Auteur Topic: Kroongetuige  (gelezen 89879 keer)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Kroongetuige
« Reactie #100 Gepost op: 10-09-2017, 13:47:58 »
Na aflevering 2;

1. Tooske
2. Marcel
3. Fatima
4. Esmee
5. Frits
6. Thijs
7. Bram
8. Monica
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #101 Gepost op: 10-09-2017, 14:28:53 »
Vanochtend even teruggekeken omdat ik gisteravond niet thuis was.
Erg jammer dat Achmed eruit is want die verdacht ik totaal niet ::rofl::
Verder heb ik nog geen idee.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Kroongetuige
« Reactie #102 Gepost op: 10-09-2017, 14:33:22 »
Tooske overigens wel zwaar verdacht aan de telefoon met Achmed. 'de vertaling is: ik hou meer van gisteren, minder dan morgen.' Tooske: ' ik houd meer van gisteren dan van morgen.'
Dit was het moment dat ik Achmed wel had doorgestreept, omdat hij direct daarop reageerde. Normaalgesproken zou ik zo'n actie van Tooske veel te verdacht vinden. Maar ik moet nog even wennen dat dit programma misschien duidelijker is dan widm. Een ding is in ieder geval zeker; Tooske is raar bezig en vertraagt het onderzoek meer dan dat ze nut heeft.

Als ik nooit widm had gezien zou ik zeggen dat Tooske de kroongetuige is.
Als ik kijk zoals bij widm zou ik eerder gaan voor Thijs of Frits.

Edit: ook Marcel zegt de zin niet helemaal goed. Hij zegt:'Ik hou meer van gisteren, minder dan van morgen.'
« Laatst bewerkt op: 10-09-2017, 15:25:48 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #103 Gepost op: 10-09-2017, 14:48:19 »
Ik vond het deze week overigens wel al fijner om naar te kijken dan vorige week  :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #104 Gepost op: 10-09-2017, 15:31:12 »

Als ik nooit widm had gezien zou ik zeggen dat Tooske de kroongetuige is.
Als ik kijk zoals bij widm zou ik eerder gaan voor Thijs of Marcel.


De vraag is ook : in hoeverre zijn de kandidaten zich ervan bewust dat ze er baat bij kunnen hebben als anderen hen gaan verdenken. 8 Vragen gaan over de kroongetuige dus de kans is wel groot dat dit beslissend is over wie er afvalt. Als anderen jou verdenken terwijl je het niet bent zitten ze fout, dus net als bij WIDM kan het lonen jezelf enigszins verdacht te maken.

Mijn hoofdverdachten blijven Bram, Thijs en Frits en bij de vrouwen alleen Tooske, hoewel ik haar wel zie "spelen" dat ze het is terwijl ze het niet is, als doelbewuste strategie.
M.n. bij Bram valt me op dat hij heel erg vertrouwd wordt maar toch vreemde dingen doet. Het niet zien van de sigaar uiteraard en het in eerste instantie naast de juiste persoon in de kerk gaan zitten zonder resultaat zijn opvallend, maar bij het zoeken van de overeenkomstige naam beweerde hij vrij overtuigend dat ze twee namen moesten vinden. De anderen hadden echter echt goed opgelet.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Kroongetuige
« Reactie #105 Gepost op: 10-09-2017, 15:38:51 »
Ik vraag me verder ook nog af hoeveel voorkennis de kroongetuige heeft. Wist deze bijvoorbeeld dat de naam Malin op de spiegel stond en op een kaart? Ik zou het namelijk het meest logisch vinden dat de kroongetuige alleen de details van de moordzaak weet, maar niet wat de exacte opdrachten zijn voor de rechercheurs.


Oh, ja.. ik bedenk me nu dat de social-media analyse ook hier kan worden toegepast. Het wordt ons zelfs makkelijker gemaakt doordat ze ons de data van de opnames geven. Ik kan al een naam wegstrepen.
« Laatst bewerkt op: 10-09-2017, 15:44:32 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Kroongetuige
« Reactie #106 Gepost op: 10-09-2017, 16:09:09 »
Mijn hoofdverdachte blijft nog steeds Bram, met Frits en toch nog Monica er kort achter. Maar het blijft lastig om op te letten wie wat doet en het moordonderzoek te volgen.

Overigens, bij het moordverhaal kreeg ik een beetje het gevoel naar 'I know what You did last summer' te kijken!
Ich bin ein Bärliner!

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #107 Gepost op: 10-09-2017, 18:38:41 »
Mijn nieuwe aflevering van KroonTV waarin ik aflevering 2 bespreek, en zelfs iets meeneem van wat hier gezegd is :D staat bijna online, ik zal zo de link posten als 'ie klaar is!

