Auteur Topic: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen  (gelezen 81665 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Gepost op: 16-01-2017, 21:27:04 »
Het woord tweeling is al veel gevallen dit seizoen. Ook de vele eentjes en tweetjes vallen sommigen op. Ook weten we dat er een extra laag in het spel zou zitten dit jaar.

Daarom deze crazy theorie  .... wat ik nu ga opperen is een belachelijke theorie ...

maar ik wil 'm toch geopperd hebben want ik vind 'm te mooi

Zijn er dan dit jaar eindelijk écht twee Mollen?

Als dat zo is dan weet ik ook wel wie: Diederik en Thomas!

Terwijl het lijkt alsof de groep steeds gescheiden wordt en er dus ergens geen Mol is heeft de tweeling-Mol Thomas en Diederik samen alles meegemaakt.

Dit schijnt ook hun wat vage onderonsje 'We praten vanavond bij' in aflevering 2 wat meer te verklaren.
En het heel erg op mij geënsceneerd overkomende 'Diederik, Diederik, waar ben je toch? waar ben je toch?'

Dan klopt het ook dat Diederik en hij die avond samen op de hotelkamer waren en konden bijpraten.

Is dat de extra laag dit seizoen?

Zoals ik al zei: ik vind 'm belachelijk, maar ik wil 'm toch genoemd hebben mocht 't waar zijn :p

Edit: ik realiseer me dat de volgorde van mijn gebeurtenissen niet klopt en dat maakt het al weer een stuk zwakker. Maar aangezien er sowieso nog geen topic was over alle 'tweelingen' en 'dubbele dingen' kan dit topic daar denk ik wel voor dienen?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2017, 22:41:21 door tumtum »

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Tweelingtheorie
« Reactie #1 Gepost op: 16-01-2017, 21:51:34 »
Ik zei na de vorige aflevering dat we moesten opletten naar dubbele voorwerpen/beesten in de montage, maar de hype rond de eentjestheorie had ik nu ook weer niet bedoeld. Er wordt hier veel te ver in de eentjes gezocht en dubbele getallen. . Ik geloof er zelf al niet meer in.

Wat betreft de twee mollentheorie: onzin, er is EEN mol, punt.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Tweelingtheorie
« Reactie #2 Gepost op: 16-01-2017, 21:57:27 »
Ik denk dat zometeen blijkt dat Vivienne alsnog de Mol is. ::fluit::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweelingtheorie
« Reactie #3 Gepost op: 16-01-2017, 21:57:36 »
Nou ja toch is er iets met de Mol en dubbele dingen en die tweeling van Art zit me ook niet helemaal lekker :p en op de een of andere manier kan ik dat het meest koppelen aan Thomas (tweeling, spiegelbeelden / twee gezichten)

Ik had al gezegd dat mijn theorie belachelijk was hè? Ik heb ook net aflevering 2 (in flitsen) teruggekeken en ik had iets van "Nu ga ik subtiele aanwijzingen of dingen zien in het samenspel van die twee die het gaan bevestigen" maar nee, dat had ik helemaal niet.

Dus voor mij is Thomas voorlopig nog in zijn eentje de Mol.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweelingtheorie
« Reactie #4 Gepost op: 16-01-2017, 21:58:17 »
Ik denk dat zometeen blijkt dat Vivienne alsnog de Mol is. ::fluit::

Nouuuuuu ... ik had me al zo ingedekt en nu maken jullie me alsnog af :-(

snie eerlijk.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Tweelingtheorie
« Reactie #5 Gepost op: 16-01-2017, 22:04:11 »
Nou ja toch is er iets met de Mol en dubbele dingen en die tweeling van Art zit me ook niet helemaal lekker :p en op de een of andere manier kan ik dat het meest koppelen aan Thomas (tweeling, spiegelbeelden / twee gezichten)

Dus voor mij is Thomas voorlopig nog in zijn eentje de Mol.

Een eventuele Tweelingtheorie kan prima bij Thomas passen, omdat Thomas de Apostel ook wel "Didymus"genoemd werd, wat "tweeling" betekent.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweelingtheorie
« Reactie #6 Gepost op: 16-01-2017, 22:05:57 »
Een eventuele Tweelingtheorie kan prima bij Thomas passen, omdat Thomas de Apostel ook wel "Didymus"genoemd werd, wat "tweeling" betekent.

Ja, die had ik al meegekregen ;-)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Tweelingtheorie
« Reactie #7 Gepost op: 16-01-2017, 22:07:22 »
Een eventuele Tweelingtheorie kan prima bij Thomas passen, omdat Thomas de Apostel ook wel "Didymus"genoemd werd, wat "tweeling" betekent.

Tureluurs, ga je naar de Fandag komend jaar? Er is volgens mij een grote groep mensen, die nu uiteindelijk wil weten wie je bent.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Tweelingtheorie
« Reactie #8 Gepost op: 16-01-2017, 22:09:44 »
Tureluurs, ga je naar de Fandag komend jaar? Er is volgens mij een grote groep mensen, die nu uiteindelijk wil weten wie je bent.

