Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder  (gelezen 170605 keer)

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #80 Gepost op: 18-01-2017, 14:19:21 »
Klopt, is in dit topic en in het topic van die opdracht eerder besproken. Het zou onder andere kunnen dat er geknipt is in de audio. (Aanwijzing daarvoor is een knip in het beeld.)

Ow sorry, ik was nog niet helemaal bijgelezen op het forum :P Ik verdenk Jochem ook totaal niet, dus het zal wel niet veel betekenen..

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #81 Gepost op: 18-01-2017, 15:42:46 »
Daarnaast ging hij nogal gemakkelijk om met de heftruck. Hij had zelfs de gordel omgedaan...
Nu hoeft het besturen van een heftruck niet moeilijk te zijn maar in Nederland is het toch een vereiste om een certificaat te halen in het kader van bedrijfsveiligheid. Het is niet verplicht maar Arbodiensten en verzekeraars kunnen dit eisen. Heeft de mol een training gehad?
Bedrijven zijn zelfs strafbaar als ze ongecertificeerden op een heftruck laten rijden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #82 Gepost op: 18-01-2017, 16:03:09 »
@ Moedermol. Ik ga ervan uit dat de productie wel uitleg heeft gegeven hoe de kandidaat (die bij deze opdracht kwam) om moest gaan met een heftruck. Een spoedcursus is zo gegeven; de productie kan zich immers geen ongelukken veroorloven. Even later zag je ook Yvonne de heftruck redelijk makkelijk bedienen trouwens.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #83 Gepost op: 18-01-2017, 17:12:16 »
@ Moedermol. Ik ga ervan uit dat de productie wel uitleg heeft gegeven hoe de kandidaat (die bij deze opdracht kwam) om moest gaan met een heftruck. Een spoedcursus is zo gegeven; de productie kan zich immers geen ongelukken veroorloven. Even later zag je ook Yvonne de heftruck redelijk makkelijk bedienen trouwens.

Even voor de duidelijkheid: Ik verdenk Jochem (nog) niet als mol hoor.
Hou hem alleen in de gaten. Vond het heftruck besturen opvallend omdat ik me voor mijn werk met arbozaken heb bezig gehouden en daarvoor in een commissie zat samen met de arbodeskundige. Bij ons werd het een voorwaarde. Als er iets mis gaat is een werkgever uiteindelijk altijd verantwoordelijk en die wil meestal zijn vingers niet branden....

 

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #84 Gepost op: 18-01-2017, 18:36:46 »
Bedrijven zijn zelfs strafbaar als ze ongecertificeerden op een heftruck laten rijden...

Dat is dus in de USA ook zo volgens het USA Department of Labor: 'It is a violation of Federal law for anyone UNDER 18 years of age to operate a forklift or for anyone OVER 18 years of age who is not properly trained and certified to do so.'

Heeft Jochem in een ander leven misschien een certificaat hiervoor gehaald? Of hebben de makers/heeft hij het er maar op gewaagd?



Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #85 Gepost op: 18-01-2017, 18:58:48 »
Maar Jochem is de mol en dus krijgt hij hier geen geld voor en dus werkt hij ook niet voor dit programma. Daarom mag hij dat :D

(En omdat Yvonne er ook op gereden heeft moest ze van de makers direct weggebonjourd worden) ::jaja::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #86 Gepost op: 18-01-2017, 19:04:11 »
Maar Jochem is de mol en dus krijgt hij hier geen geld voor en dus werkt hij ook niet voor dit programma. Daarom mag hij dat :D

Haha. Ja, wie weet.

Maar even serieus: hij reed wél ook in de buurt van een andere deelnemer, dus hij moet echt wel hebben geweten wat hij deed.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #87 Gepost op: 18-01-2017, 22:19:41 »
Ik vind het toch lastig dat mijn Mol Jochem het zo goed deed met dat scherm bouwen. Keurig een ander erbij vragen en dan samen met Yvonne bijna de volle 500 euro verdienen. Maar ja, wat heeft Jochem in zijn eentje in de tijd ervoor gedaan? Misschien wel de 500 die in die ene kamer verstopt lag weggegooid...

Zou kunnen Heinz, pionoffer van de mol inderdaad misschien: beetje vetrouwen winnen door hier ('meegaand' ??) kandidaat te spelen.

Ik vond verder nog opvallend dat er weer 2x het getal 53 te zien was in aflevering 2. Op het moment dat Jochem door de porto praat met Roos staat de klok op 53:53. Verwijzing naar Jochem's leeftijd ?
Aflevering 1 bevat ook twee maal 53: in de cijferreeksen op de helikopter en het gebouw.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2017, 00:14:21 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Miranha

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #88 Gepost op: 19-01-2017, 12:34:36 »
Bij de opdracht in de fabriek was Jochem Roos kwijt en stond in zijn eentje. Jochem vond Diederik de leugenaar in de rechtbank maar was erg "meegaand" toen de anderen op Roos stemden als leugenaar. Is hij in de fabriek ingelicht over wie de leugenaar is of molt hij samen met Diederik?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #89 Gepost op: 19-01-2017, 17:02:50 »
Bij de opdracht in de fabriek was Jochem Roos kwijt en stond in zijn eentje. Jochem vond Diederik de leugenaar in de rechtbank maar was erg "meegaand" toen de anderen op Roos stemden als leugenaar. Is hij in de fabriek ingelicht over wie de leugenaar is of molt hij samen met Diederik?

