Auteur Topic: Aflevering 2 - 'meegaand'  (gelezen 58896 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2017, 00:04:26 »
Waar ben je als mol als je de boel wil verstoren?


Je hoeft maar 1 ding te doen: Zodra er 2 mensen bij een foute optie hun hand opsteken ga je mee. Dan wordt het hoogstens 3-3 in stemmen en komt er misschien nog wat overtuigingskracht aan te pas.Je zit als mol dus in de jury want alleen daar kan jouw stem de 1000 euro uit de pot houden. In de groep van 3 is het maar afwachten wat de anderen gaan doen...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2017, 00:05:09 »
Waar ben je als mol als je de boel wil verstoren?

Daar waar opdrachten gespeeld worden. In de fabriek en op de kermis dus.

Afgesplitst? Dan valt er 1.000 euro niet te verdienen plus tijd voor een extra briefing (en wellicht kandidaten neerschieten op de kermis).

Enkel Diederik zou de kandidaten kunnen afschieten, want de andere 2 waren belet. Bovendien heeft de Mol zich waarschijnlijk om en bij de 2 maanden weer kunnen voorbereiden met een draaiboek. Daarom moet je hem/haar niet 24 uren van de groep weg nemen.

Ik gok erop dat de mol bij de afgesplitste groep zat.

Bovendien is dat ook lichtjes oneerlijk naar de kandidaten toe omdat je als kandidaat de Mol niet kunt ontdekken als die niet in de buurt is.

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2017, 00:06:42 »
Je hoeft maar 1 ding te doen: Zodra er 2 mensen bij een foute optie hun hand opsteken ga je mee. Dan wordt het hoogstens 3-3 in stemmen en komt er misschien nog wat overtuigingskracht aan te pas.Je zit als mol dus in de jury want alleen daar kan jouw stem de 1000 euro uit de pot houden. In de groep van 3 is het maar afwachten wat de anderen gaan doen...

Helemaal mee eens...imanuelle stijgt!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2017, 02:07:05 »
Weer 2 "eentjes|"...
En 2 "5jes|" en 2 "2tjes"

Moet er een theorette geopend worden?



Omnia vincit amor

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2017, 02:14:08 »
Weer 2 "eentjes|"...
En 2 "5jes|" en 2 "2tjes"

Moet er een theorette geopend worden?


Haha. Ja. Er is al een mini-theorette op dat gebied (zie onder meer topic Dagboek Mol, 12 01 jl.). Heb me al helemaal suf gecijferd, maar wil me zeker niet vastpinnen op alleen de getalletjes.

En dank voor de afbeelding!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2017, 02:26:25 »
Ook een fraai beeld...maar of het wat zeggen zal;
ROY De Mol...

Roy, Belgische jongensnaam.
Plaats in België.
Verwijzing naar Thomas?

Neen. Denk het niet.

Dus dan maar slapen nu...



Omnia vincit amor

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2017, 02:34:11 »
Ook een fraai beeld...maar of het wat zeggen zal;
ROY De Mol...

Roy, Belgische jongensnaam.
Plaats in België.
Verwijzing naar Thomas?

Neen. Denk het niet.

Dus dan maar slapen nu...

Nee, denk ik ook niet. Slaap lekker!
« Laatst bewerkt op: 15-01-2017, 02:50:33 door Marisa »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2017, 05:49:44 »
Als Diederik de Mol niet is, dan is hij een driedubbel genaaide kandidaat. Hij greep al mis op de helikopter, ziet nu én de groep niet én krijgt als enige geen leuk uitje. Als Mol is het echter een ideale positie. De vrijstelling willen winnen is het excuus om 1000 euro uit de pot te houden. Daarmee lijk je een fanatieke kandidaat. Hij kan ook de opdracht in de fabriek niet afmaken en stuurt de rest meteen weg, wat ook geld uit de pot scheelt. En het zou prima kunnen dat later zal blijken dat hij 's avonds op de kermis prijs stond te schieten, dan heeft hij nog meer geld uit de pot gehouden. Klinkt knullig omdat wij dat niet konden zien maar dat is al eens eerder geweest.

