En vergeet ook niet voor 21u je gebied door te geven. Als je dit niet op tijd hebt gedaan, ga je automatisch naar je eigen habitat.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #32 Gepost op: 24-01-2016, 16:41:12 »
Vraag hier in het topic omdat het voor anderen ook wel interessant is:

Je MOET dus voor de duidelijkheid niet elke ronde aanvallen eh? Dus het is enkel een keuze, dat het mag maar niet moet.
Lomperik..

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #33 Gepost op: 24-01-2016, 16:46:14 »
Nah, als je de leeuw bent... ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #34 Gepost op: 24-01-2016, 19:28:07 »
Vraag hier in het topic omdat het voor anderen ook wel interessant is:

Je MOET dus voor de duidelijkheid niet elke ronde aanvallen eh? Dus het is enkel een keuze, dat het mag maar niet moet.
Je MOET niet. Maar zoals Swifty zei, als je de leeuw bent, heb je niet veel keuze want de leeuw moet elke ronde kunnen eten, anders verliest hij.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #35 Gepost op: 24-01-2016, 21:18:56 »
Op het VELD bevinden zich:
Timvdons
Jann
Molbelg
Lucy
Catshee


In de LUCHT bevinden zich:
NextGP
Nys-fan


In het BOS bevindt zich:
Swifty

Aan de RIVIER bevinden zich:
Luiaardje
RoyL
Molcrazy
Wouterv



Wie iemand wil aanvallen, laat dat weten via pm. Je mag de spelers die in je zelfde gebied zitten al mee inkopiëren. Als je dat niet doet, dan doe ik het wel in het antwoord terug.
Enkel de spelers in het gebied waar de aanval is gebeurd, komen dus te weten wie er heeft aangevallen.
Alle spelers komen wel te weten of er iemand overleden is en zo ja, wie.

Gelieve vóór maandagavond 21u door te geven of je iemand aanvalt en wie. Tevens moet iedereen ook vóór diezelfde tijd doorgeven naar welk nieuw gebied ze gaan (het kan zijn dat je er tegen dan al uit ligt, maar om de vaart er in te houden geef je dus al best door waar je naartoe gaat).
Iedereen die in de 1e ronde NIET in zijn eigen habitat zat, gaat in de 2e ronde automatisch naar zijn habitat.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #36 Gepost op: 25-01-2016, 07:09:13 »
Tijd om bekend te maken wat je hiermee eigenlijk kan winnen!

Het is een voordeelopdracht, dus er wordt niet gerankt, maar... iedereen die wint in dit spel, krijgt een punt voor de ranking én geld. Hoeveel geld, moeten we nog even overleggen. :)


En ook nog ter verduidelijking: je mag ook in hetzelfde gebeid blijven als waar je al zat (als dat je habitat is, kan dat). Je moet dus niet verplicht switchen.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2016, 13:35:45 door Robbieazerty »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #37 Gepost op: 25-01-2016, 17:50:06 »
Krijgen we hier te horen wie er uit het spel zijn eventueel? Zou dat dan ook voor 21 uur gepost kunnen worden?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #38 Gepost op: 25-01-2016, 18:52:02 »
Ja, maar er waren twijfels bij sommige roofdieren.

Vanaf nu telt: Aangevallen = aangevallen. Je kan je niet meer bedenken.

De doden mogen geen pm contact meer over dit spel hebben om anderen te helpen. Want dood = dood. Dan kan je ook niet meer communiceren.

In het VELD is gestorven:
Lucy

In de LUCHT is gestorven:
NextGP


In het BOS is gestorven:
Niemand

Aan de RIVIER is gestorven:
Luiaardje


Voor wie het nog niet heeft doorgegeven: voor 21u moet je nieuwe gebied doorgegeven zijn. Wie te laat is, gaat automatisch naar zijn eigen habitat.
Wie sowieso al verplicht naar zijn eigen habitat moet, hoeft niet perse door te geven waar hij heen gaat, dat probeer ik bij te houden. Maar het mag natuurlijk altijd. :)

Ik ben zo meteen weg en waarschijnlijk tegen 22u thuis, dan post ik de uitslag van deze 2e ronde.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #39 Gepost op: 25-01-2016, 22:19:35 »
Op de valreep viel in het veld nog een dode:
Molbelg

Tja, dat is the circle of life..


De overgebleven dieren trekken zich er niet veel van aan en zijn naar nieuwe oorden getrokken, of ter plekke blijven staan...
Op het VELD bevinden zich:
Niemand

In de LUCHT bevinden zich:
Jann
Nys-fan


In het BOS bevindt zich:
RoyL
Molcrazy
timvdons
catshee


Aan de RIVIER bevinden zich:
Swifty
Wouterv



Wie iemand wil aanvallen, laat dat weten via pm. Je mag de spelers die in je zelfde gebied zitten al mee inkopiëren. Als je dat niet doet, dan doe ik het wel in het antwoord terug.
Enkel de spelers in het gebied waar de aanval is gebeurd, komen dus te weten wie er heeft aangevallen.
Alle spelers komen wel te weten of er iemand overleden is en zo ja, wie.

OPGELET: je mag sowieso in een ronde aanvallen, zelfs als je zelf al aangevallen bent. Je sterft weliswaar, maar dat gaat pas vanaf de volgende ronde in effect.

Gelieve vóór dinsdagavond 21u door te geven of je iemand aanvalt en wie. Tevens moet iedereen ook vóór diezelfde tijd doorgeven naar welk nieuw gebied ze gaan (het kan zijn dat je er tegen dan al uit ligt, maar om de vaart er in te houden geef je dus al best door waar je naartoe gaat).
Iedereen die in de 2e ronde NIET in zijn eigen habitat zat, gaat in de 3e ronde automatisch naar zijn habitat.