Auteur Topic: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad  (gelezen 36064 keer)

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #100 Gepost op: 24-02-2016, 13:18:45 »
Nou gezien jullie er de vaart niet in brengen door geen rollen te claimen zal ik dat maar doen.

Ik heb de dwarsliggende kaart bekeken en dat was geen wolf meer, maar een vrijmetselaar. Dus of Jann of degene die hij heeft gezien is geconverteerd tot wolf, ik laat het denk ik maar aan Jann om aan te geven wie hij heeft gezien. Denk niet dat die andere vrijmetselaar nu snel naar buiten zal komen :P

Verder lijkt het me gewoon het beste dat iedereen nu een rol claimt. We kunnen wel wachten op een ziener, maar misschien zit die er helemaal niet in of heeft Lucy die. Ik snap ook niet waarom iedereen zo afwachtend is en maar niets post. Zo komen we nooit ergens achter en spelen we de wolven in de kaart. Er is ook geen reden om als burger stil te zijn aangezien je je in deze versie niet druk hoeft te maken om opgegeten te worden. De enige manier waarop dit spel niet random zal gaan is door zoveel mogelijk info het spel in te gaan helpen, zelfs al denk je dat   je bijna niks hebt.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #101 Gepost op: 24-02-2016, 13:32:00 »
Je zegt nu wel Lucy, maar er zijn er nog anderen ook die nog niets in dit topic gepost hebben he.
Lomperik..

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #102 Gepost op: 24-02-2016, 13:36:25 »
Stond hier net niet nog een reactie onder of vergis ik me nu?

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #103 Gepost op: 24-02-2016, 14:31:26 »
Stond hier net niet nog een reactie onder of vergis ik me nu?

Ja maar het leek me beter dat nog wat voor mezelf te houden :P

Molcrazy, Wouter, Tim, Lucy; doen jullie nog mee? ^^
« Laatst bewerkt op: 24-02-2016, 14:53:08 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #104 Gepost op: 24-02-2016, 14:52:30 »
Tuurlijk doe ik nog mee. Ik vind 1 uitspraak van iemand hier best apart. Maar ik twijfel nog of dat terecht is. Ik zal eerst even de uitleg can deze opdracht teruglezen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #105 Gepost op: 24-02-2016, 14:53:24 »
Catshee ik vraag me wel af, als je burger bent, waarom je dat zou vertellen dat er op die dwarsliggende kaart nu een burger ligt. Dat wil zeggen dat een burger nu een weerwolf is geworden, waardoor je aanzet tot dat iemand die dacht dat hij burger was nu zou denken dat hij weerwolf is, en dat dus de weerwolven moeten winnen. Slimme actie mocht je weerwolf zijn, maar als je burger bent zoals je beweert zou je hiermee in je eigen vel snijden. Lijkt me niet dat je dit zou doen. M

Wat denken de anderen hierover?
Lomperik..

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #106 Gepost op: 24-02-2016, 15:17:57 »
Catshee ik vraag me wel af, als je burger bent, waarom je dat zou vertellen dat er op die dwarsliggende kaart nu een burger ligt. Dat wil zeggen dat een burger nu een weerwolf is geworden, waardoor je aanzet tot dat iemand die dacht dat hij burger was nu zou denken dat hij weerwolf is, en dat dus de weerwolven moeten winnen. Slimme actie mocht je weerwolf zijn, maar als je burger bent zoals je beweert zou je hiermee in je eigen vel snijden. Lijkt me niet dat je dit zou doen. M

Ik wilde inderdaad afwachten tot beiden vrijmetselaars zich gemeld zouden hebben, echter heb ik er weinig aan als Jann en ik de enige zijn die de ballen hebben om naar voren te stappen en een rol claimen. Dus daarom besloot ik alle info op tafel te leggen. Verder is zowel Jann als degene die hij gezien heeft niet zeker dat hij/zij wolf is, dus voor die 2 is het nu sowieso een muntje opgooien hoe ze moeten gaan stemmen.

Verder vind ik het nog steeds opmerkelijk dat verder niemand wat claimt, ik heb bijna het gevoel dat dit spel met 7 wolven wordt gespeeld ::)


Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #107 Gepost op: 24-02-2016, 15:24:27 »
Ik wil best mijn rol vertellen
 Maar dan wil ik ook weten waarom Jann zegt dat hij een vrijmetselaar is terwijl dat niet waar is.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #108 Gepost op: 24-02-2016, 15:26:00 »
Ja maar het leek me beter dat nog wat voor mezelf te houden :P

Molcrazy, Wouter, Tim, Lucy; doen jullie nog mee? ^^

Ik ben rustig aan het bijlezen. Ik wil eerst zeker zijn voor ik  iets  zeg
klaar voor de strijd

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #109 Gepost op: 24-02-2016, 15:36:45 »
Ik wilde inderdaad afwachten tot beiden vrijmetselaars zich gemeld zouden hebben, echter heb ik er weinig aan als Jann en ik de enige zijn die de ballen hebben om naar voren te stappen en een rol claimen. Dus daarom besloot ik alle info op tafel te leggen. Verder is zowel Jann als degene die hij gezien heeft niet zeker dat hij/zij wolf is, dus voor die 2 is het nu sowieso een muntje opgooien hoe ze moeten gaan stemmen.

