Auteur Topic: Aflevering 2 - 'meegaand'  (gelezen 58874 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #140 Gepost op: 18-01-2017, 08:56:28 »
Zonsondergang in mei in Portland is rond 17:30

Heerlijk dat filmpje van Jeroen op youtube haha

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #141 Gepost op: 18-01-2017, 09:00:04 »
Heerlijk dat filmpje van Jeroen op youtube haha

Haha, ja. ::rofl::

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #142 Gepost op: 18-01-2017, 09:13:19 »
Dit viel me ook nog op. 1 van de schutters is duidelijk in beeld.


Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #143 Gepost op: 18-01-2017, 09:48:41 »
Ligt eraan hoelaat het donker werd in Portland. In principe zou hij éérst na de kermisopdracht kúnnen zijn gegaan (stel dat dat om 20:00 of 21:00 was) dan kan hij in theorie alsnog erna na de karaoke-bar zijn gegaan.

Mooi dat iemand een tijdstip heeft gevonden bij het optreden van Jeroen. Daar was ik nog naar op zoek.
Het tijdstip bij de kermisopdracht is niet te zien, maar kan wel benaderd worden:

Zie hier de sunrise en sunset tijden van portland in mei 2016. Sunset (zonsondergang) was rond 20:45 uur).
http://sunrise-sunset.org/us/portland-or/2016/5

Het park is in mei geopend tot 21:30 uur (zie http://www.oakspark.com/calendar.html en ga naar mei 2016 )
De opnames zouden dan logischerwijs direct na sluitingstijd zijn gemaakt, of misschien was het park die dag iets eerder gesloten zodat ze eerder konden beginnen.
De opnames waren vermoedelijk ergens tussen 21:00 en 23:00 uur. (Na 23:00 kan ik mij niet voorstellen ivm overlast voor omwonenden)

Het optreden van Jeroen was rond 23:15 uur, dus is hij vermoedelijk rond 22:45 uur vertrokken bij de kermisopdracht. (reistijd naar het cafe is 13 minuten. Kleding ligt daar natuurlijk al klaar, even omkleden en naar het podium)

Qua tijd sluit dit perfect op elkaar aan!


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #144 Gepost op: 18-01-2017, 10:19:05 »
Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat Jeroen eerst ergens in een bosje heeft gelegen - ondertussen de liedteksten van Elvis lerend - om op kandidaten te schieten en dat ie vervolgens zijn optreden als Elvis deed. Puur voor een paar leuke beelden in aflevering 10 is dat een heel gedoe. En puur voor wat beelden zou het hoogstens zijn geweest want zo'n opdracht in het pretpark voorbereiden en uitvoeren zal best een paar uur geduurd hebben. Die hele tijd als schutter aan de bak zijn om vervolgens een optreden te doen lijkt me helemaal uitgesloten.

Als de Mol een schutter was denk ik dat alleen Diederik een kans maakt.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2017, 10:23:24 door Heinz »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #145 Gepost op: 18-01-2017, 10:36:43 »
Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat Jeroen eerst ergens in een bosje heeft gelegen - ondertussen de liedteksten van Elvis lerend - om op kandidaten te schieten en dat ie vervolgens zijn optreden als Elvis deed. Puur voor een paar leuke beelden in aflevering 10 is dat een heel gedoe. En puur voor wat beelden zou het hoogstens zijn geweest want zo'n opdracht in het pretpark voorbereiden en uitvoeren zal best een paar uur geduurd hebben. Die hele tijd als schutter aan de bak zijn om vervolgens een optreden te doen lijkt me helemaal uitgesloten.

Als de Mol een schutter was denk ik dat alleen Diederik een kans maakt.

Wie de mol is, zullen we in de laatste aflevering zien :)
Maar wat Jeroen betreft:
De 1e opdracht was om 10:00 's ochtends, De kermisopdracht pas in de avond.
Jeroen heeft dus de hele middag gehad om zijn Elvis kostuum te halen en de teksten voor te bereiden.
Het enige dat hij 's avonds nog moest doen is schieten op de kandidaten, en een paar liedjes zingen in een cafe. Zoveel moeite kost dat niet lijkt mij.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #146 Gepost op: 18-01-2017, 10:41:48 »
Mensen zouden het zo cool vinden, moesten de 3 kandidaten de schutters zijn, dat ze zelfs een tijdschema zijn gaan verzinnen zodat Roos even kon schieten en dan over en weer naar Vegas kon. Ik denk dat niemand schutter was in die bosjes, zelfs Diederik niet, en dat we gewoon allemaal te graag willen dat ze er waren.

Ik kan natuurlijk volledig fout zitten.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #147 Gepost op: 18-01-2017, 10:44:17 »
Ik denk het ook  ;D

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #148 Gepost op: 18-01-2017, 14:02:29 »
Wie de mol is, zullen we in de laatste aflevering zien :)
Maar wat Jeroen betreft:
De 1e opdracht was om 10:00 's ochtends, De kermisopdracht pas in de avond.
Jeroen heeft dus de hele middag gehad om zijn Elvis kostuum te halen en de teksten voor te bereiden.
Het enige dat hij 's avonds nog moest doen is schieten op de kandidaten, en een paar liedjes zingen in een cafe. Zoveel moeite kost dat niet lijkt mij.

Ik weet uit eigen ervaring dat er bij tv opnames meer tijd en moeite zit dan alleen de opname zelf. Voordat je opname (in dit geval opdracht) opgenomen is gaat er heel wat tijd aan vooraf. Ga er maar vanuit dat wanneer de opdracht 1 uur geduurd heeft dat de kandidaten (en schutters) daar ruim 3 tot 4 uur aanwezig zijn geweest. Dus zo makkelijk gaat het allemaal niet.

