Auteur Topic: Achter de schermen: Alle biechten  (gelezen 33181 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #80 Gepost op: 22-12-2016, 12:51:37 »
Hillo wint immuniteit en er zijn geen idols meer:

Hey Dennis,

Zow, wat een snelle tijd. Nieky had me al gezegd dat hillo de vorige keer ook rond 30' zat maar daar kwam ik totaal niet aan. De helft van de puzzel was af na zo'n 50' en dan had ik nog een half uur nodig om de rest goed te leggen. Wel drie keer heb ik die puzzel gemaakt :P

De stemming is nu wel moeilijk. Ergens blijft het iets magisch hebben om met de Powerplayers naar de laatste drie te gaan. Echter, dan win ik natuurlijk nooit. Van deze spelers heb ik de meeste kans tegen Roy volgens mij. Al zeg ik niet dat ik dan win maar tegen hillo en Nieky schat ik mijn kansen nog veel lager in.

Nu, ik heb al zitten denken of ik naar Roy moet stappen maar die vertelt dat sowieso aan hillo en dan zijn er verschillende scenario's mogelijk, bv het scenario waarin hillo dit aan Nieky vertelt. Dan moeten Niek en Roy gewoon samen op mij stemmen en ik vlieg eruit. Die tegenstemmen zijn wel lastig nu. Kreeg net nog de vraag van hillo of we Niek zouden doen. Nu is de vraag: is dit een test of meent hij het echt? Ik heb nu in de Powerplayers-thread een mailtje gestuurd dat we Roy gaan doen maar ga ik dat ook doen?

Laat ons eens bekijken wat het beste is voor hillo: dat is Nieky wegstemmen. Voor Roy is dat ook het beste en voor mij ook. Als hillo nu Niek erin houdt, maakt hij een grote tactische fout wat hem de winst kan kosten. Hij heeft mij zelfs niet nodig om Niek eruit te werken. Als hij en Roy op Niek stemmen, vliegt hij want Niek kan wel op mij stemmen maar ik stem natuurlijk niet op mezelf.

Feitelijk is het goed dat hillo immuun is want als Nieky immuun was, zou zijn target best hillo zijn. Echter, hillo en Roy konden samen op mij stemmen en ik moest gaan in dat geval. Ik kan moeilijk polsen hoe Roy over het spel aan het denken is.

Eigenlijk is het simpel: Nieky moet voor zo goed als iedereen gaan. Ik denk dat ik nog niet naar Roy stap omdat die info naar hillo gaat en dan waarschijnlijk naar Niek. Hopelijk blijf ik erin en dan trek ik daarna naar Roy om samen hillo eruit te werken. Als dat nog kan, want als het puzzelen is, dan wordt het moeilijk om hillo te verslaan. Stel echter dat er toch nog een eilandraad is en Roy of ik win die dan is het duidelijk dat hillo moet vertrekken. Nuja, dan hoop ik dat dat voor Roy toch ook zo is :P

Scenario's:
hillo/Nieky/MC op Roy, Roy gaat maar ik blijf over met twee sterke puzzelaars én mensen die het spel strategisch goed gespeeld hebben
hillo/Roy op Niek, Niek gaat
hillo/Niek op Roy, MC op Niek, Roy op MC/Niek --> Niek of Roy gaat
...
hillo/Niek/Roy op MC ---> strategisch slecht gespeeld :P

Hmm, gezien de huidige verhoudingen lijkt het mij dus écht niet handig om nu met Roy te gaan praten omdat de kans op een lek gewoon te groot is. Bovendien heb ik het hele spel weinig contact met Roy gehad dus hoe geloofwaardig kom ik over? Ik reken maar op het strategische inzicht van hillo: Roy en hij op Niek om zijn grootste tegenstander uit te schakelen. Er is echt geen enkele reden om mij er nu uit te stemmen, tenminste als hij zijn winstkansen wil vergroten naar mijn mening. Misschien wil hij natuurlijk liever in de finale tegen Niek spelen maar dan bestaat de kans natuurlijk dat Nieky hem nog eens pakt. Reken maar dat ik dan zeker ga vragen waarom hij Niek niet elimineert op de laatste eilandraad want dat zou een tactische blunder van formaat zijn met betrekking tot zijn winstkansen.

Kortom, Swifty/Nieky/hillo, het is een hele opgave om die drie weg te werken voor de F2 maar als ik nu vertrek, wil ik nog wel even zeggen dat ik absoluut weer genoten heb van het spel door alle twists en challenges ::bravo::

 ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #81 Gepost op: 22-12-2016, 12:53:12 »
Tijd voor Nieky blindside:

Ik stem op Nieky #hopelijkblindsideje

Molcrazy krijgt eindelijk het einde van Nieky voor elkaar?

Hey Dennis,

Nou, ik ben benieuwd wat het straks op de eilandraad wordt. Ik heb de andere Powerplayers (hillo & Nieky) een pb gestuurd met het voorstel om op Roy te stemmen. Zoals gezegd in mijn vorige biecht heb ik geen contact opgenomen met Roy. Die info gaat toch naar hillo en het zou niet stroken als ik vorige week tegen hillo zeg dat ik met de Powerplayers door wil en nu dan ineens andere dingen ga beweren (zoals bv stemmen op Nieky).

Nu was Roy zijn tijd bij deel 1 van de puzzel wel enorm goed wat hem gevaarlijk maakt - iedereen roept nu trouwens dat al de rest gevaarlijker is dan zichzelf ::) - maar volgens mij vindt de jury dat Nieky het spel beter gespeeld heeft dan Roy. Daarom gaat voor mij Roy in het spel moeten blijven.

Puzzelen tegen hillo en Nieky of in de finale zitten met één van hen, gaat volgens mij niet zo'n spannende finale opleveren :P ofwel moeten Roy en ik tegen elkaar uitkomen (waarbij ik nog eens wil aanhalen dat dat zeker geen gegarandeerde winst voor mij betekent maar volgens mij wel de grootste kans voor mij om te winnen) ofwel hillo en Nieky tegen elkaar maar zoals ook al gemeld moeten beide heren elkaar nu toch echt wel targetten. Hillo is immuun dus ik zou het zéér gek vinden als hij niet op Nieky stemt vanavond. Dat is vragen om problemen én strategisch niet slim. Dus hillo, kom op, maak je naam als 'backstabber' waar en ga voor Nieky :P

 ::zwaai::

PS: in de vorige Survivor had ik bij de Final Five ook een idol gespeeld, al was het wel een valse waardoor miek mij toen al niet meer vertrouwde. De samenstelling toen (catshee, de witte, miek, MC) was toen ook anders in die zin dat ik nu met twee van de drie nog overgebleven spelers (Nieky en hillo) veel heb samengewerkt terwijl het toen vooral met catshee was en een beetje met de witte.

En wil nog steeds met RoyL naar de finale:

Hey D*N,

En ja hoor, hillo heeft een pb gestuurd dat hij denkt dat Roy op Nieky gestemd heeft (lees: hillo heeft hem overtuigd dat te doen of Roy wilde dat zelf al en heeft dat tegen hillo gezegd) en dat hij ook in de verleiding komt om dat te doen omdat de analogie met drie jaar geleden bijna hetzelfde is. Ik verloor toen ook de laatste proef en Nieky won van hillo op zijn social game.

Ik wilde het zelf niet voorstellen omdat ik dan de Powerplayers 'verraad' maar zoals gezegd, wilde ik dus al wel op Nieky gaan stemmen. Laat hem maar denken dat het zijn idee is. Kan hij natuurlijk claimen in de finale, dat is ook weer zo maar ik wil nu gewoon nog in het spel blijven.