In een andere vraag, weet iemand heel toevallig welk lettertype dat Kroongetuige gebruikt?
Het komt me superbekend voor, maar kom er maar niet achter!

Thnx,
Sam
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #108 Gepost op: 10-09-2017, 18:47:16 »
En waarom kunnen we niet ook een forum aanmaken voor Kroongetuige? Ik vind Kroongetuige serieus minstens even vet als WIDM! Wat ik er vooral anders aan vind (omdat het zo idioot vaak vergeleken wordt met elkaar) is dat de 'mol' van Kroongetuige eindelijk eens wat te winnen heeft! Namelijk 20.000 euro zwijggeld. De Mol wint zelf nóóit iets. Verder is de hele moordzaak echt fantastisch (zowel qua beeld als qua verhaal) in elkaar gezet. Ik snap ook wel dat het nog even moet groeien, en overeenkomsten zijn makkelijk te vinden.

Maar de 'biechten' bijvoorbeeld. Zitten er bij lange na niet zo veel in als bij WIDM en ze zien er echt rete gelikt uit! Ik vind persoonlijk de hele feel van Kroongetuige supergaaf. De combinatie van alles bij elkaar. Ook mensen die zeggen dat de 'eliminatie' op het einde weer met 'vingerafdrukken en met 'groen/rood' is vind ik nogal logisch!! Dit is een compleet andere manier van elimineren dan bij widm, ze hoeven ook geen 'test' op een laptop in te vullen. Dus ik snap de vergelijkingen, maar als je dan toch al iets anders wil doen dan WIDM vind ik ze zeker heel erg geslaagd ^^
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #109 Gepost op: 10-09-2017, 19:15:11 »
Ik geef je weer een alibi! Ditmaal voor de tweede aflevering van Kroongetuige. Klik door naar de video en kom erachter wie ‘Poppe’ nou ook alweer is!

https://www.youtube.com/watch?v=JqAKabtv6gg
« Laatst bewerkt op: 10-09-2017, 20:28:39 door presentatortje »
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #110 Gepost op: 10-09-2017, 20:00:45 »
Ik vind het een heel boeiend programma. ::ok::

Complimenten voor de makers!
🜃

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Kroongetuige
« Reactie #111 Gepost op: 11-09-2017, 15:11:41 »
Bedankt Moedermol voor de recap! Das wel zo handig en overzichtelijk.  ::ok::

Ik vond het weer een toffe aflevering. Die mysterieuze Zweedse sfeer is fantastisch. Op het eind waren er wel veel overeenkomsten met de test en executie, maar ik blijf het onderscheidend en origineel genoeg vinden. Heb nu al zin in aflevering drie!

Oh en wie is de kroongetuige? Thijs of Esmee? Geen flauw idee.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Kroongetuige
« Reactie #112 Gepost op: 11-09-2017, 15:19:03 »
Wat ik trouwens wel jammer/beetje gek vind, is dat de kandidaten tijdens het invullen van het Proces Verbaal, hun boekjes erbij mogen houden. Aan de ene kant snap ik het: in het echt hebben rechercheurs natuurlijk ook hun aantekeningen erbij; maar voor het spel had het ook wel een leuke dementie gegeven als die vragen aankwamen op aanwezige kennis. Aangenomen dat iedereen alle informatie wel opschrijft (of dat na het eerste Proces Verbaal alsnog wel gaat doen, nu ze een beeld hebben van wat ze moeten weten voor het PV) zullen de beslissende vragen diegene zijn die over de Kroongetuige gaan...
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #113 Gepost op: 11-09-2017, 15:39:39 »
Ik ben echt verbaasd door het aantal positieve reacties in dit topic! Kroongetuige kan mij nog steeds niet bekoren, al was de tweede aflevering aanmerkelijk interessanter dan de eerste. Het format klonk van tevoren nog zo veelbelovend, maar komt voor mij niet helemaal uit de verf. Het is overduidelijk dat ze hebben gekeken naar WIDM: van de opdrachten, de mol/kroongetuige, niets is wat het lijkt, proces verbaal/test, eliminatie/executie (meteen weglopen zonder afscheid te nemen, zelfs de geluidjes bij groen/rood zijn vrijwel hetzelfde als in WIDM). Wat ik storend vind, is dat het telkens losse opdrachten zijn. De kandidaten vinden zelfs niets uit, maar moeten binnen 1 uur een opdracht volbrengen (erg onrealistisch gezien de politieverhaallijn die is gekozen). Hopelijk gaan de opdrachten steeds meer in elkaar overlopen en krijgen de deelnemers wat meer kans voor eigen initiatief.

