Auteur Topic: [pool] Tour de France 2017  (gelezen 76868 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #80 Gepost op: 1-07-2017, 11:08:55 »
Trap(p) er niet in
Froome
Matthews (ik heb de gok genomen Sagan weg te gooien een keer)
Roglic (voor het geel)
Meintjes (wit en klassement)
Mclay (sprintpunten sprokkelen?)
Groenewegen (Duh!)
Laengen
Cink
Konovalovas

Reserves (slaan nergens op)
Frank (ik wilde nog Ulissi, maar mocht geen 3 van zelfde team :P)
Buchmann
Brambilla
Minnaard
Een of andere onbekende Fransman die goedkoop was.

Oftewel, een deel zie ik overlap, ik wilde eerst ook Sagan/Froome, Buchman etc, maar Matthews moet het dan maar gaan doen. Colbrelli ook nog aan gedacht, maar met Matthews in de basis heb ik voor de goedkopere McLay gekozen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #81 Gepost op: 1-07-2017, 11:13:34 »
Peter Sagan    
Christopher Froome    
Primoz Roglic    
Thomas De Gendt    
Pierre Rolland    
Daniel McLay    
Maurits Lammertink    
Koen De Kort    

Diego Ulissi    
Eduardo Sepulveda    
Grega Bole    
Andrea Pasqualon    
Thomas Boudat

Inzetten op een vroege gele trui met Roglic, daarna standaard froome/sagan voor Geel en Groen. Hopen op avonturiers voor de bollen met Rolland en De Gendt

Etappekaper Ulissi mocht er een kopman uitvallen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #82 Gepost op: 1-07-2017, 11:32:11 »
Oei ik zie dat ik met Boudat iets heb gemist.
Dan moet Bouhanni maar snel weer iemand neerslaan zodat Laporte kan gaan sprinten voor eigen kans. ::rofl::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #83 Gepost op: 1-07-2017, 11:34:06 »
Cink

Ook aan gedacht, vond hem zelf te duur, maar kan een interessante keuze zijn  ::ok::
Matthews gaat een geweldige tour rijden denk ik MV, kan zomaar goed uitpakken. Sterke tijdrit ook! Maar omdat je maar 2 kopmannen mag, viel ie er bij mij al snel uit.

Mclay was ook een twijfelpuntje van me, maar die heeft dit jaar nog niks gepresteerd
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #84 Gepost op: 1-07-2017, 11:35:32 »

Mclay was ook een twijfelpuntje van me, maar die heeft dit jaar nog niks gepresteerd
sparen voor de tour. Heel sneaky ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #85 Gepost op: 1-07-2017, 11:37:00 »
Vind het trouwens opvallend veel Froome tot nu toe.
Tuurlijk hij is topfavoriet, maar veel minder ongenaakbaar dan vorige jaren. Had verwacht dat daarom meerdere mensen voor bijvoorbeeld Porte zouden gaan.
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #86 Gepost op: 1-07-2017, 11:40:55 »
Het kan ook best zonder Froome Nieky, zie maar:


Sagan
S Yates
Meintjes
Henao
Groenewegen
Cummings
Roosen
Wyss
Kozhatayev

Aru
Roland
Poljanski
Pasqualon
(Troia)

Vorig jaar had ik heel veel spijt dat ik Sagan niet had gekozen, die haalde veel meer punten dan Froome. En enkele andere renners ook. Gezien het parcours dit jaar verwacht ik de gele trui niet zo vroeg om de schouders van Froome, dus heb ik het nu anders ingestoken.
Vol op de witte trui met S Yates en Meintjes.
Meesterknecht Henao moet dan maar wat puntjes sprokkelen voor mij.
Cummings is mijn joker voor vandaag. Groenewegen en Roosen voor de Nederlandse inbreng toen bleek dat ik geen ruimte meer had voor Mollema. En verder de goedkoopste helpers.

