Auteur Topic: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen  (gelezen 81676 keer)

Offline Grover

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #220 Gepost op: 12-02-2017, 16:20:50 »
Op 11 februari om 14.00 uur heeft Wie Is De Mol op haar Facebookpagina een filmpje geplaatst met de vraag of iedereen zijn/haar punten al heeft ingezet. (Ik kan niet linken, iemand wel?)

Iedere kandidaat komt in dat rad 1 keer aan de beurt. Thomas 2 keer. (Als eerste en als laatste)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #221 Gepost op: 12-02-2017, 16:34:14 »
Op 11 februari om 14.00 uur heeft Wie Is De Mol op haar Facebookpagina een filmpje geplaatst met de vraag of iedereen zijn/haar punten al heeft ingezet. (Ik kan niet linken, iemand wel?)

Iedere kandidaat komt in dat rad 1 keer aan de beurt. Thomas 2 keer. (Als eerste en als laatste)

Je bedoelt deze neem ik aan? Thomas komt niet 2 keer aan de beurt. Jochem is als eerste en Thomas als laatste. Thomas valt wel op doordat er meer over hem heen gedraaid wordt voor het rad tot stilstand komt.

https://twitter.com/WieIsDeMol/status/830401016134660096

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #222 Gepost op: 12-02-2017, 17:40:44 »
Heeft trouwens iemand er aan gedacht dat de makers mogelijk hard hun best hebben gedaan op spiegeling/tweelingen en Art daarin hebben betrokken omdat zijn vriendin in verwachting is van een tweeling?

Deze 'iemand' heeft daar inderdaad aan gedacht, juist omdat het vooral montagebeelden zijn, ze zijn er duidelijk met een bepaalde bedoeling tussen gestopt. Misschien is het wel een soort wraak van de productie om de molloten op een dwaalspoor te brengen, na alle kritiek op de Klaas-hint van vorig jaar. ::hug::

Offline Grover

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #223 Gepost op: 12-02-2017, 21:02:24 »
Je bedoelt deze neem ik aan? Thomas komt niet 2 keer aan de beurt. Jochem is als eerste en Thomas als laatste. Thomas valt wel op doordat er meer over hem heen gedraaid wordt voor het rad tot stilstand komt.

https://twitter.com/WieIsDeMol/status/830401016134660096

Haha, wat dom! Op Facebook begint het filmpje opnieuw als je het aanklikt, daarom dacht ik hem twee keer te zien. Thanks!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #224 Gepost op: 12-02-2017, 22:45:25 »
Volgende aflevering: twee luchtballonnen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #225 Gepost op: 14-02-2017, 04:22:33 »
Deze 'iemand' heeft daar inderdaad aan gedacht, juist omdat het vooral montagebeelden zijn, ze zijn er duidelijk met een bepaalde bedoeling tussen gestopt. Misschien is het wel een soort wraak van de productie om de molloten op een dwaalspoor te brengen, na alle kritiek op de Klaas-hint van vorig jaar. ::hug::

Dat gevoel heb ik ook al langer. Net als de titels de eerste vijf afleveringen nog naar T. Cammaerts zou kunnen wijzen. Zou het een mega leuke stunt vinden trouwens.   ::joehoe::

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #226 Gepost op: 14-02-2017, 21:32:43 »
Vandaag op nu.nl: "Art Rooijakkers moet wennen aan idee dat hij tweeling krijgt"
Mzahk hr cd lnk !

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #227 Gepost op: 15-02-2017, 04:40:31 »
Vandaag op nu.nl: "Art Rooijakkers moet wennen aan idee dat hij tweeling krijgt"
Wat niemand wist en kon weten ten tijde van de opnames. Ze was nog niet eens zwanger toen.

Reken maar even terug. Voorjaar/zomer worden ze geboren. Eind mei/begin juni?
Een zwangerschap duurt 9 maanden. Tel maar terug.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #228 Gepost op: 15-02-2017, 05:19:35 »
Het nieuws is door Art op 13 december 2016 naar buiten gebracht. Voldoende tijd om nog wat in de montage te wringen lijkt me. Zeker de eerste afleveringen waren het vooral sfeerbeelden, zoals de twee eendjes en twee walrussen. En deelnemers gespiegeld zien, dat komt sowieso elk seizoen wel voor. In ramen, computerschermen, zonnebrillen en spiegels.

Vind het lastig te zeggen maar zou zeker niet verbaasd zijn als blijkt dat het een verrassing voor Art van de regie is.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #229 Gepost op: 15-02-2017, 06:14:45 »
Vind het lastig te zeggen maar zou zeker niet verbaasd zijn als blijkt dat het een verrassing voor Art van de regie is.

