Auteur Topic: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''  (gelezen 15885 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #80 Gepost op: 28-02-2017, 16:37:42 »
Ik heb enkel gezegd dat het me slim lijkt om eerst vragen te stellen voordat we gaan gokken. Eventueel  kunnen we daarna altijd nog beslissen of we op wouter gokken.
En waar zie jij dat ik credits neem?
Jij komt gelijk aanzetten met van kijk zie je wel ik ben goed en D*N is slecht, terwijl ik degene was die hem naar de goede persoon heb geleid. Waar maarliefst 400 euro lag.

Citaat
Er is nergens gezegd dat de Godfather ook diamanten uit het kistje kan halen dus hoe kom je daar op? Vraag het dan tenminste aan de spelleiders om er zeker van te zijn.
Dat van die fiches klopt alleen als je zelf geen chauffeur/politieagent-fiche hebt gepakt, en dat weten we niet zeker.
Je kan het ook aan Lama vragen. Maar dat mocht wel toen ik het spel heb gespeeld met Timmeke ;).

Citaat
Als je mn verhaal goed leest zie je dat ik een slag om de arm houd. Ik zeg nergens dat jij zeker weet dat Lucy de diamanten heeft, ik schets alleen een gedachtegang. Lucy gaat al de hele tijd voor de pot dus is het redelijk logisch te denken dat jij je dat ook bedacht hebt toen je het kistje kreeg.
En ik zeg ook niet dat het specht of miek niet kunnen zijn… Daarom zei ik ook dat ik het fijn zou vinden om wat meer te horen van hen. En daar ben ik nog steeds voor.
Daar zijn we het dan over eens, m.u.v. dat ik gelijk zou denken dat Lucy diamanten zou hebben gestolen. Miek en Specht gaan beide ook vaak voor de pot, dus lijkt me niet uitsluitend. En nee dit gaat er niet om dat ik Lucy wil beschermen, dit gaat erom dat stel ik heb gelijk en Lucy is een politieagent, dan verlies ik het spel en dus die twee extra punten. Ik wil niet dat Lama dat risico neemt zonder meer uitsluitsel ::ohno::.

Citaat
Wat zeker is, is dat de verdenking van D*N op specht ongegrond is. De reden die hij geeft klopt niet. Wat ook zeker is, is dat zijn verdenking meteen op specht ipv eerst miek en Lucy te horen niet logisch te verklaren is als hij een handlanger zou zijn ::jaja::.
Ten eerste heb ik alleen maar een mogelijkheid gegeven dat Specht het kan zijn, zelfde als wat jij nu doet met Lucy. Waarom is alles wat ik zeg ongegrond terwijl alles wat jij zegt over Lucy wel gegrond is? De reden die ik geef klopt wel. Specht liegt sowieso want als hij zegt dat hij de chauffeur is en Miek een politieagent, dan zet hij zichzelf buitenspel. Dat is een feit! Dus heeft hij sowieso gelogen over zijn rol en zijn er gegronde redenen om hem te verdenken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #81 Gepost op: 28-02-2017, 17:09:31 »
Jij komt gelijk aanzetten met van kijk zie je wel ik ben goed en D*N is slecht, terwijl ik degene was die hem naar de goede persoon heb geleid. Waar maarliefst 400 euro lag.

Daarmee neem ik de credits toch niet? Die credits neem jij, en terecht, maar die kan je ook heel goed gebruiken als je geen handlanger bent, want Lama kan hierdoor gaan denken dat hij jou kan vertrouwen.

Je kan het ook aan Lama vragen. Maar dat mocht wel toen ik het spel heb gespeeld met Timmeke ;).

Waarom heb jij het niet gevraagd? Aan Lama of aan de spelleiding?


Ten eerste heb ik alleen maar een mogelijkheid gegeven dat Specht het kan zijn, zelfde als wat jij nu doet met Lucy. Waarom is alles wat ik zeg ongegrond terwijl alles wat jij zegt over Lucy wel gegrond is? De reden die ik geef klopt wel. Specht liegt sowieso want als hij zegt dat hij de chauffeur is en Miek een politieagent, dan zet hij zichzelf buitenspel. Dat is een feit! Dus heeft hij sowieso gelogen over zijn rol en zijn er gegronde redenen om hem te verdenken.