Die hillo, hij speelt het goed, dat is waar ::tandpastasmiley:: ik heb hem er nog even op gewezen dat het inderdaad precies zo kan lopen als drie jaar terug als hij in de finale tegen Nieky staat. Als hij niet op Nieky stemt, speelt hij nu gewoon slecht ::) als Nieky mee doorgaat, weet ik niet naar wie mijn stem gaat (gesteld dat ik eruit lig of de finale niet haal) maar als Nieky er nu uitgestemd wordt, verdient hillo wel de winst vind ik en als hij dan in de finale tegen Roy staat, stem ik waarschijnlijk voor hem ::jaja::

Maar het zou toch mooier zijn dat Roy en ik in de finale komen te zitten, dan is mijn plan ook geslaagd ::tandpastasmiley::

 ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #82 Gepost op: 22-12-2016, 12:54:43 »
Het is te stil bij Nieky, de allerlaatste survivorbiecht ever?

Deze biecht zou weleens mijn allerlaatste survivorbiecht aller tijden kunnen zijn  ::oink::

Ik houd er altijd rekening dat ik eruit kan gaan, maar deze keer écht écht, en ik zou het eerlijk gezegd ook niet helemaal snappen van mijn medespelers als ze mij er nu inlaten.



Nee, nee ik ga mijn best doen om te blijven, en ik ga onnodige risico's nemen  ::rofl::



Of hillo nu te vertrouwen is of niet, ik MOET hem nu vertrouwen. Dus daar kan ik tactisch niets aan veranderen.
MC lijkt op Roy te willen stemmen en Roy lijkt op MC te willen stemmen. Maar dat zou ik ook zeggen als ze op mij besluiten te stemmen.

Ik kan veilig op MC stemmen, want die heeft meer tegenstemmen dan mij, maar ik schat Roy hoog in bij de halve finale proef. En ik heb zelf geen tijd. Ik ga er dus op gokken dat Molcrazy met mij en hillo door wil, net als 3 jaar geleden. Toen begreep ik het al niet, maar nu nog minder  ::rofl::

Dus ik ga op Roy stemmen, omdat ik van MC wel de halve finale denk te kunnen winnen. En dan hoop ik op een Sudoku.

En ik besef dat dit hoogstwaarschijnlijk het einde gaat zijn, want iedereen is erg stil tegen me. Te stil  ;)



Molcrazy kan niet blijer zijn met dit resultaat:

Hey Dennis,

Ik stem op Nieky.

Yes, now they turn on each other. (en dat moet niet in het filmpje van de eilandraad bij :P)

Groeten,
Molcrazy

PS: hopen maar dat ik erin blijf, je weet nooit in dit spel. Ik ga in ieder geval dadelijk op restaurant, lekker eten (hopelijk) en wat borrelen ::tandpastasmiley::

Ren maar naar Ponderosa schat:

Ik stem op RoyL



And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #83 Gepost op: 22-12-2016, 12:55:19 »
Nieky komt Ponderosa binnenvallen:

Hoi allemaal!

Allereerst sorry aan bijna iedereen!

- Waarom ik ben weggestemd? Omdat ik veel kans had gemaakt in de finale denk ik. Hillo maakte nog meer kans dan ik, die maakt nu alleen nog meer kans omdat we een vergelijkbaar spel hadden. En daarom snap ik helemaal dat ik weggestemd ben. Was echt flabbergasted geweest als dit niet was gebeurd.

Ik had een F3 met hillo en Roy, wilde hillo (mijn F2) de call laten maken of we op Roy of MC gingen, dat wilde hij niet zeggen. Vanmiddag besloten om met MC op Roy te gaan, maar wist eigenlijk wel hoe laat het was.

Had alleen gehoopt dat hillo eerlijk was geweest, dan hadden we samen op MC kunnen gaan en zat ik er nog in, maar ik snap vanuit zijn positie met immuniteit dat hij liever MC tegen zich heeft in de halve finale dan mij. Ik had ongetwijfeld hetzelfde gedaan.

Roy is alleen levensgevaarlijk, daarom ook geprobeerd hem weg te stemmen onder het motto: e of 4e maakt ook niet uit. Want ik denk dat ik het met mijn huidige tijdsinspanning ook had afgelegd tegen Roy in de halve finale.

- Gewonnen had ik denk ik niet. Hillo had gewonnen denk ik.

- Ja, hij wil willen. Goede move, alhoewel ik denk dat hij hem niet nodig had. De social game van hillo was wat sterker dan dat van mij. We hebben beiden blindsides gemaakt, maar ik stond vaak dichterbij die personen dan hillo denk ik.

- Ik hoop nu natuurlijk dat het hillo wordt, zo ben ik dan ook wel weer  ;D

-  Molcrazy gaat de finale niet redden.

- Hillo gaat winnen, maar al mijn complimenten naar Roy, want vanaf dag 1 heeft hij een heel erg sterk spel gespeeld. En hillo heeft mijn stelregel overtreden. Nooit je F2 verraden, dus ik ga nog wel even bitter doen, en het is niet uitgesloten dat Roy me overtuigd.

Appgroep, sorry, maar ik sta 100% achter die move, als ik bij jullie was blijven hangen was ik nu ook ergens de lul geweest. Iedereen had F2's en F3's. Ik niet, tja met Bjorrn.... Maarja die was snel weg, dus toen moest ik plan B inschakelen.

Swifty, sorry..... Maar het was vanuit mijn positie Jij of hillo.... En toen ben ik loyaal gebleven aan mijn F2. Door de idol moest ik het zo 'vies' spelen. Konden het niet riskeren dat hij op jou gespeeld werd.

Andersom had ik mss de finale met jou gehaald, dus misschien achteraf was hillo wegstemmen beter geweest. Maar in de finale had ik het 100% afgelegd tegen jou. En op dat moment was nog niet duidelijk dat er nog een keer gestemd moest worden ;). Als ik dat had geweten....

Als je niet de clue aan MC gegeven had, was het misschien wel MC geworden, maar ook dat was niet zeker. Ik zou liegen als het plan jou ooit weg te stemmen (omdat je de favoriet voor de finale was) niet al af en toe aan de orde was gekomen. Alleen weet ik niet of ik het toen over mijn hart had kunnen verkrijgen. Nu ik moest kiezen tussen jou en hillo wel..

Dennis bedankt voor de organisatie en het compliment! Ben zelf ook 'trots' op mijn spel. Ik ben niet loyaal gebleven dit keer. Maar het is voorlopig mijn laatste spel, en ik wilde niet als 'stemvoer' dienen. Ik heb nu het spel nog echt een keer mogen spelen met veel gekonkel en dat was leuk!. Ik had dat graag bekroond zien worden met een finaleplek. Helaas mocht het niet zo zijn. In de overwinning heb ik eigenlijk nooit geloofd als ex-winnaar. Misschien 10 minuten nadat Swifty weg was, maar toen ik zag dat er nog een keer gestemd moest worden wist ik genoeg.

Vragen mag altijd :D

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #84 Gepost op: 22-12-2016, 12:57:17 »
Meer Ponderosa:

Ik denk niet dat Hillo gaat winnen ::ohno::
Jou wegstemmen was het domste wat ie nu kon doen. Molcrazy heeft een ontzettend goed under the radar spel gespeeld en Roy wint overduidelijk van Hillo op zowel fysiek als sociaal vlak, plus Roy komt in de finale (als ie het haalt) terwijl die al vanaf F7 of zo in de minderheid zat. Eerlijk is eerlijk, tegen jou had Hillo meer kans ;D

En ik ben niet bitter hoor ::hug::
Weet jij toevallig waarom Hillo ging doen alsof ie mij ging redden? Jullie dachten toch niet serieus dat ik nog ergens een idol vandaan zou gaan halen of zo? Waarom dan mij hoop geven?