Verder vind ik het nog steeds opmerkelijk dat verder niemand wat claimt, ik heb bijna het gevoel dat dit spel met 7 wolven wordt gespeeld ::)



Je verdraait het weer naar jou toe. Ik zeg dat jij dit nu gezegd heb, zodat het inderdaad voor de vrijmetselaars nu lijkt alsof ze ook wolf kunnen zijn. Als jij zelf BURGER zou zijn Catshee, dan zou he dit niet zeggen. Dan zouden de vrijmetselaars op een wolf stemmen gewoon.

Nu, doordat je dit gezegd hebt, ga je die twee doen twijfelen en mogelijks gaan ze hierdoor op een burger stemmen. Ideale molactie zou ik dit noemen, of in dit geval een actie van een WOLF. Mooi bedacht moet ik toegeven  ::zwaai::
Lomperik..

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #110 Gepost op: 24-02-2016, 15:56:02 »
Nys zit jij toevallig bij zo'n alien conspiracy theorist club? Ik snap je hele logica eigenlijk niet? Met jouw theorie zou ik dat moeten doen met een andere rol als vrijmetselaar en eigenlijk voordat iemand überhaupt die rol geclaimt heeft om zoiets echt zinnig te maken voor de wolven.

Verder heb ik nogal wat weerwolven gespeeld op een ander forum en daar was degene die meteen met beschuldigingen ging gooien naar meerdere kanten en verwarring proberen te schoppen, vaak een (onervaren) wolf. Ik heb je beide dingen tot nu toe al zien doen ::)

Ook heel typisch dat je Tims opmerking volkomen negeert en lijkt te laten ondersneeuwen met je paranoïde gespam. Zeker omdat die opmerking wel heel interessant is, is Tim een vrijmetselaar die de andere vrijmetselaar heeft gezien? En tevens zou het dan heel raar zijn dat Jann dan vrijmetselaar claimt te zijn, als hij dat niet is.

Misschien dat je toch wat meer context kan toevoegen aan je opmerking Tim?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #111 Gepost op: 24-02-2016, 15:57:32 »
Laten we het er op dit moment houden dat Jann niet de waarheid spreekt.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #112 Gepost op: 24-02-2016, 16:06:46 »
Moet ik dat nu echt nog eens uitleggen?

Optie 1; je bent een wolf en hebt niets gezien:

Even gesteld dat jij een wolf bent Catshee, ik zeg stel. Dan wil jij dat burgers op burgers stemmen, akkoord? Want dan gaat er een burger doodt, en dan winnen de wolven.

Als jij nu zegt dat er nu in het midden een vrijmetselaar, een burger dus, ligt en niet langer een wolf, dan zeg je eigenlijk: "Vrijmetselaars, 1 van jullie 2 is nu een wolf en je moet dus op een burger stemmen en niet langer op een wolf om zelf te kunnen winnen"

Optie 2: je bent leerlingziener en hebt dat effectief gezien:

Stel, opnieuw stel, je bent inderdaad die leerlingziener en hebt die kaart gezien en je ziet dat daar nuj een vrijmetselaar ligt, dan weet je dus 100% zeker dat 1 van de twee vrijmetselaars nu een wolf is en niet langer een burger. Je weet dan dat er een extra wolf is en een burger minder in het spel. Wanneer je dan ECHT een leerlingziener zou zijn, is het helemaal niet verstandig om te verkondigen dat er eenvrijmetselaar nu een wolf is. Dan had je gezegd dat er niet langer een wolf lag, zonder extra informatie. Nu, door dit zo specifiek te zeggen, kan het zijn dat er tot 2 mensen extra bewust op een burger gaan stemmen omdat hun eigen rol verwisseld zou kunnen zijn.

Dit zou dus met andere woorden niet slim zijn Catshee. En aangezien ik denk dat je redelijk slim bent en zeker omdat je zegt al vaker weerwolven gespeeld te hebben, denk ik dat optie 1 het geval is.

------

Ik begrijp dat jij dat niet zal toegeven, want dan zou je gewoon toegeven dat je wolf bent en dat zou erg dom zijn, maar zijn er anderen die mijn theorie kunnen begrijpen of heb ik ergens iets in de uitleg van Robbie over het hoofd gezien?
« Laatst bewerkt op: 24-02-2016, 16:13:44 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #113 Gepost op: 24-02-2016, 16:09:05 »
Laten we het er op dit moment houden dat Jann niet de waarheid spreekt.

