Auteur Topic: Kritische noot over het huidige seizoen  (gelezen 123453 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #180 Gepost op: 12-02-2017, 17:53:09 »
waarom moet de rodeo zolang in beeld? het spel is hier niet de rodeo maar de bezoekers aan de rodeo. beesten opfokken en irriteren voor een paar amerikaanse gasten die cowboytje willen blijven zijn, ondanks hun artrose en overgewicht is tot daar aan toe, maar ook voor het vermaak van een nederlands tv programma. come on!!

dit hadden net zo goed bezoekers aan een bakeoff kunnen zijn, waarbij ze buttons moesten zoeken.was iets diervriendelijker geweest.

 en ik kan diederik zo goed volgen bij afl 6 , opdracht 3, dit is gewoon een inbreuk op de persoonlijke ruimte van ieder mens. ik persoonlijk zou er ook heel veel moeite mee hebben als mensen dit bij mij zouden doen.

verder een prima herstel na afl 5 , vind ik




Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #181 Gepost op: 12-02-2017, 18:08:44 »
Dat er een twist of extra dementie aan vastzit.

Ik mag hopen van niet, zeg! Weet jij eigenlijk wel wat dementie betekent?   :(
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #182 Gepost op: 12-02-2017, 21:45:43 »
Ik vind dit seizoen eigenlijk ook erg tegenvallen tot nu toe.

-Er gebeuren inderdaad weinig opzienbare dingen
-Ik heb die hele rodeo/wild west/cowboy-sfeer nu wel een keer gehad. Ze zijn een beetje te lang in Oregon nu voor mijn gevoel.
-De opdrachten zijn redelijk saai
-De veiling was weer een drama

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #183 Gepost op: 12-02-2017, 22:02:34 »
Aan het volgende week stukje te zien verlaten ze de rodeo sferen volgende week en mogen ze vertoeven in de bergen en in luchtballonnen. Dat paarden schiet ding is dan (hopelijk) de laatste rodeo opdracht. Ik vind het juist mooi dat ze een keer op de culturen van Oregon ingaan.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #184 Gepost op: 13-02-2017, 11:51:56 »
Ik bedoelde dat er een extra laag in het spel zit en dat moest uiteraard 'dimensie' zijn en niet dementie. In het snelle typen heb ik het verkeerd geschreven. Kan gebeuren toch?

Mag toch aannemen dat Tunnelgraver uit de context van je eerdere bericht kan afleiden dat het over dimensie gaat. Nergens in je tekst wordt er aanleiding gegeven om te denken dat je het echt over dementie hebt. Een zeer onschuldig foutje waarop overdreven wordt gereageerd.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #185 Gepost op: 13-02-2017, 13:36:05 »
Ik bedoelde dat er een extra laag in het spel zit en dat moest uiteraard 'dimensie' zijn en niet dementie. In het snelle typen heb ik het verkeerd geschreven. Kan gebeuren toch?

Natuurlijk begreep iedereen dat het dimensie moest zijn. En er is niets mis met een spelfaut. Jammer dat er zo op gereageerd wordt, maar laat het gaan. Ik geniet altijd van je analyses en ik zie liever dat je je over het programma opwindt dan over dit  ;)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #186 Gepost op: 13-02-2017, 16:04:19 »
Hoewel ik alle lof voor De Mol in België snap, vind ik dat spel ook zeker zijn negatieve kanten hebben. Je kan er een hard spel van maken, maar het kan ook té hard worden. Hoe moeilijk sommigen het vonden om *afvaller 1, ik geef geen spoilers* te laten gaan. Of Ruth in vorig seizoen. Hoe zij eruit moest, maar vervolgens ook nog een verfbom over haar heen kreeg. Hoe zielig. Dat eerste is al een heel ding, om er als eerste uit te moeten. Ze moeten het niet allemaal zo wreed maken.

De Nederlandse Mol is natuurlijk wel iets soepeler daarin.

Je hebt vermoedelijk wel gelijk als je stelt dat in de nieuwe Vlaamse mol iets minder zachtzinnig met de kandidaten wordt omgesprongen, maar die verfbom uit de eerste aflevering van verleden jaar had natuurlijk wel degelijk een functie: het was bedoeld als extra motivatie voor de andere kandidaten om Ruth terug te halen. Het was trouwens 'slechts' verf, en geen zoutzuur.

In het algemeen is het trouwens zo - weet ik uit tamelijk ruime ervaring - dat in de TV-wereld  (nog) onbekende Nederlanders tamelijk achteloos worden behandeld onder het motto 'Jij bent er voor het programma, niet andersom'. 'Grote Namen' worden daarentegen met alle egards binnengehaald en uitgeleide gedaan, want op dergelijke lieden moet in de toekomst immers vaker een beroep gedaan worden. Toen de Nederlandse WIDM nog niet met BN'ers werd gespeeld, was het volgens mij niet veel anders. Met name seizoen 2003 is onder de deelnemers tamelijk berucht - niet zozeer vanwege de opdrachten, maar om hoe ze werden gehuisvest en bejegend -, maar ook in 2004 ging het er soms heftig aan toe: men vertelde rücksichtlos dat de bagage van de kandidaten verbrand was. In 2005 (het eerste BN-seizoen) moesten twee kandidaten het afleveringen lang stellen met de helft van hun bagage.

