Auteur Topic: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen  (gelezen 13257 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #40 Gepost op: 26-01-2016, 19:18:41 »
Er kwam een vraag: hoeveel ronden zijn er nou eigenlijk?

Bij deze Voedselketen: 4 ronden
Bij Rijkdom & Armoede: 5 ronden

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #41 Gepost op: 26-01-2016, 21:13:38 »
De doden mogen geen pm contact meer over dit spel hebben om anderen te helpen. Want dood = dood. Dan kan je ook niet meer communiceren.

In het VELD is gestorven:
Niemand, want er zat niemand

In de LUCHT is gestorven:
Jann


In het BOS is gestorven:
catshee

Aan de RIVIER is gestorven:
Niemand


De dieren zijn alweer doorgetrokken naar andere gebieden:

In het VELD zitten:
Timvdons
RoyL
wouterv
Molcrazy


In de LUCHT zit:
niemand

In het BOS zitten:
Swifty
Nys-fan


Aan de RIVIER zit:
Niemand

Gelieve weer voor woensdagavond 21u door te geven of je iemand aanvalt en naar welk (laatste) gebied je reist voor de laatste ronde.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #42 Gepost op: 27-01-2016, 19:36:25 »
Er is een vraag binnen gekomen over deze proef:

Maakt het een verschil voor de uitslag/ invloed op het verdere spel in welke ronde van de voedselketen je sterft? Of maakt dat allemaal niet uit en is enkel winnen dat telt?

Antwoord: Dit is een voordelenproef, waar alleen prijzen te zijn winnen zijn, en die prijzen zijn alleen voor de winnaar(s). Ben je geen winnaar, dan win je niks. En er zijn ook rollen waar je ondanks dat je sterft, nog kunt winnen.

De prijs even gecopy/paste uit dit topic: Het is een voordeelopdracht, dus er wordt niet gerankt, maar... iedereen die wint in dit spel, krijgt een punt voor de ranking én geld. Hoeveel geld, moeten we nog even overleggen. :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #43 Gepost op: 27-01-2016, 20:49:59 »
Robbieazerty heeft een cruciale fout gemaakt!!

In het BOS is niet catshee gestorven, maar:
timvdons


Mijn excuses voor deze fout en dank aan iedereen die me er attent op hebben gemaakt. Ik wíst dat ik vroeg of laat een fout zou maken en natuurlijk is het al in de eerste opdracht!  ::ok::

Ik ga nu de rest van mijn pm's lezen en kom zo met een update van ronde 3, waarna we de laatste ronde in gaan.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #44 Gepost op: 27-01-2016, 21:08:22 »
De doden mogen geen pm contact meer over dit spel hebben om anderen te helpen. Want dood = dood. Dan kan je ook niet meer communiceren.

Na weer een bloederige dag, zien we de volgende karkassen liggen:

In het VELD is gestorven:
wouterv

In de LUCHT is gestorven:
Niemand, want er was niemand

In het BOS is gestorven:
Swifty

Aan de RIVIER is gestorven:
Niemand, want er was niemand

Aangezien catshee nog maar net weet dat ie nog leeft en dus nog ergens naartoe moet, wacht ik nog even met posten wie naar welk gebied gaat.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #45 Gepost op: 27-01-2016, 21:17:31 »
De dieren zijn doorgetrokken naar hun volgende gebieden:

In het VELD zit:
Niemand

In de LUCHT zit:
Nys-fan

In het BOS zitten:
Molcrazy
RoyL
catshee


Aan de RIVIER zit:
Niemand

Enkel de dieren in het bos kunnen dus iemand aanvallen als ze dat willen. Gelieve me te laten weten of je al dan niet aanvalt. Als iedereen al geantwoord heeft met ja (en wie) of nee, dan kan ik de resultaten posten!

En anders post ik ze morgen na 21u. :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #46 Gepost op: 27-01-2016, 22:50:00 »
De resultaten zijn bekend!

Let's get back to the start...

*Flashback muziekje*
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De rollen waren verdeeld en iedereen mocht een ander dier bekijken.
RoyL koos er bvb voor om NextGP te zien en zag dat Next de eend was. Dat was goed nieuws voor RoyL, die zelf een konijn was, want als ze nu ook nog de otter en het hert vonden, wisten ze met welke mensen ze moesten proberen in hetzelfde gebied te zitten om zo immuun te zijn!
NextGP had bovendien wouterv gezien en wist dat het een roofdier was om voor op te passen!
Luiaardje wou Swifty zien en sprong geschrokken achteruit toen hij haar identiteit zag. Swifty was... de SLANG!!
Ook Molcrazy wou Swifty's dier zien en toen hij haar identiteit te zien kreeg, voelde hij al nattigheid en wist meteen hoe de vork in de steel zat.
En de kraai? Die koos Swifty als een van de mogelijke winnaars. Als hij gelijk heeft, wint hij zelf ook deze opdracht.

