Auteur Topic: Hunted  (gelezen 232174 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1180 Gepost op: 7-03-2022, 22:03:33 »
Hebben de teams via de cameraman een soort 'noodknop' om hulp in te roepen? Stel dat iemand echt heel erg ziek wordt, dan moet die toch met een helikopter opgehaald kunnen worden?
Voor het begin van de aflevering stond al in beeld dat de deelnemers onder strikt medisch toezicht stonden. Dus dat zal wel.

Ik heb trouwens meelij met de camerapersoon die achter de deelnemers moet aanzeulen met een camera...
Tell me what your telescope says

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1181 Gepost op: 7-03-2022, 22:08:21 »
Ja, dat lijkt mij ook ontzettend zwaar. En naar ik aanneem heeft de cameraman ook nog eens een assistent met water en dergelijke. Lijkt me lastig als je voor je neus de voortvluchtigen ziet lijden en je mag ze geen water geven...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #1182 Gepost op: 7-03-2022, 22:16:58 »
Pfoe 10 dagen lang door zo'n gebied heen trekken.. ik geef het ze te doen hoor.
Ze lijken wel goed voorbereid door zomaar dat water te drinken  :-X

Ondanks dat het een leuke afwisseling is ten opzichte van de reguliere serie had ik een 'rustperiode' tussen de edities door ook niet erg gevonden. Wel een beetje overkill met 3 reeksen achter elkaar

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1183 Gepost op: 7-03-2022, 22:37:18 »
Ik vind dat juist leuk. Voel me nu meer betrokken bij het programma en wordt daardoor een steeds grotere fan.
Mijn vriendin en ik willen er niks van missen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1184 Gepost op: 11-03-2022, 16:37:40 »
Ik vond dit wel super om te zien.

Wellicht dat ik dit nog leuker vindt om te zien omdat ik zelf in een ver verleden dit geweldig vond. Hiken enz.

Maar wel benieuwd hoe ze het gaan doen idd. En ook hoe kandidaten zich hebben voorbereid. Als je al meteen kompas verkeerd leest enz  ::rofl::

Maar wat als de humters de locaties hebben van de safe camps??
Je loopt daar weg en meteen opgepakt??? Werd me niet duidelijk of ze bijvoorbeeld ook een safe tijd hebben om te vertrekken.
Anders wordt het zoiets als middelpunt van Nederland?

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #1185 Gepost op: 11-03-2022, 19:16:35 »
Er zijn echt veel van die safe camps dus Hunters zullen niet weten welke ze moeten hebben. Daarnaast hadden kandidaten nu de keus uit 2 kampen dus ook dat maakt het lastiger voor de hunters. Zo kwam het in ieder geval op mij over maar daar gaan we maandag ongetwijfeld meer over zien.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1186 Gepost op: 11-03-2022, 20:32:03 »
Ik had de eerste minuut kennelijk gemist. Bij opnieuw kijken zag ik dat aan het begin wordt gemeld dat het is opgenomen in het Rodopegebergte. Dat ligt in het uiterste Zuiden van Bulgarije, tegen Griekenland aan.

De tekst boven de deur op het gebouw waar Marcel vd Ven en zijn team verblijven, betekent overigens simpelweg 'Welkom'.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1187 Gepost op: 11-03-2022, 20:36:44 »
O ja, de rivier die we aan het begin zien is waarschijnlijk de Cherna.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Hunted
« Reactie #1188 Gepost op: 13-03-2022, 12:52:58 »
Ik heb net de eerste aflevering teruggekeken en het is echt totaal anders, maar wel heel erg tof. Heel andere dynamiek ook voor de Hunters en kandidaten. De Hunters lijken nu nog een soort padvinders (met alle respect gezegd he ;D) die de sporen zoeken.

Het is ook leuk om een speurtocht te zien waarin digitale middelen niet de de leidraad zijn, omdat dat nu eenmaal niet voorhanden is in dat gebied. Met 35 graden zo door de bergen heen banjeren (en kans op uitdroging) is niks voor mij.

Ik denk trouwens dat als Daniel Boissevain en zijn zoon aan deze editie hadden meegedaan, ze IN die watertoren waren gaan chillen :P

Nou, ‘andere kant’ is dus niet de tegenstander van de hunters maar ik heb geholpen in de voorbereiding en als scheidsrechter gefungeerd
Hoe moeten we die rol van scheidsrechter zien? :) Bepaal je dan wanneer kandidaten 'af'/'gepakt zijn? Of wat Hunters en kandidaten wel/niet mogen of kunnen in hun zoektocht? (misschien lastig om iets over te zeggen i.v.m eventuele spoilers, maar kan het altijd vragen natuurlijk).