Niemand zegt ook dat kandidaten of wij moeten geloven dat hij werkelijk de hele dag op een kamer heeft gezeten. Dat is toch net zo ongeloofwaardig als zijn verhaal over baby bevers? Best gek ook, de kandidaten zien dat Diederik enorm goed kan verhalen en liegen maar iedereen neemt zonder meer aan dat de productie hem stiksneu in zijn eentje heeft laten zitten op een kamer. Waarom zou hij niet wat leuks hebben gedaan en dan een ander verhaal als leugen hebben opgevoerd?

Ik moet inmiddels moeite doen om niet in een tunnel te verdwijnen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2017, 09:11:15 »
Als Diederik de Mol niet is, dan is hij een driedubbel genaaide kandidaat. Hij greep al mis op de helikopter, ziet nu én de groep niet én krijgt als enige geen leuk uitje. Als Mol is het echter een ideale positie. De vrijstelling willen winnen is het excuus om 1000 euro uit de pot te houden. Daarmee lijk je een fanatieke kandidaat. Hij kan ook de opdracht in de fabriek niet afmaken en stuurt de rest meteen weg, wat ook geld uit de pot scheelt. En het zou prima kunnen dat later zal blijken dat hij 's avonds op de kermis prijs stond te schieten, dan heeft hij nog meer geld uit de pot gehouden. Klinkt knullig omdat wij dat niet konden zien maar dat is al eens eerder geweest.
Klinkt heel logisch! Ook dit heeft mij doen twijfelen, en plaats alle afwezigen in een verdacht daglicht. Wat mij zo opviel is dat ze de biecht van Jochem zo nadrukkelijk in beeld brengen. Over dat hij 3 schutters heeft gezien en dat hij er van overtuigd was dat dit de kandidaten waren. Widm zou WIDM niet zijn, in die trant zei hij dat....
Meer L

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #69 Gepost op: 15-01-2017, 10:26:37 »
Ik moet inmiddels moeite doen om niet in een tunnel te verdwijnen.

Ja ik heb dat ook Cinner....

Offline Duklo

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2017, 10:30:25 »
Citaat van: marvin
Maar waarom vind ik Diederik dan toch de mol? Je haalt aan dat de mol beter op de kermis kon zijn om (geen) geld te verdienen. Dan zou Diederik de mol inderdaad niet zijn, maar het zou toch een geweldige stunt zijn dat we straks in aflevering 10 te zien krijgen dat Mol Diederik een schutter op de kermis was. DE perfecte plek voor een mol om geld af te pakken. Wat in mijn ogen mijn theorie versterkt is dat we van zowel Roos als Jeroen een shot s'avonds in het donker zien, maar van Diederik zien we weliswaar dat hij op zijn hotel kamer naar ene D. Trump zit te kijken, maar dat was overdag tijd genoeg om s'avonds aanwezig te zijn op een kermis om onschuldige kandidaten af te knallen om vervolgens een dag later diezelfde onschuldige kandidaten compleet voor staan te liegen om zo nogmaals geld uit de pot te houden.

Hoe gaaf zou het zijn als dit is wat er werkelijk die avond is gebeurd! Alleen daarom al ga ik volledig mee in de redenatie van Marvin   ::jaja::

Ik kon er maar geen goede verklaring voor vinden waarom Jochem niet en Diederik wel mee werden genomen uit de papermill. Op deze manier heeft de Mol 2 momenten in het spel om geld uit de pot te houden. Geniaal!Ik stond al voor de ingang van de Diederik tunnel, maar ben nu toch wel binnen geloof ik  ::rofl::

Ondanks dat zitten er mij nog 2 dingetjes van afgelopen aflevering niet lekker.
1. Waarom stemt Imanuelle niet mee in de rechtbank?
2. Imanuelle laat haar molboekje lezen aan Roos. Was het niet Imanuelle die haar molboekje in het Surinaams bij hield? Of beheerst Roos ook de Surinaamse taal? Als dat zo is, dan zoek ik iets achter niets, maar het blijft door mijn hoofd spoken  ::rofl::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2017, 10:39:38 »
2. Imanuelle laat haar molboekje lezen aan Roos. Was het niet Imanuelle die haar molboekje in het Surinaams bij hield? Of beheerst Roos ook de Surinaamse taal? Als dat zo is, dan zoek ik iets achter niets, maar het blijft door mijn hoofd spoken  ::rofl::
Ik vond het verdacht dat ze haar molboekje zo gemakkelijk afstond. Je wilt toch altijd een concurrentievoordeel behouden en op zijn minst er wat voor terug krijgen...
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Draco

