Auteur Topic: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''  (gelezen 15776 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #60 Gepost op: 28-02-2017, 12:15:38 »
Specht: Er wordt veel gelogen bij verschillende personen, waarbij ook jij leugenaar genoemd werd. Wat is jouw visie daarop? Wie liegen er?

Maar hoezo ben ik dan een kostbare beurt kwijt als ik nu iemand zijn zakken leeg laat halen? Ik kan in principe toch gewoon doorgaan tot ik tegen de politieagent stuit?

Miek: Kun jij al conclusies trekken wie er diamanten zouden kunnen hebben? En wie de politieagent is?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #61 Gepost op: 28-02-2017, 12:17:26 »
Kom je wel een beetje laat mee jongedame ::).

Nog een optie is dat Specht het erg goed speelt, laat doorschemeren dat hij de chauffeur is en Miek buitenspel probeert te zetten als politieagent, terwijl ze eigenlijk diamanten heeft. Dan zou ze niet meer verdacht zijn dankzij Specht, die dan automatisch ook wint omdat degene rechts van hem wint.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #62 Gepost op: 28-02-2017, 12:24:01 »
Dennis:
- Wat heb jij te zeggen op wat Lucy zei over jou?
- Wat zeg je ervan om eerst Wouter zijn zakken leeg te laten halen? Of zou jij iets anders adviseren? Of zou je eerder voor Miek gaan?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #63 Gepost op: 28-02-2017, 12:28:08 »
Dennis:
- Wat zeg je ervan om eerst Wouter zijn zakken leeg te laten halen?

Dat dat een zeer idiote zet is, aangezien ik geen diamanten uit het kistje gehaald heb

klaar voor de strijd

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #64 Gepost op: 28-02-2017, 12:35:24 »
Dennis:
- Wat heb jij te zeggen op wat Lucy zei over jou?
- Wat zeg je ervan om eerst Wouter zijn zakken leeg te laten halen? Of zou jij iets anders adviseren? Of zou je eerder voor Miek gaan?
Ik zou niet naar lucy luisteren. Volgens mij doet ze de politie rol bij mij neerleggen omdat ze hem dan zelf niet is. Gecombineerd maar haar "oh ik zou voor het geld gaan" oftewel ik heb diamanten gepakt...ik denk dat ze iets te obvious verdacht wil worden als dief.

Wouter lijkt me een goeie gok ::jaja::. Bij miek en specht heb je kans op een politieagent dus die zou ik nog even goed over nadenken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #65 Gepost op: 28-02-2017, 12:37:45 »
Ik zou ook voor wouter gaan  ::jaja::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #66 Gepost op: 28-02-2017, 12:39:32 »
Maar hoezo ben ik dan een kostbare beurt kwijt als ik nu iemand zijn zakken leeg laat halen? Ik kan in principe toch gewoon doorgaan tot ik tegen de politieagent stuit?

Dat staat in de uitleg ;)

Wanneer de Godfather een handlanger of Chauffeur aanwijst, mag die hem/haar éénmaal omkopen met Whiskey. Bij een tweede keer is het game over voor de Godfather.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #67 Gepost op: 28-02-2017, 12:50:43 »
Alles boven MM vind ik op dit moment gevaarlijk, aangezien daar ontzettend veel gelogen wordt. Ik ga de gok maar wagen: Wouter, maak je zakken leeg

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #68 Gepost op: 28-02-2017, 13:07:23 »
Wouter, maak je zakken leeg

GRRMBLL.. Zakdoek, kleingeld,...

hey, Wat doen die 4 diamanten hier?
klaar voor de strijd

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #69 Gepost op: 28-02-2017, 13:25:08 »
dat is dus al 400 euro minder in de pot e  ::zwaai::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #70 Gepost op: 28-02-2017, 13:31:42 »
GRRMBLL.. Zakdoek, kleingeld,...

hey, Wat doen die 4 diamanten hier?
*DAB*

Thanks Swift!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #71 Gepost op: 28-02-2017, 13:32:57 »
::bravo::

Risicovol, maar goed gedaan!

Swifty is dus ook een handlanger. Voordat je nu miek en D*N gaat vertrouwen: D*N heeft dit gedaan om je vertrouwen te winnen, van miek ben ik nog niet zeker.

Ik heb even wat dingen op een rijtje gezet.