Haha, wat leuk. Nee ik ga niet naar de fandag. Sorry voor iedereen die wil weten wie ik ben  :P

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweelingtheorie
« Reactie #9 Gepost op: 16-01-2017, 22:14:35 »
Haha, wat leuk. Nee ik ga niet naar de fandag. Sorry voor iedereen die wil weten wie ik ben  :P


Hmm ... ik was helemaal niet benieuwd naar wie je was, maar door deze opmerking word ik het eigenlijk wel een beetje ;-)

Overigens wel verschrikkelijk off topic
« Laatst bewerkt op: 16-01-2017, 22:17:06 door tumtum »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Tweelingtheorie
« Reactie #10 Gepost op: 16-01-2017, 22:16:40 »
Hmm ... ik was helemaal niet benieuwd naar wie je was, maar door deze opmerking word ik het eigenlijk wel een beetje ;-)

Mooi zo  ;D Lekker mysterieus doen tijdens WIDM ;)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweelingtheorie
« Reactie #11 Gepost op: 16-01-2017, 22:24:44 »
Nog wat laatste goedpraterij

Het spel 'klopt' niet als er twee mollen zijn en daarom vind ik tweemollentheorieën per definitie al belachelijk. Maar gezien ik het gevoel heb dat er wel meer in het spel niet 'klopt' de laatste tijd (productie heeft te veel invoed, Molacties lijken vooropgezet) en er een extra laag zou zijn dit jaar, was ik even stiekem bang dat er een nieuwe dwaling van de makers op komst was. Maar na terugkijken: niets in aflevering een of twee lijkt daar ook maar enigszins op te hinten.

Behalve dan dat deze twee als enigen allebei een keer in de grote groep (die voor geld zorgt) en een keer in de kleine groep (die kans maakt op een vrijstelling) hebben gezeten. Maar goed ... ik weet het, het is niet goed te praten  ::ohno:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 16-01-2017, 22:40:27 door tumtum »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Tweelingtheorie
« Reactie #12 Gepost op: 16-01-2017, 22:51:46 »
Een eventuele Tweelingtheorie kan prima bij Thomas passen, omdat Thomas de Apostel ook wel "Didymus"genoemd werd, wat "tweeling" betekent.

Elders hier las ik al (kan zo gauw niet vinden wie dat schreef) dat Thomas in het Aramees/Hebreeuws - de oorspronkelijke talen van het Oude Testament - ook tweeling betekent. De etymologiebank bevestigt dat:

"Thomas [voornaam] {1212-1223} < latijn Thomas < aramees təʼōmā [tweeling]."



Ik heb ook nog even gepuzzeld met namen en getalletjes.

Als je de letters van "Thomas Cammaert" in cijfers omzet kom je bij zowel voor- als achternaam
(eindgetallen gereduceerd tot 1 cijfer) op "4" uit.

Weer een "getaltweeling" erbij.         Zijn geboorteplaats Ekeren komt op die manier ook op "4" uit, trouwens.


Was er in aflevering 2 niet een paar keer achter elkaar het getal (00)4 te zien?

« Laatst bewerkt op: 16-01-2017, 23:24:28 door Marisa »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #13 Gepost op: 16-01-2017, 23:26:18 »
Arme Tumtum, weinig medestanders nog. Maar mij heb je wel hoor. Niet wat die twee mollen betreft maar voor de rest is het erg opvallend hoeveel tweetjes/paren er voorkomen in slechts 2 afleveringen. En die dubbelgezichten van Thomas zijn erg goed gevonden. Trouwens ook wel dat tweeling gedoe, want Jochem blijkt een tweeling sterrenbeeld te hebben en dat is weggewapperd als niet ter zake doende, dus dan wordt dat begrip al snel afgeserveerd.maar nu blijkt dat de naam van Thomas tweeling betekent.
Heb alleen nog geen idee wat al die tweetjes te betekenen hebben en of het inderdaad een rode draad zal blijken te zijn.
Afwachten maar.

Hoop eigenlijk wel dat er nog meer tweetjes worden gespot, mogelijk worden het dan weetjes.
.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #14 Gepost op: 17-01-2017, 00:04:56 »
Ik heb nog 2 vijfjes, aan de overkant van de weg waar die brievenbus staat


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #15 Gepost op: 17-01-2017, 00:10:45 »
Kijk aan. Brievenbussen zijn ook in veelvoud te vinden in de serie, kennelijk.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #16 Gepost op: 17-01-2017, 10:12:47 »
In aflevering 1, op 9:40 minuten is een brievenbus met de cijfers 5115 te zien. Dubbele, dan wel gespiegelde, cijfers.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #17 Gepost op: 17-01-2017, 10:23:45 »
"Twee mollen": nee.

Voor de rest: alles wat dubbel is of lijkt, daar is iets voor te vinden....

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #18 Gepost op: 17-01-2017, 11:11:57 »
Het leuke is dat als je gaat letten op tweetjes of dubbelingen je er altijd een heleboel kan vinden. Zo valt me direct op dat jij tumtum heet. Kan geen toeval zijn toch? :P

En Vincent Vianen (VV) zit zeker ook in het complot? (Zie hieronder.)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #19 Gepost op: 17-01-2017, 11:16:54 »
Heinz dat is ook de reden waarom ik aan die foto clicks moest denken.
En dan hadden we ook nog de hondenbelastinginspecteur.
Nooit zoveel honden in één seizoen gezien als toen  ::rofl::