Ehm, hij zegt juist dat miek dat GEEN politieagent is, hij zegt immers zelf 1 PAf gezien te hebben en de andere is in het zakje gegaan. Dat maakt miek verdacht als dief, dus hoopt specht als hij chauffeur is hiermee Lama wellicht om de tuin te leiden.
Als het zo is wat jij zegt, dat spechteke een dief is, waarom zou hij dan zeggen het PAf gezien en niet gepakt te hebben? Als dief wil je toch juist dat de Godfather denkt dat je een PA bent?

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #82 Gepost op: 28-02-2017, 17:11:26 »
Jij komt gelijk aanzetten met van kijk zie je wel ik ben goed en D*N is slecht, terwijl ik degene was die hem naar de goede persoon heb geleid. Waar maarliefst 400 euro lag.
J
En die 400 euro zijn nu verloren

Citaat
Ten eerste heb ik alleen maar een mogelijkheid gegeven dat Specht het kan zijn, zelfde als wat jij nu doet met Lucy. Waarom is alles wat ik zeg ongegrond terwijl alles wat jij zegt over Lucy wel gegrond is? De reden die ik geef klopt wel. Specht liegt sowieso want als hij zegt dat hij de chauffeur is en Miek een politieagent, dan zet hij zichzelf buitenspel. Dat is een feit! Dus heeft hij sowieso gelogen over zijn rol en zijn er gegronde redenen om hem te verdenken.

Ik heb niet gezegd dat ik chauffeur ben en ik heb ook niet gezegd dat Miek politieagent is.
Ik heb gezegd dat ik een politieagent heb doorgegeven en dat ik geen dief of agent ben....
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #83 Gepost op: 28-02-2017, 17:24:17 »
Daarmee neem ik de credits toch niet? Die credits neem jij, en terecht, maar die kan je ook heel goed gebruiken als je geen handlanger bent, want Lama kan hierdoor gaan denken dat hij jou kan vertrouwen.
Maar jij weet net zo goed als ik dat ik geen 400 euro zou gaan weggooien hiervoor ;).

Citaat
Waarom heb jij het niet gevraagd? Aan Lama of aan de spelleiding?

Ja sorry valt me ook pas nu op :-X ::). En Lama weet zelf ook wel of het zo is of niet. Die heeft mijn verontstellingen niet tegen gesproken.

Citaat
Ehm, hij zegt juist dat miek dat GEEN politieagent is, hij zegt immers zelf 1 PAf gezien te hebben en de andere is in het zakje gegaan. Dat maakt miek verdacht als dief, dus hoopt specht als hij chauffeur is hiermee Lama wellicht om de tuin te leiden.
Dat de politieagent in het zakje is gegaan is wat Miek zegt natuurlijk, maar dan moet je dat wel geloven.

Citaat
Als het zo is wat jij zegt, dat spechteke een dief is, waarom zou hij dan zeggen het PAf gezien en niet gepakt te hebben? Als dief wil je toch juist dat de Godfather denkt dat je een PA bent?
Ja want als je zegt "Hey Godfather ik heb dit en dit doorgegeven, alles behalve een politie fiche.....oh oeps ja dan ben ik zelf dus politie haha lachen!" dan schiet het een beetje zijn doel voorbij niet ::rofl::. Ik denk dat een politieagent altijd liegt en niet laat weten dat ie politie is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #84 Gepost op: 28-02-2017, 17:27:35 »
Maar jij weet net zo goed als ik dat ik geen 400 euro zou gaan weggooien hiervoor ;).

Dit snap ik niet. Die vierhonderd euro is nu toch juist weg? Doordat Lama Wouter aangewezen heeft?
We verdienen alleen geld voor de pot als de dieven winnen...
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #85 Gepost op: 28-02-2017, 17:27:38 »
En die 400 euro zijn nu verloren
Dat heb je goed opgemerkt chick ;).

