Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder  (gelezen 170615 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #100 Gepost op: 21-01-2017, 21:37:27 »
Jochem daalt bij mij flink op de verdachtenlijst na vanavond.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #101 Gepost op: 21-01-2017, 21:39:21 »
Geen twijfels meer over hem. O-ver-duidelijk in beeld gebracht dat hij molde. Beetje te duidelijk. Een keer gedacht dat dat de montage was (bij Liesbeth) maar daar trap ik nu niet meer in.



Of toch wel?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #102 Gepost op: 21-01-2017, 22:21:41 »
Jochem daalt bij mij flink op de verdachtenlijst na vanavond.

Bij mij ook. Voor mijn gevoel werd het allemaal nét wat te duidelijk in beeld gebracht.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #103 Gepost op: 21-01-2017, 22:38:23 »
Bij mij ook. Voor mijn gevoel werd het allemaal nét wat te duidelijk in beeld gebracht.

Dat had ik ook.

Maar ik zie anderen op dit forum zichzelf nog dieper in de Thomas en Diederiktunnel graven, dus zo overduidelijk was het blijkbaar toch ook weer niet ;)

En iedere aflevering wordt een bepaalde kandidaat wat meer in beeld gebracht en dat zullen ze ook een keer met de mol doen (anders valt het op dat de kandidaat die de mol speelt nooit verdacht wordt gemaakt).

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #104 Gepost op: 21-01-2017, 23:16:55 »
Daalt bij mij ook. Ik houd hem wel in m'n achterhoofd, maar als hij volgende week weer zo verdacht wordt gemaakt verdwijnt hij langzaam van mijn lijstje..
Frankje Lapi

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #105 Gepost op: 21-01-2017, 23:18:00 »
De Mol die toegeeft dat hij de opdracht verkloot heeft. Een primeur?

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #106 Gepost op: 22-01-2017, 00:52:31 »
De Mol die toegeeft dat hij de opdracht verkloot heeft. Een primeur?

Zou mooi zijn.

Hij leek ook zo beledigd dat zijn Mickey op een beer leek (lees: hij leek gefrustreerd omdat ze uit zijn onduidelijke Mickey toch zijn naam wisten te raden :P )

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #107 Gepost op: 22-01-2017, 01:08:36 »
De Mol die toegeeft dat hij de opdracht verkloot heeft. Een primeur?
Mocht Jekel de Mol zijn heeft hij het "verkloten" al in afl. 1 toegegeven... :)
Na het missen van een heli-ticket :)
"Het meest vette avontuur van jouw leven gefaald is..." @05.03u.
Omnia vincit amor

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #108 Gepost op: 22-01-2017, 01:09:38 »
Die Jochem, wat een super kandidaat. Hij zou wel eens de winnaar kunnen zijn.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #109 Gepost op: 22-01-2017, 01:11:25 »
Zoals FaelanYazz opsomde heeft Jochem flink wat verdachte acties op zijn naam staan deze aflevering. Ik zou het wel verfrissend vinden als de mol dat toegeeft in een biecht. Dat kan net zo goed een tactiek zijn van een manipulerende mol: Case in point, de reacties in dit topic. Het is overigens maar één van de drie opdrachten waarbij hij toegeeft dat hij het verklooit heeft en net zo min heeft hij het over het paaltje waar hij voorbij is gelopen.

In de groep zelf wee hij wel vertrouwen te winnen. Zodanig dat Sigrid van hem af lijkt te stappen.

Geen twijfels meer over hem. O-ver-duidelijk in beeld gebracht dat hij molde. Beetje te duidelijk. Een keer gedacht dat dat de montage was (bij Liesbeth) maar daar trap ik nu niet meer in.
Maar was het niet zo dat bij Kim ook af en toe gezegd werd dat ze te overduidelijk aan het mollen was? Zij bleek wel de mol.

Ik blijf nog even bij Jochem. Mede doordat ik de rest domweg niet verdacht vind, hoe hard ik het ook probeer.

