Poll

Wat vond je van deze etappe?

makkelijk
beetje makkelijk
niet makkelijk, niet moeilijk
beetje moeilijk
moeilijk

Auteur Topic: Etappe 1  (gelezen 10611 keer)

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Etappe 1
« Gepost op: 7-11-2003, 12:04:26 »
Het is 12 uur. Dus ik kan beginnen. Maar wat moet ik nu doen??
« Laatst bewerkt op: 4-12-2003, 19:19:58 door mapel »
Eindelijk...

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Etape 1
« Reactie #1 Gepost op: 7-11-2003, 12:23:28 »
Het is 12 uur. Dus ik kan beginnen. Maar wat moet ik nu doen??

Sorry Giorgo ik was een beetje laat,...maar de eerste etappe komt zo online....
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re:Etape 1
« Reactie #2 Gepost op: 7-11-2003, 12:24:20 »
Mooi zo!

Krijg ik nu bonuspunten??
Eindelijk...

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Etape 1
« Reactie #3 Gepost op: 7-11-2003, 12:27:54 »
hahaha....lekker jong....nee hoor.  ;)...maar de te zoeken checkpoints staan nu online. In de spel-uitleg zie je wat je moet doen. Het lijkt erg veel op de molFANrace van MolOnLine.

veel succes!!!!
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Etape 1
« Reactie #4 Gepost op: 7-11-2003, 16:46:51 »
Ik ben een van de "gidsen" van Team Giorgio(Giorgio is in zijn eentje, maar op zijn tijd help ik ff) Maar krijgen we ook cryptische hints?

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Etape 1
« Reactie #5 Gepost op: 7-11-2003, 17:14:40 »
Nee, je zult het moeten doen met de 4 foto's die je vindt biu de checkpoints. De cryptische aanwijzingen staan er in tekst op
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Storm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Etape 1
« Reactie #6 Gepost op: 11-11-2003, 11:46:25 »
Het lijkt erg veel op de molFANrace van MolOnLine.


Jaja, alleen een beetje moeilijker dus.

Vanavond nog eens een cp proberen te maken.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Etape 1
« Reactie #7 Gepost op: 11-11-2003, 12:41:24 »
Jaja, alleen een beetje moeilijker dus.

Vanavond nog eens een cp proberen te maken.


Ik heb je gewaarschuwd ::) ::)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Storm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Etappe 1
« Reactie #8 Gepost op: 11-11-2003, 15:08:53 »
Ach ik ga wel redelijk hoor.  ;)


Offline MaestroNL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Etappe 1
« Reactie #9 Gepost op: 12-11-2003, 09:49:08 »
Mapel,

gezien de probleempjes met de verhuizing wil je de antwoorden ook per email hebben, of geef jij een bevestiging van (goede) ontvangst?

Cheers,

MaestroNL
Linux is voor types zonder sociaal leven en daar is de Planet Race een mooie aanvulling op !

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Etappe 1
« Reactie #10 Gepost op: 13-11-2003, 17:47:27 »
Let op!!!!! Het insturen van etappe 1 kan nog tot vanavond 23.59 uur. Alles wat daarna binnen komt telt dus niet meer mee voor de puntentelling!!!!
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline MaestroNL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Etappe 1
« Reactie #11 Gepost op: 13-11-2003, 19:17:15 »
Let op!!!!! Het insturen van etappe 1 kan nog tot vanavond 23.59 uur. Alles wat daarna binnen komt telt dus niet meer mee voor de puntentelling!!!!


En wanneer staat dan de puntentelling on-line?  ;)
Linux is voor types zonder sociaal leven en daar is de Planet Race een mooie aanvulling op !

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Etappe 1
« Reactie #12 Gepost op: 13-11-2003, 23:56:30 »
Zo spoddig mogelijk als mapel door alle bomen het bos nog kan zien.
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Smelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Etappe 1
« Reactie #13 Gepost op: 14-11-2003, 00:35:39 »
Zo spoddig mogelijk als mapel door alle bomen het bos nog kan zien.

Mapel succes!!!! ::ok::

Ik kan niet w88 op de nieuwe ronde  :-\

Offline MaestroNL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Etappe 1
« Reactie #14 Gepost op: 14-11-2003, 08:51:08 »
Mapel succes!!!! ::ok::

Ik kan niet w88 op de nieuwe ronde  :-\

Je mag je sig wel eens aanpassen Smelly  ;D
Enne kom maar op met die nieuwe etappe, kan ook niet w8ten  ::ok::
Linux is voor types zonder sociaal leven en daar is de Planet Race een mooie aanvulling op !

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Etappe 1
« Reactie #15 Gepost op: 14-11-2003, 12:05:00 »
Etappe 2 is van start. ik hoop de puntentelling zo spoedig mogelijk bekend te kunnen maken. Er is echter ook nog veel ander werk te doen....maar ik doe mijn best :)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Etappe 1
« Reactie #16 Gepost op: 18-11-2003, 15:46:02 »
Hèhè, eindelijk is het dan zo ver. Met horten stoten de scores van Etappe 1 online kunnen krijgen.

