Auteur Topic: Aflevering 2 - 'meegaand'  (gelezen 58865 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #160 Gepost op: 19-01-2017, 23:42:36 »
Wat meegaand betreft begrijp ik niet goed waarom Jochem niet is meegenomen. Hij volgde de gele lijn, waarlangs Roos is gelopen en ontvoerd, naar later bleek. Jochem is best een tijdje alleen geweest en moet ook ongeveer bij de uitgang zijn geweest.
Nu zijn Jeroen en Diederik, een koppel, ontvoerd. Dus had dat net zo goed kunnen gebeuren bij Roos en Jochem.
Wat zou hier achter zitten?
Roos is 2x weg geweest en Jeroen ook. Moet een reden hebben maar welke?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #161 Gepost op: 20-01-2017, 00:27:26 »
Wat meegaand betreft begrijp ik niet goed waarom Jochem niet is meegenomen. Hij volgde de gele lijn, waarlangs Roos is gelopen en ontvoerd, naar later bleek. Jochem is best een tijdje alleen geweest en moet ook ongeveer bij de uitgang zijn geweest.
Nu zijn Jeroen en Diederik, een koppel, ontvoerd. Dus had dat net zo goed kunnen gebeuren bij Roos en Jochem.
Wat zou hier achter zitten?
Roos is 2x weg geweest en Jeroen ook. Moet een reden hebben maar welke?
Ik denk dat er in eerste instantie de hoop was bij de makers dat er nog een opdracht met geel touw, waarbij een duo zich moet opsplitsen, gevonden zou worden. Dat gebeurde niet. Er zijn vier mogelijkheden waarom Diederik is meegenomen en niet Jochem:

- Yvonne was inmiddels bij Jochem.
- Een willekeurige keuze tussen Diederik en Jochem door de makers (bijv. kop of munt).
- Jochem is de mol en wou zelf niet ontvoerd worden.
- Diederik is de mol en wou wel ontvoerd worden. (Deze vind ik minder waarschijnlijk, omdat het een risico is om pas later meegenomen te worden. Er is kans dat een van de andere kandidaten zich bij hem heeft aangesloten.)

Ik ben aan het afdalen in de Jochem tunnel en zie best een mogelijkheid in optie 3. De mol weet dat er mensen ontvoerd gaan worden. Om dat tot een succes te brengen moeten opdrachten met gele draad gevonden worden. Dus loop je als mol naar zo 'n opdracht.
Jeroen en Diederik lopen ook naar zo 'n opdracht. Toch vind ik het voor hen minder verdacht. Jeroen in meteen uit het spel en heeft daardoor weinig invloed op deze opdracht, als ontvoerde moet hij ook de opdracht in het pretpark al missen en hij spreekt ook nog een overtuigend de waarheid in de rechtbank. De redenatie voor Diederik heb ik hierboven al geschreven.
De mol kan bij de eerste opdracht in elk geval 1 kandidaat nomineren om ontvoerd te worden (als ze meewerken) door met hen een duo te vormen. <speculatie>Als blijkt dat Jochem (als hij de mol is) bewust heeft gekozen om met Roos een duo te vormen, vanuit de gedachte/inschatting dat zij misschien wel niet overtuigend de waarheid zou kunnen vertellen... en dat ook zo uitpakt. Als dat zo is.. chapeau Jochem!</speculatie>

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #162 Gepost op: 20-01-2017, 00:59:46 »
Ja, Jochem zie ik wel in staat om zo te redeneren. Hij is een hele slimme vent en ik denk met veel mensenkennis. Zie hem ook ver komen, maar denk niet dat hij de MOL is omdat hij heel actief geld aan het verdienen is, behalve bij de kermis.
Als je echter terugkijkt kun je zien dat hij lang alleen in beeld is. Dat zou bij jou theorie passen dat hij niet weg wilde. Alleen daarvoor hoefde hij de MOL niet te zijn?
Als er tenminste sprake was van enig overleg. Misschien omdat hij dan de laatste, de derde, zou zijn geweest?

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #163 Gepost op: 20-01-2017, 01:18:58 »
Nog een opvallend fragment gevonden die volgens mij nog niet was opgemerkt!

Aflevering 2, tijdstip 51:36.
Je ziet heel kort een klein stukje van een gebouw. Omdat het zo onduidelijk in beeld wordt gebracht viel het mij op; Waarom is dit zo onduidelijk gemaakt en maar heel kort in beeld? Toeval of niet, precies tijdens dit fragment hoor je Art zeggen 'het doen en laten van de mol'.
Nu ben ik gelijk verder gaan zoeken, en het gebouw waar op ingezoomed wordt is het Hilton hotel in Portland.
Mijn vermoeden: dit was de overnachtingsplaats van de mol [ en als dit klopt, dan kan er maar 1 persoon de mol zijn; Roos zat in Vegas en het hotel waar Diederik verbleef werd in beeld getoond en ligt ergens anders in Portland ]
 
O ja, het Hilton hotel ligt vlakbij de rechtbank waar de laatste opdracht werd opgenomen. [ 3 minuten loopafstand ]




Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #164 Gepost op: 20-01-2017, 08:39:06 »
[ en als dit klopt, dan kan er maar 1 persoon de mol zijn; Roos zat in Vegas en het hotel waar Diederik verbleef werd in beeld getoond en ligt ergens anders in Portland ]
 

Een kanttekening (ook geplaatst onder het topic Jeroen):

In de aflevering heeft Diederik zijn schoenen aan op bed, een beetje vreemd! Afgaande op de beelden verbleef Diederik in Hampton Inn Portland Airport ("by Hilton"). Er is ook een Hampton Inn Portland-East, maar dat heeft een verdieping minder, en het 6-hoekige Hampton Inn bord is er anders geplaatst ten opzichte van het gebouw. De hotelkamer lijkt op die zoals te vinden op de websites en bv. Tripadvisor. Het lijkt er zeker niet een in het Hilton hotel.

