Auteur Topic: Kroongetuige  (gelezen 89874 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #280 Gepost op: 21-10-2017, 23:34:54 »
Die hints waren ook wel nodig natuurlijk. Probeer maar eens twee woorden van 8 letters als je maar 8 letters hebt, waarvan je de volgorde niet eens weet. 30 seconden tijdstraf is redelijk, maar wel een beetje simpel. Ik had het wel leuk gevonden als er geld afging van het eindbedrag.

Esmee heeft heel erg haar best gedaan om er voor te zorgen dat er zo weinig mogelijk letters verdient werden, dan vind ik dat het spel ook met alleen de gewonnen letters zónder hints gespeeld moet worden, maar dat is mijn mening.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #281 Gepost op: 22-10-2017, 11:31:38 »
Dus toch Esmée ::vergroot::
Wist ik :D

Ik vind het een leuk programma maar niet bepaald voor een volgend seizoen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #282 Gepost op: 22-10-2017, 12:14:47 »
Ik heb het hele seizoen gevolgd, telkens met de gedachte 'misschien wordt het nog wat'. Nu na de finale zit ik nog steeds met die gedachte. Er zaten leuke opdrachten bij en het concept (BN-ers lossen een moord op) was leuk gevonden, maar ik mis toch nog wat diepte (op de een of andere manier). Ik blijf het raar vinden dat Monic als een soort alwetende de rechercheurs telkens opdrachten geeft. De rechercheurs zouden er zelf achter moeten komen dat een verdachte op een bepaalde plek is; het is toch raar dat ze elke keer naar de daders worden geleid door de programmamakers. Het antwoord wordt zo'n beetje kant en klaar gegeven; wat de rechercheurs wel of niet doen doet nauwelijks ter zake. 'Opeens' heeft Monic de telefoon van de dader afgeluisterd; 'opeens' bellen Malin en Pernilla op, tja.

De opdrachten varieerden van knullig (opdracht vijftien!) tot fantastisch (geheimschrift in de kerk). Nergens haalde het programma het niveau van WIDM. Natuurlijk is Kroongetuige ook geen WIDM, maar het is zo overduidelijk dat ze naar de mol hebben gekeken als inspiratie dat de vergelijking toch gerechtvaardigd is. Dat Esmee de kroongetuige is, was al vanaf aflevering 1 duidelijk, zo dubbeldik werd het er bovenop gelegd. (Ik had nog even de hoop na wat suggesties hier dat toch Fatima nog om de hoek zou komen, maar het was dus gewoon wat het was.) De sabotages van Esmee waren ook zodanig dat de kandidaten gewoonweg geen kans hadden: bijvoorbeeld die actie op de veerpont, er was geen enkele mogelijke manier waarop Tooske en Fatima dat hadden kunnen voorkomen. Dat Esmee 'de man met de hond' zo goed in de hoofden van de andere kandidaten heeft kunnen planten vond ik dan wel weer knap.

Al met al blijf ik met een ontevreden gevoel achter. Het programma had zóveel kunnen worden, maar is voor mij niet goed uit de verf gekomen.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #283 Gepost op: 22-10-2017, 12:41:03 »
Die hints waren ook wel nodig natuurlijk. Probeer maar eens twee woorden van 8 letters als je maar 8 letters hebt, waarvan je de volgorde niet eens weet. 30 seconden tijdstraf is redelijk, maar wel een beetje simpel. Ik had het wel leuk gevonden als er geld afging van het eindbedrag.

De hint 'naam van de boot' vond ik al heel wat, dat die uit een naam en een plaatsnaam bestaat vond ik iets teveel van het goede. Letters kopen had van mij ook wel met tijd èn geld gemogen.
Tooske had wel geluk dat ze de ö had, dat maakte de plaatsnaam al meteen makkelijker. Maar ze heeft het wel goed gedaan door zich daarna op de voornaam te concentreren.

Geef de volgende keer de rechercheurs maar na iedere gelukte opdracht de letter en laat ze zelf puzzelen. In de finale kunnen ze dan bijv. maximaal 5 letters op de juiste plaats kopen. Als dit te weinig kansen biedt, kun je ze ook nog 3 pogingen geven voor het wachtwoord. Veel systemen blokkeren ook na 3x verkeerd wachtwoord, dus het kan best.

Ik hoop dat de makers geleerd hebben van deze poging, een volgende editie zou ik best leuk vinden.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #284 Gepost op: 22-10-2017, 12:45:16 »

Al met al blijf ik met een ontevreden gevoel achter. Het programma had zóveel kunnen worden, maar is voor mij niet goed uit de verf gekomen.

Er waren te weinig afleveringen om het verhaal helemaal uit te werken. Dat verklaart ook de rol van 'commissaris' Monic en de extra aanwijzingen die zij moest geven.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #285 Gepost op: 22-10-2017, 13:48:33 »
Pluspunten:
- Monic was een hele goede presentatrice  ::bravo::
- Esmee was een hele goede kroongetuige  ::bravo::
- Originele en leuke kandidaten (alleen Fatima gezien in ER, verder allemaal nieuw)
- De meeste onderzoeken waren erg leuk
- Programma zat gewoon super goed in elkaar

Minpunten:
- Sommige onderzoeken waren erg saai
- Esmée werd door de programmamakers wel erg duidelijk in beeld gebracht als Kroongetuige, dus hadden de meesten haar snel door.
- In de finaleopdracht: te veel hints naar het woord. Had dan alleen gezegd: de naam van de boot. Dan was het prima geweest.
- Dit programma verdient het om om 20:30 of 21:00 te worden uitgezonden en niet pas om 22:00. Eerder is waarschijnlijk meer kijkers (al waren de kijkcijfers nu ook prima!)

