Auteur Topic: Hunted  (gelezen 232147 keer)

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1580 Gepost op: 8-11-2023, 23:25:39 »
Felicitatie aan de hunters!  ::ok::

Komt er nog een 'After the hunt'-aflevering, Selmar?
Nee, alleen na VIPs

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1581 Gepost op: 8-11-2023, 23:38:24 »
Oké, jammer maar het is niet anders.

Complimenten voor dit seizoen. Niet alleen vanwege jullie resultaat, maar ook voor de manier waarop het in beeld is gebracht en de story telling.
Mijn vriendin en ik vonden dit het beste seizoen in jaren!

2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #1582 Gepost op: 9-11-2023, 17:20:03 »
Gefeliciteerd Selmar!

Leuke finale. Stom idd van de twee mannen.

Heel cool hoe Sissy en dr vriend zo rustig bleven terwijl ze langs de hunters liepen. Helaas toch herkend.

Vond het seizoen juist niet zo super. Ik vond de Rembrandt-locatie opdracht leuk, maar er waren weinig "spannende" momenten of near-misses. Maar dat kun je als productie ook niet regelen. Juist de charme van dit spel.
You'll never walk alone

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1583 Gepost op: 10-11-2023, 00:43:45 »
Gefeliciteerd Hunters, mooi seizoen en ik moet zeggen een paar goeie kandidaten. Ondanks dat ze het nu niet gehaald hebben. Zeker het onder de radar blijven ging ze goed af. Het plan de campagne van de finale hebben we wel eens beter gezien

Wel een beetje een anticlimax met Bas en Wilco, zo goed bezig en dan in de val trappen met het smsje. Had nog even hoop dat ze het door hadden.  Een offday op de finaledag. (En eigenlijk misschien wel de dag dat ze in zeeland de telefoon aanzetten)

Kleine kanttekening bij de laatste aflevering. Alles wat vanuit hunter oogpunt gebeurde lukte en ging goed. Dit werd mij een beetje TE, dit kan natuurlijk toevallig een keer zo zijn, maar omdat het zo in beeld gebracht wordt. Neigt het mij naar doorgestoken kaart. Iets wat ik de rest van het seizoen juist erg vind meevallen. En de extractie aan het eind vond ik ook wat onduidelijk in beeld, waar ze moesten zijn was me eigenlijk wel duidelijk. Maar waar ze nou waren tov dat punt niet echt. Maar dat komt ook weer omdat iedereen verkeerd zat.

Verder eens met dat het jammer was dat er niet zoveel near misses waren, maar dit valt niet te plannen. En jammer dat er geen after de Hunt is.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1584 Gepost op: 10-11-2023, 11:22:34 »
Dus de hamvraag is nu, wie gaat zich nu opgeven voor het nieuwe seizoen? ::vergroot::

Ben het eens dat de finale wat onduidelijk was. Ook pas in het allerlaatste shot zagen we de rib boat waardoor het voor mij niet helemaal duidelijk was of ze nu goed of fout zaten op de eindlocatie. Qua montage misschien wat van de hak op de tak. Denk dat de kandidaten dit jaar te weinig tijd hadden besteed aan het vinden van de eindlocatie waardoor het wat chaotisch oogde. Het lijkt er ook op dat Sissy en Nick het extractiepunt bepaald hebben aan de hand van een papieren landkaart. Hierdoor hebben ze misschien de exacte locatie niet goed kunnen bepalen waardoor ze in de haven terecht kwamen in plaats van op de pier.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1585 Gepost op: 10-11-2023, 11:35:23 »
Dus de hamvraag is nu, wie gaat zich nu opgeven voor het nieuwe seizoen? ::vergroot::

Denk dat de kandidaten dit jaar te weinig tijd hadden besteed aan het vinden van de eindlocatie waardoor het wat chaotisch oogde. Het lijkt er ook op dat Sissy en Nick het extractiepunt bepaald hebben aan de hand van een papieren landkaart. Hierdoor hebben ze misschien de exacte locatie niet goed kunnen bepalen waardoor ze in de haven terecht kwamen in plaats van op de pier.

En de mannen hebben de locatie helemaal niet bepaald omdat ze op de tekst "Neeltje jans" zijn afgegaan.

Misschien is de laatste ochtend gewoon iets aan de late kant, als je er ook nog mee moet "puzzelen", de lijnen op de kaart zetten. Hebben het natuurlijk vaker gezien. De hunters kunnen hierin wat sneller schakelen met een heel team op kantoor.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1586 Gepost op: 10-11-2023, 17:12:47 »
Wat was nou precies het ophaalpunt van het extractiepunt om opgehaald te worden? Ik vond het niet duidelijk in beeld gebracht. Sissy en Nick liepen dan wel door de haven alleen hoe dichtbij waren ze dan echt bij het ophaalpunt. Misschien voor volgend jaar een idee om er neer te zetten hoeveel meters ze verwijdert van het ophaalpunt van het extractiepunt zijn.
Zoals je nu ook op Twitter kunt lezen, miste er 2 minuten uit de uitzending. Die staat nu online

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1587 Gepost op: 10-11-2023, 20:20:31 »
Ok dat verklaart ieders verwarring.