De dieren verspreidden zich over de gebieden en het werd tijd voor het eerste avondmaal van de roofdieren.
In de lucht viel Nys-fan NextGP aan, maar na een betoog van NextGP dat iedereen daarmee zou door hebben dat Nys-fan dan de adelaar moest zijn, trok Nys-fan zijn klauwen terug in en ging in beraad...
Timvdons was de machtige leeuw. Zijn kompaan, de rat, die enkel zou winnen als de leeuw zou winnen, bleek Molbelg te zijn. En Molbelg had naast catshee's identiteit, ook Lucy's rol gezien: de HYENA! Dat was de rechtstreekse concurrent van de leeuw en de rat rende zo hard hij kon naar zijn leeuw om het nieuws te verkondigen. Timvdons viel meteen Lucy aan, die stervend neerviel, maar niet voordat zij de rat ook nog in haar klauwen kreeg!
Aan de rivier viel wouterv Luiaardje aan.
Nys-fan besloot uiteindelijk toch zijn klauwen in NextGP te zetten en zo stierven Molbelg de rat, Lucy de hyena, NextGP de eend en Luiaardje de otter.
Dit kon een voordeel zijn voor het hert en het konijn. Zij moesten elkaar enkel nog weten te vinden en vervolgens samen in een gebied gaan zitten om immuun te zijn.

Ronde 2
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Aangezien de vorige ronde enkel eend NextGP en adelaar Nys-fan in de lucht zaten, wíst de adelaar dat de volgende ronde de kraai sowieso terug naar zijn habitat moest komen en bleef geduldig wachten. En daar kwam Jann de kraai aangevlogen. TSJAK! Zijn kop werd er meteen afgeklauwd en Nys-fan genoot van zijn 2e maal.
Intussen zaten Swifty en krokodil wouterv aan de rivier. Wouterv had doorgekregen dat Swifty de slang was en besloot om maar eens een rondje eten over te slaan.
En in het bos maakte de oppasser Robbieazerty een fout. Leeuw timvdons viel hert catshee aan en oppasser Robbie kondigde het droeve overlijden van catshee aan.
MAAR! Aangezien de otter en de eend al uit het spel waren, moesten het hert en het konijn maar bij elkaar in hetzelfde gebied gaan zitten om veilig te zijn. Catshee was het hert en RoyL het konijn en ze zaten samen in het bos! Catshee was dus immuun! Leeuw timvdons kon dus niet eten en stierf van de honger...

Ronde 3
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Konijn RoyL en hert catshee hadden het goed uitgepuzzeld en wisten hun habitats zo te combineren dat ze stees bij elkaar konden zitten voor de rest van het spel. Ze trokken hand in hand huppelend naar het veld in de wetenschap dat niemand hen wat kon doen. Molcrazy kroop er ook rond en... daar kwam krokodil wouterv aan! Wist wouterv dat hij uit moest kijken voor het immune hert en konijn? Hij MOEST eten, want door in de vorige ronde Swifty de slang niet aan te vallen, had hij al één ronde niet gegeten en dat was het maximum dat hij zonder eten kon. Maar wie zou hij aanvallen?
In het bos kwam adelaar Nys-fan Swifty tegen. Hij zag zijn noodlottige einde tegemoet. Als hij Swifty niet zou eten, MOEST hij hierna naar zijn habitat in de lucht, waar geen enkel ander wezen naartoe kon en waar hij aldus zou sterven van de honger. Maar als hij Swifty de slang zou aanvallen, zou hij zelf sterven! Wat stond hem te doen?

Zowel op het veld als in het bos ontstond een stofwolk rond een struik waar heftig geritsel uit voort kwam. wouterv had molcrazy aangevallen en Nys-fan besloot strijdend ten onder te gaan en toch Swifty aan te vallen!
Toen het geritsel stopte en de stofwolk ging liggen, vloog Nys-fan met een volle buik weer uit de struiken. Swifty was dood!

Maar als Swifty dood was.... was ze niet de slang! En als RoyL en catshee in het veld konijn en hert waren, dan was Molcrazy...

