Auteur Topic: Realitynet Game Night  (gelezen 452621 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #600 Gepost op: 30-06-2017, 11:02:02 »
Ik kan prima voor mezelf spreken hoor Lucy ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #601 Gepost op: 30-06-2017, 11:08:09 »
Veel meer dan een duidelijke inschatting geven van hoe lang het gaat duren en duidelijk maken dat het de bedoeling is dat mensen actief meedoen kun je ook niet doen denk ik.

Yup, eens. Moet zeggen dat ik vooraf niet had bedacht hoe lang het zou duren, maar had het wel korter verwacht ::rofl::

En nee Mollenmania ik vind het nog steeds erg dom.

Och, ik heb een stuk dommere dingen gezien bij iemands eerste potje ;)
Denk dat het inderdaad vroeg was, maar snap z'n redenering wel.
Besides, beetje chaos & paniekvoetbal is niemand vreemd bij weerwolven ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #602 Gepost op: 30-06-2017, 11:15:58 »
Ik kan prima voor mezelf spreken hoor Lucy ;)

:-*
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #603 Gepost op: 30-06-2017, 11:53:23 »
Zeg, heb jij geen slaap nodig?!

Ja, ik wou het verhaal perse afmaken, maar moest ook ngo gewoon gaan werken vandaag... Dus het was een korte nacht. Gelukkig komt er een weekend aan!

W>at betreft de wolvenverdeling heb ik de puntentelling van de rollen gebruikt. Elke wolf is -6 waard en het welpje zelfs -8, dus moesten er al veel burgerrollen bij om te compenseren. Bovendien is Cupido ook -3, omdat de kans groot is dat er ineens 2 burgers sterven door die rol. En dan de vervloekte nog die wolf kan worden.

Voor de Tobenaar ( :) ) lijkt het me zaak zo snel mogelijk de ziener te vinden, zodat die nog niet al te veel prijs kan geven wanneer hij ontmaskerd wordt overdag. Alleen is het natuurlijk puur geluk om de juiste te vinden op het juiste moment.

Citaat
Ohja, en echt paar perfecte gifjes in het verslag ::rofl::
Starlight niet alleen als wolf, maar ook het uitschreeuwend van verdriet.. en in een bibliotheek ::rofl::

En mijn turn van nacht-5 ziet er ook wel herbruikbaar uit >:D
Starlight vond ik ook m'n beste vondst. Voor jouw turn had ik nog wel een paar andere die ik geneigd was om te gebruiken. Maar die turnden net verkeerd (van wolf naar... gespierde knappe man in staat van ontkleding omdat wolve nu eenmaal geen kleren dragen). Maar dath ad waarschijnlijk meer voor m'n eigen plezier geweest.

Voor LDH's death scene heb ik menig verschrikkelijk horror gifje moeten doorstaan tot ik iets vond dat nog enigszins OK was om hier te posten (en dat in het verhaal pastte, want de rest werd onthoofd, doorspiest, in twee gekliefd, etc...  :-\\ )

Ik snapte de Heks achteraf gezien ook wel. Hij wist dat Lucy slachtoffer was in de eerste nacht en had zelf drankje niet gebruikt. De volgende nacht was ze nog niet dood, dus was ze ook geen bink. Alleen net niet stil gestaan bij het feit dat er nog een bodyguard rond liep...

En ja, het duurde langer dan verwacht ook voor mij. Vooral in het begin. Het was een beetje uitzoeken dat ik de juiste rol aan de juiste persoon gaf. Dus ik had 16 prive chat schermen open, de geheime wolfkamer en de huiskamer. Mijn excuses als ik kortaf was in de privé chats trouwens. 18 gesprekken onderhouden werd me te veel  ;D

Plus aanvankelijk deed ik ieder om beurt vragen, terwijl ik op het einde dacht van nou wolven, ziener, tovenaar, bodyguard kunnen allemaal wel tegelijkertijd iets doorgeven. Alleen de heks moet apart omdat die moet weten wie het slachtoffer was.