Toevoeging:
Mocht Jekel de Mol zijn heeft hij het "verkloten" al in afl. 1 toegegeven... :)
Jochem net zo goed: "Eigenlijk ben ik op heel veel fronten absoluut ongeschikt om ook maar enige kans te maken om de Mol te ontmaskeren."
« Laatst bewerkt op: 22-01-2017, 01:13:31 door Rat »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #110 Gepost op: 22-01-2017, 11:10:21 »
Ik heb Jochem al sinds het begin als mol staan in mijn pool, maar tot nu toe voelde dat meer als een gekke wildcard (beter met iets geks punten verdienen dan de hele tijd op safe spelen). De afgelopen aflevering ben ik Jochem echt serieus gaan verdenken. Het valt op dat hij telkens de voortrekkersrol kiest (en krijgt), iets dat een mol natuurlijk graag heeft. Ook zaait hij veel verwarring: bij de auto-opdracht hamert hij keer op keer op het rijden in volgorde (wat niet nodig was) en draait hij de nummer 10 en 11 om (wat precies leidt tot het fout rijden), bij de duinopdracht rent hij als een malloot rond zonder dat dit echt iets op lijkt te leveren, terwijl hij bij de strandopdracht iets totaal onherkenbaars en onlogisch tekent (wie denkt er bij Mickey Mouse nu aan Jochem?). Als ik dan terugdenk aan de vorige opdrachten, dan schieten mij ook opeens allerlei molacties te binnen. Zo loopt hij in de fabriek weg bij een opdracht, die hij in zijn eentje had kunnen afmaken.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #111 Gepost op: 22-01-2017, 11:20:01 »
Ik heb Jochem al sinds het begin als mol staan in mijn pool, maar tot nu toe voelde dat meer als een gekke wildcard (beter met iets geks punten verdienen dan de hele tijd op safe spelen). De afgelopen aflevering ben ik Jochem echt serieus gaan verdenken. Het valt op dat hij telkens de voortrekkersrol kiest (en krijgt), iets dat een mol natuurlijk graag heeft. Ook zaait hij veel verwarring: bij de auto-opdracht hamert hij keer op keer op het rijden in volgorde (wat niet nodig was) en draait hij de nummer 10 en 11 om (wat precies leidt tot het fout rijden), bij de duinopdracht rent hij als een malloot rond zonder dat dit echt iets op lijkt te leveren, terwijl hij bij de strandopdracht iets totaal onherkenbaars en onlogisch tekent (wie denkt er bij Mickey Mouse nu aan Jochem?). Als ik dan terugdenk aan de vorige opdrachten, dan schieten mij ook opeens allerlei molacties te binnen. Zo loopt hij in de fabriek weg bij een opdracht, die hij in zijn eentje had kunnen afmaken.

Jochem was wel wat verdacht in deze aflevering. Maar als je terugkijkt had hij wel gelijk met wat er aan zijn kant van de auto stond. Sigrid had dit eerst goed genoteerd en daarna zelf 10 en 11 omgewisseld. Niet hochem maar sigrid maakte daarmee een fout.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #112 Gepost op: 22-01-2017, 11:24:56 »
Ik zie in Jochem ook nog steeds de ideale Mol. Het gevoel dat ik na aflevering 1 had is alleen maar sterker geworden en zijn mogelijke molacties talrijker. Natuurlijk maakt het mij aan het twijfelen dat die acties in aflevering 3 breed zijn uitgemeten. Toch wordt hij nog amper als verdachte genoemd door de kandidaten (wat ik niet helemaal geloof, zie introductiefilpmje Imanuelle op de website waarin ze Jochem niet zegt te vertrouwen) en blijft hij overkomen als de goedzak met een zekere autoriteit in de groep.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #113 Gepost op: 22-01-2017, 11:42:02 »
Ik zie niet waarom een Mol vaag zou doen over de porto bij de kermis, om vervolgens bij terugkeer alsnog te vertellen wat hij gezien heeft.
En verwarring zaaien met de volgorde in de auto's is leuk, maar dat kan een Mol subtieler.

Opvallend trouwens dat Jochem voor de duinopdracht zo expliciet vraagt hoe het met het groepsgevoel zit. Probeert hij zich op te stellen als pater familias? Of als Mol die zich probeert op te stellen als pater familias? ???
...óf niet!

Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #114 Gepost op: 22-01-2017, 11:55:49 »
Ik zie niet waarom een Mol vaag zou doen over de porto bij de kermis, om vervolgens bij terugkeer alsnog te vertellen wat hij gezien heeft.
En verwarring zaaien met de volgorde in de auto's is leuk, maar dat kan een Mol subtieler.

Opvallend trouwens dat Jochem voor de duinopdracht zo expliciet vraagt hoe het met het groepsgevoel zit. Probeert hij zich op te stellen als pater familias? Of als Mol die zich probeert op te stellen als pater familias? ???

