Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2076542 keer)

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14220 Gepost op: 12-12-2004, 11:11:39 »
Mooi EIDM dat het zingen goed ging! Gaaf is dat als er dan zoveel publiek is.. ::ok:: Maar wel schrikken idd van dat meisje..! Was het zo warm dan of hoe kwam het? Is het helemaal goedgekomen met haar??

Mensen die op de fandag waren: vertel vertel vertel..!!!!

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14221 Gepost op: 12-12-2004, 14:44:28 »

inclusief of exclusief zweet?? ;)
ja echt helemaal echt gewoon, helemaal ongewassen! ::trots::
Mijn prinsje is chriz!!

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14222 Gepost op: 12-12-2004, 14:45:44 »
ie... :P

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14223 Gepost op: 12-12-2004, 14:56:55 »
Hallo mensen,

Ja gister dus de fandag. Ik zag er als een berg tegenop, van begin af aan al. Ik hou niet zo van het 'Hee, ben jou nou Dorine'. Dus ik moest er maar het beste van maken he :) . Om 11.00 uur al van huis gegaan i.v.m. Prins Bernhard, alles was afgesloten hier in DH. Dus we moesten om en toen stonden we nóg 3x in de file. Uiteindelijk waren we er om iets over 13.00.
Veel voorbereiden, badges klaarleggen, vragenlijsten sorteren, tafels klaarzetten, afstand doen van mn laptop enz enz
Patrick was er als eerste van de kandidaten en was heel enthousiast, leuke vent IRL. Daarna kwamen Henk, Frouke, Ernestine, Shandinella. Frank kwam met zn hele gezin, was heel leuk, zoontje is geen minuut van zijde geweken.
Peter, Kelly, Mo en Ryan waren vrij laat waardoor Peter meteen aan de veiling moest beginnen en dus weinig tijd had om te acclematiseren. Ze kwamen van heel ver en bleven er maar vrolijk onder. Zijn zulke leuke mensen allemaal! Was echt geweldig. Peter heeft de veiling gedaan, dat was echt geweldig om te zien. Er is 710 euro opgehaald voor het Mangrove project van het WNF. Heel cool.
Was echt waanzinnig!!! Heel erg leuk allemaal.

Mijn prinsje is chriz!!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14224 Gepost op: 12-12-2004, 16:10:58 »
wow wat goed zeg dat er 710 euro is opgehaald bij de veiling...wat een mooi bedrag ::ok::

Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14225 Gepost op: 12-12-2004, 16:18:07 »
ja zekers!!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14226 Gepost op: 12-12-2004, 19:30:31 »
 ::ok:: Top dat er zo'n mooi bedrag is opgehaald voor de veiling!

@Eidm >>> Fijn dat 't goed is gegaan met zingen, ik hoop dat inmiddels alles weer goed id met dat meisje!

@Dorine >>> Klinkt er gezellig, mocht er een molfanatendag komen zal ik eens nadenken of ik ook eens komen, moet ie alleen niet net midden in of vlak voor de tentamenweek vallen! ::)

Zoals al aangekonigd ging ik gister dus volleybal kijken, een eredivisie wedstrijd tussen Vrevok uit Nieuwegein tegen Nesselande uit Rotterdam. De wedstrijd was nogal éénzijdig, Nesselande was veel beter, maar dat was wel te verwachten, ze zijn de koploper en er spelen 5 of 6 internationals geloof ik, 0-3 was de eindstand. Hoogtepunt van de avond was de speaker, die 't nogal naar z'n zin had. De scheids was niet zo best gister, op een gegeven moment zou Vrevok gescoord hebben, ze zouden de bal uitgeslagen hebben maar via de tegenstander. Dus de speaker (die vlak naast ons zat) riep keihard: "Touché", heel Vrevok en de zaal juichen maar de scheids gaf (terecht) 't punt aan Nesselande, de hele zaal op z'n kop, spelers boos (kreeg er zelfs 1 een gele kaart geloof ik). Was wel gezellig achteraf, maar volgende keer een betere wedstrijd uitzoeken ;D

Vandaag m'n tentamens voor morgen maar eens doorgenomen, ik heb helemaal geen zin ::), vorig jaar waren ze allemaal supersimpel, maar dit jaar vast niet, de 1e toets valt wel te doen, maar de 2e is wat lastiger, ik hoop dat t goed komt!


Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14227 Gepost op: 12-12-2004, 22:45:16 »
'n hele goede avond allemaal!  ::zwaai::

't begint hier echt weer gezellig druk te worden! Echt weer als vroeger!  :D

Erg leuk om over de fandag te lezen! Ik had op 't ER-forum ook al 't een en ander gelezen en ook de foto's zijn allemaal ontzettend leuk. En natuurlijk supergoed dat er zoveel geld is opgehaald!  ::ok::

Ik zelf heb gisteren de hele dag gewerkt. 't werd nogal 'n lange dag, want 2 mensen hadden vrij en eentje bleek ziek te zijn. En toen waren we dus maar met 4, terwijl we normaal met 7 zijn. Daarbij bleek ineens heel Venlo en omstreken jarig, want 't was echt ontzettend druk. Maar uiteindelijk waren we rond 7 uur klaar en had ik er 12 uur opzitten.

Vandaag heb ik allerlei kerstbezigheden gehad. Eerst vanmorgen met m'n vader 'n kerstboom uitgezocht bij 'n boer hier in de buurt. Natuurlijk eerst honderden exemplaren gekeurd, waarna we 'n mooie hadden gevonden. Daarna ben ik effe bij mijn oma op bezoek gegaan en ben daarna even over de kerstmarkt gelopen. 't was zoals ieder jaar erg gezellig en druk, maar helaas ook erg koud dus ben ik snel 'n winkel ingedoken. Daar nog 'n leuke afgeprijsde broek gekocht, waarna ik 't wel welletjes vond en naar huis ben gegaan.

Vanmiddag heb ik effe wat dingen voor Popstars.nu gedaan (afleveringsverslag geschreven en quotes genoteerd) en daarna heb ik samen met mijn moeder de kerstboom opgetuigd. Andere jaren had ik zelf daar nooit tijd voor, omdat ik 't altijd druk had met m'n studie. Maar nu had ik dus volop tijd en vond ik 't wel leuk om dat 'ns mee te doen. M'n handen vonden 't wat minder leuk trouwens, want ik zit onder de uitslag van die naalden.  :(  Maar de boom is erg mooi geworden.  ::ok::

Nou dat was 't weer van mij. Ik hoop echt dat we dit met volhouden en dat 't zo gezellig druk blijft hier.  :)

Oh ja nog voor Daisy: heel veel succes morgen! Ik zal voor je duimen dat 't goed gaat!  ::ok::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14228 Gepost op: 12-12-2004, 22:56:59 »
Hey allemaal

Het was gisteren idd zeer leuk in Amersfoort. Meer uitleg is eig niet nodig aangezien Dorine alles al verteld heeft. ;D Fandagen van RealityNet zijn echt een aanrader. ::ok:: Ik ben ervan overtuigd dat de 'oude garde' zich weer bijeen zal scharrelen met het begin van de nieuwe WIDM-reeks, die volgens mij een mooie reeks gaat worden.

groetjes ::zwaai::

Molcrazy
2024: wie is de Mol?

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14229 Gepost op: 13-12-2004, 07:14:12 »
Daisy heel veel succes vandaag!!!

zet hem op meid ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14230 Gepost op: 13-12-2004, 12:28:37 »
Jeej... ik kijk ook even vier dagen niet in de bar en meteen loop ik ook 4 pagina's achter... Waar zo'n berichtje van Sjors al niet goed voor is :) .

Ik heb het allemaal gelezen, mensen die het over een kloof hebben etc en dat ze die gaan wegwerken enzo. Ik heb nog altijd zoiets van: We zien wel. Maar dat kan natuurlijk ook die typisch Tilburgse instelling zijn ;) .