Poe, moet ik even aan terugdenken. We hebben zoveel gelogen en gekonkeld.
Ik kan me niet herrineren dat dat een reden had namelijk. Dat was ook de reden dat ik zo open en eerlijk naar je was over dat je eruit ging.

Jesper, hillo had ook een F2 met jou of niet?

Ik vind het vooral jammer, ik snap het wel, maar het was een ultiem verhaal geweest als hillo en ik de finale weer hadden gehaald. En dan had hillo inderdaad veel kans gehad.
Ik denk dat hillo erachter kwam dat Roy en MC op mij wilden stemmen, en toen MC boven mij gekozen heeft. Dat snap ik wel. Als hij het zelf heeft geïnitieerd vind ik het dom, dan zou ie Roy weg moeten hebben proberen te krijgen.....

Goede move van Roy vooral dit, om mij weg te stemmen  ;)

Hans vraagt of Niek nog een keer zou meedoen:

Ligt eraan.....

Ik heb in het verleden natuurlijk vaker mensen geblindside. Maar echt mijn main complot verraden niet zo heel vaak. Alleen Daisy en een keer D*N en Lucy met aapje  ::rofl::

Maar zodra ik het gevoel krijg dat ik als laatste wiel aan de wagen erbij hang, dan doe ik dit soort dingen. Jij en Max hebben 0,0 contact met me gehad individueel. Je haalde op het laatste moment een idol tevoorschijn.... Dat zijn dingen die ik zou delen met mijn main complotgenoten. Ik wist dat ik hier niet toe behoorde.

Dus blijkbaar goed ingeschat, en daarom zou ik best het spel zo nog eens spelen. Als ik het idee heb goed te zitten in een complot niet.

Ik ben niet iemand, zoals Bjorrn, die mensen naait puur om het naaien, maar wel om verder te komen in het spel. En dat is gelukt. Voor hetzelfde geld was het nu halve finale al geweest en had ik de finale kunnen halen.

Achteraf kun je je afvragen of het het waard was 4e te worden ipv 6e. Misschien niet, ik ben een sociaal mens en wil niet graag mensen boos maken. Maar hé het is een spel. En van te voren weet je niet hoeveel verder een move je je brengt, maar het leek me ( terecht ) de beste optie.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #85 Gepost op: 22-12-2016, 12:58:15 »
Hidm zijn pitch voor de andere juryleden:

Zoals beloofd, op wie ik stem:

1. Als Roy de finale haalt krijgt hij mijn stem. Is enorm gegroeid t.o.v. eerdere spellen, heeft nooit echt controle gehad maar was er altijd als iemand zijn stem wilde gebruiken. Hij is niet zo sterk dat mensen hem hoe dan ook weg willen stemmen, maar absoluut niet zwak - zoals wel bleek toen hij individuele immuniteit won bij de laatste 5. Kwam in een minderheid terecht maar heeft zichzelf eruit weten te redden. Ja, dat was deels vanwege de perceptie van Niek en hillo dat ze hem konden verslaan maar deels ook vanwege de relatie die hij ondanks alles met hen heeft onderhouden. Hij heeft geen groots spectaculair spel gespeeld maar dat type spel past ook niet bij elke speler en is imo niet per se beter dan een under the radar solide spel. Door zijn eigen spel te spelen heeft hij pas op de allerlaatste eilandraad 1 stem gekregen en is hij zelden in heel groot gevaar geweest, ondanks zijn minderheidspositie. Sterker nog, door met Molcrazy samen te werken was hij deze ronde al 100% veilig omdat hij 0 tegenstemmen had tot nu toe. Ik denk dat de floaterstrategie de meest effectieve is in dit spel, en Roy heeft die prachtig gevolgd :D
Komt natuurlijk nog bij dat - en je kunt het bitter noemen maar dit weegt voor mij wel mee omdat het invloed heeft gehad op het verloop van het spel - hillo en Molcrazy ontzettend geluk hadden dat mijn idol niet geaccepteerd werd. Voor hetzelfde geld was Lan daar gegaan en hadden Lucy, Roy, Hans en ik nog de enige andere echte idol op dat moment in het spel achter de hand :)

2. Molcrazy krijgt mijn stem tegen hillo. Hij heeft veel tegenslag gehad voor de merge, en na de merge had hij in een minderheid kunnen zitten als hij niet had geïnvesteerd in zijn connectie met leden van Trudeau. Verder heeft hij ogenschijnlijk niet veel gedaan en was hij in proeven niet sterk, maar ook voor Molcrazy werkt de under the radar game heel goed. Ik moet hier wel bij zeggen dat als ik op Molcrazy stem dat een stem tegen hillo is. Ik vind Molcrazy's spel niet per se aantrekkelijk of indrukwekkend, het is een beetje hetzelfde elk jaar. Maar hey, soms is weinig goed of fout doen beter dan veel goed doen maar ook veel fout doen.

3. Hillo krijgt in geen samenstelling mijn stem. Allereerst omdat ik hem dat tijdens het spel beloofd heb. Hij wist dus wat de consequentie van mij wegstemmen was - mijn jurystem verliezen - en deed het toch: hij heeft bij deze actie dus rekening gehouden met het feit dat hij mijn stem niet krijgt en rekent er niet op en daarom krijgt hij hem ook niet :)
Verder vond ik hillo verrassend emotioneel dit seizoen en was aan zijn gedrag tegenover mij best wel te merken wat hij ging doen. Mede door mijn wantrouwen in hillo speelde ik mijn idol.
Over idols gesproken, die fake idol die ik hem gaf geeft hem ook een minpuntje ;D (kun je er wel een dag voor de eilandraad achter komen dat ie indd fake is en hem triomfantelijk in het vuur gooien, maar dat vind ik niet getuigen van goede jury management - of beschouwt hij mijn stem toch al als een verloren zaak?) Ik beweer niet dat hij het had moeten weten maar geeft wel aan dat hij niet zoveel controle had als hij dacht, en bovendien had D*N gewoon in het regelstopic laten zien hoe de idols eruit zagen.
De manier waarop hij bij de F5 eilandraad over Roy sprak vond ik niet sympathiek en bijna denigrerend. Alsof wij als jury alleen maar op Roy zouden stemmen als we boos zijn op de ander ???
Ik hoorde ook van Lucy dat hij haar tot het laatste moment hoop heeft gegeven terwijl ze 100% zou gaan. Dat is een typische Russellmove: iemand nog even natrappen voor je hem naar de jury stuurt.
In proeven is hij natuurlijk heel sterk, en daar krijgt hij van mij dan ook pluspunten. Maar dit is voor mij het minst belangrijke aspect in Survivor, het strategische en sociale aspect vind ik veel belangrijker. Daar legt hij het voor mij af tegen Roy en Molcrazy. Ja, hillo heeft een groots en spectaculair spel gespeeld en was voor het grootste deel van het spel in controle, maar ik denk dat hij beter met die controle om had kunnen gaan. Swifty en Niek zijn natuurlijk gevaarlijke spelers maar ik denk dat hij heeft onderschat hoe goed underdogs het doen bij jury's. Je kunt er best een mening over hebben dat jury's niet altijd stemmen op degene met de meeste controle en de grootste moves, maar dat betekent niet dat je er niet op moet anticiperen.
En ter vergelijking: ik heb het gevoel dat ik Roy en Molcrazy beter heb leren kennen als persoon dan hillo dit seizoen, en met hillo heb ik zonder overdrijven 20x zoveel gesproken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #86 Gepost op: 22-12-2016, 12:59:35 »
Ik kan HIDM's redenatie 100% volgen, alleen ik heb nooit gedacht dat ik Roy zeker zou verslaan, ik zag hem juist als gevaarlijk.