Ik denk dat hij dit vraagt omdat zijn molboekje weg is, en hij op deze manier misschien reacties kan peilen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #115 Gepost op: 22-01-2017, 12:04:43 »
Ik zie niet waarom een Mol vaag zou doen over de porto bij de kermis, om vervolgens bij terugkeer alsnog te vertellen wat hij gezien heeft.
En verwarring zaaien met de volgorde in de auto's is leuk, maar dat kan een Mol subtieler.

Ik heb afl. 3 alleen nog maar in een rumoerige studio gezien dus dat laatste ga ik nog terugkijken, maar ik ben het met je eens dat Jochems gedrag soms als nepmollerij overkomt. Toch heb ik de indruk dat Jochem het belangrijk vindt om betrouwbaar over te komen. Door bijvoorbeeld een fout eerlijk toe te geven (edit: dit deed hij alleen in een biecht) en door anderen verdacht te maken. Het is niet het gedrag van een Nadja of Joris die met een verdacht gezicht de boel in het honderd stuurden. Twijfels heb ik zeker hoor, maar ik neig ernaar dat Jochems gedrag een slimme molstrategie is.

Iets anders: in de auto hoorden we Jochem zeggen dat hij de uitvinder van het woord "mollega's" is. Dat dit in het eerste dagboek van de Mol gebruikt wordt lijkt me steeds meer een gevalletje "iets is wat het lijkt". :P
« Laatst bewerkt op: 22-01-2017, 13:51:30 door Heinz »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #116 Gepost op: 22-01-2017, 12:09:38 »
Iets anders: in de auto hoorden we Jochem zeggen dat hij de uitvinder van het woord "mollega's" is. Dat dit in het eerste dagboek van de Mol gebruikt wordt lijkt me steeds meer een gevalletje "iets is wat het lijkt". :P
Hij flirt constant met het molschap en dat zou wel eens zijn tactiek kunnen zijn... kandidaten laten denken: dat zou de mol nooit doen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #117 Gepost op: 22-01-2017, 12:11:12 »
Hij flirt constant met het molschap en dat zou wel eens zijn tactiek kunnen zijn... kandidaten laten denken: dat zou de mol nooit doen.

Ja, goed samengevat. Flirten met het molschap maar ondertussen een betrouwbare indruk uit blijven stralen zodat hij in belangrijke posities kan blijven opereren.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #118 Gepost op: 22-01-2017, 12:40:06 »
Ik blijf het volgende apart vinden (dit heb ik eerder al gemeld). Op 2min38 zegt Jochem (in het deelfilmpje van opdracht 3 op de avrotros website): dan gaan we hier omhoog en moeten dan weer de MOL, uh omhoog.....Kan iemand dit ook checken?

Hij doet het allemaal zo obvious, ook dat de portofoon niet werkt. Gewoon een briljante mol of een kandidaat die Mols wil zijn. Ik ben in de war.
Meer L

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #119 Gepost op: 22-01-2017, 13:03:59 »
Ik zit behoorlijk in een Thomas tunnel maar gisteren vond ik het zo apart dat zowel Jochem als Thomas op sleutelposities stonden in de duinen, dat ik momenteel Jochem als Mol aan het onderzoeken ben. En daarbij kom ik iets interessants tegen in aflevering 1. Na de vraag van Art aan het begin van de uitzending (Wie is de Mol?) verschijnt als eerste in beeld: Jochem van Gelder. Daarnaast zegt Art in de leader (volgens mij tegen Roos): ik heb een voorstel. In de bus zegt Jochem tegen  de kandidaten: mag ik iets voorstellen? (Zou een duo/ tweeling (sterrenbeeld) actie kunnen zijn) De titel is "...zo gedaan". Uitgaande van het spreekwoord "zo gezegd, zo gedaan" zou dan de link gelegd kunnen worden met een uitgesproken voorstel, die in het geval van Jochem ook "gedaan wordt" (alleen jammer dat hij volgens mij in de praktijk in andere volgorde uitgevoerd wordt). Daarnaast vind ik de uitspraken "geld is in deze fase niet zo belangrijk" en "ongeschikt om de Mol te ontmaskeren" ook zeker verdacht (maar die zijn volgens mij al genoemd).
« Laatst bewerkt op: 22-01-2017, 13:05:45 door marver1982 »