 ::zwaai::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14231 Gepost op: 13-12-2004, 13:38:31 »
Iedereen nog hartelijk bedankt voor de succeswensen, helaas heeft 't niet geholpen, want 't ging niet best vandaag :-\\. Morgen weer een nieuwe kans, daarvoor zie ik 't eerlijk gezegd zonniger in! :)

Ik ga maar direct aan m'n duits want ik moet nog een hele rij woordjes stampen!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14232 Gepost op: 13-12-2004, 16:16:45 »
Iedereen nog hartelijk bedankt voor de succeswensen, helaas heeft 't niet geholpen, want 't ging niet best vandaag :-\\. Morgen weer een nieuwe kans, daarvoor zie ik 't eerlijk gezegd zonniger in! :)

Ik ga maar direct aan m'n duits want ik moet nog een hele rij woordjes stampen!

sh*t daisy dat is balen om te horen joh...zet hem op en ga er voor...al is duits nou niet bepaald een leuk vak naar mijn mening ::ohno::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14233 Gepost op: 14-12-2004, 00:55:39 »
Iedereen nog hartelijk bedankt voor de succeswensen, helaas heeft 't niet geholpen, want 't ging niet best vandaag :-\\. Morgen weer een nieuwe kans, daarvoor zie ik 't eerlijk gezegd zonniger in! :)

Ik ga maar direct aan m'n duits want ik moet nog een hele rij woordjes stampen!

Deutsch? Sehr toll! Du wirst es schaffen!
2024: wie is de Mol?

Offline fenn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik koe van you..!
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14234 Gepost op: 14-12-2004, 11:43:51 »
Hallo allemaal!!!

Aangezien jullie het weer over 'vroeger' hebben, kan ik het niet laten om ook weer eens te posten. Ik lees het hier bijnaa elke dag nog snel even door. En ik heb natuurlijk expeditie robinson gevolgd! ..Kon helaas niet bij fan-dag zijn.
Een aantal mensen zullen me niet eens meer kennen. En al ben ik pas 20..ben toch van de eerste generatie hier op de site ;-) Persoonlijk door Compuart van .nl gehaald hehe.

Maar alles is prima met mij. Fijn aan het afstuderen, in Juni hoop ik mijn diploma te mogen halen! Ik ben nu druk bezig met een project op een kinder centrum. Wel erg leuk om te doen. Maar ben ook wel blij als ik mijn diploma heb.
Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet. Ik denk part time werken (moet toch wat geld verdienen) en daarnaast cursussen outdoor sport ofzo. Klimmen, abseilen, kayakken en noem maar op.
Ook ben ik nog steeds fanatiek met parachute springen..al heb ik afgelopen twee maanden maar één keer kunnen springen i.v.m. het weer. Maar ik blijf duimen op heldere blauwe luchten!

Dus alles goed hier..en ik blijf jullie verhalen lezen. En zal af en toe misschien weer posten (als ik tijd heb....)

Blue skies en groetjes! Fenna  ::joehoe::
een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14235 Gepost op: 14-12-2004, 14:04:53 »
He fenn! Leuk jou ook weer 'ns hier te treffen!  :D  Iig heel veel succes met afstuderen!  ::ok::  En ik duim voor je voor meer heldere dagen zodat je weer kunt parachute springen!  :)

Daisy: wat jammer dat 't niet zo goed ging gisteren. Hopenlijk gaat 't vandaag beter!  ::ok::

Ik heb vanmorgen dat sollicitatiegesprek gehad. Gelukkig was ik ruim op tijd daar, want ik kon natuurlijk niet vinden waar ik precies moest zijn. 't bedrijf bleek 'n heel terrein te bezetten en wel 10 gebouwen te hebben, dus 't was nog lastig om te zien waar precies de receptie zat. Was trouwens wel erg leuk daar, want 'n deel van 't bedrijf was gevestigd in 'n kasteeltje en 'n paar grote boerderijen. Zag er van buiten heel oud uit, maar van binnen was 't heel modern. 't gesprek ging verder wel goed geloof ik. Ze vroegen me vooral veel over mijn afstudeerproject, waarvoor ik die prijs heb gewonnen. Verder gelukkig nog niet zo'n lastige vragen als 'waarom moeten we juist jou kiezen?'.  ;D

Ik krijg eind volgende week te horen of ik voor 'n tweede gesprek mag komen. Maar ik denk eik dat ik geen schijn van kans maak. Ze hadden namelijk meer dan 100 reacties gekregen op deze vacature en ze lieten wel doorschemeren dat ik onderhand de enige was die op gesprek mocht komen die helemaal geen ervaring nog heeft. Als ik niet in m'n CV had staan dat ik die prijs gewonnen heb en dat ik Cum Laude geslaagd was, hadden ze me waarschijnlijk niet eens uitgenodigd. Dus ik verwacht er maar niks van, want dan is 't tenminste niet zo'n teleurstelling.  :-\\

Verder hoorde ik net dat m'n nichtje helemaal verbrand is. Ze werkt in 'n schoonheidssalon, waar ook zonnebanken staan. En nu moest ze dus 'n nieuwe uitproberen gisteren, maar daar bleek dus iets mis mee te zijn. En nu is haar hele lichaam verbrand!  :o  Ik hoop echt voor haar dat ze hier geen blijvende littekens of iets aan overhoudt. En alsof ze 't in dat gezin niet al moeilijk genoeg hadden, want mijn oom (haar vader) heeft nierkanker en is nog herstellende van de operatie waarbij ze zijn nier verwijderd hebben. De ellende houdt daar maar niet op.  :(

Verder heb ik niks nieuws te vertellen. En ik moet nog 'n hoop doen voor Popstars.nu, dus ik ga snel aan de slag!   :)

Fijne dag verder allemaal!  ::ok::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14236 Gepost op: 14-12-2004, 16:48:21 »
Spannend hoor Han, ik zal voor je duimen dat je in ieder geval naar het tweede gesprek mag komen...

Mijn dag bestond uit werken op de basisschool...dat blijft leuk om te doen...al is het wel balen dat ik er waarschijnlijk mijn stage niet mag lopen :(

Vanochtend mocht ik groep 1 en 2 draaien...dat blijft toch een leuke leeftijdscategorie.
Soms vraag ik me wel eens af of wij vroeger elkaar ook zo veel op de huid zaten en niet van elkaar af konden blijven...je merkt zelfs in deze groepen de onderlinge strijd der sexen en der afkomsten...(ik zit op een over het algemeen nog net blanke school, maar het "zwarte" deel is flink bezig om de blanke meerderheid te evenaren.)
Vooral onder de jongens is er sprake van haantjes gedrag...en luisteren naar een juf is hun eigenlijk een beetje te min...hahaha kennen ze deze juf nog niet ;)

vanmiddag een waar spektakel op de gang...ik doe altijd een handenarbeid met een klein groepje uit groep 4 op de gang..opeens een kabaal uit groep 8, er heerst lichte paniek onder de jongeren...wat blijkt; de inbreker die al twee keer heeft toegslagen binnen de school was weer gesignaleerd...de vorige keer was hij ook gesnapt maar de eerste keer heeft hij flink toegslagen en zijn er heel wat waardevolle spullen meegenomen.
helaas was hij de juf van groep 8 te snel af en heeft hijd e benen kunnen nemen...maar dit keer hebben we een prachtig signalement waar de politie ook wat mee kon...(al hadden ze wel moeite om de ruim 20 achtste groepers te ondervragen) ::rofl::

afijn nu zit ik heel rustig even na te komen van weer een leuke dag...

maar goed weinig spectaculairs meer te melden..ik ga de verschillende topics maar weer eens doorspitten op nieuwe posts.

fijne avond allemaal ::zwaai::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14237 Gepost op: 14-12-2004, 18:31:33 »
Dus die inbreker was in de school tijdens schooltijd?  ??? Vreemd zeg.  :-\\  Zal idd wel 'n hoop consternatie hebben opgeleverd bij die leerlingen uit groep 8.

Ik kwam er net achter dat mijn broer en zijn vriendin morgen de sleutel van hun nieuwe huis krijgen. En dan mag ik dus de komende weken daar gaan meehelpen klussen. Daar had ik dus echt effe niet meer aan gedacht. Dus vanaf morgen ben ik waarschijnlijk veel behang aan 't afsteken.  ::niet-ok::

Maar zo eerst lekker sporten!  ::ok::

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14238 Gepost op: 14-12-2004, 19:29:48 »
Mensen, ik heb eindelijk eens tijd gevonden om mijn belevenissen van mijn uitwisselingsweek met Italië op te schrijven. Don’t blame me, maar die stomme leraren die ons harder laten werken dan ooit te voren.