Had inderdaad ook nog getwijfeld over Aru maar S Yates kan dus naast een goed klassement ook de witte trui pakken. En Aru was een mooie reservekopman. Voor het geval de topfavoriet uitvalt, zie tactiek 2014 ::)
« Laatst bewerkt op: 1-07-2017, 11:43:28 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #87 Gepost op: 1-07-2017, 11:41:12 »
Vind het trouwens opvallend veel Froome tot nu toe.
Tuurlijk hij is topfavoriet, maar veel minder ongenaakbaar dan vorige jaren. Had verwacht dat daarom meerdere mensen voor bijvoorbeeld Porte zouden gaan.

Ik denk toch een safe bet. Porte heeft vaak toch ergens een slechte dag.
Maar goed, die kan Froome ook hebben. En ik heb niet het idee dat Froome slechter is, misschien zijn team, maar de rest is beter geworden.

Aru kan een dark horse zijn, nog weinig van gezien dit jaar.
Küng voor geel. ::bravo:: (Is wel een enorme gok, want na maandag kan ie al uit de top vh klassement verdwenen zijn en haalt ie geen punten meer - hij moet echt aanhangen tot volgend weekend).

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #88 Gepost op: 1-07-2017, 11:43:15 »
Kung is na etappe 5 een eventueel geel wel kwijt  ::jaja::
Geldt ook voor Roglic denk ik, vond Kung daarom interessanter, die pakt witte punten.

Yes, Swifty kiest Yates! Zei gister nog tegen HDD, ben benieuwd of iemand het aandurft. Als Yates top 5 rijdt, dan ben je spekkoper als je hem kiest!

En witte trui punten leveren op RN altijd heel erg veel op. Dat beperkt de variatie in teams wellicht ook?
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #89 Gepost op: 1-07-2017, 11:44:37 »
Was een tip van Koekoe jaren geleden: altijd gaan voor een jonge klassementsrijder in deze pool. Ieder jaar moet ik weer aan hem denken als ik mijn ploeg samenstel ;D


Zou Simon een unica voor mij zijn?
« Laatst bewerkt op: 1-07-2017, 11:47:01 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #90 Gepost op: 1-07-2017, 11:48:11 »
Daarvoor heb ik Meintjes en Buchmann. Yates nooit overwogen. ;)

(Desalnietemin hoop ik dat ie het wel goed doet, vind het wel een leuke renner, net als zijn broer.)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #91 Gepost op: 1-07-2017, 11:50:46 »
Is er iemand die het met Porte of Quintana aandurft? Ik heb zelfs nog de combinatie Porte en Aru overwogen, maar er zijn zoveel sprints dat een sprinterkopman (Sagan/Matthews) mij logischer leek.

Porte heeft een goede vorm te pakken, maar ja altijd een dip in de tour ;D Quintana de Giro gereden (dat is gewoon een no-go), Contador tsja.. dus dan kom je toch al gauw op Froome voor het geel of een goed klassement uit (of Aru/Yates).
« Laatst bewerkt op: 1-07-2017, 11:52:25 door Mollenvanger-MV »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #92 Gepost op: 1-07-2017, 11:56:09 »
Ik ga gewoon even de top 10 in Parijs voorspellen. Je zult het maar een keer goed hebben ;D

1. Froome
2. Aru
3. Porte
4. Quintana
5. Valverde
6. Fuglsang
7. Majka
8. Bardet
9. Contador
10.Meintjes

Groen: Sagan
Bollen: Calmejane
Wit: Meintjes

Geen Nederlandse etappezeges
« Laatst bewerkt op: 1-07-2017, 11:58:36 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #93 Gepost op: 1-07-2017, 11:56:28 »
Quintana nooit overwogen inderdaad, na zijn sterke Giro. Contador heb ik ergens al afgeschreven, maar wie weet... Op zich geef ik Porte deze Tour meer kans dan voorgaande jaren. Vandaar dat ik Froome ook niet perse in mijn team hoefde.
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #94 Gepost op: 1-07-2017, 12:01:14 »
Volgens mij waren er 4? Die heb ik allemaal in m'n team ook. Ik heb zelfs een klein beetje hoop dat Thomas Boudat (3) nog wat punten kan gaan sprokkelen.
4? Ik was er maar 2 tegengekomen! (Boudat en Gesbert)...