Waarschijnlijk lees ik het verkeerd, maar op mij komt dit nu over alsof de regie ervoor gezorgd heeft dat de vrouw/vriendin van Art nu zwanger is van een tweeling zodat ze een hint hebben?  :-X
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #230 Gepost op: 15-02-2017, 06:27:07 »
Waarschijnlijk lees ik het verkeerd, maar op mij komt dit nu over alsof de regie ervoor gezorgd heeft dat de vrouw/vriendin van Art nu zwanger is van een tweeling zodat ze een hint hebben?  :-X

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Nee ik bedoel dat zodra bekend was dat Art en zijn vriendin een tweeling verwachten, de regie een aantal aanwijzingen naar tweelingen erbij heeft gestopt. Gewoon leuk dat Art weet dat het voor hem is en wij dat straks horen. Met sfeerbeelden is dat heel makkelijk te doen. "Hee weet je nog die twee eendjes in het bos?" "Ja leuk, die stoppen we er in". In dat geval is het stomtoeval dat wij ons op de tweelingen gestort hebben als de hint van de eeuw ;)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #231 Gepost op: 15-02-2017, 09:49:19 »
En ze hebben van Thomas ook nog even de mol gemaakt in de montage? Die spiegelbeelden van Thomas zijn echt heel bewust opgenomen. De klok hierboven op 11:11, ze hebben echt niet 3 uur die klok gefilmd om bij de montage de tijd 11:11 erg handig te vinden. Die hint is echt al van tevoren bedacht, dat Art een tweeling verwacht is echt heel veel toeval.

Ik denk dat Art wel erg moet lachen om dit topic  ;D

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #232 Gepost op: 15-02-2017, 11:43:09 »
Wat niemand wist en kon weten ten tijde van de opnames. Ze was nog niet eens zwanger toen.

Er wordt zoveel gefilmd, echt kilometers en ieder beeldje zou een mogelijke hint kunnen worden. Maar er wordt pas bij de montage bepaald wat er wel en niet gebruikt wordt. Wanneer die montage is weet ik niet, maar het nieuws van de tweeling was ruim op tijd om voor de uitzendingen nog even al die 'tweetjes' erin te stoppen. Ik hoor de redactie al gniffelen hoe ze daarmee de molloten lekker op een verkeerd spoor kunnen zetten.  ::tandpastasmiley::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #233 Gepost op: 15-02-2017, 15:58:42 »
En ze hebben van Thomas ook nog even de mol gemaakt in de montage? Die spiegelbeelden van Thomas zijn echt heel bewust opgenomen. De klok hierboven op 11:11, ze hebben echt niet 3 uur die klok gefilmd om bij de montage de tijd 11:11 erg handig te vinden. Die hint is echt al van tevoren bedacht, dat Art een tweeling verwacht is echt heel veel toeval.

Ik denk dat Art wel erg moet lachen om dit topic  ;D
We zullen het wel zien in de laatste aflevering (of eventueel op de site van de mol). Moet alleen Thomas natuurlijk wel de mol zijn.

Trouwens, het is niet alleen Art die moet lachen om dit topic. Ik geef toe dat er wel veel 'dubbels' te zien valt in deze serie, maar om sommige zaken die hier genoemd worden kan ik echt een glimlach/lach niet onderdrukken. Mocht Thomas de mol zijn zou hier zeker een hint in kunnen zitten, maar dan zouden echt niet alle hier genoemde zaken door de regie er bewust in zijn gestopt... Dat geloof ik gewoonweg niet... (dan zou de regie volgens mij alleen maar met deze aanwijzing bezig geweest zijn...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #234 Gepost op: 16-02-2017, 05:05:31 »
En ze hebben van Thomas ook nog even de mol gemaakt in de montage? Die spiegelbeelden van Thomas zijn echt heel bewust opgenomen. De klok hierboven op 11:11, ze hebben echt niet 3 uur die klok gefilmd om bij de montage de tijd 11:11 erg handig te vinden. Die hint is echt al van tevoren bedacht, dat Art een tweeling verwacht is echt heel veel toeval.

Ik denk dat Art wel erg moet lachen om dit topic  ;D

Dan ga je er vanuit dat het werkelijk een hint is en dat die hint per se op Thomas moet slaan. Prima kans dat dat zo is, volgens mij evengoed prima kans dat het niet zo is. Prima kans dat het op Diederik slaat bijvoorbeeld. De 6 22 millimeter geweren is precies zijn verjaardag, hij zit in kamer vier, de vierde verdieping, er komt van alles aan 2'en langs, hij heeft het vaakst het woord twee in de mond genomen, je ziet hem gespiegeld in de laptop met het loge van de Mol over zijn gehele gezicht heen. Ow en de klok op 11:11 is gelijk aan 22). Ook Sanne heb ik in spiegelbeelden gezien trouwens. Wat te denken van Jochem die van sterrenbeeld tweeling is in de jaargang dat de sterrenbeelden anders en uitgebreider vermeld worden in het molboekje 2017. En er is zelfs een kans dat de molloten worden terug gepakt vanwege het Klaas debacle vorig jaar. Want het is toch eigenaardig dat er weer zo'n overduidelijke hint in zou zitten waar we mee dood gegooid worden en waardoor je zo'n acht afleveringen over zou kunnen slaan?