Zaterdag 27 november:

Ik was niet echt betijds naar bed gegaan en toch moest ik al om 4 uur (!) op school zijn. Ik viel bijna om van de slaap, totdat we eindelijk naar de bus gingen. Eerst nog even afscheid genomen van paps en mams, het paspoort aan de leraren laten zien en hupsake die bus in. Rond 5.30 uur kwamen we aan bij Schiphol en de meeste kinderen moesten worden wakkergemaakt in de bus, want iedereen was zo moe. Als echte die-hard ben ik natuurlijk niet in slaap gevallen. We zouden eigenlijk nog mogen winkelen op school, maar het duurde lang voordat we hadden ingecheckt en door de security heen waren. Ook moesten we nog eens wachten op een rolstoel, omdat er iemand in mijn klas 5 dagen eerder van haar scooter af was gevallen. Maar net haalden we dus het vliegtuig en om 6.55 uur vertrokken we dan uiteindelijk. Vond het vliegen toch wel een beetje spannend, omdat dit mijn eerste keer vliegen was. Zat in het vliegtuig naast 2 onbekenden, maar heb met hun een leuk gesprek kunnen voeren over Italië en mijn uitwisselingsgedoe. Jammergenoeg was het erg mistig, dus van de Alpen hebben we niet veel kunnen zien. Eenmaal op Milaan Orio (in Bergamo) aangekomen werden we door de Italiaanse leraren opgewacht, waarna we een half uur mochten shoppen. Daarna de bus in om naar Albino te gaan. Ik dacht dat Albino even groot als Zaltbommel was en dat klopte qua inwoneraantal (16.000) ook wel, maar de stad bleek heel wat groter te zijn. Eenmaal bij de school stonden onze Italiaanse maatjes ons op te wachten en wij waren allemaal erg zenuwachtig. Ik heb mijn maatje ook gevonden en als 3e vroeg hij wat ik vanavond wilde eten, maar goed.. Toen gingen we naar een groot klaslokaal waar zoveel mogelijk snoep, chips etc. lag en dit werd ons allemaal aangeboden. Na allemaal een beetje te hebben kennisgemaakt, werden we iets later door de Italiaanse ouders opgehaald. Zijn ouders stelden zich vriendelijk aan mij voor, maar helaas konden ze gaan woord Engels. Dat zou dus een week met handen en voeten praten worden tegen hun. Toen konden we eindelijk weg van de school en dat was wel fijn omdat alle leerlingen ons aankeken. Eenmaal thuis bij die jongen (300 m van de school) kreeg ik meteen sloffen om het huis door te lopen. Daarna liet zijn vader me het hele familie-album zien en ik moest was dingetjes over Nederland vertellen en waar ik vandaan kwam. Hierna heb ik nog even ge-ps2t (gelukkig maar dat ze die ook in Italië hadden) en daarna kreeg ik allemaal spullen te leen, om in te gaan voetballen. Met een groepje van 12 (6 Italianen, 6 Nederlanders) hebben we een paar leuke voetbalwedstrijdjes gespeeld. Toen zijn we weer naar huis gegaan en daarna naar de kerk (ga ik normaal nooit heen, ben ook niet katoliek ofzo)… Later die avond hebben we met dat groepje van 12 gezellig pizza gegeten en zijn we naar de disco, de bowling en de pub geweest. Ik was blij toen ik op bed lag, want ik was helemaal op.

Zondag 28 november:

Ik moest al vroeg opstaan (7.15 uur), omdat hij moest voetballen in Bergamo. Ze wonnen gelukkig met 4-2 en dat was maar goed ook, want dan konden wij (ik en een andere Nederlander) veel klappen en juichen; het was stervenskoud. Ik ben toen met die Nederlander nog even Bergamo ingeweest, waar we bijna waren verdwaald. Ik leer ook steeds meer woordjes Italiaans en hun gebruiken bij het eten gaan me ook steeds beter af. Voor de rest heb ik deze dag niet veel meer gedaan, behalve dat we naar de bowling zijn geweest met een groepje en ik heb nog veel ge-ps2t met zijn broertje. Ik heb voor de rest niet veel meer gedaan, omdat ik me helemaal niet lekker voelde. Zijn vader dacht dat het lag aan de wijn van ’s morgensvroeg, maar ik verzekerde hem dat dat niet zo was. Heb later nog naar huis gebeld en gelukkig ging alles goed, zodat ik met een gerust hart kon gaan slapen.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #14239 Gepost op: 14-12-2004, 19:30:47 »
Maandag 29 november:

