Auteur Topic: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad  (gelezen 36077 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #120 Gepost op: 24-02-2016, 16:29:34 »
Ik hoop dat de andere vrijmetselaar kan bevestigen dat ik een vrijmetselaar ben voordat het nacht werd. Als hij/zij dat niet doet dan maak ik later op de avond/morgenochtend zijn/haar naam bekend.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #121 Gepost op: 24-02-2016, 16:29:55 »
Wow wow wow. Een boude bewering van Tim. Maar dappere tactiek voor een wolf. Denken jullie niet dat het een stomme zet zou zijn voor mij om me als vrijmetselaar voor te doen als ik dat niet ben? Dan had ik beter een andere rol kunnen kiezen om over te liegen. Ik zou het mezelf wel erg riskant maken, omdat ik weet dat er minstens 2 anderen zijn die dan weten dat ik lieg. Benieuwd wanneer de (echte) andere vrijmetselaar een boekje komt open doen.

Dat is dan weer een andere zijde van de munt, waar ik nog niet aan gedacht had ::rofl::

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #122 Gepost op: 24-02-2016, 16:34:27 »
Dat is dan weer een andere zijde van de munt, waar ik nog niet aan gedacht had ::rofl::

Dat geldt voor Tim dan toch ook?

Houston, we have a problem :D
Lomperik..

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #123 Gepost op: 24-02-2016, 17:14:24 »
Ik snap jouw punt ook wel Jann, maar het kan ook zijn dat jij gegokt hebt dat 1 vrijmetselaar niet meedoet.

Het is inderdaad jouw woord tegen het mijne, maar ik hoop dat de andere vrijmetselaar hier nu gewoon bekend maakt dat hij/zij samen met mij een vrijmetselaar is.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #124 Gepost op: 24-02-2016, 17:14:31 »
Wow, lijkt wel een orakel hier, wat een lange berichten. Ik ga even teruglezen zo voor ik iets zinnigs ga zeggen.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #125 Gepost op: 24-02-2016, 17:40:32 »
Ik denk dat tussen Jann en Tim de looier zit.  ::jaja:: En dat dat waarschijnlijk dan Jann is, omdat Tim later komt om Jann te verbeteren.

Ik heb de dwarsliggende kaart bekeken en dat was geen wolf meer, maar een vrijmetselaar. Dus of Jann of degene die hij heeft gezien is geconverteerd tot wolf, ik laat het denk ik maar aan Jann om aan te geven wie hij heeft gezien. Denk niet dat die andere vrijmetselaar nu snel naar buiten zal komen :P

Dus als jij een vrijmetselaar zou hebben gezien en Tim zou de echte vrijmetselaar zijn, dan is óf Tim óf de andere vrijmetselaar een wolf? En afhankelijk van wie Tim's vrijmetselaar-buddy was (dat kan Tim dan vertellen) kunnen we kiezen tussen Tim en vrijmetselaar X? Bedoel je dat? Want dat klinkt wel logisch in mijn oren.*



* Dit allen onder de voorwaarde dat Tim echt de vrijmetselaar is, vervang Tim anders door Jann.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #126 Gepost op: 24-02-2016, 17:40:39 »
Over wat Catshee of iemand anders eerder zei: het zou inderdaad best kunnen zijn dat er meer wolven zijn dan burgers, het is zelfs niet zo onwaarschijnlijk. Er zijn immers 3 wolven + die wolf in het midden, wat nu dus een vrijmetselaar is. Dat zijn er dus 4. En aangezien die looier wil dat de wolven winnen, wat dus eigenlijk ook voor een wolf telt. Dat zijn er dus als het ware 5.

En dan heb je nog de vervloekte die wanneer er een wolf op hem stemt dat hij dan ook wint als de wolven winnen, dus dat zijn er als het ware 5,5 wolven in het spel. En aangezien we maar met 9 zijn..
Lomperik..

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #127 Gepost op: 24-02-2016, 17:45:32 »
Ik denk dat tussen Jann en Tim de looier zit.  ::jaja:: En dat dat waarschijnlijk dan Jann is, omdat Tim later komt om Jann te verbeteren.

Dus als jij een vrijmetselaar zou hebben gezien en Tim zou de echte vrijmetselaar zijn, dan is óf Tim óf de andere vrijmetselaar een wolf? En afhankelijk van wie Tim's vrijmetselaar-buddy was (dat kan Tim dan vertellen) kunnen we kiezen tussen Tim en vrijmetselaar X? Bedoel je dat? Want dat klinkt wel logisch in mijn oren.*



* Dit allen onder de voorwaarde dat Tim echt de vrijmetselaar is, vervang Tim anders door Jann.

Ik geef mijn collega vrijmetselaar nog toch vanavond 21.00 de tijd om zich bekend te maken anders doe ik het zelf. Ik vind het wel vreemd dat hij/zij zich nog niet bekend gemaakt heeft terwijl hij/zij hier al gepost heeft nadat het spel begonnen is.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #128 Gepost op: 24-02-2016, 17:48:44 »
Zooo wat een verhalen ineens! Ff een snelle reactie op Nys-fan: haal je de looier en de volgeling nu niet door elkaar?