Doordat de helper  van Siska de doordrukinformatie had laten slingeren, wisten de hunters dat er gemaild moest worden. Eigenlijk is het dan een beetje hun schuld dat de hunter zo in de buurt van het extractiepunten konden komen en nepdingen konden uitzetten.

Dan zijn de 2 mannen daar de dupe van, want die hadden het anders wel gered. Dat is jammer voor hun.

Nu hadden Siska en vriend ook niet echt tijd om een goede lijn te trekken. Hadden ze dat gedaan dan waren ze vast gepakt in Roosendaal, want dat hadden de hunters door.
En ja de tijd was kort voor hun. Maar ze hadden ook eerder beter hun best hebben kunnen doen op de code.

De mannen snap ik ook niet helemaal. Ze hadden 2 extractiepunten en wisten daarom vrijwel zeker dat 1 van beide nep was. Waarom dan niet opsplitsen?

En toch vind ik het leuker als er 1 koppel of 1 iemand toch te slim is.
Alhoewel het dit jaar best teams waren die goed bezig waren.

Ik zou nooit willen dat iedereen ontsnapt, want dan raak ik het geloof in de nederlands politie kwijt.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1588 Gepost op: 10-11-2023, 20:22:44 »
Ok dat verklaart ieders verwarring.

Doordat de helper  van Siska de doordrukinformatie had laten slingeren, wisten de hunters dat er gemaild moest worden. Eigenlijk is het dan een beetje hun schuld dat de hunter zo in de buurt van het extractiepunten konden komen en nepdingen konden uitzetten.

Dan zijn de 2 mannen daar de dupe van, want die hadden het anders wel gered. Dat is jammer voor hun.

Nu hadden Siska en vriend ook niet echt tijd om een goede lijn te trekken. Hadden ze dat gedaan dan waren ze vast gepakt in Roosendaal, want dat hadden de hunters door.
En ja de tijd was kort voor hun. Maar ze hadden ook eerder beter hun best hebben kunnen doen op de code.

De mannen snap ik ook niet helemaal. Ze hadden 2 extractiepunten en wisten daarom vrijwel zeker dat 1 van beide nep was. Waarom dan niet opsplitsen?

En toch vind ik het leuker als er 1 koppel of 1 iemand toch te slim is.
Alhoewel het dit jaar best teams waren die goed bezig waren.

Ik zou nooit willen dat iedereen ontsnapt, want dan raak ik het geloof in de nederlands politie kwijt.
Nou, echt lastig was het niet om te zien welke nep was. Je hebt nog 4 cijfers waar je iets mee moet, en besluit dan te gaan voor de sms met de tekst: “1200 Neeltje Jans”

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1589 Gepost op: 10-11-2023, 20:23:28 »
En Selmar, nog een vraagje.

Weet jij of jullie in Nederland meer bevoegdheden hebben dan de politie in België.
Ik heb daar hun serie gekeken en dacht meerdere malen, dat dingen in Nederland nooit hadden kunnen gebeuren.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1590 Gepost op: 10-11-2023, 20:25:42 »
En Selmar, nog een vraagje.

Weet jij of jullie in Nederland meer bevoegdheden hebben dan de politie in België.
Ik heb daar hun serie gekeken en dacht meerdere malen, dat dingen in Nederland nooit hadden kunnen gebeuren.
Ja, 1) Nederlandse politie mag veel meer, 2) wij hebben meer ervaring en nummer 3 is het allerergste, wij hebben overal in Nederland dezelfde regels… ja, in België kan dat per korps anders zijn

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Hunted
« Reactie #1591 Gepost op: 11-11-2023, 17:35:22 »
Gefeliciteerd, Hunters! ::bravo::

Ik had de aflevering online teruggekeken; de makers hebben nog hun best gedaan om het einde spannend te laten lijken terwijl dat het eigenlijk niet was. Toch voelde het wel als een terechte overwinning van de Hunters, door op de "juiste" plek te staan en daadwerkelijk de duo's nog binnen de tijd te pakken. Het was anders geweest als een duo het domweg niet gehaald had door de puzzel niet goed op te lossen, zonder enig invloed van de Hunters.

En Selmar, nog een vraagje.