Mijn stem zou potentieel naar Roy kunnen gaan, maar ik zet daar 1 groot vraagteken bij.
Het is namelijk zo 100x makkelijker een spel spelen als je nog nauwelijks een imago hebt op RN en dat maakt het dat de floaterstrategie zoveel makkelijker toe te passen is.....

Nou ben ik er 100% mee eens dat eerdere spellen niet mee horen te tellen. en ook ik heb gezegd tegen hillo. Als je me naait dan ga ik tegen je pleiten bij de jury.
Maar het is wel zo dat eerdere spellen (onbewust) toch wel meetellen. Ik heb een imago door eerdere spellen, net als hillo. Dan ben je vaak wel meer gedwongen dit soort moves te maken denk ik.

Dus dat blijft een lastige kwestie.

MC krijgt mijn stem in geen enkele samenstelling. Hij heeft tactisch en in proeven niks gedaan. Nergens initiatief genomen, slim misschien. Maar ik ben geen jurylid dat dat kan waarderen. Helaas voor hem.
MC heeft geen initiatief genomen met de leden van Trudeau, dat deden hillo en ik (Swifty weet ik niet) zelf. Onder het mom van Powerplayers 2.0

Ik ben het 100% eens dat hillo ontzettend emotioneel was dit seizoen. Toen Max weg moest en toen HIDM weg moest was hij echt niet normaal vervelend. Ik denk dat dat is omdat ie erg graag wil winnen, dat herken ik wel van mezelf.

En ik vind het jammer dat ik hem heb 'gered' met de Swifty stemming en samen met Swifty mede heb geïnformeerd toen hij in Cuba zat en dat ie het dan toch doet, als ik nou alles had gewonnen had ik het 100% gesnapt. Nu maar 50%, omdat ik denk dat hillo hetzelfde staat in de MC kwestie als ik.

Aan de ene kant ben ik het met je eens dat hillo's imago het lastiger voor hem maakte en hem dwong moves te maken (wat ik zeker ook kan waarderen, don't get me wrong), maar dat het voor Roy per se veel makkelijker was omdat hij geen imago heeft op RN ben ik het niet mee eens. Ik denk juist dat het dan lastiger is om allianties te vormen of erin betrokken te worden, omdat je voor de aanvang van een spel eigenlijk al een achterstand hebt qua connecties. Bovendien moet je je dubbel zo hard bewijzen, van een Swifty of hillo weet ik al dat ze heel goed zijn en dat imago maakt het overtuigen van een jury juist weer wat makkelijker denk ik. En om dat imago in stand te houden hoef je dan niet per se tijdens het spel veel te doen behalve dat imago niet compleet de grond in boren. Dat hillo zo ver kan komen met dat bestaande imago is zeker knap, maar dat Roy zijn imago tijdens dit spel enorm heeft weten te veranderen in positieve zin vind ik minstens net zo knap. Die twee factoren heffen elkaar imo wel ongeveer op en dat maakt dat ik denk dat de 'voor-/nadelen' die ze tegenover elkaar hadden niet significant zijn geweest.

Wat jij zegt is ook een beetje wat ik bedoel met dat Roy en hillo imo allebei de strategie hebben gekozen die hen het beste paste tijdens dit seizoen. Dan gaat het voor mij dus om de uitvoering ervan en niet de keuze ervoor. De floaterstrategie was voor Roy inderdaad makkelijker  uit te voeren dan het voor hillo of voor ons zou zijn, maar hillo's strategie zou denk ik ook niet werken voor Roy, dus op een manier werd hij ook 'gedwongen' dat spel te spelen.

Voor mij gaat het dan dus niet om de beste speler, want ik denk dat hillo het gemiddeld beter doet in een Survivorseizoen dan Roy,  maar om het beste spel tijdens dit seizoen :)

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #87 Gepost op: 22-12-2016, 13:00:21 »
Molcrazy heeft het voorbij plek 4 gehaald en staat in de halve finale:

Wauw, ongelooflijk, de halve finale is er weer! ::bravo::

Allereerst, ik blijf erbij, ze hadden me niet buiten de blindside van Swifty moeten houden, dat was nergens voor nodig geweest ::ohno:: al bekijk ik dit natuurlijk vanuit mijn perspectief en weet ik hoe loyaal ik ben, dat konden Nieky en hillo natuurlijk niet weten.

Sorry als ik in herhaling val, ik kom van resto en het bier was absoluut aanwezig.

Logische zet nu ook van hillo dat hij op Nieky gaat. Hij heeft alle troeven in handen om de winst binnen te halen. Het zou toch wel écht grappig zijn als Roy en ik in de finale komen te staan ::tandpastasmiley::

Wel blijft het ergens vervelend om mensen met wie je goed hebt samengewerkt, eruit te moeten stemmen zoals Swifty (al heb ik niet op haar gestemd maar moest ze wel vertrekken), Nieky, wouter, ...

Ik ben blij dat ik weer alles heb meegemaakt, het was weer een fantastisch spel Dennis, bedankt ::bravo::

Ow ja, voor de statistieken:
- de keren dat ik op Nieky stemde, moest hij het spel verlaten
- de keren dat ik op hillo stemde, bleef hij in het spel :P ik denk ook terug aan de schaduwaccounts waar we nog met zes waren en toen een eerste en tweede stem moesten uitbrengen. Toen was het plan om Nieky te elimineren (omdat hij een sterke band had met Jann en Ycaris) en hillo het nadeel te geven maar het nadeel ging toen naar Lukie. Heerlijke twist trouwens die stemronde, echt lekker tactisch ::jaja::

Molcrazy ziet dat de proef een opgave gaat worden:

Wat een pittige proef weer!

Nog maar net had ik in een bericht naar Roy gestuurd dat we best - indien er een mogelijkheid was - elkaar zouden kiezen om de finale te spelen want dat we tegen hillo nooit zouden winnen en hop: dat wordt dus daadwerkelijk de keuze voor de winnaar van de proef! Had het niet meteen verwacht maar ergens wel goed want nu hebben Roy en ik twee kansen om de finale te halen ::jaja:: als hij ook mij zou kiezen natuurlijk maar hij weet wel dat hillo anders wint.

Komaaaaaan! Als ik dit win, stem ik hillo weg en kan ik misschien nog een titel winnen ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #88 Gepost op: 22-12-2016, 13:04:15 »
Swifty roast Nieky:

Hey Niek  ::zweep::

Echt? Een F3 met Hillo en Roy? Pffff.... ik wist niet dat jij zo'n goed contact had met Roy, daar heb je me goed mee te pakken gehad.
Maar ik vind het werkelijk ongelooflijk dat je hebt geloofd in die F2 met Hillo. Ik zou je aanraden om Survivor 2013 nog eens terug te lezen ::) Robbie heeft toen tot 3x toe pm's gehad van Hillo met een F3 belofte, en je weet waar Robbie geëindigd is. MC en ik hebben het ook nog zo gezegd, Hillo blijft Hillo :P

Wij hebben zn kont gered tijdens zijn vakantie, en als dank worden we er achter elkaar uit gestemd. En Roy is de volgende waarschijnlijk.
Waarom besloot je de vorige ronde om met hen mee te gaan en niet met MC en mij? Jij was de key die Eilandraad. En ik vertrouwde jou volledig. We hadden gewoon met z'n 3en in de halve finale gestaan he. Waarom vertrouwde je Hillo zo?

