Auteur Topic: Kroongetuige  (gelezen 89886 keer)

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: Kroongetuige
« Reactie #80 Gepost op: 6-09-2017, 22:35:29 »
Ludieke hint gevonden. Zie de bijlage. Ik heb het voor het idee maar even in een spoiler-dingetje gezet.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
::vergroot::

Ja je hebt gelijk . Die staat nu ook nummer2 als verdachte de eerste is 
Marcel gewoon hoe verdacht hij is

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #81 Gepost op: 6-09-2017, 23:10:24 »
Alleen in Nederland is die een week lang via RTL XL terug te kijken.

Ik woon in het buitenland en heb net gekeken, zonder VPN.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #82 Gepost op: 7-09-2017, 11:27:07 »
Ik vond het best leuk! Leuke combi van fictie & spelprogramma. Wel nog heel chaotisch maar dat heb je vaak als er nog zoveel kandidaten zijn.
Leuk dat we ook de gesprekken konden volgen over hun verdenkingen die ze (nu) nog delen.

Mij leek de eerste opdracht wel lastig. Vooral die huls in het water leek me wel lastig te vinden. De tweede opdracht was wel beter denk ik.

Het voelt nog wel een beetje alsof de opdrachten los staan van het grote verhaal, maar dat zal vast in de komende afleveringen nog veranderen. Uiteindelijk zouden ze natuurlijk moeten helpen voor het vinden van de dader.

Maar over de dader kunnen we nu weinig over zeggen... Ik vind het trouwens wel jammer dat het laatste van de aflevering er een lijstje moet gemaakt worden over wie je denkt dat de Kroongetuige is. Mij lijkt dat totaal niet belangrijk. Het is wel nice om te weten wie de boel saboteert en dat mensen ervoor zorgen dat diegene niks kan doen, maar vond het einde wel een beetje lijken op Wie Is De Mol?, mij lijkt de aanwijzingen naar de dader veel belangrijker om te blijven in het spel..
Dat vond ik eigenlijk ook, maar ik ben benieuwd wat hier nog mee gaat gebeuren. Misschien zijn de lijstjes voor de posities in de volgende opdracht? Dat diegene die het meest vertrouwd wordt bijvoorbeeld een sleutelpositie krijgt.
Volgende week moeten ze in ieder geval het dossier invullen en wie dan het minste weet over de dader gaat naar huis. Dus niet wie het minst weet over de kroongetuige.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Kroongetuige
« Reactie #83 Gepost op: 8-09-2017, 11:56:18 »
Gisteravond de herhaling op RTL4 gekeken, en het was best een interessant en leuk programma om naar te kijken. Weliswaar een behoorlijke WIDM-kloon, maar toch ook weer voldoende afwijkend.

Mijn eerste verdachten: juist Monica en Bram. Monica juist omdat men het haar niet zou toedichten, en omdat ze in mijn ogen chaos probeerde te creëren waar ze kon, maar goed meedeed als het nodig was, en Bram zat bij beide opdrachten op de beste plaats om de opdrachten te laten mislukken. Frits zou ook nog kunnen omdat hij zich veelal voornamelijk op de achtergrond hield, en niet ingreep bij fouten van anderen. (maar goed, in principe kan nagenoeg iedereen het nog zijn, alleen Fatima lijkt me niet, die was echt te fanatiek bezig)
Ich bin ein Bärliner!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Kroongetuige
« Reactie #84 Gepost op: 8-09-2017, 12:11:55 »
Ik denk dat het programma prima zonder 'Mol' had gekund. Gewoon 9 rechercheurs en een echt spannende moordzaak die je als kijker ook op wil lossen, dat moet voldoende zijn. Dan hoeft het helemaal geen WIDM-kloon te zijn, maar nu zorgt 'de kroongetuige' dat daar wel de focus op ligt.
 De opdrachten kunnen w.m.b. ook nog net iets dichter bij echt recherchewerk - 'vind de locatie van de vorige moord' is niet iets wat je in werkelijkheid nog hoeft te doen, als het al uitgebreid in de krant heeft gestaan.
« Laatst bewerkt op: 8-09-2017, 12:20:33 door Pac »
...óf niet!

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Kroongetuige
« Reactie #85 Gepost op: 8-09-2017, 15:34:30 »
Ik denk dat het programma prima zonder 'Mol' had gekund. Gewoon 9 rechercheurs en een echt spannende moordzaak die je als kijker ook op wil lossen, dat moet voldoende zijn. Dan hoeft het helemaal geen WIDM-kloon te zijn, maar nu zorgt 'de kroongetuige' dat daar wel de focus op ligt.
 De opdrachten kunnen w.m.b. ook nog net iets dichter bij echt recherchewerk - 'vind de locatie van de vorige moord' is niet iets wat je in werkelijkheid nog hoeft te doen, als het al uitgebreid in de krant heeft gestaan.

