Auteur Topic: Kroongetuige  (gelezen 89883 keer)

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #160 Gepost op: 18-09-2017, 05:26:43 »
Ik heb recentelijk overigens de app geopend en screenshots gemaakt van alle locaties, om die vervolgens in photoshop weer aan elkaar te plakken ^^
Voor de liefhebbers;



(full res : http://www.eenmolin.nl/kroongetuige/OREGRUND_SAM_DE_MAN.jpeg)
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Kroongetuige
« Reactie #161 Gepost op: 18-09-2017, 09:32:25 »
Nog een dingetje tussendoor: In de app was er bij week 1 toch een 360° filmpje, waarbij je het gezicht van de moordenaar kon zien toen hij Sven vermoordde. Helaas weet ik niet of deze video nog terug te bekijken is op een of andere manier.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Kroongetuige
« Reactie #162 Gepost op: 18-09-2017, 14:11:36 »
Dit zit in mijn vlog verwerkt (zie een van de bovenstaande berichten) Ik vroeg me dit ook af, ik heb dat shot vergeleken met een shot waarin Frits 'm aan 't invullen is, letters komen heel erg overeen :)

hierover nog even: ik snap wat je bedoelde met die letter "k", maar het handschrift van frits is schever, en de letter "e" is heel anders (de letter waar ik vooral op focuste omdat die het meest voorkomt)

er waren ook een paar mensen waarvan we het handschrift niet hebben kunnen zien, omdat het heel wazig was, of omdat ze gewoon niet gefilmd werden zoal: Tooske en Monica. Fatima lijkt alleen met soort van hoofdletters te schrijven, en alleen de naam frits. mocht iemand foto's hebben van alle handschriften v/d kandidaten(graag met zo veel mogelijk klinkers), zie ik ze graag verschijnen.
"niets is wat het lijkt"

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #163 Gepost op: 18-09-2017, 19:54:57 »
Leuke aflevering weer! ::bravo::

Ik blijf het geniaal vinden dat terwijl die gekke Hollanders het hele dorp op stelten zetten met hun geblèr, achtervolgingen, huiszoekingen en het inslaan van autoruiten, de Zweedse dorpelingen net doen alsof die gekke Hollanders er niet zijn. ;D
🜃

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kroongetuige
« Reactie #164 Gepost op: 18-09-2017, 23:02:02 »
Dat inderdaad ^

Oh en ik wil ook even zeggen dat ik vind dat Monic echt heel sterk presenteert ::bravo::

Mijn verdachten zijn Thijs en Esmee
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Kroongetuige
« Reactie #165 Gepost op: 18-09-2017, 23:06:56 »
Dat inderdaad ^

Oh en ik wil ook even zeggen dat ik vind dat Monic echt heel sterk presenteert ::bravo::

Mijn verdachten zijn Thijs en Esmee
Dat inderdaad ^
Monic doet het super ::respect::
Fatima, Tooske en Marcel schrijf ik af, dat zou te obvious zijn. Frits ook te obvious, zij het op een andere manier. Thijs en Monica zie ik nog als kandidaat, maar kunnen het voor mij ook zijn. M'n grootste verdachte is Esmee.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Kroongetuige
« Reactie #166 Gepost op: 19-09-2017, 18:37:51 »
Ik vind het nog steeds leuk ::jaja:: En verwarrend om én een Mol én een moordenaar te moeten zoeken.
Zo'n scène in de supermarkt is echt heel leuk om te kijken als je zelf ook boodschappen doet in de ICA ;D

Mijn hoofdverdachte is nog steeds Fatima. Daar zitten geen urenlang speurwerk in, maar ik heb 'r nog niet op iets onkroongetuiges kunnen betrappen en ze is een pokerspeler.

Nog over de titel: zou het niet gewoon Kroongetuige heten omdat een getuige van de moord een kleine 200.000 kronen heeft gekregen om het te verzwijgen? ::) Een slechte woordspeling, maar allee.
...óf niet!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #167 Gepost op: 19-09-2017, 21:37:46 »
Ik wilde toch wel eens het woord weten dat de kandi's in de laatste aflevering moeten gaan vinden, dus ik ben even gaan zoeken.