Mocht Art dit inderdaad lezen, gefeliciteerd!!!


Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #235 Gepost op: 16-02-2017, 09:56:17 »
De sterrenbeelden van de laatste jaren in de molboekjes.
Ik heb niets met sterrenbeelden, maar voor wie er iets uit kan halen, ga je gang  ;)

IMANUELLE RAM
2014
Strijdlustig, een echte vechter. De ram wil winnen, is daadkrachtig en impulsief. Niet denken maar doen is zijn motto.

2015
De ram neemt graag de leiding. Hij is wilskrachtig, wil graag winnen en heeft de neiging daarbij een tikje impulsief te zijn. De ram is dynamisch, direct en snel en een echte pionier. Nieuwe ervaringen en dingen ontdekken is wat hij het liefste doet. "Niet denken maar doen."

2016
De ram is gericht op winnen, wil graag op korte termijn resultaat en kan impulsief zijn. Hij is anderen graag te slim af, neemt al snel de leiding, maar kan ook erg naïef zijn.

2017
Onafhankelijk en vol initiatief, dat is de ram. Probeer de ram niet te overtuigen van jouw denkbeelden, want dat gaat je niet lukken. De ram is energiek en heeft absoluut temperament.



DIEDRIK KREEFT
2014 
De kreeft heeft behoefte aan vertrouwen. Hij is als een spons en neemt alles uit zijn omgeving op. De kreeft vergeet en vergeeft niet snel.

2015
De kreeft is gevoelig en pikt snel de sfeer in een groep op. Zijn er zaken die anderen niet willen bespreken, dan zal juist die kreeft dat snel opmerken. Aandacht, vertrouwen en warmte zijn belangrijk voor de echte kreeft.

2016
De kreeft is gevoelig, oplettend en emotioneel, denkt veel na en kan daardoor soms afstandelijk overkomen. Als je hem krenkt zal hij dat niet snel vergeten.

2017
De kreeft is erg gevoelig voor de sfeer in een groep.  Hij hecht meer waarde aan harmonie en een gevoel van veiligheid dan aan financiele zekerheid, is zorgzaam en wil graag zaken uitpraten die anderen liever niet bespreken.



SANNE WATERMAN
2014
Kreatief, houdt van gezelligheid en is graag onder de mensen. Gelijkwaardigheid staat bij hem hoog in het vaandel.

2015
Sociaal, warm, intelligent en kreatief. De waterman is graag in het gezelschap van andere mensen en onderzoekend van aard. Gelijkwaardigheid en rechtvaardigheid zijn voor de waterman heel belangrijk. Soms een beetje opdringerig en onpraktisch.

2016
Soms moeilijk te peilen maar tegelijkertijd een opvallende persoon. De gangmakrs op menig feest, sociaal, kreatief en intelligent. De waterman is vaak rebels en houdt ervan om de dingen net even anders te doen dan je verwacht.

2017
Gezelligheid en kreativiteit zijn belangrijk, net als gelijkwaardigheid. Soms wat koppig, vooral als zijn belangen botsen met die van anderen.



THOMAS STIER
2014
De stier komt langzaam op gang, maar is daarna niet meer te stoppen. De stier is doelgericht en verliest nooit zij zelfbeheersing. Liefde en bezit zijn belangrijk.

2015
de stier is geduldig en neemt voor alles de tijd. Doelgericht, sterk
en uitermate koppig. De stier zal niet snel zijn zelfbeheersing verliezen en neemt de juiste stappen om zijn doel te bereiken. Trouw, humoristisch en goed in observeren, maar o wee als je gem dwarszit...

2016
De stier verliest niet snel zijn zelfbeheersing, neemt voor alles graag de tijd en bereikt door zijn vasthoudendheid vaak zijn doel. De stier is sterk, praktisch en zeer trouw.

2017
Geduldig en rustig, de stier gaat door tot hij zijn doel heeft bereikt. Over het algemeen evenwichtig, maar berg je: wanneer de stier boos is, is hij ook echt boos.



JOCHEM TWEELINGEN
2014
De tweeling kan niet zonder contact met anderen en maakt snel vrienden. Daarbij is hij grillig en (onbedoeld) niet altijd even betrouwbaar. De tweeling denkt veel na en is dol op puzzels.