Helemaal mee eens!
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #86 Gepost op: 9-09-2017, 00:35:22 »
Vond het wel leuk. Onwillekeurig zit je steeds naar hints te zoeken, weet niet of dat de bedoeling is ;) maar ja dat komt omdat het toch wel een beetje wie is de mol is.
Zo zegt Thijs dat hij Marcel ervan verdenkt een heel ander spel te spelen dan hij...leuke biecht als Thijs de kroongetuige is, dan klopt dat helemaal  ;D
En Bram zegt door de telefoon dat ze een kaartje hebben gevonden met de afbeelding van een judaskus, echter het is een afbeelding van de Ongelovige Thomas. Maar het noemen van "judaskus" zou een hint kunnen zijn naar een verradersrol in het spel.
Achmed weet ik ook niet helemaal. Krijg het gevoel bij hem dat hij veel vertrouwen wint en ontzettend z'n best lijkt te doen, maar ondertussen.
De rest weet ik nog niet erg. De dames lijken mij veel te hysterisch voor zo'n rol en Marcel te warhoofdig. Ik denk dat de kroongetuige goed z'n kop erbij moet kunnen houden, dus 1 van de rustige heren zou ik zeggen of eventueel Tooske.

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: Kroongetuige
« Reactie #87 Gepost op: 9-09-2017, 11:12:09 »
Vond het wel leuk. Onwillekeurig zit je steeds naar hints te zoeken, weet niet of dat de bedoeling is ;) maar ja dat komt omdat het toch wel een beetje wie is de mol is.
Zo zegt Thijs dat hij Marcel ervan verdenkt een heel ander spel te spelen dan hij...leuke biecht als Thijs de kroongetuige is, dan klopt dat helemaal  ;D
En Bram zegt door de telefoon dat ze een kaartje hebben gevonden met de afbeelding van een judaskus, echter het is een afbeelding van de Ongelovige Thomas. Maar het noemen van "judaskus" zou een hint kunnen zijn naar een verradersrol in het spel.
Achmed weet ik ook niet helemaal. Krijg het gevoel bij hem dat hij veel vertrouwen wint en ontzettend z'n best lijkt te doen, maar ondertussen.
De rest weet ik nog niet erg. De dames lijken mij veel te hysterisch voor zo'n rol en Marcel te warhoofdig. Ik denk dat de kroongetuige goed z'n kop erbij moet kunnen houden, dus 1 van de rustige heren zou ik zeggen of eventueel Tooske.
Ja je hebt gelijk maar dat van Bram Jan ook een hint zijn . Judaskus ➡ verader en wie vindt die toevallig . Maar wie ik ook heel verdacht vond is die andere jonge die daarbij was ik weet niet hoe die heet ofzo . En toosje is ook maar raar heel de tijd bellen zodat niemand anders nog kan bellen

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: Kroongetuige
« Reactie #88 Gepost op: 9-09-2017, 18:12:41 »
Kroongetuige boekjes klaar houden voor morgen . Is veel leuker dan met die saaie lessen bezig te zijn .

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #89 Gepost op: 9-09-2017, 22:25:22 »
Esmée vindt wel de juiste naam. Hmmm....

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kroongetuige
« Reactie #90 Gepost op: 9-09-2017, 22:29:34 »
ik vind de zweedse who is who nog wel wat lastig te volgen. 
En stop nu eens met die reclame pffff
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Kroongetuige
« Reactie #91 Gepost op: 9-09-2017, 23:00:31 »
Ik vind het vage gedrag van Tooske iets te duidelijk.. heb het gevoel dat ze gaat afvallen.

Neig nu meer naar Thijs als kroongetuige.