Grappig dat je Survivor 2013 aanhaalt, want daar haalde ik de finale dankzij een F2 met hillo en naaide hij me niet...
Maar ik vertrouwde hem niet 100%, die paranoia die ik met jou jegens hem had was echt.

Probleem is alleen, als ik hem eruit had gestemd ipv jou dan had ik en mijn F2 verraden die ik al vanaf het begin had, en dan had ik in de finale van je verloren....
Natuurlijk, achteraf was dat beter geweest. Dan was ik 2e ipv 4e. En je verdiende de overwinning ook, maar ik wist bijvoorbeeld op dat moment niet dat er nog een keer gestemd moest worden. Misschien was het wel halve finale meteen, misschien won ik wel immuniteit. Ik kon bij die stemming niet in de toekomst kijken helaas voor ons beiden ;)

Dus inderdaad, achteraf kun je het vertrouwen dom noemen. Maar op dat moment was het vrij logisch denk ik  ;)

MC was afgelopen week trouwens boos dat we hem niet in het plan betrokken hadden. Zegt jou er ook uit gestemd te willen hebben. Geloof dat eigenlijk niet, maar ik dacht, ik zeg het nog even  ;)

Het zou een streek zijn van MC, want hij had die idol natuurlijk aan mij te danken. Misschien is het gespeeld, omdat hij dan mij had kunnen redden, en zei hij het nu om wat vertrouwen te winnen.
Aan de andere kant stemde MC ook met ons mee op WouterV, hij sluit zich vrij gemakkelijk bij de meerderheid aan zeg maar.
Wel fijn om te weten, mocht hij in de finale komen, dan heb ik ook voor hem een mooie vraag :D

Ondertussen zit Molcrazy vast bij het 2 voor 12 onderdeel in de halve finale:

Mja, ik moet er toch nog wat langer over nadenken. Maar stel extreem dat ik bv alleen de letters heb die je mij gaf, dan zit ik dus sowieso vast op post 4? :-\\

En daarmee is hij verloren:

Ik zoek morgen verder, sewens slapen ;)

Hillo wint en Ponderosa anticipeert erop dat hij Molcrazy meeneemt:

Hillo in de finale! Wie neemt hij mee? Ik verwacht MC, want daar maakt hij meer kans tegen, denk dat hij zich dat ook wel beseft, toch?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #89 Gepost op: 22-12-2016, 13:06:42 »
Puzzelen blijft een opgave voor Molcrazy:

Hey Dennis,

Ai ai ai, dat puzzelen loopt toch altijd mis :-\\ vind het spijtig dat ik niet alles heb afgekregen. Had gisteren nog een afspraak en door de drukte heb ik er minder tijd aan kunnen spenderen dan dat ik wilde maar laat wel duidelijk zijn dat ik dit niet als excuus ga inroepen: anders had ik misschien alle puzzels kunnen oplossen maar ik betwijfel of ik gewonnen zou hebben want hillo was gewoon supersnel.

Met de muziek verloor ik heel veel minuten en dan de 'Twee voor Twaalf' had ik volgens mij nooit opgelost want nu ik het antwoord weet, had ik dat niet meteen gevonden lijkt me. Ik had wel DAUW.RUP..LS kunnen maken maar drie foute letters zijn er gewoon te veel. Mijn A van Madagascar moest de D van Groenland zijn, daar twijfelde ik mee maar waar die tweede P en die E vandaan komen? ::oink::

Hillo heeft terecht gewonnen! In feite zou het niet mogen uitmaken wie hij meeneemt naar de finale want als de jury niet wraakzuchtig is - al kan ik me voorstellen dat dat wel kan zijn -, moet hillo gewoon winnen. Een finale zou mooi zijn maar in deze biecht kan ik wel zeggen dat ik het niet zo erg zou vinden om er niet in te zitten omdat ik de komende dagen door drukte (examens) niet veel online kan komen en bovendien denk ik toch dat hillo gaat winnen ;)

We zien wel!
 ::zwaai::

Molcrazy verwacht er niet te staan, maar gaat er zeker voor:

Indien ik meegenomen word naar de finale, ga ik natuurlijk wel mijn best doen om het hillo zo lastig mogelijk te maken ;)

Euforie bij sommigen dat RoyL wordt meegenomen over Molcrazy:

Omg go Roy ::bravo::

Onverwacht:

Ik ook niet. Een faal van de meestertacticus :o

Swifty is blij geen F2 deals te hebben gemaakt:

Ik had echt met niemand een F2 en ik ben daar steeds blijer om, ze zijn echt niets waard he. HIDM met Lucy en met Hans maar ook met Hillo? Nieky met Hillo en met Roy en met Bjørn, Hillo met heel trudeau dus zo ongeveer. Waarom doen jullie elkaar die beloftes toch? :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #90 Gepost op: 22-12-2016, 13:07:43 »
Molcrazy komt als laatste Ponderosa binnen wandelen:

Bedankt Dennis, ik heb weer genoten van een heerlijk spel! ::bravo:: Ook dank aan de rest, het blijft heerlijk om met jullie Survivor te spelen ::jaja:: dat zeg ik ook in één van mijn biechten maar die verschijnen natuurlijk later vanzelf wel.

Dennis, mogen wij in het eilandraadtopic ook op elkaar reageren of niet? Want Nieky stelt een vraag waar ik misschien het antwoord op heb (of een deel ervan) maar ik weet niet of dat mag.

Swifty, laat je vraag maar komen!

Mijn antwoorden op de vragen van D*N:
- Had je verwacht dat Hillo Roy zou meenemen?
Ja, voor mijn gevoel ging ik vrij zeker niet naar de finale als hillo zou winnen. Hij hing erg hard aan Roy wat duidelijker werd naarmate het aantal Survivors verminderde. Wel had ik met Roy afgesproken - al weet ik natuurlijk niet of hij het gedaan zou hebben - om elkaar te kiezen als we de laatste proef wonnen. Met hillo heb ik die deal niet gemaakt maar Roy misschien met hillo ook natuurlijk.

- Hoe groot dacht jij dat je kans was in een finale?
Niet zo groot. Ik ben heel afhankelijk geweest van mijn oude allianties omdat Laurier enerzijds constant naar de eilandraad moest en omdat anderzijds ik niet één van de initiatiefnemers was gedurende het spel. Ik wilde graag rondes verder komen maar wilde niet 'de shots callen' want dat maakt je tot een target. Op het einde wilde ik natuurlijk wel Nieky, hillo en Swifty wegspelen zoals in mijn biechten staat. Idealiter ging ik met Hans en Roy naar de F3. Ik denk dat ik dan een betere kans gehad zou hebben in een eventuele finale al betekent het natuurlijk niet dat ik zou winnen maar als wij de laatste drie geweest waren, hadden de hypothetische moves waarin Nieky, hillo en Swifty er dan uit gegaan zouden zijn, wel kunnen bijdragen aan eventuele winst. Het probleem was dat met de laatste zes een meerderheid moeilijk te vinden was gezien de verhoudingen - behalve om met zijn allen op Hans te gaan dan - dus het was quasi onmogelijk om met vier op bv hillo te gaan en bovendien waren drie stemmen op Hans genoeg om hem naar huis te sturen door het aantal tegenstemmen dat hij al had.