Verder is 'Wreedheid' in the eye of the beholder. Uit de heftige reactie op de diefstal van Thomas' vragenlijst bleek dat de kandidaten (op één na, allicht) dat te ver vonden gaan. Hier op het forum waren de meningen daarover verdeeld. Volgens sommigen was het een teken dat 'het spel lekker hard gespeeld wordt'. Toch heb ik de indruk dat de Nederlandse kandidaten over de randvoorwaarden van hun deelname niet veel te klagen hebben. Eén nacht onder de sterren naast de huifkarren, maar verder worden er goede tot luxe accommodaties voor ze geregeld. In de vorige Moltalk zei Margriet het ook met zoveel woorden.

Dat brengt me op de vraag wat de kandidaten verder de hele dag uitvoeren. Na dat ondergrondse gedoe in Pendleton nog een kwartier grasmaaien, en dat is het dan. De volgende dag slechts een rodeo en een executie. Ongetwijfeld duren die opnames erg lang met retakes en biechten van een half uur, maar er schieten toch heel wat uren over op zo'n draaidag. De eindeloze verveling tussen de spellen door lijkt me misschien nog wel het wreedst...


« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 16:08:03 door Michmol »
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #187 Gepost op: 13-02-2017, 20:19:54 »
Je hebt vermoedelijk wel gelijk als je stelt dat in de nieuwe Vlaamse mol iets minder zachtzinnig met de kandidaten wordt omgesprongen, maar die verfbom uit de eerste aflevering van verleden jaar had natuurlijk wel degelijk een functie: het was bedoeld als extra motivatie voor de andere kandidaten om Ruth terug te halen. Het was trouwens 'slechts' verf, en geen zoutzuur.



 ::rofl:: Idd zeg. Daar stoorde ik me vorig jaar al aan. Alsof er iemand vermoord was in De Mol. Mag best een beetje pit hebben dit programma om te zorgen dat het bejaardenreisgevoel op een beperkt pitje blijft.
En de belgen doen dat beter dan 'wij' in mijn optiek

Krijg soms de neiging om een geranium erbij te pakken als ik WIDM kijk  :-X

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #188 Gepost op: 13-02-2017, 20:40:39 »
::rofl:: Idd zeg. Daar stoorde ik me vorig jaar al aan. Alsof er iemand vermoord was in De Mol. Mag best een beetje pit hebben dit programma om te zorgen dat het bejaardenreisgevoel op een beperkt pitje blijft.
En de belgen doen dat beter dan 'wij' in mijn optiek

Krijg soms de neiging om een geranium erbij te pakken als ik WIDM kijk  :-X

Ik ben het wel met je eens, maar ik denk ook dat bij het productieteam er nog altijd de schrik in zit na het ongeluk van Janine Abbring.
Zou dus weleens kunnen dat ze sindsdien een stuk voorzichtiger zijn geworden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #189 Gepost op: 13-02-2017, 20:43:50 »
Het was trouwens 'slechts' verf, en geen zoutzuur.

Naar ik heb begrepen was het zelfs geen verf, maar yoghurt met een kleurstof erin :)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #190 Gepost op: 13-02-2017, 20:48:54 »
Naar ik heb begrepen was het zelfs geen verf, maar yoghurt met een kleurstof erin :)

Een explosief Monatoetje?! Dan is er dus helemaal niets aan de hand. (Mits Ruth geen lactose-allergie had...)
Woosie down?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #191 Gepost op: 13-02-2017, 20:50:55 »
Naar ik heb begrepen was het zelfs geen verf, maar yoghurt met een kleurstof erin :)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #192 Gepost op: 13-02-2017, 20:52:36 »
Ik ben het wel met je eens, maar ik denk ook dat bij het productieteam er nog altijd de schrik in zit na het ongeluk van Janine Abbring.
Zou dus weleens kunnen dat ze sindsdien een stuk voorzichtiger zijn geworden.

Ja. Het is ook helemaal niet handig om mensen te laten springen in het water van een mega hoogte.

Bedoel meer dat ik een beetje het 'ikhebjesjekkelgejat' gevoel mis af en toe, dus was blij verrast met Sigrid haar persoonlijke bagage actie en vond de negatieve reacties zeer overdreven. Hallo... neem aan dat je je dildo's ( :-X) thuislaat toch..? en alle andere voorwerpen waarmee je niet gespot wil worden.