2015
Dol op puzzelen en nadenken, maar evenzo sterk gericht op het maken van vrienden. De tweeling kan onvoorspelbaar zijn doordat hij al snel weer op zoek is naar iets nieuws, iets anders. Charma en contact maken zijn sterke pinten.

2016
De tweeling houdt van spelletjes, afwisseling en het maken van nieuwe vrienden. Dat maakt hem soms wat onvoorspelbaar maar zijn charme maakt dat weer goed.

2017
Afwisseling, nieuwe mensen leren kennen en uitdagingen aangaan, dat is waar de tweeling voor gaat. Door zijn afkeer van saaiheid en routine is de tweeling een tikje grillig en niet altijd betrouwbaar.

« Laatst bewerkt op: 16-02-2017, 09:58:14 door m0lmuis »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #236 Gepost op: 16-02-2017, 11:20:40 »
Dank je wel, Molmuis.

Ik wist niet dat de sterrenbeelden er de afgelopen jaren ook al in stonden. Dit maakt de kans dat er iets uit te halen valt, kleiner, denk ik.
Maar je weet maar nooit.. Ik voel een anagram-aanval opwellen. ;)


Aanvulling:

Ik heb bij iedere kandidaat de bij 2017 horende omschrijving bekeken en ook die van de vorige drie seizoenen. De omschrijvingen per sterrenbeeld zijn ieder jaar wel van elkaar verschillend, maar zou de redactie zo ver gaan, dat we ook nog een vergelijking met de voorgaande seizoenen moeten maken? Lijkt mij niet zo waarschijnlijk. Ik heb dus eerst maar eens gezocht naar het meest voor de hand liggende: de namen van de kandidaten.


Bij de omschrijving Ram/Imanuelle kan ik uit de zinnen haar complete voor- en achternaam halen, plus de woorden: 'is de mol'.

Bij Waterman/Sanne geldt dit ook; dus inclusief 'is de mol' en haar tweede achternaam 'de Vries'.

De omschrijving Kreeft/Diederik levert alleen zijn voornaam op, wel in combinatie met 'is de mol'.

Bij Stier/Thomas is eveneens alleen zijn voornaam eruit te halen; 'is de mol' past er wel ook in.

Tweeling/Jochem: de voornaam gaat niet, wel 'Van Gelder is de mol'.

Ben ik hier nou iets mee opgeschoten? Niet zo heel veel...  ::)


Toch nóg eens gekeken:

Als je alleen telkens het eerste zinnetje van de omschrijvingen bekijkt, kunnen van Sanne en Diederik de voornamen eruit worden gehaald, van de rest niet.

Ja, toch wel: de gebruikelijke afkorting 'Ima' - en ook haar eigen afkorting 'Imi' - bij Imanuelle.  ::tandpastasmiley::

« Laatst bewerkt op: 16-02-2017, 16:39:25 door Marisa »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #237 Gepost op: 17-02-2017, 00:08:18 »
Dankjewel m0lmuis! En mooi gezocht Marisa! Ik had trouwens via via begrepen dat er meer informatie bij de sterrenbeelden stond maar als dit het is, lijkt me dat schromelijk overdreven.

En Stier geduldig? (Ik ben een stier en heb erg weinig geduld  ;D )

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #238 Gepost op: 17-02-2017, 00:41:37 »
Dankjewel m0lmuis! En mooi gezocht Marisa! Ik had trouwens via via begrepen dat er meer informatie bij de sterrenbeelden stond maar als dit het is, lijkt me dat schromelijk overdreven.

Tja, veel informatie is het niet, dat klopt. En de betekenis ervan? Daar hecht ik weinig waarde aan. Maar misschien valt er wel meer uit de teksten te halen dan ik heb gedaan, of juist minder natuurlijk, in de zin van 'eenvoudiger'.

En Stier geduldig? (Ik ben een stier en heb erg weinig geduld  ;D )

Wie weet zijn de omschrijvingen bij de sterrenbeelden wel door Jeroen Kijk in de Vegte geschreven. Dat heeft ie toch ook een tijdje gedaan, zei hij in een interview?   ;D

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #239 Gepost op: 17-02-2017, 01:42:22 »
Tja, veel informatie is het niet, dat klopt. En de betekenis ervan? Daar hecht ik weinig waarde aan. Maar misschien valt er wel meer uit de teksten te halen dan ik heb gedaan, of juist minder natuurlijk, in de zin van 'eenvoudiger'.

Wie weet zijn de omschrijvingen bij de sterrenbeelden wel door Jeroen Kijk in de Vegte geschreven. Dat heeft ie toch ook een tijdje gedaan, zei hij in een interview?   ;D

Ja, op teletekst. En hij verzon het waar je bij stond (als je in astrologie gelooft tenminste)