Weet jij of jullie in Nederland meer bevoegdheden hebben dan de politie in België.
Ik heb daar hun serie gekeken en dacht meerdere malen, dat dingen in Nederland nooit hadden kunnen gebeuren.
Bij de Vlaamse Hunters heb ik constant het gevoel dat het ook maar mensen zijn. Dat heb ik bij de Nederlandse niet. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1592 Gepost op: 11-11-2023, 18:16:48 »
Gefeliciteerd, Hunters! ::bravo::

Ik had de aflevering online teruggekeken; de makers hebben nog hun best gedaan om het einde spannend te laten lijken terwijl dat het eigenlijk niet was. Toch voelde het wel als een terechte overwinning van de Hunters, door op de "juiste" plek te staan en daadwerkelijk de duo's nog binnen de tijd te pakken. Het was anders geweest als een duo het domweg niet gehaald had door de puzzel niet goed op te lossen, zonder enig invloed van de Hunters.
Bij de Vlaamse Hunters heb ik constant het gevoel dat het ook maar mensen zijn. Dat heb ik bij de Nederlandse niet. ;D
Ik kijk soms ook met onbegrip naar de andere landen waar ze het vaak gewoon lijken op te geven als een spoor dood lijkt te lopen. (Zoals een voertuig dat naar de Ardennen rijdt gewoon laten lopen)

EDIT: En ja, ik ben pas bij aflevering 1 van dit seizoen 😀


Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Hunted
« Reactie #1593 Gepost op: 15-11-2023, 20:09:11 »
Gedurfd hoor, om over te gaan tot arrestatie van alle voortvluchtigen. In Hunted UK is het één keer gebeurd volgens mij en daar brak de pleuris uit onder kijkers, afgaande op Twitter en fora. Die vonden het helemaal niets. Maar in Nederland zal dat waarschijnlijk wat anders liggen.

Ik ben wel benieuwd hoe oprecht dat hele gebeuren is met camera's met gezichtsherkenning bij het Rijksmuseum etc. Eerlijk waar: die voortvluchtigen rennen met een cameraman of -vrouw rond. Heb je dan echt gezichtsherkenning nog nodig?

Maar het wordt hoog tijd dat die voortvluchtigen eens goed gaan nadenken wat voor informatie ze bij zich dragen. Vond het vrij frustrerend te zien hoe ontzettend veel deelnemers de Hunters vol in de kaart hebben gespeeld met hun suffe gedrag. Gewoon alle info in dagboekjes zetten, zucht. Leuk voor de andere deelnemers...

Maar goed seizoen verder, chapeau voor Selmar en team.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1594 Gepost op: 15-11-2023, 20:49:42 »
Gedurfd hoor, om over te gaan tot arrestatie van alle voortvluchtigen. In Hunted UK is het één keer gebeurd volgens mij en daar brak de pleuris uit onder kijkers, afgaande op Twitter en fora. Die vonden het helemaal niets. Maar in Nederland zal dat waarschijnlijk wat anders liggen.

Ze waren toch nooit op tijd op de juiste plek, dan kun je het maar beter spectaculair maken met een arrestatie 12 seconden voor de tijd om is.
Keep calm and eat chocolates!

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1595 Gepost op: 15-11-2023, 21:05:56 »
Gedurfd hoor, om over te gaan tot arrestatie van alle voortvluchtigen. In Hunted UK is het één keer gebeurd volgens mij en daar brak de pleuris uit onder kijkers, afgaande op Twitter en fora. Die vonden het helemaal niets. Maar in Nederland zal dat waarschijnlijk wat anders liggen.

In Nederland is het ook al een keer eerder gebeurd!
I will follow my inner gold

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Hunted
« Reactie #1596 Gepost op: 15-11-2023, 21:29:02 »
In Nederland is het ook al een keer eerder gebeurd!

Ok.. Was dat in een heel vroeg seizoen?

Ze waren toch nooit op tijd op de juiste plek, dan kun je het maar beter spectaculair maken met een arrestatie 12 seconden voor de tijd om is.

Zekers. Hebben ze mooi gedaan.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1597 Gepost op: 15-11-2023, 22:02:41 »
Ok.. Was dat in een heel vroeg seizoen?

Nope seizoen 6
Dat was ook het seizoen waar ze per ongeluk iemand aanhielden die echt gezocht werd ::jaja::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Hunted
« Reactie #1598 Gepost op: 15-11-2023, 22:14:20 »
Nope seizoen 6
Dat was ook het seizoen waar ze per ongeluk iemand aanhielden die echt gezocht werd ::jaja::

Oh wacht, is ook zo. Met die meiden tussen die zeecontainers..
Oh ja en met die toevallige aanhouding van die echte voortvluchtige, waarmee ze het NOS journaal haalden  ;D
Prima dit einde verder hoor, houdt het ook spannend zo.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Hunted
« Reactie #1599 Gepost op: 23-11-2023, 19:10:06 »
Ik heb het nu ook gekeken en even laten bezinken. Erg tevreden over dit seizoen. Bij de verschillende locaties had ik iets meer gehoopt op een kat-en-muisspel tussen hunters en voortvluchtigen, maar zoiets kan je niet plannen.

Ook leuk om een nieuw gezicht op hunters hq te zien. Wat is de achtergrond van Khalile?
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.