Was daarom ook erg verheugd te horen dat Jochems joker is gejat  :D

Hoop dat ze ook nog even door zijn bagage gaan snuffelen  ::nieuwsgierig::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #193 Gepost op: 13-02-2017, 22:21:56 »
Ik bedoelde dat er een extra laag in het spel zit en dat moest uiteraard 'dimensie' zijn en niet dementie. In het snelle typen heb ik het verkeerd geschreven. Kan gebeuren toch? (...)

Ik wil je graag een paar harten onder de riem steken, want ik lees hier dat je echt gekwetst bent. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van wie dan ook op dit spelforum!

Jouw (vaak originele) stukjes zijn zorgvuldig en doordacht en bevatten meestal weinig tot geen spelfouten. Dat is één.
Iedereen kan wel eens een foutje maken in haast, inderdaad. Dat is twee.
WIDMUncovered en Molecula hebben (dus) volkomen gelijk. Dat is drie.
Wie zonder fouten is, werpe de eerste steen (om Jeroen nog even in herinnering te brengen). Dat is vier.
Een misverstand ontstaat al snel wanneer je alleen maar getypte tekst leest en niet de mens achter de tekst ziet. Dat is vijf.


Vijf harten voor jou.






Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #194 Gepost op: 13-02-2017, 22:33:30 »
Ik wil je graag een paar harten onder de riem steken, want ik lees hier dat je echt gekwetst bent. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van wie dan ook op dit spelforum!

Jouw (vaak originele) stukjes zijn zorgvuldig en doordacht en bevatten meestal weinig tot geen spelfouten. Dat is één.
Iedereen kan wel eens een foutje maken in haast, inderdaad. Dat is twee.
WIDMUncovered en Molecula hebben (dus) volkomen gelijk. Dat is drie.
Wie zonder fouten is, werpe de eerste steen (om Jeroen nog even in herinnering te brengen). Dat is vier.
Een misverstand ontstaat al snel wanneer je alleen maar getypte tekst leest en niet de mens achter de tekst ziet. Dat is vijf.


Vijf harten voor jou.


Aah zo lief. Sluit ik me bij aan  ::bravo::

Edit: ken good riddance een beetje in cyberworld aangezien we veel pmen. Als er iemand is die niemand hier wil kwetsen met stoornissen of whatever is zij het wel.

Was een schrijffoutje van haar. Jemig zeg... wat een reacties weer.

Love you girl  ::hug::
« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 22:37:49 door FS »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #195 Gepost op: 13-02-2017, 23:56:29 »
Ik wil je graag een paar harten onder de riem steken, want ik lees hier dat je echt gekwetst bent. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van wie dan ook op dit spelforum!

Jouw (vaak originele) stukjes zijn zorgvuldig en doordacht en bevatten meestal weinig tot geen spelfouten. Dat is één.
Iedereen kan wel eens een foutje maken in haast, inderdaad. Dat is twee.
WIDMUncovered en Molecula hebben (dus) volkomen gelijk. Dat is drie.
Wie zonder fouten is, werpe de eerste steen (om Jeroen nog even in herinnering te brengen). Dat is vier.
Een misverstand ontstaat al snel wanneer je alleen maar getypte tekst leest en niet de mens achter de tekst ziet. Dat is vijf.


Vijf harten voor jou.

+1  ::bravo::

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #196 Gepost op: 14-02-2017, 00:25:33 »
Ik wil je graag een paar harten onder de riem steken, want ik lees hier dat je echt gekwetst bent. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van wie dan ook op dit spelforum!

Jouw (vaak originele) stukjes zijn zorgvuldig en doordacht en bevatten meestal weinig tot geen spelfouten. Dat is één.
Iedereen kan wel eens een foutje maken in haast, inderdaad. Dat is twee.
WIDMUncovered en Molecula hebben (dus) volkomen gelijk. Dat is drie.
Wie zonder fouten is, werpe de eerste steen (om Jeroen nog even in herinnering te brengen). Dat is vier.
Een misverstand ontstaat al snel wanneer je alleen maar getypte tekst leest en niet de mens achter de tekst ziet. Dat is vijf.


Vijf harten voor jou.







Heel lief, sluit ik me ook bij aan.

Heb je (good-riddance dus) ook als 'tegenprestatie' een positief privébericht gestuurd ;)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2017, 00:28:19 door FaelanYazz »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #197 Gepost op: 14-02-2017, 16:24:15 »
Go Good-Riddance met het hart op de juiste plek, je bent een topper  ::bravo::
Heel veel hartjes voor jou deze Valentijn.
Meer L

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #198 Gepost op: 14-02-2017, 17:24:19 »
Als je naar de Vlaamse Mol kijkt, dan zie je toch het enorme voordeel van onbekende mensen: die acteren niet en zijn dus veel puurder.  ::jaja::
Misschien een idee om in Nederland een mix te gaan doen: 5 BN-ers en 5 onbekenden?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #199 Gepost op: 14-02-2017, 17:31:16 »
Eigenlijk hebben we dat al he? Haast niemand zal jaar na jaar alle 10 de deelnemers als ergens van kennen.