- Wat er al de hele tijd niet klopt aan D*Ns verhaal is dat hij zegt 9 diamanten gezien te hebben en dat er 1 iemand voor hem diamanten heeft gepakt. Aangezien je als dief max. 5 diamanten mag pakken kan dit nooit kloppen. Dus óf D*N zag meer diamanten, óf 2 mensen voor D*N hebben diamanten gepakt.

- Van de 3 boven hem verdenkt D*N uitgerekend spechteke, sowieso is het niet logisch om meteen een naam te roepen terwijl miek en Lucy nog niks gepost hebben.  Maar daar komt nog eens bij dat zijn vermoeden om spechteke te verdenken ongegrond is:

Spechteke zegt geen PA en geen dief te zijn. Hij is ook geen handlanger dus moet hij volgens zijn eigen verhaal, zoals D*N correct aangaf, chauffeur zijn. Specht wil dan dat miek1999 wint. Hij zegt dat hij 1 PAf heeft gezien, dat maakt Miek heel erg waarschijnlijk een dief. Hij hoopt hiermee wellicht dat jij miek aanwijst omdat hij weet dat miek geen dief is, maar een PA. Dus kan specht prima een chauffeur zijn en is het dus niet logisch dat D*N hem beschuldigt een dief te zijn.

Als miek inderdaad PA is en specht chauffeur, zijn Lucy en D*N de dieven. Ik schets nu even hoe dat gegaan kan zijn: Lucy 5 diamanten en D*N 4. D*N ziet het kistje met 10 diamanten en weet dat Lucy voor de pot wil gaan en dus 5 diamanten heeft gepakt. D*N besluit ook dief te worden en pakt er 4, hij weet nu sowieso al dat Lucy een mededief is.
En valt je iets op aan de discussie? D*N dekt Lucy en Lucy dekt D*N. Door te zeggen dat de ander een politie-agent is hopen ze wellicht dat je niet op hen stemt.

- Miek zou echter ook nog de chauffeur kunnen zijn, maar waarom komt ze daar zo laat mee? En helpt ze je nou echt verder in de zoektocht naar de dieven?

Los van dit alles denk ik dat Lucy sowieso 5 diamanten heeft gepakt.

EDIT: PAf staat voor PolitieAgent-fiche  ;D ;)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2017, 13:34:51 door Mollenmania »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #72 Gepost op: 28-02-2017, 13:34:02 »
De eerste 4 diamanten zijn terug. Nu de rest nog ;)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #73 Gepost op: 28-02-2017, 14:14:24 »
Goed gedaan Lama! Nu weet je dat MM de waarheid sprak over wat hij heeft doorgegeven, en ik ook. Dat zegt in mijn geval dat ik dus inderdaad de handlanger ben, in het geval van MM weet je nog niet zeker wat hij eruit gepakt heeft.

Ik bedacht me vanmorgen ook dat 9 diamanten en slechts 1 dief voor D*N niet klopt, aangezien we met 15 begonnen.
Ik ben het ook eens met MM's verhaal over D*Ns verdenking van Spechteke. Ik moet over de rest van zijn verhaal nog nadenken. Ik ben geneigd om mee te gaan met de verdenking van Lucy als dief, aangezien zij voor de pot gaat en de Godfather dus probeert over te halen om bewust te verliezen.
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #74 Gepost op: 28-02-2017, 14:25:59 »
Goed gedaan Lama ::bravo::, maar volgens mij was ik de eerste die rechtstreeks zei dat je voor Wouter moest gaan terwijl Mollenmania door bleef gaan over Miek, Specht en Lucy ::). Beetje raar dat hij nu alle credits gaat nemen hiervoor, terwijl je nu ook verkeerd op één van die drie had kunnen gokken.

Mijn verhaal klopt wel omdat er 3 fiches weg waren en er maar 3 mensen voor mij zaten. 1 fiche kan het zakje in zijn gegaan, maar die andere twee zijn sowieso in het spel. De godfather kan zelf ook wat diamanten hebben gepakt als ik het goed heb waardoor het wel uitkomt. Er kan in ieder geval maar 1 iemand dief zijn voor mij want die fiches heeft niet iemand opgegeten ofzo ::). Verdacht Mollenmania ::vergroot::