Ben het met Heinz eens dat als de mol al een schutter was dat het dan Diederik moet zijn geweest. (waarvan ik ook 90% van overtuigt ben dat Diederik daar als mol geweest is.)
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #149 Gepost op: 18-01-2017, 14:52:38 »
Wat als Jeroen de mol is en de opname van zijn Elvis optreden al eerder is opgenomen? Misschien is hij al vóór de officiële opnames naar Amerika gevlogen om dit onderdeel te filmen. Wellicht wat vergezocht, en ik weet niet of ze zo ver zouden gaan alleen om hem als schutter naar de kermis te kunnen sturen, maar het is een optie. Vooral voor de mensen in een tunneltje ;)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #150 Gepost op: 18-01-2017, 15:15:41 »
Wat als Jeroen de mol is en de opname van zijn Elvis optreden al eerder is opgenomen? Misschien is hij al vóór de officiële opnames naar Amerika gevlogen om dit onderdeel te filmen. Wellicht wat vergezocht, en ik weet niet of ze zo ver zouden gaan alleen om hem als schutter naar de kermis te kunnen sturen, maar het is een optie. Vooral voor de mensen in een tunneltje ;)

Lijkt me niet echt logisch. Amerika is best ver vliegen en dan ga je niet even heen en weer om 30 minuten als Elvis op te treden. Als het in België of Duitsland had geweest was het een ander verhaal natuurlijk.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #151 Gepost op: 18-01-2017, 15:29:12 »
Nog even verder gezocht en op dit filmpje zie je het optreden van Jeroen vanuit het publiek gefilmd.
https://www.youtube.com/watch?v=uEeOxaYz__s
Hier zie je ook de aankondiging van 'the dutch elvis' en hoor je dat dit op een woensdagavond plaatsvond. (je hoort bij de aankondigng 'this wednesday night')
Dit is geweldig ::bravo:: Sowieso moet dit één van mijn favoriete opdrachten ooit zijn ::love:: (Die lijst is gelukkig ook lang ;D)
...óf niet!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #152 Gepost op: 18-01-2017, 15:55:46 »
Dit is geweldig ::bravo:: Sowieso moet dit één van mijn favoriete opdrachten ooit zijn ::love:: (Die lijst is gelukkig ook lang ;D)

Leuk om zo nog wat originele beelden te zien. Het is dus wel duidelijk dat hij dit echt heeft gedaan!

Ik vroeg me al af welk café zo gek zou zijn om zo'n slechte Elvis een podium te geven, maar dit is dus Karaoke from Hell, een live karaokeband.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #153 Gepost op: 18-01-2017, 19:15:56 »
Wat als Jeroen de mol is en de opname van zijn Elvis optreden al eerder is opgenomen? Misschien is hij al vóór de officiële opnames naar Amerika gevlogen om dit onderdeel te filmen. Wellicht wat vergezocht, en ik weet niet of ze zo ver zouden gaan alleen om hem als schutter naar de kermis te kunnen sturen, maar het is een optie. Vooral voor de mensen in een tunneltje ;)

Hetzelfde zou je natuurlijk kunnen zeggen voor Roos. Maar in beide gevallen is het verhaal dat ze vertellen dan dus niet in de afgelopen 24 uur gebeurd en dus ook gelogen. Dat zou ik erg jammere manipulatie van de productie vinden.

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #154 Gepost op: 18-01-2017, 20:47:35 »
Wat ik wel vreemd vind is dat het filmpje van Jeroens optreden als Elvis op 3 aug is geupload. Je zou zeggen dat ze dit óf meteen uploaden, of (als de productie het netjes heeft gevraagd) pas na de uitzending, maar dit zit er zo net ergens tussenin. En daarnaast wordt in het filmpje als dag woensdag genoemd. Ze zijn op 15 mei vertrokken (stond op Yvonne's vliegticket), en volgens de uitzending was deze opdracht op Dag 3, dus dan komen we uit op woensdag 18 mei. Dit klopt dus met de genoemde weekdag, maar waarom is het filmpje dan pas op 3 augustus, wat ook een woensdag is, geupload? Ik kan me ook haast niet voorstellen dat ze ze alle 3 zouden laten liegen, maar de uploaddatum van dat filmpje zit me toch niet lekker  :-\\
« Laatst bewerkt op: 18-01-2017, 20:49:41 door widmfan6 »
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #155 Gepost op: 18-01-2017, 21:37:09 »
Uit dit Facebook-event blijkt dat het wel degelijk op woensdag 18 mei was

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #156 Gepost op: 18-01-2017, 22:52:19 »
Hier staat ook iets bij over een speciaal film evenement, mijn engels is niet zo goed maar zou hier widm mee bedoeld kunnen worden?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #157 Gepost op: 18-01-2017, 23:19:46 »
Hier staat ook iets bij over een speciaal film evenement, mijn engels is niet zo goed maar zou hier widm mee bedoeld kunnen worden?

Ja, staat al ergens in een ander topic. Op de evenementpagina is ook een filmpje te vinden met Jeroen in. Het ultieme bewijs dus dat hij op 18 mei weldegelijk aan het zingen was in die bar.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #158 Gepost op: 19-01-2017, 09:57:29 »
Gaaf dat filmpje van Jeroen op YouTube. ::bravo:: Maar kon Jeroen nog iets winnen met deze "opdracht"? ???

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #159 Gepost op: 19-01-2017, 09:59:23 »
1000 euro voor de pot ::jaja::