Auteur Topic: Aflevering 2 - 'meegaand'  (gelezen 58870 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #80 Gepost op: 15-01-2017, 12:18:03 »
Wat me ook nog opviel: de 1e aflevering wordt er een opdracht gedaan met een verwijzing naar de Çity of Roses (Mansion), en bij de 2e aflevering doen ze een opdracht in de Paper Mill, met een verwijzing naar kranten etc. Mmmmm ik denk dan dus aan Roos. Zonder verder enige conclusie.  ::vergroot:: Op de website van WIDM is ook nu ook een hele aparte pagina gemaakt met alle locaties.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2017, 12:20:32 door Juuls247 »
Meer L

Offline bingo_widm

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #81 Gepost op: 15-01-2017, 12:34:44 »
Ik ook. Je bent er zo, en ze zou zelfs nog op tijd terug geweest kunnen zijn voor de Kermis. Het schieten was laat in de avond....

Ja oké, dan zou het idd wel kunnen. Het blijft me echter dwarszitten dat de regie nooit geld gaat uitgeven voor zo'n tripje waar geen doel aan vast zit.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #82 Gepost op: 15-01-2017, 12:59:00 »
Ja oké, dan zou het idd wel kunnen. Het blijft me echter dwarszitten dat de regie nooit geld gaat uitgeven voor zo'n tripje waar geen doel aan vast zit.

This!!!!! Ik geloof het gewoon niet. Misschien hebben ze iets kunnen regelen. Qua tijd is het werkelijk mogelijk. Absoluut. Maar qua geld? er zat geen doel aan vast, je laat een kandidaat naar vegas vliegen, maakt 3 shots. Vervolgens zien we van die 3 shots misschien pakweg 8 seconde in een aflevering van 60 minuten. Nee hoor.. Ze kunnen tegenwoordig zoveel met effecten joh. Ze moesten gewoon alle 3 liegen en die fragmentjes zijn er later ingemonteerd

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #83 Gepost op: 15-01-2017, 13:17:22 »
Ze moesten gewoon alle 3 liegen en die fragmentjes zijn er later ingemonteerd
Waarom reageren Roos en Jeroen dan totaal niet als Diederik zich bekend maakt als leugenaar? Dan zou je toch iets in de uitingen van beide kandidaten moeten zien...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #84 Gepost op: 15-01-2017, 13:31:01 »
Ja oké, dan zou het idd wel kunnen. Het blijft me echter dwarszitten dat de regie nooit geld gaat uitgeven voor zo'n tripje waar geen doel aan vast zit.

80 dollar voor een ticketje heen en terug, een beetje zakgeld voor een cocktail en wat muntjes voor een slot.
Aan de andere kant steekt de AVROTROS 1000 euro in de zak omdat Diederik altijd zou winnen met zijn lauwe verhaal t.o.v. Roos en Jeroen hun gewaagdere verhaal.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #85 Gepost op: 15-01-2017, 13:37:33 »
Ja oké, dan zou het idd wel kunnen. Het blijft me echter dwarszitten dat de regie nooit geld gaat uitgeven voor zo'n tripje waar geen doel aan vast zit.

Geen doel?

Juist door het helemaal uit te voeren, kon Roos, zonder te liegen, een ongeloofwaardig verhaal vertellen.
Met als gevolg dat er geen geld verdiend werd.

Daarbij wat kost zo'n retourtje Las Vegas nou voor 3 personen (Roos, cameraman, geluidsman). 300 euro? Wat denk je wat de hele productie van Wie is de Mol kost?
Het 'luxe' helikoptervluchtje uit aflevering 1 was waarschijnlijk al duurder, en die had nog minder toegevoegde waarde aan het spel.

Offline siz

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #86 Gepost op: 15-01-2017, 14:05:27 »
Bij de terugblik aan het begin van deze aflevering zegt Vincent op het einde: 'En nu zitten we met een dilemma'(Wat op zich een vrij vreemde uitspraak is in deze samenvatting, vind ik. Dat lijkt me dus niet toevallig zo gekozen). Dan hoor je een vreemd stemmetje iets zeggen. 'Wie is de mol?' Of iets anders? En wie zegt het?

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #87 Gepost op: 15-01-2017, 14:37:06 »
This!!!!! Ik geloof het gewoon niet. Misschien hebben ze iets kunnen regelen. Qua tijd is het werkelijk mogelijk. Absoluut. Maar qua geld? er zat geen doel aan vast, je laat een kandidaat naar vegas vliegen, maakt 3 shots. Vervolgens zien we van die 3 shots misschien pakweg 8 seconde in een aflevering van 60 minuten. Nee hoor.. Ze kunnen tegenwoordig zoveel met effecten joh. Ze moesten gewoon alle 3 liegen en die fragmentjes zijn er later ingemonteerd
Het is niet alleen voor die 8 seconden materiaal: het is ook om de opdracht voor ons een complete mindfuck te laten zijn en o.a. jullie te doen geloven dat de makers dit nooit zouden doen.