En over het dekken, of ik nou diamanten heb gepakt of een handlanger, ik weet net zo min wie de andere diamanten heeft. Ik merk alleen op dat Lucy heel duidelijk zegt dat ze voor het geld zou gaan, waarmee ze basically zegt "Hoi ik heb diamanten". Lucy is echt wel slimmer dan dat en probeert denk ik de verdenking op zich te halen. Sowieso je verhaal slaat kant nog wal, want hoe zou ik moeten weten dat Lucy de diamanten heeft gepakt? Waarom kan dat geen Specht of Miek zijn? We mogen onderling geen contact hierover hebben. Ik heb gelijk verdenkingen richting Specht uitgesproken, stel dat hij wel diamanten zou hebben....dan heb ik gelijk een dief aangewezen. Maar dat weten we op dit moment gewoon nog niet zeker.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #75 Gepost op: 28-02-2017, 14:32:00 »
Ik ga even naar een optocht. Over een 2 uur ben ik weer terug en lees ik jullie reacties even goed door  ::ok::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #76 Gepost op: 28-02-2017, 14:32:27 »
Je kunt hierbij eigenlijk blijven redeneren  :P. Bijvoorbeeld bij Lucy: ze zegt dat ze voor het geld gaat. Dennis denkt daardoor dat ze de verdenking op zich wil halen en dat ze dus juist geen diamanten heeft. Het kan ook zo zijn dat ze dat juist wil bereiken. Dus Lucy kan prima een dief zijn denk ik.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #77 Gepost op: 28-02-2017, 15:49:14 »
Jij kan ook prima een dief zijn, aangezien je zelf pas vet laat komt met jaa nee ik ben chauffeur :P
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #78 Gepost op: 28-02-2017, 16:03:19 »
Beter laat dan nooit  :P
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #79 Gepost op: 28-02-2017, 16:17:27 »
volgens mij was ik de eerste die rechtstreeks zei dat je voor Wouter moest gaan terwijl Mollenmania door bleef gaan over Miek, Specht en Lucy ::). Beetje raar dat hij nu alle credits gaat nemen hiervoor, terwijl je nu ook verkeerd op één van die drie had kunnen gokken.
 

Ik heb enkel gezegd dat het me slim lijkt om eerst vragen te stellen voordat we gaan gokken. Eventueel  kunnen we daarna altijd nog beslissen of we op wouter gokken.
En waar zie jij dat ik credits neem?

Mijn verhaal klopt wel omdat er 3 fiches weg waren en er maar 3 mensen voor mij zaten. 1 fiche kan het zakje in zijn gegaan, maar die andere twee zijn sowieso in het spel. De godfather kan zelf ook wat diamanten hebben gepakt als ik het goed heb waardoor het wel uitkomt. Er kan in ieder geval maar 1 iemand dief zijn voor mij want die fiches heeft niet iemand opgegeten ofzo ::). Verdacht Mollenmania ::vergroot::

Er is nergens gezegd dat de Godfather ook diamanten uit het kistje kan halen dus hoe kom je daar op? Vraag het dan tenminste aan de spelleiders om er zeker van te zijn.
Dat van die fiches klopt alleen als je zelf geen chauffeur/politieagent-fiche hebt gepakt, en dat weten we niet zeker.

En over het dekken, of ik nou diamanten heb gepakt of een handlanger, ik weet net zo min wie de andere diamanten heeft. Ik merk alleen op dat Lucy heel duidelijk zegt dat ze voor het geld zou gaan, waarmee ze basically zegt "Hoi ik heb diamanten". Lucy is echt wel slimmer dan dat en probeert denk ik de verdenking op zich te halen. Sowieso je verhaal slaat kant nog wal, want hoe zou ik moeten weten dat Lucy de diamanten heeft gepakt? Waarom kan dat geen Specht of Miek zijn? We mogen onderling geen contact hierover hebben. Ik heb gelijk verdenkingen richting Specht uitgesproken, stel dat hij wel diamanten zou hebben....dan heb ik gelijk een dief aangewezen. Maar dat weten we op dit moment gewoon nog niet zeker.
 

Als je mn verhaal goed leest zie je dat ik een slag om de arm houd. Ik zeg nergens dat jij zeker weet dat Lucy de diamanten heeft, ik schets alleen een gedachtegang. Lucy gaat al de hele tijd voor de pot dus is het redelijk logisch te denken dat jij je dat ook bedacht hebt toen je het kistje kreeg.
En ik zeg ook niet dat het specht of miek niet kunnen zijn… Daarom zei ik ook dat ik het fijn zou vinden om wat meer te horen van hen. En daar ben ik nog steeds voor.

Wat zeker is, is dat de verdenking van D*N op specht ongegrond is. De reden die hij geeft klopt niet. Wat ook zeker is, is dat zijn verdenking meteen op specht ipv eerst miek en Lucy te horen niet logisch te verklaren is als hij een handlanger zou zijn ::jaja::.