Nieky en Daisy hebben allebei G. Martin - van wie ik nog nooit had gehoord .... dus die ga ik misschien nog missen in m'n team?
Ik heb Guillaume Martin ook. Toen ik zag dat hij slechts helper was, was hij mijn allereerste renner die ik contracteerde voor CT Lekke Band...

Is er iemand die het met Porte of Quintana aandurft? Ik heb zelfs nog de combinatie Porte en Aru overwogen, maar er zijn zoveel sprints dat een sprinterkopman (Sagan/Matthews) mij logischer leek.
Ik heb wel Froome/Quintana als duo overwogen, maar bij de rest zaten zo weinig sprinters dat ik toch voor een kopman-sprinter ben gegaan... Porte heb ik nooit overwogen. Hij moet zich toch eerst eens gaan bewijzen in rondes van 3 weken. Rondes van een dag of 10 kan hij heel goed aan, maar langer? Grote twijfels.

Overigens, mijn ploeg moet nog even wachten. Ik weet even mijn helpers en reserverijders niet meer allemaal. En ik kan mijn ploeg nog niet op de site vinden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #95 Gepost op: 1-07-2017, 12:15:46 »
Oei ik zie dat ik met Boudat iets heb gemist.

Weet niet of hij daadwerkelijk punten gaat pakken hoor ;)
Maar hij is voormalig getalenteerd baanwielrenner, die het gewend is om in sprinttreintjes te zitten, en nu hij bij afwezigheid van Coquard voor eigen gewin kan gaan.. paar puntjes hier en daar zijn best mogelijk.

Matthews gaat een geweldige tour rijden denk ik MV, kan zomaar goed uitpakken. Sterke tijdrit ook! Maar omdat je maar 2 kopmannen mag, viel ie er bij mij al snel uit.

Yup, als hij beschermer was, was hij een zekerheidje geweest.

Gezien het parcours dit jaar verwacht ik de gele trui niet zo vroeg om de schouders van Froome, dus heb ik het nu anders ingestoken.

En weinig aankomsten bergop.. het zou kunnen werken ::ok::

Ik denk toch een safe bet. Porte heeft vaak toch ergens een slechte dag.

Is wel z'n naam, maar dacht dat hij vorig jaar de Tour consistent en prima reed - op pech helemaal in het begin na.
Maar er hangen altijd wel vraagtekens om hem heen, dus ondanks z'n vorm maakt dat hem al snel oncomfortabel om te nemen.

En witte trui punten leveren op RN altijd heel erg veel op. Dat beperkt de variatie in teams wellicht ook?

Weet ik niet.. vind juist bij andere pools altijd dat het zo weinig oplevert ;D
De grote kanshebbers voor de witte trui horen sowieso vaak tot de beste klimmers onder de beschermers (los van bv de Sky-knechten die beter kunnen maar alleen dienend rijden). Dus denk dat ze sowieso wel geliefd gaan zijn.

Ik ga gewoon even de top 10 in Parijs voorspellen. Je zult het maar een keer goed hebben ;D

Doe ik gezellig mee.


1. Froome
2. Porte
3. Valverde
4. Aru
5. Fuglsang
6. Quintana
7. Bardet
8. Meintjes
9. Majka
10. Contador

Groen: Sagan
Bollen: Majka
Wit: Meintjes, blijkbaar

1 Nederlandse etappezege, somehow.

Ah, ben ik nog Daniel Martin vergeten, en Yates.. Meh, ik laat het zo :P

Kung is na etappe 5 een eventueel geel wel kwijt  ::jaja::
Geldt ook voor Roglic denk ik, vond Kung daarom interessanter, die pakt witte punten.