Om dit nog even bij te vullen. Ik ben inderdaad een vrijmetselaar. En ja ik heb iemand anders gezien. En dat is niet Kann. Wie dat wel is, wil ik best vertellen, maar ik heb liever dat degene die dat is het zelf doet.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #114 Gepost op: 24-02-2016, 16:16:04 »
Moet ik dat nu echt nog eens uitleggen?

Even gesteld dat jij een wolf bent Catshee, ik zeg stel. Dan wil jij dat burgers op burgers stemmen, akkoord? Want dan gaat er een burger doodt, en dan winnen de wolven.

Als jij nu zegt dat er nu in het midden een vrijmetselaar, een burger dus, ligt en niet langer een wolf, dan zeg je eigenlijk: "Vrijmetselaars, 1 van jullie 2 is nu een wolf en je moet dus op een burger stemmen en niet langer op een wolf om zelf te kunnen winnen"

Stel, opnieuw stel, je bent inderdaad die leerlingziener en hebt die kaart gezien en je ziet dat daar nuj een vrijmetselaar ligt, dan weet je dus 100% zeker dat 1 van de twee vrijmetselaars nu een wolf is en niet langer een burger. Je weet dan dat er een extra wolf is en een burger minder in het spel. Wanneer je dan ECHT een leerlingziener zou zijn, is het helemaal niet verstandig om te verkondigen dat er eenvrijmetselaar nu een wolf is. Dan had je gezegd dat er niet langer een wolf lag, zonder extra informatie. Nu, door dit zo specifiek te zeggen, kan het zijn dat er tot 2 mensen extra bewust op een burger gaan stemmen omdat hun eigen rol verwisseld zou kunnen zijn.

Ik begrijp dat jij dat niet zal toegeven, want dan zou je gewoon toegeven dat je wolf bent en dat zou erg dom zijn, maar zijn er anderen die mijn theorie kunnen begrijpen of heb ik ergens iets in de uitleg van Robbie over het hoofd gezien?

Ik snap je theorie, maar ik heb je net toch uitgelegd dat als ik wolf zou zijn ik toch veel beter iemand 100% aan mijn kant kan zetten door een andere rol te zeggen gezien te hebben. Nu zou het voor een vrijmetselaar een muntje gooien zijn. Stel ik zou ziener zeggen, dan haal ik de meest sterke speler mogelijk naar de wolven en weet ik dat diens info niet het spel in komt. Voor jouw theorie zou vrijmetselaar zeggen gezien te hebben de meest domme rol zijn.

Verder, denk ik dat we ons misschien beter kunnen concentreren op de 4 vrijmetselaars die schijnbaar in het spel zitten.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #115 Gepost op: 24-02-2016, 16:18:23 »

Verder, denk ik dat we ons misschien beter kunnen concentreren op de 4 vrijmetselaars die schijnbaar in het spel zitten.

4 nu al? :o
Lomperik..

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #116 Gepost op: 24-02-2016, 16:21:06 »
4, er zijn er toch maar 2
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #117 Gepost op: 24-02-2016, 16:21:19 »
4 nu al? :o

Bij mijn weten klopt dat. Jann zegt een vrijmetselaar te zijn, Tim ook en beweert een partner te hebben.
en Cashee beweert een kaart van vrijmetselaar in het midden te hebben gezien.

Dus 4
klaar voor de strijd

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #118 Gepost op: 24-02-2016, 16:23:17 »
4 nu al? :o

Nou Jann zegt dat hij er een is, Tim ook en dat hij een ander heeft gezien. Ik kan me niet voorstellen dat Jann en Tim toevallig wel dezelfde persoon hebben gezien. En zelfs dan kan die persoon weer aangeven wie hij/zij heeft gezien.

Voor mijn gevoel is Jann de beste kandidaat voor het wolvenschap in dat geval. Hij claimt voordat ik met mijn info kom al vrijmetselaar te zijn, terwijl Tim dat pas daarna doet en ook al weet van de info die ik heb gedeeld. In mijn ogen moet Tim dus wel orgineel een burger zijn geweest. Geen idee of hij dat nog steeds is.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #119 Gepost op: 24-02-2016, 16:25:43 »
Wow wow wow. Een boude bewering van Tim. Maar dappere tactiek voor een wolf. Denken jullie niet dat het een stomme zet zou zijn voor mij om me als vrijmetselaar voor te doen als ik dat niet ben? Dan had ik beter een andere rol kunnen kiezen om over te liegen. Ik zou het mezelf wel erg riskant maken, omdat ik weet dat er minstens 2 anderen zijn die dan weten dat ik lieg. Benieuwd wanneer de (echte) andere vrijmetselaar een boekje komt open doen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)