Onderstaande is afkomstig van http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/..ct.r........../1/1

4 woorden kunnen worden ingevuld voor ..CT.R..........
BACTERIOSTATICUM
• Stof die de toename van bacterien belemmert
RECTORMAGNIFICUS
• Beroep • Studiehoofd (crypt.)
SECTORRADWEBSPIN
• Ongewerveld dier • Soort spin
VICTORIAWATERVAL
• Waterval

Of Victor + achternaam. Lijkt me alleen te simpel als het de naam van de dader is. Maar het zal vast wel een Noors woord zijn, zodat het niet makkelijk te gokken is.
Het kan ook nog dat de letters door elkaar staan.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #168 Gepost op: 19-09-2017, 22:22:05 »
Het is een wachtwoord, het kunnen ook meerdere woorden zijn die samen een korte zin van totaal 16 letters vormen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Kroongetuige
« Reactie #169 Gepost op: 22-09-2017, 12:22:49 »
Toestraks snel teruggekijken en er zijn 2 dingen die mij opvallen, misschien al eerder genoemd hier maar ik lees niet vaak en wilde dit dus ook even delen. =)

Ten eerste weer een hint naar Esmee: tijdens het proces-verbaal wordt er kroongetuige opgeschreven, wie is de eerst volgende kandidaat die we zien: Esmee.

En er is volgens mij een afvallersvolgorde die erin is geëdit. namelijk de beertjes.

er was een beertje te vinden in de kamer van Achmed, Achmed gaat naar huis.
er lag een beertje op de schommel waar Bram had geschommeld en hij gaat naar huis.
nu wil Frits nog eens op het plaats delict kijken, wat ligt daar? Precies een beertje.
« Laatst bewerkt op: 22-09-2017, 16:08:49 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Kroongetuige
« Reactie #170 Gepost op: 23-09-2017, 14:15:50 »
Mag ik trouwens zeggen dat ik het vrij irritant vind dat er deze week zoveel schuifpuzzels in de app zaten? ::hypocriet:: Verder vind ik de app tof en een leuke toevoeging, maar ik zag de meerwaarde van zoveel schuifpuzzels toch niet echt, persoonlijk.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Kroongetuige
« Reactie #171 Gepost op: 23-09-2017, 16:48:10 »
Toestraks snel teruggekijken en er zijn 2 dingen die mij opvallen, misschien al eerder genoemd hier maar ik lees niet vaak en wilde dit dus ook even delen. =)

Ten eerste weer een hint naar Esmee: tijdens het proces-verbaal wordt er kroongetuige opgeschreven, wie is de eerst volgende kandidaat die we zien: Esmee.

En er is volgens mij een afvallersvolgorde die erin is geëdit. namelijk de beertjes.

er was een beertje te vinden in de kamer van Achmed, Achmed gaat naar huis.
er lag een beertje op de schommel waar Bram had geschommeld en hij gaat naar huis.
nu wil Frits nog eens op het plaats delict kijken, wat ligt daar? Precies een beertje.

Ja dat is het! Elke keer als er iemand wordt vermoord legt de dader ook een beer bij hun neer. Dit is soiezo een clou.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Kroongetuige
« Reactie #172 Gepost op: 23-09-2017, 21:37:02 »
Of Victor + achternaam. Lijkt me alleen te simpel als het de naam van de dader is. Maar het zal vast wel een Noors woord zijn, zodat het niet makkelijk te gokken is.
Het kan ook nog dat de letters door elkaar staan.

Ik denk dat je Zweeds bedoeld, aangezien Öregrund een plaatsje in Zweden is. Wel een beetje blijven opletten hè? ;)

Ik heb inmiddels sterke verdenkingen richting  dader -> Pelle

Maar wat heeft die aanrijding er dan mee te maken? die man wil ook "revenge" denk ik...
Verder zou dit veel te voor de hand liggend zijn. waarom? nou in aflevering 1 zien we een motor wegrijden van de PD. Die persoon is naar alle waarschijnlijkheid ook Pelle, aangezien hij exact dezelfde motor/scooter en jas heeft. ook heeft deze gast lang haar net als Pelle. daarnaast zou ik niet zo snappen waarom hij z'n eigen vrienden zou vermoorden, of hij moet heel arm zijn en geen geld hebben. dat is het enige motief wat betreft Pelle. daarnaast...(niet lezen voordat je afl. 4 hebt gezien)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik vertrouw mr. Hulten (de journalist) niet...