Ik zie heel graag een tweede seizoen!  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #286 Gepost op: 22-10-2017, 13:55:54 »
Ik zat op 10585 x 2 = 21770 had het kunnen zijn in de app. Maar ik hoopte toch tegen beter weten in op Tooske dus kom uit op 5295 + laatste punten 5366. Oh well, met de tas was het overduidelijk vorige week. En ook dat zij het papier met kentekens van het bord haalde. Plus in de leader dat zij een kroontje op haar had staan.

Verder heeft Tooske het gewoon goed gedaan. Slim om met Fatima op te trekken. Qua opdrachten vond ik de helicopter achtervolging en in de kerk met de San Luca code tof.

Wat ik mooi vind is de melding: bedankt voor het onderzoek rechercheur. Volgend jaar weer? *O*
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kroongetuige
« Reactie #287 Gepost op: 22-10-2017, 17:44:59 »
Leuk programma, al heb ik de eerste twee afleveringen gemist. Maar ach, dat gebeurde me in 1999 ook met Wie is de Mol en daarna nooit meer eentje gemist.
Ik had wel vanaf het eerste moment dat ik keek Esmee in de smiezen, doordat die zich teveel apart van de groep opstelde. Maar goed, ook wel eens leuk om meteen de M... eh Kroongetuige goed te hebben. Graag volgend jaar weer!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #288 Gepost op: 22-10-2017, 19:22:55 »
Ik vond het een zeer geslaagd programma! ::bravo::
🜃

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kroongetuige
« Reactie #289 Gepost op: 22-10-2017, 19:24:06 »
het schijnt dat de app zegt tot volgend jaar ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #290 Gepost op: 22-10-2017, 19:47:48 »
Vannacht snel de finale teruggekeken. Vond het wel een spannende, met name bij het puzzelen  ::ok:: ::bravo::

Enig minpuntje vond ik opdracht 15. Het leek alsof deze last-minute bedacht was... De link met de zaak kon ik hierbij niet leggen  ???
Opdracht 16 vond ik daarentegen wel weer leuk. Een opdracht die ik al vaker gezien had, maar vond het wel een leuke variant  ::ok::

En zoals verwacht was Esmée de kroongetuige. Ondanks dat ik sinds aflevering 1 dit vermoeden al had, vind ik wel dat ze het prima gedaan heeft. Ze had een paar leuke 'kroongetuige-acties' en werd daarbij ook nog eens niet veel verdacht  ::ok::


Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kroongetuige
« Reactie #291 Gepost op: 22-10-2017, 21:38:24 »
Ik vond het een erg vermakelijk programma ::bravo::. Natuurlijk zijn er dingen waar wat aan getweaked kan worden, maar het is een eerste seizoen, dus dat is logisch. Esmeé vond ik een erg goeie kroongetuige en Monic heeft het onzettend goed gepresenteerd.

het schijnt dat de app zegt tot volgend jaar ?
::bravo::  I Hope so

Leuk zou ik het al helemaal vinden als ze het verhaal van het volgende seizoen verbinden met dit verhaal. Bijvoorbeeld dat Johanna ergens heen vlucht en daardoor in het nieuwe verhaal opduikt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #292 Gepost op: 22-10-2017, 23:33:40 »
het schijnt dat de app zegt tot volgend jaar ?

Jup:
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kroongetuige
« Reactie #293 Gepost op: 22-10-2017, 23:37:37 »
 ::bravo:: ::feest::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kroongetuige
« Reactie #294 Gepost op: 23-10-2017, 18:42:35 »
leuk en bedankt voor de bevestiging. Ik had het alleen op twitter gehoord en dat is niet altijd de beste bron ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kroongetuige
« Reactie #295 Gepost op: 23-10-2017, 22:32:11 »
Mooi! Ik kijk volgend jaar zeker weer.   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #296 Gepost op: 30-10-2017, 20:21:37 »
Van mij mag het zeker terugkomen. Heel leuk concept en de kandidaten waren ook leuk. Het verhaal mag nog wel iets verder uitgediept worden, wat is er nu bijv. met Malin en Johanna gebeurd?

Als er een seizoen 2 komt (en de app suggereert t) - ik ga t zeker weer volgen. ::jaja::

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: Kroongetuige
« Reactie #297 Gepost op: 30-10-2017, 22:32:34 »
Ik heb de reeks niet meer echt gevolgd maar zoals ik begrijp is Esmee de kroongetuigen .maar wie is er nu gewonnen?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #298 Gepost op: 30-10-2017, 22:34:15 »
Tooske heeft gewonnen en het wachtwoord geraden, en daardoor is de dader gepakt. ::jaja::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Kroongetuige
« Reactie #299 Gepost op: 8-02-2018, 19:19:49 »
Er komt een tweede seizoen ondanks de soms tegenvallende kijkcijfers ::bravo:: ::ok::