Auteur Topic: [kandidaat] Loes Haverkort  (gelezen 50327 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #40 Gepost op: 7-01-2018, 15:18:01 »
Deze opdracht was zo opgezet, dat (als Loes de Mol is) naast de Mol alleen de afvaller informatie over haar kon hebben.

Bedoel je dat de productie op voorhand had bepaald dat de kandidaat die met de Mol optrok er sowieso uit moest?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #41 Gepost op: 7-01-2018, 15:20:38 »
Nee, dat de afvaller juist een informatievoorsprong had, als Loes de Mol zou zijn.

Offline fetix1

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #42 Gepost op: 7-01-2018, 15:23:39 »
Ze vraagt ook op het metrostation precies iemand met een koptelefoon op of het de juiste lijn is, terwijl er tientallen mensen om hun heen staan zonder koptelefoon

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #43 Gepost op: 7-01-2018, 15:25:43 »
Nee, dat de afvaller juist een informatievoorsprong had, als Loes de Mol zou zijn.

Maar de rol van 'afvaller' wordt toch pas na de opdracht bepaald? Het klinkt nog altijd alsof je bedoelt dat het maatje van de Mol het rode scherm moest krijgen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #44 Gepost op: 7-01-2018, 15:27:33 »
Citaat
Maar de rol van 'afvaller' wordt toch pas na de opdracht bepaald? Het klinkt nog altijd alsof je bedoelt dat het maatje van de Mol het rode scherm moest krijgen.

Ik bedoel het tegendeel. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het maatje van de Mol een test als slechtste zou maken.

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #45 Gepost op: 7-01-2018, 15:31:03 »
Nee, dat de afvaller juist een informatievoorsprong had, als Loes de Mol zou zijn.
Iemand als verdachte noemen zegt in mijn ogen helemaal niks. Er zijn talloze voorbeelden, ook van eerste afvallers, die een uiteindelijke mol als verdachte opnoemde (als reactie op je eerdere bericht). Ron heeft totaal geen vergelijkingsmateriaal, deel van de groepsdynamiek is om te zien wie raar doet en ik kan me niet voorstellen dat je meteen je eigen teamgenoot gaat invullen bij de test. Ron lijkt door de aflevering heen juist gesteld te zijn op Loes. Ik kan me ook voorstellen als je met zo'n knappe vrouw op 1 kamer ligt dat je een beetje betoverd wordt (niet een serieus argument, maar dat vind ik aannemelijk op basis het gedrag van Ron met z'n kopje koffie). Ook statistisch gezien is het niet handig om te zeggen dat de mol 1) in Rusland was 2) op tijd de kist opende (3 tegen 6) 3) geld vond (3 tegen 6) enzovoort. Ik weet natuurlijk niet precies wat de andere vragen zijn maar ik kan me voorstellen dat omdat je voor de rest amper informatie hebt (je hebt de andere kandidaten niet eens gezien) dat je die grotendeels moet gokken en juist de spreidingsvragen op deze manier verkeerd invult (als Loes de mol is). Het is natuurlijk speculatief, en jij hoeft niet zo ver in de tunnel te zitten als ik, maar ik zeg alleen maar dat je niet op basis daarvan (Ron had informatievoorsprong op Loes) iemand af kan strepen als mol.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #46 Gepost op: 7-01-2018, 15:33:30 »
Op het moment dat Ron en Loes bij coffeemania weg willen lopen, zegt Loes: ' Ik wil nog even Stine&Emilio bellen, om te weten waar zij zijn.' Waarom zou ze dat doen? Je hebt je hints, kan op zoek naar de kluis/geld/jokers en dan ga je nog even een ander team bellen voor informatie die je altijd nog kan krijgen  ???. Ik vond het best verdacht, volgens mij wilde ze tijdrekken.

Lijkt me waarschijnlijk dat ze dat wilde weten omdat het gevraagd kan worden in de test.
En die vraag zat er inderdaad ook in.