Reactie na uitslag:
Ehh, die had ik dan weer niet verwacht.. gaan mn punten in de app.
Executie vind ik wel leuk bedacht. Zie wel weer wat overeenkomsten met een ander programma, iets met vingerafdrukken en een groen/rood 'scherm'. Misschien moeten we gewoon maar niet teveel vergelijken. Ben wel heel benieuwd naar de kroongetuigeacties. Of zullen we het ook gewoon maar molacties noemen, gezien dat wat beter klinkt? (Ja, dat vergelijken houdt niet op vrees ik)
« Laatst bewerkt op: 9-09-2017, 23:25:37 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #92 Gepost op: 9-09-2017, 23:28:34 »
ik vind de zweedse who is who nog wel wat lastig te volgen. 
En stop nu eens met die reclame pffff

Eerlijk gezegd vind ik de reclame wel fijn  ::oink:: Dan kan ik even rustig m'n notes bijschrijven en organiseren :)
Mn 2e vlog volgt morgenochtend (ergens vannacht af denk ik hahaha)
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #93 Gepost op: 10-09-2017, 10:23:37 »
Een van mijn favorieten eruit  :\'( Verder snap ik echt helemaal niks van de naam van dit programma. Een kroongetuige is toch echt iemand die justitie helpt. Een rechercheur die informatie deelt met criminelen heet toch echt een mol. Nu snap ik dat dat moeilijkheden geeft met de naamgeving van het programma  ;D Maar om dan een term te gebruiken die het compleet tegenovergestelde betekent van waar het programma over gaat is nogal raar.
Verder vond ik het wel weer vermakelijk. Was wel verbaasd over de afvaller, ik dacht dat ie alles juist goed op orde had enzo. En ik vond het stom dat ze ook vragen moesten beantwoorden over de kroongetuige, want daardoor wordt het wel weer wat mol-achtig. Het zou leuker zijn als het echt meer om de moorden ging.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #94 Gepost op: 10-09-2017, 10:36:20 »
De codes vertalen is meer een Da Vinci code ding. Verder vond ik het jammer dat de Zweedse stukjes geen ondertiteling hadden bij het on demand terugkijken. Nu Achmed eruit is blijf ik bij Tooske.

Al kan Bram het ook zo maar zijn, als enige die vissersopa aanspreken en zo de clue vinden om de trap te pakken. Een mol wil soms ook dat het spel door kan gaan om het op een later moment als nog te laten verknallen. Zeker met zo'n vertaalopdracht moet je je afvragen welke positie de mol liever inneemt. Ik denk aanwezig zijn in de kerk en de trap op gaan. Dus Achmed en Esmée van het telefoonteam streep erdoor. Idem voor Marcel en die andere die buiten bleven. Moesten ze bij de huiszoekingen nu wel of niet op tijd terug zijn? Want dan is het vertragen van Frits en Fatima opvallend.

En gezien alle gelijkenissen noem ik het gewoon ook een mol ipv kroongetuige. Want het klopt wel, een kroongetuige helpt justitie en dus niet een rechercheur gone rogue om de criminelen te helpen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kroongetuige
« Reactie #95 Gepost op: 10-09-2017, 11:56:48 »
dank hiervoor Moedermol ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Kroongetuige
« Reactie #96 Gepost op: 10-09-2017, 11:59:40 »
Verder snap ik echt helemaal niks van de naam van dit programma. Een kroongetuige is toch echt iemand die justitie helpt. Een rechercheur die informatie deelt met criminelen heet toch echt een mol. Nu snap ik dat dat moeilijkheden geeft met de naamgeving van het programma  ;D Maar om dan een term te gebruiken die het compleet tegenovergestelde betekent van waar het programma over gaat is nogal raar.
Het programma had inderdaad beter 'De Handlanger' of 'De Dubbelspion' kunnen heten. Dat dekt meer de lading.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kroongetuige
« Reactie #97 Gepost op: 10-09-2017, 12:00:24 »
Ik vond het ook jammer dat er geen ondertiteling was bij het terugkijken, dat Zweeds is dan toch best lastig te volgen :P.

Het viel me nog mee dat ze deze opdrachten hebben gehaald want het leek wel weer alsof ze gewoon met een heleboel incompetente kandidaten zitten. Vooral dat stukje bij de telefoon toen Achmed de vertaling probeerde over te brengen naar het andere team en dit niet lukte door Tooske en Marcel.

Ook jammer dat ze toch vragen kregen over de kroongetuige bij het proces verbaal. Zelfs de laatste vraag is basically wie is de kroongetuige? Aka wie is de mol. Ook onverwacht dat Achmed eruit ging, hij leek ook juist één van de competente kandidaten te zijn ::rofl::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #98 Gepost op: 10-09-2017, 12:21:15 »
zoals verwacht slechte kijkcijfers gisteren:

660.000 kijkers.



ik denk ook dat Tooske de mol is... het programma kan me nog niet echt boeien.
 



Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Kroongetuige
« Reactie #99 Gepost op: 10-09-2017, 12:36:28 »
De daling in het aantal kijkers kan ook verklaard worden doordat er geconcurreerd moet worden met Studio Sport: Eredivisie. Daar had men vorige week nog geen last van in verband met interlandvoetbal.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!