Auteur Topic: Kroongetuige  (gelezen 89881 keer)

Offline Achaeus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #240 Gepost op: 14-10-2017, 22:45:05 »
De tas van esmee  ::love::

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Kroongetuige
« Reactie #241 Gepost op: 14-10-2017, 23:38:58 »
Tooske is het!!!

Esmee niet! Esmee vindt de foto's met de dader en Fatima is gewoon te fanatiek. Tooske laat altijd de boel vertragen... de kroongetuige is Tooske!
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Kroongetuige
« Reactie #242 Gepost op: 14-10-2017, 23:52:49 »
Ze laten duidelijk de tas van de kroongetuige zien en zover wij hier (met wat terugspoelen) konden zien was dat die van Esmée. Zwart met bruine leren randen...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #243 Gepost op: 15-10-2017, 10:00:50 »
Ja, qua verhaal is Peter dus Luca en de ex van Malin, terwijl de familie dus van de Siciliaanse maffia is die in Zweden een drugsdeal hebben met de Russen. Luca/Peter raakte dus gewond door de aanrijding, was zijn drugsgeld kwijt en wilde wraak. Wist door de foto van de groep wie hij moest omleggen en via Malin had ie al insider info. Johanna is zijn huidige vriendin (en zij is dan ook Russisch?)

Het is een weinig tevreden afsluiting om alles zo voortijdig te verklappen. Tegelijkertijd gooien ze de bekendmaking van de kroongetuige ook voortijdig online. Eerst al met de uitzending en de tas en via de app en Facebook rebus. Al zou ik het een geniale mindfuck vinden als Tooske of Fatima de tas van Esmée heeft gejat voor tijdens de een op een gesprekken met Luca. Maar waar WIDM nog weleens zo sterk uit de hoek kan komen, faalt kroongetuige daar wel. Dus helaas geen Tooske maar Esmée als kroongetuige...
« Laatst bewerkt op: 15-10-2017, 10:03:57 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #244 Gepost op: 15-10-2017, 13:07:43 »
Met een deel van het wachwoord valt oregrund te maken.
Het andere deel lijk mij iets in de trant van Victoria
klaar voor de strijd

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Kroongetuige
« Reactie #245 Gepost op: 15-10-2017, 13:13:50 »
. . c t . r i . . . e g r . . .

misschien is het een zin?

..ct.r in the group.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2017, 13:18:32 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Kroongetuige
« Reactie #246 Gepost op: 15-10-2017, 13:27:36 »
Victor in Öregrund.

Maar wie is Victor? Het laatste gedeelte lijkt me in ieder geval 'inoregrund' dus ..ct.rinoregrund


Misschien doctor dan? Zou luca misschien dokter van beroep zijn??
« Laatst bewerkt op: 15-10-2017, 13:33:13 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Kroongetuige
« Reactie #247 Gepost op: 15-10-2017, 13:33:51 »
Victor in Öregrund.

Maar wie is Victor? Het laatste gedeelte lijkt me in ieder geval 'inoregrund' dus ..ct.rinoregrund

The victor = de winnaar.

Dus de winnaar is degeen die het wachtwoord raadt
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Kroongetuige
« Reactie #248 Gepost op: 15-10-2017, 13:48:26 »
The victor = de winnaar.

Dus de winnaar is degeen die het wachtwoord raadt

Dat zou natuurlijk wel eens kunnen.
Zelf zat ik nog wat meer te focussen op de dokter. Er zit een huisartsenpost (of iets dergelijks) op rådhusgatan 6. Het bureau bevindt zich op rådhusgatan 8.
Ik zou het wel grappig vinden als ze al die tijd op zoek waren naar de buren.

Maar denk toch dat victor dan iets logischer is.


En stel dat de letters niet op volgorde staan, dan staat er waarschijnlijk iets als 'egon racet 'n vitara'.  :-X
« Laatst bewerkt op: 15-10-2017, 13:59:08 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #249 Gepost op: 15-10-2017, 14:01:19 »
. . c t . r i . . . e g r . . .

misschien is het een zin?

..ct.r in the group.