- Wat ging er mis voor jou dit spel?
Goh, ik heb genoten van het spel en ben zeer tevreden dat ik er weer lang van heb mogen genieten! Maar, tsjah, het puzzelen blijkt toch altijd weer heel moeilijk te zijn ::)

- Wie verdient het volgens jou om te winnen en waarom?
Hillo omdat hij ondanks zijn gevaarlijke spel tot in de finale geraakt is. Echter, wie weet biedt de gesprekstof voor de laatste eilandraad een hoop nieuwe inzichten.

- Hoe zie je dit seizoen vergelijkend met de vorige drie waar jij ook in zat?
Een heerlijk seizoen met nieuwe twists, leuke opdrachten, spannende eilandraden, zenuwachtige scrambles en stressy momenten: helemaal op en top Survivor!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #91 Gepost op: 22-12-2016, 13:10:05 »
Swifty wil weten of Molcrazy echt mee zou hebben gestemd als hij was ingelicht, op Swifty:

Toen jij ging, was ik in eerste instantie verbaasd om twee redenen: dat jij die ronde ging en dat Nieky en hillo me 'verraden' hadden door me niet in te lichten. Mijn eerste gevoel was toen: ik had mijn idol op Swifty moeten spelen! Achteraf makkelijk natuurlijk. Echter, toen de 'shock' van de eilandraad voorbij was, dacht ik al snel: mijn idol spelen op Swifty had me op zich niet verder geholpen. Hillo was dan wel weg maar dan was jij er nog. Jij bent natuurlijk ook een hele goede puzzelaar en dus zeer gevaarlijk!

Ik vroeg me dus wel af waarom hillo en Nieky me niet bij het plan betrokken hadden want stel dat Roy gegaan was, dan denk ik dat we alsnog met drie op jou gestemd hadden de volgende ronde. Volgens mij vertrouwden hillo en Nieky me niet meer zo nadat jij me de clue voor de idol gegeven had terwijl ik natuurlijk niet om die clue gevraagd had maar ze verrassend uit het niets van jou kreeg.

Ook al gun ik je de winst Swiffert, mijn plan was wel om niet met jou, Nieky of hillo over te blijven in de finale. Dankzij wouter wist ik al in het begin van de merge dat de finale niet met drie maar met twee gespeeld zou worden. Geen idee wie dit nu allemaal wist en wie niet. Wouter beweerde altijd dat hij het met niemand gedeeld had.

Feitelijk, in welke volgorde jullie drie gingen, maakte me niet zoveel uit zolang het maar jullie drie waren. Het was bijna gelukt, alleen hillo bleef nog over. Als ik de laatste proef gewonnen had, had ik sowieso hillo weggestemd. Niet dat ik dan zeker gewonnen zou zijn natuurlijk, maar volgens mij gaf het mij wel betere kansen.

Nu we toch bezig zijn: Nieky, ik heb ook een vraag voor jou. Waarom die ronde Swifty eruit werken ipv hillo? Ik denk dat de kans dat je dan naar de F3 gaat aanzienlijk groter is.

De laatste vijf kon je naar mijn gevoel ongeveer zo zien:
MC-Swifty-Nieky-hillo/Roy, we hingen allemaal wel aan elkaar maar Roy hing het sterkst aan hillo van ons vier.

Ik kan het wat vergelijken met het allereerste seizoen toen we met zes een hele tactische eilandraad met eerste en tweede stemmen moesten spelen. Toen zag het er naar mijn gevoel zo uit:
Nieky/Jann/Ycaris-hillo-Molcrazy/Lukie

In het eerste seizoen werd je er toen uitgestemd omdat je - nogmaals, naar mijn gevoel - de sterkste banden had. Waarom dan nu niet het lijntje tussen hillo en Roy doorknippen?


Aanvullend kan ik wel nog zeggen dat ik toen liever hillo zag vertrekken om deze redenen:
- zoals net gezegd had hij de beste band met Roy die naar mijn gevoel buiten ons vier stond. Dat was dus gevaarlijk dus vond ik het het beste dat hij ging.
- ik zie altijd liever de persoon gaan op wie ik stem.

Maar in de finale wilde ik tegenover niemand van jullie (hillo, Nieky, Swifty) staan om mijn eigen kansen te vergroten ;)

Ik begrijp dat je ons alledrie ergens zou willen lozen. De finaleproef is iets waar hillo altijd heel sterk in is, en ik denk dat het mij ook goed was afgegaan. Je was alleen met mij wel meegegaan naar de finale. Ben benieuwd of Nieky jou ook mee zou nemen, ik verwacht het eerlijk gezegd wel. Maar ja, je speelt om te winnen natuurlijk.
Goeie vraag aan Nieky, nog een reden waarom ik niet kon geloven dat Nieky niet met ons mee stemde.

De finale eilandraad is bezig en Ponderosa heeft veel te zeggen:

Best grappig, Roy heeft het over zijn social game, en hoppa, drie van ons melden zich al dat ze never een persoonlijke pm hebben ontvangen :p (wat ik wel begrijp trouwens, ik heb hem ook niet opgezocht, want uiteindelijk moet je iedereen wegspelen en dat is lastig als je met iedereen vriendjes bent, maar dat antwoord wil ik hem niet in de mond leggen ;D)

Leuke eilandraad so far! Denk dat ik er wel uit ben op wie ik stem. Ik ga dat niet vertellen, wil het spel niet manipuleren, en ik vind het leuker als het straks niet iedereen al weet wie er wint.

Ja, ik heb met hun beide ook nooit contact gezocht, maar nu is het natuurlijk leuk dat wij op hen moeten gaan stemmen om te bepalen wie er wint, en dus de schuld bij hun kunnen leggen  :D

Voor mij geldt juist hetzelfde voor Hillo. Hij zegt dat hij ook contact wou met mensen die hij niet nodig had (een van zijn lessen), en dat hij met iedereen goed contact had, maar alle communicatie ging via Swifty en ik heb van hem nooit een bericht gehad  ::rofl::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #92 Gepost op: 22-12-2016, 13:13:12 »
Ik heb het al een keer uitgelegd. Maar ook even voor MC:

- Ik wist bij de F5 niet wat het spel zou doen. Was het meteen halve finale? Was het nog een eilandraad? Kwam er een proef waar ik kansen had?
Mijn redenatie was simpel. Van Swifty kon ik absoluut niet winnen in de finale, van hillo wel. Ik wilde oprecht met hillo naar de F2, misschien had ik MC gekozen als het zover kwam, maar ik had het wel gedurfd tegen hillo. Precies de argumenten die hij nu noemt als antwoord op mijn vraag zou ik ook gebruikt hebben.

Natuurlijk had ik achteraf hillo weg moeten stemmen, maar dat is achteraf gepraat. Waarschijnlijk was ik dan 3e geworden in plaats van 4e. Misschien 2e als Swifty mij mee had genomen. Bovendien leek vor mij Swifty en jij een sterk duo, door het delen van die idol-clue. Als dat niet was gebeurd had het er misschien ook weer anders uitgezien. Ik voelde me daar toch een beetje buitenspel gezet.

Ik wil mijn eigen proefkwaliteiten niet wegcijferen, maar dit jaar heb ik door tijd geen goede prestaties in proeven neergezet. In de halve-finale week had ik nooit van hillo en Swifty gewonnen, wellicht ook niet eens van Roy.

