Auteur Topic: [kandidaat] Loes Haverkort  (gelezen 50336 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2018, 13:39:17 »
Het viel mij op dat Loes erg veel belde met de andere kandidaten. Om ze af te leiden, en bezig te houden. Want veel zinnigs werd er niet gedeeld door haar volgens mij...

Dat valt toch reuze mee hoor. Bella en Simone wisten niet dat er hints op de achterkanten stonden en dat vertelt Loes hen volgens mij. Aan Stine en Emilio vraagt ze wat de 1000 euro hint was. Als 1 van die 2 nou gewoon 'M18' had gezegd dan had dat 1000 euro gescheeld. En als laatste geeft ze Jan en Jean-Marc die 'M18'. Zij kan niet weten dat Jan en Jean-Marc toch nog eens gaan bellen. Dus Loes heeft echt wel heel onmolse dingen aan die telefoon gedaan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #61 Gepost op: 11-01-2018, 00:18:46 »
Ik streep haar in ieder geval nog niet helemaal af.  :)
Ik vind haar moeilijk te peilen en dat getreuzel is nogal vreemd. Als ik het mij goed herinner waren Ron en Loes nogal laat op de plek met de telefoontjes waardoor ze niet bereikbaar waren voor mede-kandidaten.

Aan de andere kant: als Ron en zij het enige groepje zijn (en Ron niet terugkomt), dan is Ron bij voorbaat uitgeschakeld. Ook al zou hij haar als mol hebben aangewezen; lijkt mij niet eerlijk (wat iemand ook al zei).

Het hangt er dus van af of Ron terugkomt, anders wordt die streep wat dikker. (dan kan Loes natuurlijk nog steeds de mol zijn, maar dat zou ik toch minder geloofwaardig vinden. O, en dan word ik ook kwaad op het programma, haha)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #62 Gepost op: 11-01-2018, 00:21:27 »
Als ik het mij goed herinner waren Ron en Loes nogal laat op de plek met de telefoontjes waardoor ze niet bereikbaar waren voor mede-kandidaten.

Volgens de montage waren Stine en Emilio de laatsten in hun koffiebar.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #63 Gepost op: 12-01-2018, 18:28:37 »
Over die metro gesproken, de persoon aan wie Loes de weg vraagt bij de bar geeft niet aan dat ze de metro moeten nemen (halte op nog geen 50 meter, zie foto 1) maar een stuk "die kant op moeten". Ze vraagt nog "die kant en niet naar die kant?" en loopt vervolgens met Ron naar de metro (foto 2). Ze volgt dus niet de aanwijzing van de Rus op. Vreemd.

De metro is natuurlijk een prima plek om te verdwalen en niet snel een andere kant op te kunnen zonder tijd te verliezen, itt een taxi of lopen.

De wandelafstand was 3,6 km geweest. Dat kost met die zware rugzak en met wat rode lichten toch al gauw een dikke 35-40 minuten. Het stadscentrum zelf is behoorlijk druk zei iemand gisteren in een ander topic en dus is de metro het beste vervoermiddel.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #64 Gepost op: 12-01-2018, 18:42:19 »
Ik zeg niet dat je niet gelijk hebt met de cijfers en dat de metro het beste was maar:

Waarom suggereert die Rus dan niet de metro aan de overkant? En waarom nemen ze die dan toch zonder te weten dat dat beter/sneller is dan wat de Rus vertelde? Ze slaan zijn informatie in de wind en besluiten op goed geluk (ik neem niet aan dat ze het metronet van Moskou kenden) het metrostation in te lopen. Ik blijf het bijzonder vinden.

Ja, daar geef ik je dan weer gelijk. Al kan ik me makkelijk inbeelden dat Loes en Ron de M pas nadien opmerken en zeggen: "Nemen we anders de metro?"

Er is daar sowieso een stukje weggeknipt waar die beslissing beïnvloed wordt. Mogelijk zegt die Rus nog iets van "Maar neem beter de metro" of Loes en Ron wagen het er op eigen initiatief op.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #65 Gepost op: 13-01-2018, 15:51:26 »
Wat ik denk dat meeweegt en heel bijzonder is is dat ze de enige(!) acteur van het hele gezelschap is. We hebben seizoenen gehad waar de meerderheid acteur was, nu is er maar één. Zou het dus stiekem wel heel jammer vinden als ze nu net haar zouden kiezen als Mol ::jaja::

late reactie, maar is niet helemaal waar. Emilio en Ron acteren ook. Ron heeft op Zapp een eigen programma waarin hij vader van een vage familie speelt (hij kan nog steeds terugkomen mensen).