Ja, dat denk ik dus niet. Roglic heeft het dit jaar ook heel prima gedaan in Romandië en Baskenland. Niet alleen in de individuele tijdritten, maar ook in het algemeen klassement.
Dus ik verwacht eigenlijk dat hij La Planche des Belles Filles heel goed overleeft. Misschien in het geel, en anders nog steeds hoog in het klassement.
Als dan in de tweede week de bergen uitgebreider komen raakt hij hem vast kwijt, maar ik verwacht dat hij over het algemeen heel solide mee kan rijden.

Ach, wat zou het ook: ik noteer hem als dark-horse voor top-15 in het eindklassement >:D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #96 Gepost op: 1-07-2017, 12:19:02 »
Ik ga gewoon even de top 10 in Parijs voorspellen. Je zult het maar een keer goed hebben ;D
[...]
Bollen: Calmejane
[...]

Ik heb net als jij Calmejane ook als eerste reserve. Hopen dat hij niet te vroeg piekt!  ;)

4? Ik was er maar 2 tegengekomen! (Boudat en Gesbert)...

Volgens mij Bakhtiyar Kozhatayev - Astana Pro Team en Andrea Pasqualon - Wanty-Groupe Gobert ook.

Was een tip van Koekoe jaren geleden: altijd gaan voor een jonge klassementsrijder in deze pool. [...]

Grappig genoeg had ik juist het gevoel dat ik in eerdere jaren teveel voor het jongerenklassement ging en te weinig voor rittenkapers. Dit jaar heb ik qua jongeren dus alleen Meintjes.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #97 Gepost op: 1-07-2017, 12:21:53 »
Roglic kan zeker een solide klassement rijden maar ik denk dat ie op Planche de toppers niet kan volgen en dat de verschillen in de proloog te klein zijn om echt hoog (top 5) te blijven.

Maar dat wordt inderdaad interessant om te volgen! ::jaja::
You'll never walk alone

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #98 Gepost op: 1-07-2017, 12:22:24 »
Mijn ploeg lijkt erg op de andere hierboven.

Kopmannen: Froome en Sagan

Beschermde renners: Colbrelli, Groenewegen, Roglic, Meintjes
Dus twee sprinters, Meintjes voor klassement en jongerentrui, Roglic voor de tijdritten en vroeg geel: maar ik hoop dat hij ook nog wat langer hoog blijft staan in het klassement.

Helpers: Sütterlin, Pasqualon, Boudat
Sütterlin voor de tijdritten en vroege witte trui, de andere twee zijn matige sprinters die af en toe wel wat punten kunnen sprokkelen.

Bank:
- Van Keirsbulk: als die erin komt is mijn Tour verloren.  ::rofl::
- Buchmann: mij beste reserve..
- Sepulveda
- Kozhatayev & Gesbert: allebei slechts 3 miljoen

Inderdaad alle 4 de 3-miljoen helpers in mijn ploeg, vanwege de 4 dure beschermde renners in de basis.

Grootste twijfel die ik uiteindelijk NIET heb gekozen: Küng. Gaat veel punten halen aan het begin, maar later waarschijnlijk niet meer. Dus vond het moeilijk inschatten of hij beter zou zijn dan bijvoorbeeld Groenewegen. Veel twijfel, dus ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #99 Gepost op: 1-07-2017, 12:23:02 »
Aangezien ik mijn derde helper ben vergeten hier maar eerst mijn top10 voorspelling:
1: Froome
2: Aru
3: Quintana
4: Valverde
5: Bardet
6: Pinot
7: Contador (als hij überhaupt de finish gaat halen)
8: Meintjes
9: D. Martin
10: Chaves

Groen: Sagan
Bollen: De Gendt (laat ik eens positief denken)
Wit: Meintjes
Ploeg: Movistar

2 Nederlandse en 2 Belgische etappezeges
« Laatst bewerkt op: 1-07-2017, 12:27:24 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!