Victoria oregrund kan toch?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #250 Gepost op: 15-10-2017, 14:01:46 »
En stel dat de letters niet op volgorde staan, dan staat er waarschijnlijk iets als 'egon racet 'n vitara'.  :-X
::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Kroongetuige
« Reactie #251 Gepost op: 15-10-2017, 14:34:43 »
Ehmm.. ik had niet op de tas gelet, haha. Maar eh ik vind het raar dat Esmee dan de foto met de dader ging vinden, als kroongetuige zou je dit toch juist NIET doen?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #252 Gepost op: 15-10-2017, 14:59:18 »
Victoria oregrund kan toch?

In de uitleg van Monic, na het filmpje 'vorige week', lijkt het wachtwoord uit twee woorden te bestaan. In eerdere afleveringen zagen we op dat moment ook een A in beeld, dus dit zou heel goed kunnen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Kroongetuige
« Reactie #253 Gepost op: 15-10-2017, 16:07:44 »
Het lijkt inderdaad uit twee woorden te bestaan, maar bij het eerste gedeelte is er nog maar 1 vakje te zien na de laatste R.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Kroongetuige
« Reactie #254 Gepost op: 15-10-2017, 17:54:27 »
Het lijkt inderdaad uit twee woorden te bestaan, maar bij het eerste gedeelte is er nog maar 1 vakje te zien na de laatste R.

Ook heeft Monic in een van de voorgaande afleveringen gezegd, dat de letters voor ons in de juiste volgorde staan.
De "spelers" zien de letters dus in een andere volgorde dan wij (oke dat was n beetje dubbelzinnig ::rofl::)

Monic in de korte preview van volgende week: dus ze het maar, wie (van jullie dames) is... de... kroongetuige?  zo slecht dit toch wel net iets te veel na-aperij (om t maar even bij t Zweeds gezegde te houden)

Heeft iemand trouwens nog iets vernomen van ons presentatortje? sinds "kroon Tv" aflevering 4 is er niets meer van hem vernomen... hopelijk is hij niet t journalistje achterna gegaan
« Laatst bewerkt op: 15-10-2017, 18:01:54 door Sanne97 »
"niets is wat het lijkt"

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #255 Gepost op: 15-10-2017, 22:05:47 »
Het lijkt inderdaad uit twee woorden te bestaan, maar bij het eerste gedeelte is er nog maar 1 vakje te zien na de laatste R.

Nu je dat zegt, stond die A ook niet in het tweede woord? Ik weet het niet (zeker) meer.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2017, 22:12:56 door AstridM »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #256 Gepost op: 16-10-2017, 07:54:47 »
Heeft iemand de afleveringen opgenomen en kan deze ook delen?

De aflevering van afgelopen zaterdag was helaas weer minder spectaculair, vind het ook niet erg dat Frits eruit / de Kroongetuige is.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Kroongetuige
« Reactie #257 Gepost op: 16-10-2017, 13:21:44 »
Ook heeft Monic in een van de voorgaande afleveringen gezegd, dat de letters voor ons in de juiste volgorde staan.
De "spelers" zien de letters dus in een andere volgorde dan wij (oke dat was n beetje dubbelzinnig ::rofl::)

Monic in de korte preview van volgende week: dus ze het maar, wie (van jullie dames) is... de... kroongetuige?  zo slecht dit toch wel net iets te veel na-aperij (om t maar even bij t Zweeds gezegde te houden)

Heeft iemand trouwens nog iets vernomen van ons presentatortje? sinds "kroon Tv" aflevering 4 is er niets meer van hem vernomen... hopelijk is hij niet t journalistje achterna gegaan
haha als ze het dan ook nog eens flikken om ons een week te laten wachten  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #258 Gepost op: 17-10-2017, 19:57:39 »

Daarnaast kun je je nog afvragen of het wel exact dezelfde tas is maar dat is een discussie waar je toch niet uitkomt. Mij leek iig de tas  bij de dader groter dan het rugzakje van Esmée.


Hebben de anderen ook een rugzak en hebben we die dan wel eens gezien? Ze wijzen iedere keer zo sterk naar Esmée, als het Widm was zou ik direct op een andere verdachte gaan zitten. ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kroongetuige
« Reactie #259 Gepost op: 18-10-2017, 21:48:05 »
Beste Moedermol,

Je hebt een gigantische Tooske-Tunnel gegraven. Nu maar hopen dat ie goed gefundeerd is, want anders wordt me dat toch een mega instorting als Esmee er toevallig overheen loopt...

Groetjes,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!