Citaat
Ik heb niet gezegd dat ik chauffeur ben en ik heb ook niet gezegd dat Miek politieagent is.
Ik heb gezegd dat ik een politieagent heb doorgegeven en dat ik geen dief of agent ben....
Ik zeg: Mensen voor mij kunnen drie dingen zijn chauffeur, politieagent of dief. Jij zegt: "Hola geslachtslozen, ik ben geen politieagent en ook geen dief" ........Waarmee jij indirect zegt "Hoi ik ben de chauffeur"  ::joehoe::

Maar oké prima Mollenmania, als jij Specht gelooft op zijn woord, dan klopt mijn theorie dat Lucy waarschijnlijk een politieagent is weer wel. Want hij heeft een politieagent fiche doorgegeven. Die heb jij niet gezien toch? Dus die is gepakt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #86 Gepost op: 28-02-2017, 17:29:30 »
En waarom zou ik een politie-agent fiche willen pakken? ???
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #87 Gepost op: 28-02-2017, 17:29:32 »
Dit snap ik niet. Die vierhonderd euro is nu toch juist weg? Doordat Lama Wouter aangewezen heeft?
We verdienen alleen geld voor de pot als de dieven winnen...
Ja maar ik als handlanger heb Lama op het goeie spoor gezet richting Wouter  ::vergroot:: en ja die 400 euro is weg.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #88 Gepost op: 28-02-2017, 17:30:46 »
En waarom zou ik een politie-agent fiche willen pakken? ???
Omdat je geen jokers meer hebt, andere mensen waarschijnlijk wel, dus die zwarte vrijstelling is dan best verleidelijk ::vergroot::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #89 Gepost op: 28-02-2017, 17:31:31 »
Ja dat snap ik wel maar dan kies je er dus voor om 2 munten te winnen en Lama een zwarte vrijstelling in de schoot te werpen in plaats van dat we gewoon even geld voor de pot verdienen.
En net zeg je letterlijk dat je niet zomaar €400 weg wil gooien :P

En het is wel raar dat ik bij de bommen een groene vrijstelling laat gaan en dan nu ineens wel een zwarte zou willen toch? ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #90 Gepost op: 28-02-2017, 17:32:09 »
Als jij dat daaruit wilt aflijden d*n, dan mag dat van mij....
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #91 Gepost op: 28-02-2017, 17:37:59 »
Ja dat snap ik wel maar dan kies je er dus voor om 2 munten te winnen en Lama een zwarte vrijstelling in de schoot te werpen in plaats van dat we gewoon even geld voor de pot verdienen.
En net zeg je letterlijk dat je niet zomaar €400 weg wil gooien :P
Misschien gun ik Lama wel een zwarte vrijstelling ;D.

Citaat
En het is wel raar dat ik bij de bommen een groene vrijstelling laat gaan en dan nu ineens wel een zwarte zou willen toch? ::)
Dus je bent een dief? ::)

Als jij dat daaruit wilt aflijden d*n, dan mag dat van mij....
Veel duidelijker wordt het niet bij jou zo te horen dus :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #92 Gepost op: 28-02-2017, 17:41:16 »
Maar oké prima Mollenmania, als jij Specht gelooft op zijn woord, dan klopt mijn theorie dat Lucy waarschijnlijk een politieagent is weer wel. Want hij heeft een politieagent fiche doorgegeven. Die heb jij niet gezien toch? Dus die is gepakt.

Goed blijven lezen :P Ik geloof wel dat specht chauffeur is, maar niet dat hij een PAf gezien heeft.

Als miek politieagent is en er 1 in het zakje heeft gedaan, weet spechteke 100% zeker dat miek PA is en kan hij dus makkelijk voor chauffeur gaan omdat hij de rol van miek weet. Vervolgens zegt specht een PAf gezien te hebben om ons te laten denken dat miek geen PA is en dus waarschijnlijker een dief.

Dit is niet zeker, laat ik dat er voor alle duidelijkheid bij zeggen, maar het is een waarschijnlijk scenario.

Ik wil ook nog niet dat Lama voor iemand gokt, eerst wat meer vragen en antwoorden kan geen kwaad.

Ben je er nog Lama? :P

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #93 Gepost op: 28-02-2017, 17:50:56 »
Nee ik ben geen dief, ik ben een handlanger ::jaja::
Maar Lama mag mij best aanwijzen hoor, verdienen we tenminste gewoon geld
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #94 Gepost op: 28-02-2017, 17:56:01 »
Goed blijven lezen :P
Best lastig ja, elke keer als je komt met D*N blabla dan haak ik al af ::rofl::

Citaat
Ik geloof wel dat specht chauffeur is, maar niet dat hij een PAf gezien heeft.