Op zich is het niet nodig om een mol te informeren wie gaat liegen. Van te voren (bv in Nederland al) kan worden afgesproken dat de derde kandidaat die voor de rechtbank verschijnt de leugenaar zal zijn. Het is de productie die bepaalt welk kandidaat als eerste moet verschijnen.
Dus geen risicovolle overleg tijdens het spel nodig lijkt mij.

Dit geldt trouwens voor alle kandidaten.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #90 Gepost op: 19-01-2017, 17:33:37 »
Op zich is het niet nodig om een mol te informeren wie gaat liegen. Van te voren (bv in Nederland al) kan worden afgesproken dat de derde kandidaat die voor de rechtbank verschijnt de leugenaar zal zijn. Het is de productie die bepaalt welk kandidaat als eerste moet verschijnen.


Daarnaast : er mocht slechts 1 persoon liegen. Als de mol gewoon weet wat de plannen zijn voor degenen die ontvoerd worden weet hij automatisch ook wie er liegt. (Ze kunnen Las Vegas en Elvis niet op stel en sprong bedenken, dit stond bij voorbaat al vast, alsmede het "niets doen" van de derde. Dus de mol wist dit) De mol kan dus al bij een waar verteld verhaal gaan doen alsof hij dat niet kan geloven om zo de anderen ook aan het twijfelen te brengen, al voordat er een discussie en stemming komt.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #91 Gepost op: 19-01-2017, 23:32:19 »
In het eerste Dagboek van de Mol staat dit:

"Voor de vorm neem ook ik mijn molboekje op schoot."


Vrijwel letterlijk  wat Jochem op zijn hotelkamer zegt in aflevering 2.


Sterker nog: hij zegt hier direct na: "tja, als je de mol bent hoef je niet zo veel te schrijven." Is dit niet wel heeeeeel erg suggestief?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #92 Gepost op: 19-01-2017, 23:36:22 »
Sterker nog: hij zegt hier direct na: "tja, als je de mol bent hoef je niet zo veel te schrijven." Is dit niet wel heeeeeel erg suggestief?

Inderdaad zo suggestief, dat je welhaast moet denken dat het dagboek en zijn woorden ons voor het lapje houden. Maar juist daarom misschien toch....

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #93 Gepost op: 20-01-2017, 00:03:40 »
Ik denk dat Jochem de MOL niet is.
Hij is meer een mentor, hij observeert goed en hecht waarde aan geld verdienen. Behalve op de kermis! Maar misschien heeft hij een joker of vrijstelling uit de automaat gehaald.
Voor mijn gevoel begreep hij er echt niets van dat Roos plotseling was verdwenen in de papierfabriek. En ook in de bioscoop leek het een verrassing voor hem dat er vrijstellingen waren gevonden.
Ik zie hem wel ver komen want hij is erg slim!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #94 Gepost op: 20-01-2017, 00:46:36 »
Ik denk dat Jochem de MOL niet is.
Hij is meer een mentor, hij observeert goed en hecht waarde aan geld verdienen. Behalve op de kermis! Maar misschien heeft hij een joker of vrijstelling uit de automaat gehaald.
Voor mijn gevoel begreep hij er echt niets van dat Roos plotseling was verdwenen in de papierfabriek. En ook in de bioscoop leek het een verrassing voor hem dat er vrijstellingen waren gevonden.
Ik zie hem wel ver komen want hij is erg slim!

Grappig, het eerste vind ik juist typisch Mol-probeert-over-te-komen-als-veel-te-fanatieke-kandidaat-gedrag (beetje op z'n Kim/Inge's). Daarnaast kwam zijn reactie op Roos' vertrek op mij juist enigszins gespeeld over. En dat verrast zijn in de bios herinner ik me niet echt, maar het is wat overdreven om daar verrast over te zijn; Art had immers al gezegd dat er vrijstellingen te verdienen waren.

Ik zit nog even op Thomas, maar de Jochem-tunnel ziet er ook wel heeel aantrekkelijk uit. (Tijd voor aflevering 3!)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #95 Gepost op: 20-01-2017, 01:02:10 »
En dat verrast zijn in de bios herinner ik me niet echt, maar het is wat overdreven om daar verrast over te zijn; Art had immers al gezegd dat er vrijstellingen te verdienen waren.

Ik zit nog even op Thomas, maar de Jochem-tunnel ziet er ook wel heeel aantrekkelijk uit. (Tijd voor aflevering 3!)

Ja maar Art had niet gezegd wat de waarde was van de vrijstellingen en van het vraagteken.

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #96 Gepost op: 21-01-2017, 21:31:27 »
Was mol Jochem nou zo duidelijk de mol vandaag (half duizendje inleveren, onduidelijk poppetje tekenen, verwarring zaaien over route, geen uitzonderingspositie willen hebben).

Of zit ik gewoon in een tunnel en valt het me extra op :p

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #97 Gepost op: 21-01-2017, 21:32:14 »
Jochem was ZO aan het mollen (en dat werd ook groots uitgemeten - heel onmols) dat ik het gewoon irritant begin te vinden

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #98 Gepost op: 21-01-2017, 21:33:39 »
Door alle verdachtmakingen naar Jochem durf ik hem eigenlijk wel te laten varen... ::jaja::
Toch weer terug bij Sigrid en Thomas.
Meer L

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #99 Gepost op: 21-01-2017, 21:34:55 »
Jochem was ZO aan het mollen (en dat werd ook groots uitgemeten - heel onmols) dat ik het gewoon irritant begin te vinden
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48