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #47 Gepost op: 7-01-2018, 16:25:05 »
Lijkt me waarschijnlijk dat ze dat wilde weten omdat het gevraagd kan worden in de test.
En die vraag zat er inderdaad ook in.
In haar uiteindelijke gesprek met Emilio/Stine vraagt ze überhaupt niet waar ze zijn, wat opvallend is. Hieruit blijkt voorkennis (het is belangrijk waar iedereen is, dus goed excuus om te bellen) terwijl ze in het gesprek daarna alleen het volgende vraagt ''Hebben jullie Art gebeld? Dus wat hebben jullie van Art gehoord? Wij moeten sowieso de plek van de kluis nog weten, want hebben jullie de kluis?''. Hiermee valt ze een andere groep lastig en schiet er zelf niks mee op (moltactiek). Ik heb sowieso het idee dat Ron & Loes niet eens weten dat ze in verschillende landen zitten (niets wijst erop dat ze het wel weten). Aangezien Loes altijd degene is die controle heeft over het bellen kan ik niet anders dan concluderen dat deze (mogelijke) verwarring aan Loes te danken is, ook al kan ze natuurlijk roepen dat niemand haar geholpen heeft. Ze gokt ook precies goed welke teams hints hebben voor elkaar (voorkennis?). Door deze kennis te delen kweekt ze sympathie bij de kandidaten (ze deelt dit met Simone en Bella), maar je kunt dat ook als kandidaats beschouwen. Ze lijkt alleen meer van de opdracht af te weten.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #48 Gepost op: 7-01-2018, 16:40:46 »
In haar uiteindelijke gesprek met Emilio/Stine vraagt ze überhaupt niet waar ze zijn, wat opvallend is. Hieruit blijkt voorkennis (het is belangrijk waar iedereen is, dus goed excuus om te bellen) terwijl ze in het gesprek daarna alleen het volgende vraagt ''Hebben jullie Art gebeld? Dus wat hebben jullie van Art gehoord? Wij moeten sowieso de plek van de kluis nog weten, want hebben jullie de kluis?''. Hiermee valt ze een andere groep lastig en schiet er zelf niks mee op (moltactiek). Ik heb sowieso het idee dat Ron & Loes niet eens weten dat ze in verschillende landen zitten (niets wijst erop dat ze het wel weten). Aangezien Loes altijd degene is die controle heeft over het bellen kan ik niet anders dan concluderen dat deze (mogelijke) verwarring aan Loes te danken is, ook al kan ze natuurlijk roepen dat niemand haar geholpen heeft. Ze gokt ook precies goed welke teams hints hebben voor elkaar (voorkennis?). Door deze kennis te delen kweekt ze sympathie bij de kandidaten (ze deelt dit met Simone en Bella), maar je kunt dat ook als kandidaats beschouwen. Ze lijkt alleen meer van de opdracht af te weten.
Ron en Loes weten prima dat alle teams in andere landen zitten, is in beeld te zien dat het ze verteld wordt en dat gevraagd wordt waar zij zitten. Antwoord: Moskou. Daardoor weten wij als kijkers ook waar ze zitten.

En Loes heeft gewoon beredeneerd (hardop ook nog eens) waarom welk team de aanwijzingen voor welk ander team heeft. Gewoon logica, niks raars aan.  ;)

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #49 Gepost op: 7-01-2018, 16:48:09 »
Ron en Loes weten prima dat alle teams in andere landen zitten, is in beeld te zien dat het ze verteld wordt en dat gevraagd wordt waar zij zitten. Antwoord: Moskou. Daardoor weten wij als kijkers ook waar ze zitten.