Offline Draco

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #88 Gepost op: 15-01-2017, 14:39:05 »
This!!!!! Ik geloof het gewoon niet. Misschien hebben ze iets kunnen regelen. Qua tijd is het werkelijk mogelijk. Absoluut. Maar qua geld? er zat geen doel aan vast, je laat een kandidaat naar vegas vliegen, maakt 3 shots. Vervolgens zien we van die 3 shots misschien pakweg 8 seconde in een aflevering van 60 minuten. Nee hoor.. Ze kunnen tegenwoordig zoveel met effecten joh. Ze moesten gewoon alle 3 liegen en die fragmentjes zijn er later ingemonteerd

Art vraagt toch expliciet wat ze de afgelopen 24 uur hebben gedaan, en daarna wordt alleen Diederik toch leugenaar verklaard.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #89 Gepost op: 15-01-2017, 14:40:15 »
Haha. Ja. Er is al een mini-theorette op dat gebied (zie onder meer topic Dagboek Mol, 12 01 jl.). Heb me al helemaal suf gecijferd, maar wil me zeker niet vastpinnen op alleen de getalletjes.



En op de zwarte brievenbus, afl. 1 in het begin, 2x een witte 5 en 2x een witte 1
Wordt het misschien optellen en aftrekken?
Ik denk dat al die 2x tweetjes/paren/duo's er niet voor niets in verschijnen.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #90 Gepost op: 15-01-2017, 14:55:43 »
En op de zwarte brievenbus, afl. 1 in het begin, 2x een witte 5 en 2x een witte 1
Wordt het misschien optellen en aftrekken?
Ik denk dat al die 2x tweetjes/paren/duo's er niet voor niets in verschijnen.

Dat valt inderdaad op. Vorige keer op de brievenbus 22, nu op de muur 33. Vorige keer 2 eendjes. En nu aan het begin van aflevering 2 zeehonden

Offline Broek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #91 Gepost op: 15-01-2017, 15:09:14 »
Wie heeft bepaald, wie er niets ging doen; en dus moest liegen in de rechtbank?
De programmamakers neem ik aan.
Dat is op zich prima, maar...
Dan zou alleen Diederik ooit kans maken op die vrijstelling.
Die andere twee zouden daar nooit kans op maken.
Ook dat vind ik dan niet fair...
Ik vond in dit geval, dat die Roos 'm eigenlijk verdiend had....
Maar zo werkte het niet.
Het was dus óf 1000 Euro in de pot óf Diederik de vrijstelling!
Geen andere optie.

Daar komt nog eens bij:
Dat het niet echt eerlijk is om die drie eruit te halen.
Die moeten toch ook vragen invullen over dingen, waar ze niet bij waren?
Dat kunnen ze nooit weten, tenzij ze bijgepraat worden.
Dus niet echt fair?
En Diederik vindt het natuurlijk prima, want die had als enige kans op een bonusje!

Offline kevinnec20

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #92 Gepost op: 15-01-2017, 15:50:00 »
de titel is meegaand de mol is 1 van de 3 die in een busje is mee gegaan dan denk ik dat diederik de mol is

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #93 Gepost op: 15-01-2017, 16:02:55 »
Wie heeft bepaald, wie er niets ging doen; en dus moest liegen in de rechtbank?
De programmamakers neem ik aan.
Dat is op zich prima, maar...
Dan zou alleen Diederik ooit kans maken op die vrijstelling.
Die andere twee zouden daar nooit kans op maken.
Ook dat vind ik dan niet fair...
Ik vond in dit geval, dat die Roos 'm eigenlijk verdiend had....
Maar zo werkte het niet.
Het was dus óf 1000 Euro in de pot óf Diederik de vrijstelling!
Geen andere optie.

Daar komt nog eens bij:
Dat het niet echt eerlijk is om die drie eruit te halen.
Die moeten toch ook vragen invullen over dingen, waar ze niet bij waren?
Dat kunnen ze nooit weten, tenzij ze bijgepraat worden.
Dus niet echt fair?
En Diederik vindt het natuurlijk prima, want die had als enige kans op een bonusje!

Alleen Jeroen en Roos hadden al een vrijstelling gehad....?

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #94 Gepost op: 15-01-2017, 17:15:01 »
Er zaten trouwens heel veel honden in dezd aflevering. Is dat al opgemerkt?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #95 Gepost op: 15-01-2017, 17:32:23 »
Er zaten trouwens heel veel honden in dezd aflevering. Is dat al opgemerkt?

ja

Offline Eveline82

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #96 Gepost op: 15-01-2017, 18:56:10 »
Toevallig iemand geboren in het jaar van de hond?

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #97 Gepost op: 15-01-2017, 19:00:45 »
Toevallig iemand geboren in het jaar van de hond?

Nop. Al gecontroleerd
klaar voor de strijd

Offline Eveline82

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #98 Gepost op: 15-01-2017, 19:01:15 »
Haha was inderdaad ook aan het kijken naar helaas

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #99 Gepost op: 15-01-2017, 19:09:56 »
Dat valt inderdaad op. Vorige keer op de brievenbus 22, nu op de muur 33. Vorige keer 2 eendjes. En nu aan het begin van aflevering 2 zeehonden

probeer eens een hele aflevering te filmen zonder dat er ergens 2 dezelfde dingen in beeld komen......oftewel toeval voor mij