Om toch positief te eindigen:
- ik vond de geheimschrift-opdracht erg leuk gevonden
- de groep bevalt mij steeds meer (minder gegil en meer gewoon aanpakken)
- het proces verbaal gaf mij een goed overzicht van wat er allemaal gebeurd is (fijn!)

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Kroongetuige
« Reactie #114 Gepost op: 11-09-2017, 17:36:52 »
Is het niemand opgevallen dat tijdens de voorbereiding op het PV, Bij Esmee een plantenpotje stond in de vorm van een kroontje?
Zegt niet veel, maar als we toch op zoek gaan naar hints ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline creno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #115 Gepost op: 11-09-2017, 18:35:34 »
Kroontje was me ook opgevallen. Mocht je mijn 'proces verbaal' willen zien.
« Laatst bewerkt op: 11-09-2017, 22:05:15 door creno »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #116 Gepost op: 11-09-2017, 21:51:25 »
Eigenlijk vind ik het jammer dat er een 'mol' in het spel zit, dat voegt voor mij weinig toe. Dat de rechercheurs opdrachten krijgen snap ik wel, je moet toch ergens beginnen. Maar ik had het leuker gevonden als ze ook wat meer zelf op onderzoek uit zouden gaan.
Bijv. eens gaan praten met Anders en zijn relatie met/tot Malin. En waar is Egon? Zoek die man op en hoor hem ook eens uit over Malin. Wat was zijn relatie met haar of die van Thomas? En hoe relateren al deze mensen zich tot Sven, het eerste slachtoffer?
Het oplossen van de moord op zich is al spannend genoeg en in zo'n groep zijn er altijd wel mensen die er een zooitje van maken, daar heb je geen dwarsligger voor nodig.
Hoewel het soms een beetje klungelig inelkaar zit, vind ik het toch leuk genoeg om te blijven kijken hoor. En wie weet word ik later in het spel nog wel op m'n wenken bediend. ;-)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Kroongetuige
« Reactie #117 Gepost op: 12-09-2017, 00:44:14 »
Die opdracht in de kerk vond ik fantastisch. Tijdens de kerkdienst, iedereen zingt, het ongemak en de frustratie bij de kandidaten, en dan een geheim luik vinden en een trapje opgaan... heerlijk.
Oh, en een pluim voor Monic. Ik vind haar geknipt voor deze rol als presentator en leider van het onderzoeksteam! ::bravo::

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: Kroongetuige
« Reactie #118 Gepost op: 12-09-2017, 18:36:40 »
Juist diegenen die niet tot een beetje verdacht worden zijn het . Kijk maar naar Gilles (de mol van 2016 ) die werd amper verdacht   ::bloos::  en veel deden alsof ze de mol waren (schuilmollen) . En wat ik vooral verdacht vond is dat Tooske zo doet . Zeer verdacht dus misschien een tip draai u lijst om .

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #119 Gepost op: 12-09-2017, 21:04:12 »
Ik vond achmed totaal onverdacht (net als andere hier zo te lezen) dus natuurlijk gaat hij eruit...

Ik vond het wel opvallend dat tooske bij het invullen van het proces verbaal zei dat de kroongetuige een man is, "5 mannen, 4 vrouwen, kansberekening". Als ik de kroongetuige niet ben zou ik mezelf toch uit de kansberekening halen. In tooske's geval zou je dan nog steeds bij een mannelijke kroongetuige uitkomen (5 VS. 3) maar toch.


Wat ik trouwens wel jammer/beetje gek vind, is dat de kandidaten tijdens het invullen van het Proces Verbaal, hun boekjes erbij mogen houden. Aan de ene kant snap ik het: in het echt hebben rechercheurs natuurlijk ook hun aantekeningen erbij; maar voor het spel had het ook wel een leuke dementie gegeven als die vragen aankwamen op aanwezige kennis. Aangenomen dat iedereen alle informatie wel opschrijft (of dat na het eerste Proces Verbaal alsnog wel gaat doen, nu ze een beeld hebben van wat ze moeten weten voor het PV) zullen de beslissende vragen diegene zijn die over de Kroongetuige gaan...
Mee eens. Boekje vond ik wel logisch maar het is inderdaad jammer dat het dan meer over de kroongetuige zal gaan ipv kennis over de zaak. Al hoorde ik toch wat fouten (achmed zegt kenteken mto 400 ipv om 400) maar zal misschien minder worden naarmate ze meer proces verhalen hebben opgesteld.


Edit: Ik ben benieuwd of kandidaten ook zelf buiten de opdrachten met mensen in het dorp mogen/gaan praten. Bv. met de mevrouw van het hotel, malik en andere.
« Laatst bewerkt op: 12-09-2017, 21:17:10 door Kaaasje »