Mijn ideale finale met 2 was waarschijnlijk: Hillo-Nieky geweest of Nieky-MC. Met 3 had ik graag met Hillo-MC-Nieky de finale gespeeld. Vandaar mijn stem destijds op Swifty, dat was een stem om de kans op winst te vergroten. Niet om 1 rondje verder te komen. En ik bleef loyaal aan mijn F2.

Er wordt nog wel wat gebabbeld in Ponderosa, iets teveel soms ;D

En de eerste jurystem:

Mijn jurystem gaat naar Roy :D

Swifty haar stem:

Zo, de vragen zijn gesteld en beantwoord, het spel is gedaan. Zojuist postte Hillo nog een steekje richting Roy, wellicht dat ze nog wat over en weer gaan reageren, maar ik vind het wel mooi zo, ik ben er uit wie mijn stem gaat krijgen.

Even nog opmerken: Roy's antwoorden kwamen laat, eigenlijk na de deadline voor het stellen van vragen voor ons als juryleden. Misschien tactisch, maar ik vind het niet zo fijn, hij ontneemt ons de kans om nog eens goed door te vragen en terug te reageren. Hillo heeft meer gestreden deze finale-Eilandraad, alhoewel ik zeker erg onder de indruk was van de antwoorden van Roy. Eindelijk zichzelf op waarde schattend, terecht positief over zijn spel.

Roy, je hebt een prima spel gespeeld. Ik heb onderschat hoeveel contacten je had. Je spelwijze past bij wie jij bent, en het is zoals ik het ook zou willen spelen. Vriendelijk, sociaal, fanatiek genoeg op cruciale momenten. Binnen de jury waren we verbaasd dat Hillo jou meenam, zo te horen kun je op een aantal stemmen rekenen, en dat is heel terecht. Je wist op het juiste moment een proef te winnen, ik denk het enige moment dat je mogelijk in gevaar zou kunnen zijn geweest. Well done.

Hillo, je hebt t m weer geflikt, weer de finale gehaald. Met in de basis hetzelfde spel als altijd. Wij wisten hoe jij speelt, en toch heb je de finale gehaald. Ergens bij de laatste 6 of 7 schreef Nieky in een pm aan MC en mij dat hij toch altijd weer nerveus was over wat jij echt zou doen, ook al had je je tot dan toe altijd gehouden aan wat je binnen Swillieky zei te stemmen. MC antwoordde toen 'het is nou eenmaal hillo'. En zo is het, betrouwbaar voor zolang je ons nodig hebt, genadeloos als het moet. Ik snap eigenlijk nog niet zo goed waarom we jou er niet uit geknikkerd hebben tijdens je vakantie :P Jij wist de twee belangrijkste proeven te winnen, op het moment dat het echt moest. En dat bracht jou rechtstreeks in de finale. Well done.

Mijn stem gaat naar de speler die het spel in mijn ogen meer gemaakt heeft, die zelf aan het stuur zat, en die ondanks dat we zijn speelstijl kennen toch de finale wist te halen.

Hillo, ik gun je de winst deze keer  ::ok:: Mijn stem gaat naar jou.

Wouterv zijn stem:

Mijn keuze is simpel:

Veel respect voor Hillo zijn spel maar ik ben meer onder de indruk van de underdog.

ROYL, you have my vote.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #93 Gepost op: 22-12-2016, 13:14:37 »
Lucy haar stem:

::zwaai::

Ik ga toch alsnog op Roy stemmen.
Hillo, je hebt me ontzettend aan het twijfelen gebracht, maar met name je laatste closing statement kwam gewoon net te zelfverzekerd op me over. Volgens mij heb je je tegenstander onderschat en bijvoorbeeld Nieky zwaar overschat en ik denk dat je tegen Niek meer kans had gehad op mijn stem.

Jullie verdienen het allebei om te winnen, jullie hebben een heel ander spel gespeeld en jullie hadden allebei van tevoren voor- en nadelen aan jullie reputaties. Maar volgens mij heeft Roy de UTR strategie over het algemeen beter toegepast dan Hillo de aanvallende strategie.

Goed gedaan allebei  ::bravo::

Once a flipper, always a flipper:

Hillo.

Ik ben weer geflipt  ::rofl:: Gefeliciteerd Hillo, wat mij betreft was jouw spel beter en daar gaat het uiteindelijk om.

Nieky zijn stem:

Lastige en leuke keuze. Voor beiden valt iets te zeggen.

Allereerst: Hillo heeft de finale-jury het beste gespeeld, maar dit is ook een onderdeel waar hij sterk in is. Lekker arrogant doen en slijmen, het hoort erbij, maar soms was het iets té. Ik ga mijn stem dus niet puur op deze finale tribal baseren.

Hillo heeft het vol risico gespeeld en fouten gemaakt, meer dan Roy. Hillo heeft mij verteld over de neppe idol, heeft Roy meegenomen naar de finale.

Roy heeft geen fouten gemaakt, op het juiste moment immuniteit gewonnen, maar in mijn ogen niet erg veel gedaan. Inderdaad meegelift op hillo, zoals ik het gemerkt heb en nu hoor, en vaak buitenspel gestaan. Zowel in Trudeau (na Loenev was hij gegaan) als na de samensmelting.

Ik heb heel lang getwijfeld, maar uiteindelijk geeft dit de doorslag:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #94 Gepost op: 22-12-2016, 13:16:07 »
Hans zijn stem:

Hey Dennis,

Finale-eilandraad alweer, wat vliegt de tijd! Het voelt nog als de dag van gisteren dat we met het spel begonnen. Goed, geen geleuter. Over naar mijn stem.

Het was niet meteen 123 duidelijk voor mij op wie ik zou stemmen. Beide spelers hebben mij verraden, dus ik zou beide spelers wel willen wreken. Beide spelers hebben het spel sterk gespeeld en zijn gewoon oprecht leuke mensen, dus ik gun het ze allebei. Tja, waar baseer ik mijn stem dan op? Op de antwoorden tijdens de finale-eilandraad? hillo komt daar voor mijn gevoel veel sterker over dan RoyL. Hij kan alles beter uitleggen, is ook uitgebreider in zijn antwoorden, dat spreekt mij wel aan. RoyL is stiller en zegt enkel het hoogst nodige. Eigenlijk is deze laatste eilandraad wat dat betreft representatief voor hoe beide finalisten het spel hebben gespeeld: hillo meer op de voorgrond, RoyL meer op de achtergrond, allebei op hun eigen manier, wat voor beiden resulteerde in een mijns inziens knap staaltje spelen en zeker een finaleplek verdiende. Al met al is dat stemmen op wie het volgens jou moet winnen dus nog zo simpel niet. Maar: ik ben eruit!

Ik baseer mijn stem op een persoonlijke voorkeur, op de manier waarop hij het spel heeft gespeeld en de finale heeft bereikt. Die manier vertoont namelijk veel overeenkomsten met hoe ik het spel ben ingegaan. Net zoals je tijdens het lezen van een boek je vereenzelvigt met een van de personages, herken ik mezelf nu (deels) terug in een van de finalisten. Ik denk dat het nu wel duidelijk is. Hij was wat stiller, maar niet stil. Hij was afwachtend, maar zeker niet passief. Hij had niet verwacht dat hij zo ver zou komen, maar toch heeft hij de eindstreep bereikt. De vraag is nu wie van de laatste twee als eerste die eindstreep overstapt. Moeilijk te voorspellen, want de meningen zijn verdeeld, maar als het aan mij ligt, dan gaat de winst van Survivor 2016 naar...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spannend spannend spanneeeend! ::hyper::

Molcrazy zijn stem:

Dag Dennis,

Ik heb nog niet alles doorworsteld maar ik ben er wel uit.