Ik zeg niet dat je niet gelijk hebt met de cijfers en dat de metro het beste was maar:

Waarom suggereert die Rus dan niet de metro aan de overkant?

Omdat sommige mensen vragen letterlijk beantwoorden zoals ze gesteld worden  ::rofl::

Als je (om ff een voobeeld te nemen) vraagt aan iemand "hoe kom ik bij Vondel CS?" en je staat aan de Amstelveenseweg, dan zou (bijna) iedereen zeggen "hier het park door, dan loop je er tegenaan". er zijn maar weinig mensen die zouden zeggen dat je beter de tram zou kunnen nemen... (voor de mensne die het niet weten, vanaf de Amstelveenseweg is het ongeveer 2 km lopen naar Vondel CS)
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 16:02:47 door Sanne97 »
"niets is wat het lijkt"

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #66 Gepost op: 13-01-2018, 17:19:58 »
In de promo van aflevering 2 zie je in de graafmachine bij Loes een sticker staan met een hartje. Ik heb de tekst geprobeerd te ontrafelen en het lijkt me dat er staat მე [hartje] წეაოსჯ. De vertaling hiervan is iets als; Ik hou van liegen.

De vertaling is echter wel wat lastig, als ik er iets tussen zet dan staat er iets totaal anders, maar ik vind dit toch toevallig. Ik denk ook niet meer dan dat. Gewoon toeval.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 17:49:42 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #67 Gepost op: 13-01-2018, 17:30:28 »
In de promo van volgende week zie je in de graafmachine bij Loes een sticker staan met een hartje. Ik heb de tekst geprobeerd te ontrafelen en het lijkt me dat er staat მე [hartje] წეაოსჯ. De vertaling hiervan is; Ik hou van liegen.

ik zal vanavond proberen het iets duidelijker in beeld te laten zien.

Het is inderdaad onduidelijk. Hopelijk brengt het HD-beeld een uitkomst. De 'Ik [hartje]' staat er in ieder geval zeker.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #68 Gepost op: 13-01-2018, 18:25:18 »
Het is inderdaad onduidelijk. Hopelijk brengt het HD-beeld een uitkomst. De 'Ik [hartje]' staat er in ieder geval zeker.
Ik krijg het beeld ook niet duidelijker, even afwachten inderdaad
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2018, 02:29:07 »
Ruben draait er lang omheen maar uiteindelijk;..."Zijn Loes en ik een verbond...".

Direct daarna een vette knipoog van Loes in de spiegel te zien @ 25.58


Omnia vincit amor

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2018, 13:39:19 »
Ik heb nogeens geprobeerd om het hartje achter loes beter te zien. Is niet gelukt. Wel ben ik redelijk zeker dat er წეაოსჯ staat. Let op, het eerste en laatste teken kunnen op 2 manieren worden weergegeven. Dat ligt aan je browser.

Zeker ben ik van წ.აოს.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2018, 14:37:38 »
წე ო ს ჯ (dus met spaties op deze plaatsen) betekent 'Het gaat goed'. Volgens Google Translate dan hè.

En წ ეაოსჯ (dus met één spatie na de eerste Georgische letter) geeft 'Oh oh' als vertaling...

Met het 'hartje' erbij, dus მე წეაოსჯ, wordt, zoals Brtdm al aangaf, de betekenis 'Ik ben een leugenaar' gegeven.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 14:44:31 door Marisa »

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #72 Gepost op: 14-01-2018, 15:26:51 »
Ook al even in het afleveringstopic aangehaald, maar de rol van Loes in het hele Ron-verhaal zit mij toch niet helemaal lekker. Na aflevering 1 heb ik een lichte streep door haar naam gezet vanwege de rol die zij zou hebben als zij als enige niet de kluis zou hebben gevonden met haar duopartner. Dat was wel een héél persoonlijke eliminatie geweest van haar onschuldige en nietsvermoedende medekandidaat.
Ik ging er daarom vanuit dat de mol moest zitten in de groep van wel-kluisvinders.