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1189 Gepost op: 13-03-2022, 13:21:55 »
Ik heb net de eerste aflevering teruggekeken en het is echt totaal anders, maar wel heel erg tof. Heel andere dynamiek ook voor de Hunters en kandidaten. De Hunters lijken nu nog een soort padvinders (met alle respect gezegd he ;D) die de sporen zoeken.

Het is ook leuk om een speurtocht te zien waarin digitale middelen niet de de leidraad zijn, omdat dat nu eenmaal niet voorhanden is in dat gebied. Met 35 graden zo door de bergen heen banjeren (en kans op uitdroging) is niks voor mij.

Ik denk trouwens dat als Daniel Boissevain en zijn zoon aan deze editie hadden meegedaan, ze IN die watertoren waren gaan chillen :P
Hoe moeten we die rol van scheidsrechter zien? :) Bepaal je dan wanneer kandidaten 'af'/'gepakt zijn? Of wat Hunters en kandidaten wel/niet mogen of kunnen in hun zoektocht? (misschien lastig om iets over te zeggen i.v.m eventuele spoilers, maar kan het altijd vragen natuurlijk).
Dat laatste

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #1190 Gepost op: 14-03-2022, 20:53:21 »
@Selmar: Moeten voortvluchtigen die zijn opgepakt eigenlijk dat hele eind weer teruglopen? Of mee verder met de hunters?  ;D
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1191 Gepost op: 14-03-2022, 21:33:53 »
Ik word wel een beetje moe van al die mensen die denken dat het alleen maar mentaal is. Natuurlijk is het ook een mentale uitdaging maar je gaat je niet door uitdroging of een knieblessure heen kunnen pushen ::)

Ben benieuwd of er nog meer mensen op gaan moeten geven om medische redenen. Voorlopig geef ik dat hike-echtpaar de grootste kans om het te halen. Was vooral ook opgelucht dat ze wel degelijk wisten hoe ze schoon drinkwater kunnen herkennen na dat water dat ze vorige keer zonder te filteren dronken ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1192 Gepost op: 14-03-2022, 21:48:10 »
@Selmar: hoe moet ik het zien dat de hunters met een Nederlandse Officier van Justitie bellen om toestemming te krijgen telefoongegevens van voortvluchtigen in Bulgarije na te trekken? Het lijkt mij stug dat die ook maar iets te zeggen heeft over wat er daar mag gebeuren. Vraag me dus af waarom die suggestie dan toch wordt gewekt.

En nog een vraag: waarom komen voorvluchtigen die om medische redenen uitvallen in handen van de hunters? Die kregen zo rugzakken en informatie cadeau...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1193 Gepost op: 15-03-2022, 06:33:10 »
@Selmar: hoe moet ik het zien dat de hunters met een Nederlandse Officier van Justitie bellen om toestemming te krijgen telefoongegevens van voortvluchtigen in Bulgarije na te trekken? Het lijkt mij stug dat die ook maar iets te zeggen heeft over wat er daar mag gebeuren. Vraag me dus af waarom die suggestie dan toch wordt gewekt.

En nog een vraag: waarom komen voorvluchtigen die om medische redenen uitvallen in handen van de hunters? Die kregen zo rugzakken en informatie cadeau...
Als ze in/door Nederland gezocht worden zal de directe lijn van contact zijn: NL politie - NL OvJ - BU OvJ - BU politie.

Dat doen wij ook voor gezochten overal uit Europa:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/ENFAST

De reden dat we dit tellen als een arrestatie is omdat ze hulp kreet hebben gedaan en die is ingelost. Het gebeurt geregeld dat voortvluchtigen worden ‘opgepakt’ bij de ziekenhuis waar ze zich hebben laten opnemen. Dat ze de spullen niet hebben vernietigd is omdat ze wat anders aan hun hoofd hadden, maar had gewoon gemogen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1194 Gepost op: 15-03-2022, 17:04:20 »
Dat laatste klinkt plausibel. Mooi leermoment voor toekomstige deelnemers.   8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #1195 Gepost op: 19-03-2022, 08:26:46 »
Ik vond het flauw dat het opgeven gepresenteerd werd als een overwinning voor de hunters.