"Roy en hillo, jullie hebben het spel beiden op jullie eigen manier gespeeld. Voor beide strategieën valt iets te zeggen maar ook het sociale aspect en de games spelen natuurlijk een rol.

Mijn stem gaat naar:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
"

 ::zwaai::
Molcrazy



Maxwest zijn stem kwam via de app, hij had de beslissende stem voor Hillo!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #95 Gepost op: 22-12-2016, 13:17:12 »
Dit waren alle biechten, bedankt voor het fanatisme en het delen van jullie gedachten



Er mag nu vrij gereageert worden hier ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #96 Gepost op: 22-12-2016, 14:07:19 »
Leuke biechten zitten er weer bij en toch wel één grote verrassing nog voor mij:

- MC wilde me al heel erg vroeg weghebben  ::oink::

Verder doen de biechten van Swifty auw, zeker met de kennis van achteraf had ik toen hillo weg moeten stemmen, had Swifty 2 tegenstemmen gekregen (meer dan mij) en een ronde later met Roy (waar ik een sterkere band mee had dan dat Swifty en MC hadden) moeten proberen Swifty weg te krijgen.
Bij immuniteit voor Swifty met puzzelen had ik dan geprobeerd Roy weg te krijgen met Swifty/MC en dan was de laatste 3, en dus de halve finale, wel mogelijk geweest.

Dus jammer voor Swifty en mezelf dat ik daar de tactische fout heb gemaakt. Teveel geleund op een F2 afspraak uit het begin, want ik deelde met Swifty net zoveel als met hillo. Zelfs het wantrouwen richting hillo.

Verder was het een super seizoen, veel blindsides en tactische eilandraden. Ik vond het geweldig om het als oud-winnaar nog 1x zo te spelen, met gestrekt been erin. Op de manier wat alles is dat HIDM haat aan een survivor spel  ::bravo::

Voorlopig geen tactische spellen meer, maar dit was een goede afsluiter. Fijn om nu toch nog wat positiefs uit Pondorosa te lezen over mijn spel achteraf, van voordat ik daar ook heen moest  ;D

Arrivedechi  ::zwaai::
You'll never walk alone

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #97 Gepost op: 22-12-2016, 14:46:19 »
Leuk!!

Inderdaad MC die al super snel tegen Niek ging! En wat heb je een enorm doordachte biechts man!! Terwijl je in je pm's naar mij altijd zo afwachtend deed. Van die overduidelijke voorzetjes zeg maar ::rofl:: ik denk dat als je meer in je approach naar mij zo zou zijn als in je biecht, dat de samenwerking nog veel intensiever geweest was. Erg leuk om te lezen!!

Hans, ik zei het al, maar op jou ben ik echt verliefd geworden :P zo oprecht en genietend van dit spel. Wmb de grootste hero dit seizoen ::jaja:: ik hoop dat je nog veel spellen hier gaat spelen!

Swifty vind ik dus altijd doodeng, ik denk altijd zo van "ja je kan wel doen of je loyaal bent maar in the end wil je echt vast nog wel 's wraak voor BBUS"  ::rofl:: maar je bent echt heel loyaal he :P als Roy niet immuun was bij F5, had je dan hem eruit gestemd of mij?

Lan, the flipper flips again. Wow, die had ik echt niet verwacht!! Als ik moest inschatten had ik gedacht Swifty, MC en Max te krijgen, Nieky en Lucy enorm te moeten overtuigen (maar dat 't haalbaar was) en Hans en Wouter niet meer veel aan kon veranderen en dat dat een beetje 50-50 was. Jou en HIDM had ik nooit gedacht te krijgen, dus super bedankt!! ::bravo:: (ook de rest natuurlijk ;D )

Lucy en Niek: ik zag 't dus als m'n allergrootste uitdaging om jullie te overtuigen. Superleuk om te zien dat dat in 't geval van Niek gelukt is en bij Lucy zelfs ook nog bíjna ;D iig fijn dat ondanks onze clashes in Trudeau (omgedoopt tot Casaya :P ) er no hard feelings waren.

Max en Wouter: leuk om nu ook eindelijk een tactisch spel met jullie gespeeld te hebben ::jaja::

Last but verre van least: Van HIDM verbaast me nog steeds dat hij zo anti was. Om twee redenen: mijn spel ligt veel dichter in lijn met het jouwe, maar nog veel belangrijker en wat ik echt best wel naar vind om te horen: we hebben gigantisch veel geappt over 't spel, maar ook over dingen daarbuiten bijvoorbeeld over 't leven in Leiden, mijn relatie, jouw relatie (louter positief D*N :P ), etc. Vervolgens pleit je hier dat je me helemaal niet persoonlijk kent en dat snap ik niet. Was dat dan allemaal fake? Heb je met MC en Roy uren in de kroeg doorgebracht? Dat zou ik wel nog graag willen horen. En ik heb 't volgens mij duidelijk in m'n biecht gezegd waarin ik je wegstem: buikpijn had ik ervan, juist omdat ik met jou de meest persoonlijke band had opgebouwd imo, en ik hoop dus oprecht heel erg dat je 't niet persoonlijk gekwetst heeft...
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #98 Gepost op: 22-12-2016, 15:51:17 »
Ok gelukkig!! ::hug::
Nieky grab a life vest!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #99 Gepost op: 22-12-2016, 18:07:43 »
Wat ontzettend leuk om al die biechts te lezen ::bravo:: Hans zo heerlijk enthousiast, en MC veel opener (natuurlijk) dan tegen ons, veel leuker om te lezen zo.

Hillo, ik ben inderdaad loyaal aan mijn verbonden. Zo speel ik al sinds Zap! of zo, en het bevalt me erg goed. Ik ben er van overtuigd dat je 1 of 2 spelers moet vertrouwen. Je hoeft ze niet alles te vertellen, maar wel heel veel, zodat dat vertrouwen over en weer goed blijft. Zie bijv Lucy's reactie op het feit dat HIDM zoveel had verzwegen voor haar, dat geeft een megadeuk in het vertrouwen. Zo wilde ik niet spelen tov jullie.
Maar omdat ik zo loyaal mogelijk wil spelen, wil ik ook niet teveel echte verbonden. Losse contactjes ernaast, zoals met Lan, prima, maar ik maak bewust de keuze om niet in 5 of meer samenzweringen te zitten. Ik vind het echt lastig om te liegen of om niet-doorzichtig te spelen. Iedereen heeft mij altijd zo door in een spel geloof ik :P
Als Roy geen immuniteit had gewonnen, was ik gewoon op hem gaan stemmen, tenzij zowel MC als Niek mij hadden kunnen overtuigen dat ze op jou zouden stemmen. Ik zag hen op dat moment als net iets belangrijker voor mij, zeker omdat jij van ons vieren het nauwste contact had met Roy.
Maar an sich maakte het mij niet eens zoveel uit wie er wegging steeds. Achteraf zie ik ook wel dat ik ipv Hans bijv Roy had moeten voorstellen, en dat ik Lan niet zo snel had moeten laten gaan, zulke persoonlijke contacten kunnen erg belangrijk zijn.
Ik wou het liefst MC en Niek mee naar de laatste proef, omdat ik weet dat jij daarin een stuk lastiger te verslaan zou zijn. Sorry Niek en MC ::sorry::
Keep calm and eat chocolates!