Als miek politieagent is en er 1 in het zakje heeft gedaan, weet spechteke 100% zeker dat miek PA is en kan hij dus makkelijk voor chauffeur gaan omdat hij de rol van miek weet. Vervolgens zegt specht een PAf gezien te hebben om ons te laten denken dat miek geen PA is en dus waarschijnlijker een dief.

Dit is niet zeker, laat ik dat er voor alle duidelijkheid bij zeggen, maar het is een waarschijnlijk scenario.

Dat is inderdaad een mogelijk scenario ::jaja::. Alleen waarom doet Specht zo vaag  ::rofl::. Hij kan toch gewoon meegaan met Miek verdenken dan, dat is dan weer raar.

Citaat
Ik wil ook nog niet dat Lama voor iemand gokt, eerst wat meer vragen en antwoorden kan geen kwaad.
::jaja::

Citaat
Ben je er nog Lama? :P
Misschien als we met ons allen heel hard roepen?  ;D LAAAAAAAMAAAAA LAAAAAAMAAAAA ::megafoon::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #95 Gepost op: 28-02-2017, 17:56:41 »
::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #96 Gepost op: 28-02-2017, 18:28:15 »
Yo yo!

Ik heb even goed de tijd genomen alles door te lezen en goed na te denken en ik denk het volgende (graag jullie reactie):
Swifty is handlanger. Daar ben ik vrij zeker van, nadat ze me goed geholpen heeft de vorige keer. Ik ga maar even open kaart spelen. Ik weet toevallig dat er twee politieagentfiches in het spel zitten in plaats van 1. Dat maakt de kans dat ik gepakt wordt alleen maar groter natuurlijk. Daarnaast zou Miek heel goed een politieagent kunnen zijn als Specht inderdaad de waarheid spreekt dat hij zegt er één doorgegeven te hebben. Als Dennis dat ook de waarheid zou spreken, zou dat betekenen dat ook Lucy een politieagent is. Ik kan ook niet echt hoogte krijgen van haar. Dan zou Specht toch een dief zijn, waardoor hij niet eerlijk is geweest. Of de rollen zijn verwisseld.

Daarnaast zijn er drie handlangers in het spel. Swifty is er sowieso een van en in eerste instantie zegt mijn gevoel dan Dennis en MM de andere twee zijn. Alleen het probleem is dat er sowieso gelogen is tegen mij door een van de twee.
Desondanks neig ik er nu naar om me een beetje te richten op Spechteke.

Mijn vraag voor Specht: kun je onderbouwen waarom je geen dief bent en mij vertellen welke rol jij hebt? Daarnaast werd je door meerderen hier vaag en leugenachtig genoemd? Wat is daarop jouw reactie?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #97 Gepost op: 28-02-2017, 18:34:51 »
Spechteke, ik wil van jou graag weten hoeveel diamanten er in het zakje zaten toen jij 'm kreeg  :)
I will follow my inner gold

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #98 Gepost op: 28-02-2017, 18:42:39 »
Over Swifty ben ik het met je eens, zij is sowieso handlanger. Haar kan je dus vertrouwen.

Maar er zijn geen 3, maar 2 handlangers in het spel. Jij kreeg toch 1 handlangersfiche terug? En in het begin zaten er 3 handlangersfiches in. (Tim zei eerst 4 maar dit corrigeerde hij later). Swifty heeft het ene fiche en ik heb het andere.

Edit: Tenzij miek inderdaad de chauffeur is, dan zijn er 3 handlangers in het spel. Maar qua handlangersfiches zijn er maar 2 in het spel.

Goed idee om ons op spechteke te richten ::ok::
« Laatst bewerkt op: 28-02-2017, 18:44:16 door Mollenmania »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] - Aflevering 5 Opdracht 5.1 [Tainan] - ''De gestolen diamanten''
« Reactie #99 Gepost op: 28-02-2017, 18:48:42 »
Oh sorry, dat zag ik even over het hoofd, maar klopt!

Maar dan zouden jij of Dennis ook een agent kunnen zijn. Overige mensen ook mee eens om me op Specht te richten?