Slechts 9 van de 29 teams heeft ook daadwerkelijk oplossingen ingestuurd. Dat scheelt een hoop nakijkwerk  ;) ;D ;D

Zo als was te verwachten hebben er echte cracks meegedaan, maar ook mensen die nog nooit een FANrace hebben gezien. Dan blijkt dat het niet altijd meevalt. Maar hou vol!!!Je raakt er vanzelf bedreven in. En wat een satisfactie als je het dan tóch hebt gevonden!! ::vergroot::
En het ligt er niet altijd aan, of je de CP's goed hebt of niet. Het missen van een bonusvraag kan er in hakken. ETW is daar een voorbeeld van. Het was ook een gemeen vraagje inderdaad ;D ;D.  Het antwoord moest zijn 0, of een uitleg dat de Rolarius niet kleiner, maar 20 cm. groter was dan zijn vrouw. Ik kon  de opmerking, dat het verschil tussen de twee 20 cm was,niet goed rekenen.

Een tip voor de volgende ronde:

Van een collage van foto's moet ik  tenminste 1 URL van 1 plaatje krijgen. Maar WEL met uitleg, waarom dat plaatje op het CP slaat. Een plaatje van een vikingboot zonder daarbij dat Dieppe "Djupa" was in de vikingtijd is niet voldoende.

Een gevonden plaatje van Patton, zonder dat er wordt uitgelegd dat hij Avranches heeft bevrijdt in 1944 is ook niet voldoende.

Als er onduidelijkheden zijn , blijf het vragen !!!
En nu op naar etappe 2....waarbij hopenlijk toch nog wat meer rustende teams uit hun winterslaap komen  ;) :D
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Etappe 1
« Reactie #17 Gepost op: 18-11-2003, 15:46:42 »
Hèhè, eindelijk is het dan zo ver. Met horten stoten de scores van Etappe 1 online kunnen krijgen.

Slechts 9 van de 29 teams heeft ook daadwerkelijk oplossingen ingestuurd. Dat scheelt een hoop nakijkwerk  ;) ;D ;D

Zo als was te verwachten hebben er echte cracks meegedaan, maar ook mensen die nog nooit een FANrace hebben gezien. Dan blijkt dat het niet altijd meevalt. Maar hou vol!!!Je raakt er vanzelf bedreven in. En wat een satisfactie als je het dan tóch hebt gevonden!! ::vergroot::
En het ligt er niet altijd aan, of je de CP's goed hebt of niet. Het missen van een bonusvraag kan er in hakken. ETW is daar een voorbeeld van. Het was ook een gemeen vraagje inderdaad ;D ;D.  Het antwoord moest zijn 0, of een uitleg dat de Rolarius niet kleiner, maar 20 cm. groter was dan zijn vrouw. Ik kon  de opmerking, dat het verschil tussen de twee 20 cm was,niet goed rekenen.

Een tip voor de volgende ronde:

Van een collage van foto's moet ik  tenminste 1 URL van 1 plaatje krijgen. Maar WEL met uitleg, waarom dat plaatje op het CP slaat. Een plaatje van een vikingboot zonder daarbij dat Dieppe "Djupa" was in de vikingtijd is niet voldoende.

Een gevonden plaatje van Patton, zonder dat er wordt uitgelegd dat hij Avranches heeft bevrijdt in 1944 is ook niet voldoende.

Als er onduidelijkheden zijn , blijf het vragen !!!
En nu op naar etappe 2....waarbij hopenlijk toch nog wat meer rustende teams uit hun winterslaap komen  ;) :D

Deb uitleg van de hints komt zo snel mogelijk online onder de CP's van die ronde.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline MaestroNL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Etappe 1
« Reactie #18 Gepost op: 18-11-2003, 17:42:45 »
Hèhè, eindelijk is het dan zo ver. Met horten stoten de scores van Etappe 1 online kunnen krijgen.

Mapel bedankt voor je inzet! Ik (we) weten dat het een hels karwei is die handel nakijken. ::ok:: ::ok::

O ja als beloning zijn wij (zonder Avonturiers punten) voor jou 1e geworden van deze etappe  ;D

MaestroNL
The Revengers
Linux is voor types zonder sociaal leven en daar is de Planet Race een mooie aanvulling op !

Offline Schylger66

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • prik me niet lek aub
Re: Etappe 1
« Reactie #19 Gepost op: 24-11-2003, 23:21:58 »
volgens mij zit er een fout in onze puntentelling

Team Spanjer:
5cp goed=25;1cp fout=0; 12 hint=24; 6 1/2 hints=6; 8 fout=0;  avo=50; bonus=50; 155
25+24+6+50+50=155 dat klopt, maar als ik alle hints bij elkaar optel krijg ik (12+6+8=)26 terwijl er toch 24 waren.
Ik vertel het maar even.