Die schoenen op bed zouden erop kunnen duiden dat de beelden met Diederik er wel gemaakt zijn, maar dat hij direct na de opnamen ervan naar het Hilton hotel is verhuisd, en Jeroen (die eerst nog de stad in moest op zoek naar een Elvis-outfit) toch in Hampton Inn heeft geslapen. Dus ik zou Diederik nog niet wegstrepen.

Ook erg meegaand trouwens, altijd je schoenen aanhouden. :)

« Laatst bewerkt op: 20-01-2017, 08:48:04 door Newbie2 »

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #165 Gepost op: 20-01-2017, 09:09:32 »
Haha ik vind het wel een beetje vergezocht omof Diederik te filmen in het ene hotel om hem dan naar het andere hotel te verhuizen zodat ie meer de mol lijkt dan Jeroen. :-[

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #166 Gepost op: 20-01-2017, 09:31:05 »
Haha ik vind het wel een beetje vergezocht omof Diederik te filmen in het ene hotel om hem dan naar het andere hotel te verhuizen zodat ie meer de mol lijkt dan Jeroen. :-[

Het wordt gewoon tijd voor aflevering 3 en een opdracht waar echte molacties in kunnen zitten. ;D Sommigen zien dingen die er niet zijn en komen met de meest onwaarschijnlijke hints. ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #167 Gepost op: 20-01-2017, 09:31:51 »
Ja, misschien toch iets te ver gezocht. ;D Ik zie namelijk net dat de kamer van Jeroen anders is dan die van Diederik, al vind ik Jeroen's kamer ook niet erg lijken op foto's van Portland Hilton kamers op internet. Maar inderdaad, misschien dus toch geen hotelruil of kamerruil.

Maar dan nog: Diederik die zijn schoenen aanhoudt op bed, zou dat geen aanwijzing kunnen zijn dat hij nog ergens anders naar toe moest? Hij ligt er niet bepaald bij als iemand die van plan is de hele dag op zijn hotelkamer te blijven.

Jeroen heeft overigens ook zijn nieuwe Elvis schoenen aan, maar dat lijkt me meer om ze even te showen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #168 Gepost op: 20-01-2017, 12:54:37 »
Het wordt gewoon tijd voor aflevering 3 en een opdracht waar echte molacties in kunnen zitten. ;D Sommigen zien dingen die er niet zijn en komen met de meest onwaarschijnlijke hints. ;)

Helemaal mee eens!

Offline MasMIE

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #169 Gepost op: 21-01-2017, 14:15:28 »
Is deze foto al voorbij gekomen?
Deze is direct na de test van Yvonne en later nog eens aan het einde van de aflevering
« Laatst bewerkt op: 21-01-2017, 14:19:20 door MasMIE »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #170 Gepost op: 21-01-2017, 14:20:30 »
Is deze foto al voorbij gekomen?
Deze is direct na de test van Yvonne en later nog eens aan het einde van de aflevering

Ja die is voorbijkomen in het Roos topic denk ik. Het lijkt op de outfit van Roos....
Meer L

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #171 Gepost op: 24-01-2017, 16:08:27 »
Luister eens goed naar wat Art zegt op 1 minuut 31 seconden van aflevering 2:

"En de mol? Hij is zo'n ideale kandidaat dat niemand iets door heeft."

Ik dacht eerst dat hij 'die' zei, maar het is duidelijk 'hij'. Een verspreking? Of een aanwijzing dat de mol daadwerkelijk een man is?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #172 Gepost op: 24-01-2017, 16:10:53 »
Luister eens goed naar wat Art zegt op 1 minuut 31 seconden van aflevering 2:

"En de mol? Hij is zo'n ideale kandidaat dat niemand iets door heeft."

Ik dacht eerst dat hij 'die' zei, maar het is duidelijk 'hij'. Een verspreking? Of een aanwijzing dat de mol daadwerkelijk een man is?

Nee, ergens in het Molboekje (dat ik zelf niet heb gekocht) staat de men de Mol altijd aanspreekt met 'hij' ook al is het een vrouw. Dat komt omdat 'mol' (als in het dier) een mannelijk woord is.

Dus als men in algemeenheden spreekt, dan zal men altijd 'hij' of 'hem' zeggen.

Desondanks is de Mol dit jaar een man. ::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #173 Gepost op: 24-01-2017, 16:20:48 »
Ah, dank, dat wist ik niet.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #174 Gepost op: 24-01-2017, 19:10:06 »

Dus als men in algemeenheden spreekt, dan zal men altijd 'hij' of 'hem' zeggen.
Desondanks is de Mol dit jaar een man. ::rofl::

Een 'ie' of een 'm ', mag dat ook?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #175 Gepost op: 24-01-2017, 19:22:45 »
Een 'ie' of een 'm ', mag dat ook?

Voor jou gaan we dat speciaal toestaan. ;)