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2017, 10:42:38 »
Ervan uitgaande dat wat we in deze aflevering gezien hebben ook daadwerkelijk klopt (Roos zat in Vegas, Jeroen was Elvis, Diederik zat ergens in een hotelkamer documentaires over bevers te kijken, en geen van die drie waren de schutters), dan kan ik Roos, Jeroen en Diederik eigenlijk van m'n verdachtelijstjes schrappen. De Mol weet hoe het kidnappen werkt, en ik zie geen reden waarom de Mol twee geldopdrachten aan zich voorbij zou laten gaan. In opdracht drie kun je het beste mollen in het jurybankje tijdens de discussie over het hoe en wat van het stemmen.

Misschien dat er in komende afleveringen nieuwe informatie over deze opdrachten boven tafel komt.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2017, 11:14:44 »
In voorgaande jaren was in aflevering 2 altijd HET moment om op te letten (zoals Case is de Mol etc). Zullen ze dit jaar het expres niet hebben gedaan, vanwege de beruchte kloosterhint? Anders duik ik in de waslijn  ::rofl::
Meer L

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #74 Gepost op: 15-01-2017, 11:17:29 »
Maar is Roos nou echt naar Las Vegas geweest in een nacht? Want dan kan toch helemaal niet  ::rofl::

Dat kan makkelijk hoor.
De opdracht werd in de ochtend gespeeld. (Horloge van jochem is zichtbaar en geeft 10:15 aan).
Het is maar 2,5 uur vliegen naar Vegas vanaf portland du prima te doen! Ik geloof dat wel

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #75 Gepost op: 15-01-2017, 11:19:24 »
Dat kan makkelijk hoor.
De opdracht werd in de ochtend gespeeld. (Horloge van jochem is zichtbaar en geeft 10:15 aan).
Het is maar 2,5 uur vliegen naar Vegas vanaf portland du prima te doen! Ik geloof dat wel
Ik ook. Je bent er zo, en ze zou zelfs nog op tijd terug geweest kunnen zijn voor de Kermis. Het schieten was laat in de avond....
Meer L

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #76 Gepost op: 15-01-2017, 11:37:36 »
In voorgaande jaren was in aflevering 2 altijd HET moment om op te letten (zoals Case is de Mol etc). Zullen ze dit jaar het expres niet hebben gedaan, vanwege de beruchte kloosterhint? Anders duik ik in de waslijn  ::rofl::
Case is de Mol zat in aflevering 1. De kloosterhint vorig jaar wel in aflevering twee, maar verder is er nooit een grote hint in aflevering 2 geweest. Ik denk dat er dit jaar niet zo'n eenduidige monsterhint in gaat zitten.
Tell me what your telescope says

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #77 Gepost op: 15-01-2017, 11:40:23 »
Case is de Mol zat in aflevering 1. De kloosterhint vorig jaar wel in aflevering twee, maar verder is er nooit een grote hint in aflevering 2 geweest. Ik denk dat er dit jaar niet zo'n eenduidige monsterhint in gaat zitten.
Nee dat denk ik ook niet....en hoop ik ook niet....
Meer L

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #78 Gepost op: 15-01-2017, 11:53:41 »
Lijkt mij ook sterk. Helemaal omdat ze weten dat hier alles wordt uitgeplozen, en dan met name zo'n opdracht als de waslijn.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #79 Gepost op: 15-01-2017, 12:07:21 »
Dit was een heerlijke mol-aflevering. Zeker een van de beteren aller tijden. 3 Mooie opdrachten, mooi in beeld gebracht, ook de nodige spanning en leuke momenten.

Ich bin ein Bärliner!