Ik weet nog niet zo goed wat ik van dit seizoen moet vinden. Ik mis de spanning. Het gebied is natuurlijk prachtig (schitterende beelden!), maar ik kan me nog geen voorstelling maken van hoe de hunters de voortvluchtigen gaan pakken. Het is nu vooral hiken op goed geluk heb ik het gevoel.

Daarnaast dragen types als Bart en Ran voor mij niet echt bij aan het kijkplezier. Je mag best fanatiek zijn, maar om dan zo naar te doen tegen je partner… ::ohno::
🜃

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1196 Gepost op: 23-03-2022, 15:58:13 »
Ik vind het tot nu toe ook al knap zonder dat er hunters achter de kandidaten aanzitten.

De teams die nu de rivier over moesten, zullen (als ze niet gepakt worden) de volgende keren wel beter bedenken naar welk safecamp ze gaan. Want dat is toch een kritiek punt.

Wat ik niet snap is dat de hunters zeiden dat de computer van 1 van de kandidaten veel info gaf, omdat er op bruggen gezocht was. Maar nu wisten de kandidaten helemaal niet van te voren of ze misschien een brug over zouden moeten.

Ik begrijp ook niet dat de hunters niet met 1 team zijn gaan kijken bij 1 van de aangekruiste locaties op de kaart. Dan hadden ze in ieder geval geweten dat dat voor safecamps staat.

Wel zou het natuurlijk raar zijn als je als kandidaat een safecamp bereikt waar vervolgens de hunters de volgende ochtend bij de ingang je staan op te wachten. Daar zou dan op zijn minst de 1-uur regel (hunters mogen pas een uur later vertrekken) voor moeten gelden.

Ik snapte ook niet zo goed waarom de kandidaten in een zelfde safecamp niet met elkaar overlegde of ze dezelfde coordinaten hadden gekregen. Dan heb je nog iets aan elkaar nu of in de toekomst. Het brengt de hunters ook in verwarring als bv maar 1 koppel met de telefoon belt. Tenminste ze vonden het heel raar dat maar 4 teams tot nu toe gebeld hadden.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1197 Gepost op: 23-03-2022, 17:55:34 »
Ik vind het tot nu toe ook al knap zonder dat er hunters achter de kandidaten aanzitten.

De teams die nu de rivier over moesten, zullen (als ze niet gepakt worden) de volgende keren wel beter bedenken naar welk safecamp ze gaan. Want dat is toch een kritiek punt.

Wat ik niet snap is dat de hunters zeiden dat de computer van 1 van de kandidaten veel info gaf, omdat er op bruggen gezocht was. Maar nu wisten de kandidaten helemaal niet van te voren of ze misschien een brug over zouden moeten.

Ik begrijp ook niet dat de hunters niet met 1 team zijn gaan kijken bij 1 van de aangekruiste locaties op de kaart. Dan hadden ze in ieder geval geweten dat dat voor safecamps staat.

Wel zou het natuurlijk raar zijn als je als kandidaat een safecamp bereikt waar vervolgens de hunters de volgende ochtend bij de ingang je staan op te wachten. Daar zou dan op zijn minst de 1-uur regel (hunters mogen pas een uur later vertrekken) voor moeten gelden.

Ik snapte ook niet zo goed waarom de kandidaten in een zelfde safecamp niet met elkaar overlegde of ze dezelfde coordinaten hadden gekregen. Dan heb je nog iets aan elkaar nu of in de toekomst. Het brengt de hunters ook in verwarring als bv maar 1 koppel met de telefoon belt. Tenminste ze vonden het heel raar dat maar 4 teams tot nu toe gebeld hadden.
Er is een 500m regel. Mochten de hunters (per ongeluk) een safecamp vinden, dan zullen ze de instructie krijgen 500m afstand te houden

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1198 Gepost op: 23-03-2022, 20:09:33 »
Er is een 500m regel. Mochten de hunters (per ongeluk) een safecamp vinden, dan zullen ze de instructie krijgen 500m afstand te houden

Dank voor je reactie.
Dat klinkt redelijk.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1199 Gepost op: 4-04-2022, 19:29:20 »
Ben benieuwd vanavond.
Vond de actie van de gepakte (Ran?) dan weer vervelend.
Dat is 'ik niet dan niemand'. Je kunt best iets vertellen maar alles.
Dat maakt het voor de anderen wel weer een heel stuk moeilijker.

Ben wel benieuwd of de 3 koppels die nu samen in 1 safecamp zitten vandaag wel een beetje gaan samenwerken. Dat geeft hun veel meer kansen.