Goed om te onthouden voor een eventuele volgende keer :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #604 Gepost op: 30-06-2017, 12:12:39 »
Die ochtend in Wakkerdam....
(Toch? Of wint Starlight niet omdat haar geliefde is overleden?)
[/quote]
Als je het spel online speelt (dus niet in de chat) dan wordt een verliefd koppel waarvan de ene wolf is en de ander burger (ongeacht de rol) neutraal, en moeten ze samen zien te overleven. Zij kunnen dan alleen samen overleven, en winnen dus niet meer mee met hetzij goed, hetzij slecht!

Trouwens, leuk geschreven allemaal, Robbie! ::bravo::
Ich bin ein Bärliner!

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #605 Gepost op: 30-06-2017, 12:29:23 »
Als je het spel online speelt (dus niet in de chat) dan wordt een verliefd koppel waarvan de ene wolf is en de ander burger (ongeacht de rol) neutraal, en moeten ze samen zien te overleven. Zij kunnen dan alleen samen overleven, en winnen dus niet meer mee met hetzij goed, hetzij slecht!
Ja, nee, ik vind dat ik ook gewonnen heb hoor ::hypocriet::

W>at betreft de wolvenverdeling heb ik de puntentelling van de rollen gebruikt. Elke wolf is -6 waard en het welpje zelfs -8, dus moesten er al veel burgerrollen bij om te compenseren. Bovendien is Cupido ook -3, omdat de kans groot is dat er ineens 2 burgers sterven door die rol. En dan de vervloekte nog die wolf kan worden.
Weerwolven heeft een puntentelling? :o
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #606 Gepost op: 30-06-2017, 12:52:07 »
De stoere knappe bink van het dorp vermoorden? Dat moesten ze de wolven betaald zetten! En Gupp was zo'n wolf, kon niet anders! Hij had nog kunnen roepen dat hij de onruststoker was en een dubbele lynch ronde plaats moest vinden. Daarmee zou het dorp weten dat hij geen wolf, maar een onruststoker was. Echter was hij te verrast en kreeg hij de meerderheid van de stemmen voordat hij het door had. Terwijl hij op het dorpsplein gelyncht werd, weerklonk er een luide huil. Het was Starlight! Haar geliefde werd zonet en plein public vermoord en ze stierf van verdriet. Daarbij kon ze haar ware aard niet meer onderdrukken...

Ik speel Weerwolven altijd in een paniekstand ofzo, want ik had bewust gekozen om mijzelf niet meer bekend te maken als onruststoker. ::rofl:: Ik was namelijk bang dat, wanneer er 2 lynches zouden komen, de kans alleen maar groter werd dat Starlight eruit zou vliegen (ze was namelijk toch al een aantal keer genoemd als verdacht) Het was pas in de laatste seconden duidelijk dat er toch een meerderheid op mij zou gaan. Als dat al eerder was gebeurd had ik wat meer tijd gehad om na te denken en om het tacktischer aan te pakken, maar op dat moment was het stress in mijn hoofd en besloot ik om maar te hopen dat de meerderheid niet op mij zou stemmen... ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #607 Gepost op: 30-06-2017, 12:54:37 »
Yay, wat een leuk verslag! En Robbie, bedankt voor je goede leiderschap, je hield ons goed in het gareel  :P

Ik vond het echt heel leuk, ben blij dat ik meegedaan heb! Ik zou het persoonlijk wel fijner vinden als we volgende keer wat eerder 'beginnen', oftewel verzamelen, want we begonnen pas om 20:45 omdat het voor Robbie nog niet duidelijk was wie er mee speelden en dus welke rollen er zouden zijn. Daardoor werd het voor mij wel laat, ik lig normaal om 10 uur in bed  ::slaap::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #608 Gepost op: 30-06-2017, 13:07:38 »
Weerwolven heeft een puntentelling? :o

Ja, om een evenwichtig spel samen te stellen. :) Maar dat is denk ik alleen in Ultimate.
Zie de getallen linksonder:

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #609 Gepost op: 30-06-2017, 13:43:10 »
Denk dat die activiteit inderdaad belangrijk is maar soms heb je daar ook geen controle over, zeker als spelleider niet.
Jesper wist toch ook niet van tevoren dat hij ineens weg moest ::)

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat iemand weg moet. Maar kies er dan voor om die rol door iemand te laten vervangen. En als dat niet kan de rol weg te doen want nu was Jesper een speler die buitenspel stond vanwege zijn situatie, niet vanwege het spel zelf. Omgevingsfactoren zouden geen rol van betekenis mogen hebben en dat had het nu wel (een soort van meta-gamen).