Verder eerst even kijken naar de volgorde waarin alles gebeurde. Volgens mij is eerst de alfa-wolf wakker en die verwisselde dus het kaartje van de vrijmetselaar met de weerwolf.  Daarna werden de vrijmetselaars wakker. Wordt die tweede vrijmetselaar dan wel wakker? En weet de andere vrijmetselaar dan wel wie zijn collega was/is? Aangezien het nu een weerwolf is...
Keep calm and eat chocolates!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad,
« Reactie #129 Gepost op: 24-02-2016, 17:50:30 »
Zooo wat een verhalen ineens! Ff een snelle reactie op Nys-fan: haal je de looier en de volgeling nu niet door elkaar?

Klopt inderdaad, foutje van me.

NextGP, Wouter en Swifty. Willen jullie je rol delen? Want jullie reageren hier wel, maar zeggen je rol eveneens niet.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2016, 17:57:11 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #130 Gepost op: 24-02-2016, 18:01:10 »

Verder eerst even kijken naar de volgorde waarin alles gebeurde. Volgens mij is eerst de alfa-wolf wakker en die verwisselde dus het kaartje van de vrijmetselaar met de weerwolf.  Daarna werden de vrijmetselaars wakker. Wordt die tweede vrijmetselaar dan wel wakker? En weet de andere vrijmetselaar dan wel wie zijn collega was/is? Aangezien het nu een weerwolf is...

In het fysieke kaartspel weet jij als vrijmetselaar ook niet dat je eventueel ver-wolfd zou zijn door de alfawolf. Dus je zou dan 's nachts je mede-vrijmetselaar aankijken. Ik denk dat dat hier ook het geval is.  :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #131 Gepost op: 24-02-2016, 18:04:00 »
Ok, dan snap ik het belang van de volgorde niet zo goed geloof ik, dank Next.


Nys-fan, ook jij hebt je rol niet gedeeld terwijl je hier wel reageert. Ik zie niet in waarom wij het moeten delen als jij zelf niets vertelt. Ik heb geen rol die van belang is bij de huidige discussie mbt de vrij-metselaars, en ik ben geen ziener.
Keep calm and eat chocolates!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #132 Gepost op: 24-02-2016, 18:07:48 »
Ok, dan snap ik het belang van de volgorde niet zo goed geloof ik, dank Next.


Misschien is het alleen van belang dat de onruststoker als laatste komt zodat er de nodige chaos kan ontstaan?




Terwijl ik dit type bedenk ik me - wellicht zijn er meerdere mensen die denken dat zij de looier zijn (dankzij deze onruststoker). Dat zou een overschot aan vrijmetselaarij kunnen verklaren.

Nys-fan, ook jij hebt je rol niet gedeeld terwijl je hier wel reageert. Ik zie niet in waarom wij het moeten delen als jij zelf niets vertelt. Ik heb geen rol die van belang is bij de huidige discussie mbt de vrij-metselaars, en ik ben geen ziener.

En hier sluit ik me ook bij aan.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #133 Gepost op: 24-02-2016, 18:10:09 »
Ja maar krijg je te horen dat de onruststoker jouw kaart heeft verwisseld? Nee toch? Ik dacht dat degene die zijn verwisseld van niets weten, en de onruststoker weet alleen van welke personen de kaarten zijn verwisseld, zonder de rollen te weten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #134 Gepost op: 24-02-2016, 18:14:35 »
Volgens mij niet. Maar daarom is het van belang dat die na de ziener komt  ;) Want nu is er, ondanks de nuttige informatie van mogelijke zieners, nog steeds een variabele en dat is dus de wissel van de onruststoker.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #135 Gepost op: 24-02-2016, 18:23:02 »
Ja dus als de andere rollen duidelijk zijn is het handig dat de onruststoker zich meldt om te vertellen welke kaartjes er zijn verwisseld.

Waar mijn opmerking op sloeg is dat de onruststoker er niet voor verantwoordelijk kan zijn dat er meerdere mensen zijn die denken dat ze vrijmetselaar zijn.

Tim ik snap dat je de ander de kans geeft om zich te melden, maar ik denk eigenlijk dat het wel handig is als jij meldt wie de andere vrijmetselaar is, dan kan diegene dat bevestigen en hebben we dus Jann ontmaskert.
Keep calm and eat chocolates!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #136 Gepost op: 24-02-2016, 18:27:12 »
Oke, ik en Nysfan zagen elkaar toen de vrijmetselaars hun ogen open deden. Ik ben benieuwd waarom Nys-fan die niet wilde mededelen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #137 Gepost op: 24-02-2016, 18:29:30 »
Oke, ik en Nysfan zagen elkaar toen de vrijmetselaars hun ogen open deden. Ik ben benieuwd waarom Nys-fan die niet wilde mededelen.

Ik denk dat dit dan ook al die complottheorieën meteen verklaart ::rofl::

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #138 Gepost op: 24-02-2016, 18:33:08 »
Ben ook wel benieuwd naar het verhaal van Nys-fan ::)
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] 4. VERTROUWEN - Eén nacht: Weerwolven en Waaghalzen - Dageraad
« Reactie #139 Gepost op: 24-02-2016, 18:33:29 »
Maar dan is het toch nog steeds niet zeker dat het Nys is? Nys en Tim weten van zichzelf toch niet of zij nu wel of niet een wolf zijn?



Als ze dat wel weten lijkt het me vrij duidelijk.  ;D