Ook op het veld stopte het geritsel en ging de stofwolk liggen. Molcrazy kroop sissend uit de struiken tevoorschijn en liet een stokstijve wouterv achter. Het gif van slang Molcrazy had onmiddellijk effect en de krokodil bleek geen match te zijn tegen de giftige slang.

« Laatst bewerkt op: 27-01-2016, 23:33:53 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #47 Gepost op: 27-01-2016, 23:00:17 »
Ronde 4
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Nys-fan cirkelde terug in de lucht met een volle maag.
In het bos kwamen hert catshee, konijn RoyL en slang Molcrazy samen. Bodemdieren konden ook elkaar aanvallen. Als de slang iemand zou aanvallen, had dit geen effect. Maar iemand die hém zou aanvallen, zou onmiddellijk sterven.
De spanning steeg. Wat als het hert of het konijn dachten "Laten we voor de grap toch eens een mede bodemdier aanvallen, kijken wat er gebeurt!" Dan zouden zij alsnog sterven als ze Molcrazy aan zouden vallen!!
En zo geschiedde...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar wat betekent dat voor het resultaat?
Leeuw timvdons moest elke ronde eten om te overleven. Dat mislukte echter toen hij het immune hert probeerde op te peuzelen.
Hyena Lucy won hiermee wel haar opdracht! Zij zou winnen als de leeuw zou verliezen.
Rat Molbelg zou winnen als zijn vriend de leeuw zou winnen, maar helaas.
Krokodil wouterv moest 3 keer eten en overleven, maar viel de slang aan en stierf. Hij won niet.
Het enige overgebleven roofdier was Nys-fan, die 3 keer moest eten en overleven en daar met glans in slaagde!
Kameleon Swifty had zich slim als slang vermomd. Helaas viel de adelaar haar tóch en overleed ze, waardoor ze haar opdracht om te overleven niet won.
Hierdoor verloor ook kraai Jann, die voorspeld had dat Swifty één van de winnaars zou zijn.
Ook eend NextGP en otter Luiaardje moesten overleven, maar slaagden daar niet in.
Hun complotgenoten hert catshee en konijn RoyL overleefden wél en winnen dus wel!
Slang molcrazy zou winnen als er meer dan 9 dieren zouden sterven. Eigenlijk was het spel gebaseerd op 13 spelers en moest dit aangepast worden naar meer dan 8 dieren. Helaas waren er exact 8 doden gevallen en won de slang dus niet.


De winnaars van één punt in de ranking én 2 munten, zijn dus:
Lucy
Nys-fan
catshee
RoyL


Gefeliciteerd!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 27-01-2016, 23:34:49 door Robbieazerty »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #48 Gepost op: 27-01-2016, 23:12:47 »
Gefeliciteerd winnaars! ::bravo::

Mooi verhaal en mooi spel Robbie ::bravo::

Dankjewel Jann voor het helpen verspreiden van mijn valse identiteit, het ging echt fantastisch ::bravo::

Grmbl Nys-fan, je was er van overtuigd dat ik de slang was! En dan toch.... !?!
Keep calm and eat chocolates!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #49 Gepost op: 27-01-2016, 23:17:11 »
Gefeliciteerd!  ::ok::

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #50 Gepost op: 27-01-2016, 23:38:18 »
Gefeliciteerd winnaars! ::bravo::

Mooi verhaal en mooi spel Robbie ::bravo::

Dankjewel Jann voor het helpen verspreiden van mijn valse identiteit, het ging echt fantastisch ::bravo::

Grmbl Nys-fan, je was er van overtuigd dat ik de slang was! En dan toch.... !?!


Ik schatte de kans bestaande (maar erg klein) dat je toch de kameleon was en nam dus het gokje, anders verloor ik toch zeker. Al had ik het niet verwacht dat het zou waar zijn. Toch knap gespeeld Swifty!  :)
Lomperik..

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #51 Gepost op: 28-01-2016, 08:27:02 »
Als ik catshee had overleefd, had ik toch dood geweest omdat ik MC aanviel.

In ieder geval, gefeliciteerd winnaars ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #52 Gepost op: 28-01-2016, 08:32:40 »
Ha, nog iemand die in mijn camouflage trapte ::trots::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [DG] 1. STRATEGIE - Opdr 1: Voedselketen
« Reactie #53 Gepost op: 28-01-2016, 13:34:59 »
Ha, nog iemand die in mijn camouflage trapte ::trots::

Ik niet ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?