Om 8 uur hadden we een briefing op school van onze eigen leraren en na dit alles werden we welkom geheten op de Italiaanse school door de directrice en we werden ook nog eens toegezongen door het schoolkoor. Niet echt mijn muziek, maar het was wel leuk. Toen geven de Italianen ons allemaal een pakketje kaarten van de omgeving en toen zijn we als een speer de bus ingesprongen en naar Ponte Nossa gegaan, om een klein museum te bezoeken en om de oorsprong van de rivier de Serio te bekijken. Het zich er wel mooi uit, maar het was een beetje saai. Helaas was het erg regenachtig en aan deze dag heb ik wel een cadeautje overgehouden: mijn broek was erg rood geworden door mijn rode sportschoenen, terwijl de broek eerst blauw was! Ik heb mijn ouders later deze dag nog opgebeld om ze te vertellen dat ik de volgende dag veel aan mijn overleden oma zou denken en om ze succes te wensen bij de crematiedienst.

Dinsdag 30 november:

Alweer een briefing en snel in de bus springen vandaag: een tochtje naar Hoog Bergamo (Città Alta) stond op het programma. Ook waren er deze dag stakingen in Italië en het regende, zodat we niet van Laag naar Hoog Bergamo hoefden te lopen. Hier hebben we een kapel en een mooie kerk bezocht, waar ik heel veel aan mijn oma moest denken en toen had ik het echt wel even moeilijk. Later deze dag zouden we interviews af moeten nemen aan nemen over ons project. Mijn maatje gaf echter zijn interviewblad gewoon aan zijn moeder die de vragen er in het Italiaans achter kladde. Later die avond heeft mijn maatje de vragen met moeite in het Engels vertaald. Naar huis gebeld en gelukkig ging alles met iedereen goed. Toen zijn we nog bij een andere Italiaanse klasgenoot wezen eten en toen ben ik maar gaan slapen, omdat ik toch wel op was….


Woensdag 1 december:

Nog maar een keer een briefing en hierna gingen we op school aan het project werken. Dit stelde niet veel voor en de meeste Italianen zaten ons maar een beetje belachelijk te maken en vragen te stellen over Amsterdam enz. Later deze dag zijn we naar het grootste winkelcentrum van Europa geweest, het Orio Center. Niemand heeft er wat gekocht, omdat er te veel om te zien was en alles redelijk duur was. Later hebben we in een ander groepje van 6 (Italianen en Nederlanders) gezellig bij een pizzeria gegeten en toen lagen we echt helemaal dubbel. We hadden geplant om vroeg te gaan slapen, maar we lagen pas rond middernacht op bed.


Donderdag 2 december:

Vroeg opstaan! Al om 5,45 uur moet ik mijn zachte bedje verlaten, want vandaag gaan we naar VENICE! Rond 6.30 uur vertrekt de bus en 2 uur laten maken we een tussenstop. Hier krijgt een Italiaans meisje een ongeluk en moeten we 2 uur wachten op de verzekering… Toen gingen we eindelijk weer op reis en ongeveer om 12.30 uur waren we in Venetië. We mochten een uur de stad verkennen, voordat we met iedereen een kerk in zouden gaan. Met 2 Nederlanders ben ik toen op pad gegaan en we hebben de leukere straatjes van Venetië toch wel gehad. Op mijn rug had ik een rugzak met allemaal eten erin, wat de ouders van mijn maatje hadden klaargemaakt (taartstukjes, pizza’s, drinken enz..). Alles was erg duur, maar wel mooi. Niemand heeft dan ook wat gekocht. Later hebben we dus met iedereen een kerk bezocht en wat andere beroemde dingen. Ook heb ik nog een gondel gekocht en zo’n strohoed voor mijn broertje, zodat die niet zou beginnen te zeuren dat hij geen souveniertje had gekregen. Ben deze avond best wel vroeg gaan slapen, omdat ik veel had gelopen enz.

Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!