En nee Mollenmania ik vind het nog steeds erg dom. Het was veeeel te vroeg in het spel om ergens op te gokken, zeker als je nota bene zeker weet dat je risico loopt om onnodig de bodyguard te vermoorden terwijl die juist zo waardevol is. Ik had je toch kunnen beschermen als je gezegd had dat je de heks was...? Dan had je je drankje tenminste nog positief kunnen gebruiken. En hoe je het ook wendt of keert, aan de resultaten is te zien dat je keuze niet de juiste was.

Het was een gok van 50% kans maar ik denk dat je gelijk hebt. Achteraf gezien had ik inderdaad het risico moeten nemen en overdag moeten vertellen dat ik de heks was, in de hoop dat de burgers me zouden geloven en de bodyguard mij die nacht zou beschermen.



 


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #610 Gepost op: 30-06-2017, 16:43:55 »
Ik zie hier vaak 'meta-gamen' langskomen, maar voor de leek: wat is dat?
Ich bin ein Bärliner!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #611 Gepost op: 30-06-2017, 16:59:15 »
Ik zie hier vaak 'meta-gamen' langskomen, maar voor de leek: wat is dat?

Gamen waarbij je kennis gebruikt die je eigenlijk niet hoort te hebben, zoals kijken wie wanneer erg stil is tijdens de nacht (om bijv. zijn/haar actie uit te voeren)
Frankje Lapi

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #612 Gepost op: 30-06-2017, 21:06:29 »
Leuk verslag Robbie! Het was zeer chaotisch in de chat. Dat maakte het verwarrend maar juist ook extra leuk, vond ik. Dit moeten we gauw nog eens doen! :D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #613 Gepost op: 30-06-2017, 21:08:46 »
Wat leest dit leuk!!!!!

::bravo::

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #614 Gepost op: 30-06-2017, 22:21:57 »
Leuk verslag Robbie! Het was zeer chaotisch in de chat. Dat maakte het verwarrend maar juist ook extra leuk, vond ik. Dit moeten we gauw nog eens doen! :D

Mee eens! ::ok::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #615 Gepost op: 30-06-2017, 23:12:45 »
Wat leest dit ontzettend leuk! Jammer dat ik het niet live heb meegemaakt, klinkt zeker als voor herhaling vatbaar :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #616 Gepost op: 30-06-2017, 23:18:42 »
Jammer dat ik het niet live heb meegemaakt, klinkt zeker als voor herhaling vatbaar :D

daar is gelukkig de volledige log-file voor  ::hypocriet:: ;D
Hoe lang hij ook is, ga 'm tzt nog wel een keertje terug lezen; vond het een van de grappigste potjes waar ik aan heb meegedaan ::rofl:: ::bravo::


Tof dat de game nights so far zo goed bevallen :D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #617 Gepost op: 5-07-2017, 12:47:56 »
Ook in de zomer kunnen we doorgaan met game nights, wil jij een avond organiseren? Neem contact op met mij (Zie openingspost).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #618 Gepost op: 5-07-2017, 16:23:39 »
Ja gaaf!!

Had Starlight wel gewonnen? Want haar geliefde Gupp was dood en zij dus ook. Dus is ze nou wolf of geliefde? En hoe kun je als geliefden eigk winnen als de een wolf is en de ander burger? Verwarrende rol :P

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #619 Gepost op: 5-07-2017, 16:25:42 »
Je kan als geliefde (wolf/burger) alleen winnen door samen in leven te blijven. Dus de wolf zal tactisch moeten zorgen dat de andere wolven uiteindelijk allemaal dood gaan, naast alle andere burgers. ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10