En Loes heeft gewoon beredeneerd (hardop ook nog eens) waarom welk team de aanwijzingen voor welk ander team heeft. Gewoon logica, niks raars aan.  ;)
Dan heb ik dat gemist, bedankt. Desalniettemin vind ik het opvallend dat ze vervolgens helemaal geen vraag lijkt te stellen over waar ze zijn (kan natuurlijk de montage zijn, maar we zien iig Emilio de telefoon opnemen, dus het is niet de eerste vraag die ze stelt). Als ze echt kandidaat zou zijn zou ze zoals eerder gezegd die vraag willen stellen voor info bij de test, maar dat lijkt ze dus niet nodig te hebben. Ze stelt een vraag over waar de kluis is en doordat ze een afwijzend antwoord krijgt, kan ze Ron overhalen om naar Art te bellen voor 1000 euro.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #50 Gepost op: 9-01-2018, 10:48:19 »
Bij Loes zijn heel veel multi-surprise reflexen te zien, vraag lightman maar. Zij kan echt de mol niet meer zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #51 Gepost op: 9-01-2018, 11:05:43 »
Of ze is gewoon een hele goeie actrice ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #52 Gepost op: 9-01-2018, 21:17:47 »
In plaats van Art te bellen vraagt ze eerste Stine en Emilio naar wat Art gezegd heeft. Als daar niets uitkomt, belt ze toch maar zelf. Vervolgens deelt ze die info met Jan en Jean-Marc. Beide telefoontjes hadden 1000 euro kunnen besparen en het lijkt me echt volledig buiten haar schuld dat dat niet gebeurt.

Offline bridgetvh

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #53 Gepost op: 9-01-2018, 23:38:50 »
Ze moet wel de mol zijn.
Er moet een team de kluis niet vinden want er moet een afvaller zijn en daar heeft zij nu voor gezorgd. Helaas is Ron de dupe hiervan.
Wat als alle teams de kluis gevonden hadden?  Omdat Ron afvalt bevestigt dit haar vermoeden dat zij het enige team zijn die de kluis niet hebben gevonden. Ze moet lachen omdat de missie geslaagd is.  Zonder deze actie had het programma een probleem.
Greetzzz, Bridget

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #54 Gepost op: 9-01-2018, 23:42:51 »
Ze moet wel de mol zijn.
Er moet een team de kluis niet vinden want er moet een afvaller zijn

Heb ik de nieuwe spelregels gemist? Waarom MOET er een afvaller zijn  ???

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #55 Gepost op: 9-01-2018, 23:43:29 »
Bovendien heeft de productie altijd een back-up plan

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #56 Gepost op: 9-01-2018, 23:51:07 »
Te veel lucky tv gekeken zeker?  :-X
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #57 Gepost op: 10-01-2018, 09:54:14 »
Ze moet wel de mol zijn.
Er moet een team de kluis niet vinden want er moet een afvaller zijn en daar heeft zij nu voor gezorgd. Helaas is Ron de dupe hiervan.
Wat als alle teams de kluis gevonden hadden?  Omdat Ron afvalt bevestigt dit haar vermoeden dat zij het enige team zijn die de kluis niet hebben gevonden. Ze moet lachen omdat de missie geslaagd is.  Zonder deze actie had het programma een probleem.

Er is altijd 1 aflevering waar er niemand afvalt.

De laatste jaren proberen ze dit altijd in de eerste aflevering te doen (S16 met de topo, S17 met de kans op een groepsvrijstelling
en nu met de kluizen).

Soms lukt dit (S16) en soms lukt dit niet (S17 werd de kans niet gegrepen) en dan is er een back-upplan.

Dus moet er altijd een afvaller zijn? Minstens 1 keer niet
klaar voor de strijd

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #58 Gepost op: 10-01-2018, 11:59:43 »
Citaat
Omdat Ron afvalt bevestigt dit haar vermoeden dat zij het enige team zijn die de kluis niet hebben gevonden. Ze moet lachen omdat de missie geslaagd is.

Huh? Dat zou ook betekenen dat er vier keer 2000 naar de eindstreep kon. Helemaal niet missie geslaagd. De Mol zal het geen punt vinden dat er geld wordt gevonden, wel dat dat bij Art belandt. Als zij niet zeker weet of de anderen geld vinden maar wel denkt dat vier de eindstreep haalden, valt er voor haar als Mol weinig te lachen.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #59 Gepost op: 10-01-2018, 12:24:17 »
Het viel mij op dat Loes erg veel belde met de andere kandidaten. Om ze af te leiden, en bezig te houden. Want veel zinnigs werd er niet gedeeld door haar volgens mij...

Aan de andere kant vond ik haar erg aanwezig. In een eerste aflevering is een mol meestal wat meer op de achtergrond.  :-\\