Wat de beertjes betreft, dat kan wel doelen op Pelle als dader. dan zouden de beertjes een soort van "zorgzaamheid" zijn (ik gebruik was het verkeerde woord, maar dit is wat meerdere moordenaars doen als ze een hechte band met het slachtoffer hadden)

Voor mij ziet het er trouwens wel naar uit dat het motief geld is, maar ook dat vind ik veel de voor de hand liggend. zo erg, dat het dat ook eigenlijk niet kan zijn.


bij de intro dat je de BN'ers ziet met hun namen valt mij iets op: de eerste die we zien is Achmed (viel als eerste af) en die daarna Bram (viel vorige aflevering af). degene die daarna komt is Esmeé...
toch wel bijzonder alles met Esmeé he?  :o
« Laatst bewerkt op: 23-09-2017, 23:21:17 door Sanne97 »
"niets is wat het lijkt"

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #173 Gepost op: 23-09-2017, 23:33:21 »
Ik zit nog steeds in de Esmee-tunnel  ::jaja::

Tooske zet ik op 2, Frits op 3.

De rest is het niet.
Frankje Lapi

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #174 Gepost op: 24-09-2017, 00:12:55 »
Aankondiging
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #175 Gepost op: 24-09-2017, 00:17:19 »
Mag ik trouwens zeggen dat ik het vrij irritant vind dat er deze week zoveel schuifpuzzels in de app zaten? ::hypocriet:: Verder vind ik de app tof en een leuke toevoeging, maar ik zag de meerwaarde van zoveel schuifpuzzels toch niet echt, persoonlijk.

Mag je dat zeggen? Ja dat mag je zeggen! Vond ik namelijk ook de afgelopen week  ;D Zo liep ik punten mis terwijl ik de polaroid foto's wel meteen goed het plaatje zag hoe ie moest maar ik zat maar wat aan te prutsen ::rofl::

Enfin... Pelle begroef het geld, liet de meiden weten waar het te vinden is. Johanna zit achter de meiden aan en Pelle is nu gevangen genomen door de Russen?

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #176 Gepost op: 24-09-2017, 11:59:16 »
Wat betreft de receptioniste blijkt dat nu dus te kloppen. Aan het eind van de aflevering stelt zij zich voor met een Italiaans aandoende naam. Volgens de app communiceert ze met de San Luca code en keert ze niet meer terug naar het hotel.

Ik heb de app niet, maar weet wel dat Golina een Poolse naam is. Dat zou goed kunnen passen bij de 'Russen' die we steeds zien. Als dat Poolse maffia is dan is de link met Italie natuurlijk snel gelegd. De San Luca Code is tenslotte ook een Italiaanse maffiacode.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Kroongetuige
« Reactie #177 Gepost op: 24-09-2017, 15:13:39 »
Ik zit nog steeds in de Esmee-tunnel  ::jaja::
Ik moet zeggen dat zij inderdaad met de week verdachter doet. En volgens mij had ze in haar dagboek precies de kentekens staan van het briefje dat verdwenen was. Toeval?
Overigens is Frits toch nog mijn hoofdverdachte.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #178 Gepost op: 24-09-2017, 16:25:59 »
Net terug zitten kijken. Kunnen we nu door het exit interview van Thijs een kandidaat afstrepen?

Ik ga ook weer de Esmee tunnel in. Ze deed niet veel, maar ze zat wel op de plek waar je veel invloed kan uitoefenen mocht het nodig zijn.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #179 Gepost op: 24-09-2017, 19:14:04 »
Esmee heeft haar eerste tekening duidelijk niet doorgestuurd. Waarom zouden we anders bij de tweede zo duidelijk in beeld krijgen dat ze op het knopje drukt? Dat was vast niet alleen om de kijkers uit te leggen hoe het werkt. Maar om de een of andere reden geloof ik niet zo in haar als saboteur, ik weet niet precies waarom.
Tooske daarentegen met dat irritante en nutteloze gebel de hele tijd zou het wel goed kunnen zijn. Inmiddels weet iedereen dat ze voor ieder wissewasje aan de telefoon hangt en zo kan ze de boel heel goed sturen. En niet te vergeten goed tijdrekken, want te laat betekent ook een mislukte opdracht en weer geen letter. Bij het zoeken naar de boot was het bijna gelukt met haar kaartleestruc, waardoor ze de verkeerde kant op reden.