Echter, na aflevering 2 werd dit al iets afgezwakt omdat Ron nog een kans heeft gekregen. Maar ik vroeg me ineens heel erg af hoe de theateropdracht gespeeld had moeten worden zonder een afgevallen (en dus teruggekeerde) kandidaat! Zeker omdat het Ron-element niet slechts een klein, extra onderdeeltje leek te zijn. Maar het was het hele thema van de tweede opdracht! De dubbele moord, de twist van zijn terugkeer, het dilemma voor de kandidaten om wel of niet bij hem te gaan zitten.

Ik ben dus heel benieuwd hoe de opdracht in het theater eruit had gezien zonder afvaller in aflevering 1. Ik kan me niet voorstellen dat dat hele element dan maar was weggelaten, wat mij dan ineens doet denken dat de rol van de Mol juist wel eens kon zijn: zorgen dat we in aflevering 2 een afvaller uit aflevering 1 hebben om deze opdracht mee te spelen. Zou de Mol hierom juist wel zitten in de groep met niet-kluisvinders?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #73 Gepost op: 14-01-2018, 15:28:50 »
Productie heeft altijd een plan B wanneer het niet gaat zoals verwacht. Was vorig jaar ook het geval met de helikoptervluchten

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #74 Gepost op: 14-01-2018, 16:10:45 »
Productie heeft altijd een plan B wanneer het niet gaat zoals verwacht. Was vorig jaar ook het geval met de helikoptervluchten

Ja natuurlijk is er een Plan B, maar dat sommige zaken volgens plan verlopen daar kun je van te voren wel vanuit gaan. Bijvoorbeeld als het doel van de mol was om de opdracht in aflevering 1. *niet* te laten slagen en het een duo opdracht met Ron betrof.

Verder niks ten nadele van Ron, maar hij bakte er echt niks van. Ik denk dat de produktie dat vooraf goed heeft ingeschat. 
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 16:13:11 door Amethyst »

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #75 Gepost op: 14-01-2018, 16:28:15 »
Het was ook meer dat ik altijd heel blij ben als ik verdachten weg kan strepen van mijn lijstje -ook als dat uiteindelijk onterecht is hoor overigens, maar in het kader van overzicht. Het afstrepen van Loes wankelt nu bij mij toch weer, haha.

Ook zag ik in aflvering 1 Loes wel heel regelmatig 2 vingers opsteken/het peaceteken maken. Ook in het shot in de Metro bijvoorbeeld. Toen ze dat gister opnieuw meteen weer deed bij een van de eerste biechts (volgens mij over Olcay, wanneer ze zegt dat ze niet 1, maar 2 briefjes geld had moeten pakken).
Die 2 vingers steeds kan natuurlijk een gevalletje Jan-Willem met zijn T-shirts zijn (want dat ze het toevallig steeds doet lijkt me sowieso uitgesloten) Maar het kan echter ook best een gevalletje Kees met zijn enkel-enkel-dubbel zijn (omdat bijvoorbeeld nu in de afleveringstitels steeds dubbele letters verschijnen.)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #76 Gepost op: 14-01-2018, 17:16:08 »
Loes op het moment dat Ruben over een bondje begint
Je ziet haar even goed slikken
Vond ik een momentje

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #77 Gepost op: 14-01-2018, 18:25:36 »
Ik heb nogeens geprobeerd om het hartje achter loes beter te zien. Is niet gelukt. Wel ben ik redelijk zeker dat er წეაოსჯ staat. Let op, het eerste en laatste teken kunnen op 2 manieren worden weergegeven. Dat ligt aan je browser.

Zeker ben ik van წ.აოს.

Ik heb hem gevonden. Je gaat heel lang moeten kijken om me te geloven (want heb ook lang getwijfeld), maar er staat



Ofwel: "Ik [hartje] Tbilisi"

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #78 Gepost op: 14-01-2018, 18:28:31 »
Ik heb hem gevonden. Je gaat heel lang moeten kijken om me te geloven (want heb ook lang getwijfeld), maar er staat



Ofwel: "Ik [hartje] Tbilisi"
Die sticker ben ik al veel tegengekomen, maar kon die niet zo direct linken aan wat we in beeld zien. Maar, ik heb ook nog niet de HD beelden bekeken.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #79 Gepost op: 14-01-2018, 18:32:16 »
Die sticker ben ik al veel tegengekomen, maar kon die niet zo direct linken aan wat we in beeld zien. Maar, ik heb ook nog niet de HD beelden bekeken.

Allereerst een andere versie van de middelste letter (de versie die ook gebruikt is, maar ik heb hier een ander hartje):



En hieronder een still van de opdracht: