Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 223690 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #300 Gepost op: 22-01-2018, 18:17:48 »
Mooi overzicht @rvanapeldoorn. Ik vind het alleen zo openlijk en overduidelijk mollen, dus alleen daarom lijkt het mij dus niet. Of het programma is echt een andere tactiek gaan volgen voor de zaterdagavondkijker. Voorheen zou bijvoorbeeld het maar pakken van 1 5ooE biljet op de markt niet in beeld zijn gebracht door de montage.
"In your face" (DUS niet verdacht) is best een aardige tactiek. Je moet er veel lef voor hebben ook  ::jaja:: Knap als je dat durft en het ook nog succesvol is  ::ok::

Maar ze doet inderdaad ook heel veel goed, dus of ze nou echt de mol is en bovenstaande tactiek succesvol toepast...
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 18:36:55 door Whiskers »

Offline BeLoM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #301 Gepost op: 22-01-2018, 18:31:23 »
M'n allereerste post hier. Was van plan een sterk pleidooi omtrend Olcay hier neer te pennen maar jij bent me net iets te vlug af. Alles wat je hier neerplaatste ging ik ook ophalen dus zal ik enkel nog wat aanvullingen doen:

Afl 1;
- Allereerste moment dat iedereen toekomt in de hotelkamer zijn alle kandidaten onmiddellijk vanalles aan het bespreken over de kamer en de kamer aan het verkennen. Olcay blijft stil staan neemt een slokje water (wat je echt niet doet als je net in een hotelkamer komt) en observeert Ruben en wacht tot de Video van Art begint.

- Eenmaal vertrokken met de opdracht begint Ruben te lopen, Olcay loopt de hele opdracht achter hem aan en neemt nooit initiatief. De hele reden dat deze opdracht goed ging voor hen was dankzij Ruben. Het enige wat ze deed was de kluis opendoen en 'gelukkig' doen. En voor haar is het goed om opdracht 1 geld in de pot te brengen en niet onmiddellijk verdacht te zijn.

Afl 2;
- Het vragen aan de ontbijttafel naar wie allemaal naar Art gebeld heeft. Dit doet de mol om wat ruzie te stoken in de groep. Dit is trouwens één van de weinige momenten dat Olcay iets zegt. Ze zit veel te vaak na te denken als iedereen aan het praten is.

- Als de groep haar vraagt waar die andere 500 euro is kan ze amper haar lach inhouden terwijl ze moet opbiechten dat ze het achter heeft gelaten bij die vrouw.

- Olcay legt wel degelijk alle vakjes met dubbele biljetten heel ijverig. Maar als er ontdekt word dat ze enkel moeten liggen is ze niet meer te zien om mee te helpen.

-Haar emoties zijn enkel te bespeuren als er iets onthult word. Als Art bijvoorbeeld een bommetje dropt dan reageert ze altijd 'over the top', maar als er dingen gezegd worden die ze echt niet ziet aankomen geeft ze nooit emoties. Ze speelt dus veel te veel...

Afl3;
- Penningmeester worden zo net voor er geld word verdient. Typisch dat Olcay erover begint en uiteindelijk het ook word.

- Bij die bakjes als Simone en Jan niks zeggen gaat Olcay er wel heel vlug en gemakkelijk mee akkoord dat ze geen info krijgen. Integendeel, ze weet waar alles ligt dus het komt haar zelf heel goed uit. Nu kan ze doen alsof ze gokt en de zwarte vrijstelling in het spel brengen, het enige wat de Mol in het spel wil brengen in zo'n spel.

- Bij de bekendmaking van Art dat ze bij de bakjes -2000 euro hebben gepakt begint de hele groep te lachen, groenlachen... Is heel natuurlijk, behalve Olcay, die staart voor haar uit en zit na te denken.

- Met die Porto bij opdracht 3 zie je haar soms ook echt niks doen en gewoon naar de andere te staan kijken en mee te luisteren naar hun porto.

- Een bondgenootschap met Stine is ook het slimste wat je kan doen als de mol. Stine heeft waarschijnlijk het vlugst argwaan bij gedragingen van mensen dus kan je haar maar beter dicht bij je houden.

Ik vergeet ondertussen wellicht nog dingen maar het ligt er gewoon veel te dik op. Neem deze 2 betogen eens tesamen en dan kan het niet anders toch?
Ik hoop in ieder geval dat ze het niet is. De backups zijn Stine en Simone. De rest van de groep kan het onmogelijk zijn.

Volgens mij gaan ze Olcay wel minder verdacht maken via de volgende afleveringen maar het is al te laat vrees ik.

« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 18:33:58 door BeLoM »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #302 Gepost op: 22-01-2018, 18:44:33 »
M'n allereerste post hier. Was van plan een sterk pleidooi omtrend Olcay hier neer te pennen maar jij bent me net iets te vlug af. Alles wat je hier neerplaatste ging ik ook ophalen dus zal ik enkel nog wat aanvullingen doen:

KNIP

Volgens mij gaan ze Olcay wel minder verdacht maken via de volgende afleveringen maar het is al te laat vrees ik.


Welkom!  :)
Mooi zo'n lange post als eerste post  ::ok::
Maar vaatje: waarom zou de mol perse een zwarte vrijstelling in het spel willen brengen? Het maakt hem/haar niet uit wie er uit vliegt bij de volgende test...
Enige wat ik zo snel kan bedenken is dat de crew die evt graag in het spel wil hebben (ze liggen er niet voor niets en het kan tactiek veranderen bij kandidaten en verwarring zaaien bij kijkers). Dacht echter dat men dat soort opdrachten niet af mol gaf (mol kan natuurlijk wel zelf bedenken het te willen doen, maar nogmaals: waarom?).
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 18:45:18 door Lukie4 »

Offline BeLoM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #303 Gepost op: 22-01-2018, 18:46:48 »
Margriet deed het haar als voor. Toen zei Margriet zelf dat dat het enige is waar je als mol zelf iets aan hebt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #304 Gepost op: 22-01-2018, 18:54:42 »
Margriet deed het haar als voor. Toen zei Margriet zelf dat dat het enige is waar je als mol zelf iets aan hebt.
Maar waarom dan precies? Ik zie het echt niet...  :-[

Offline BeLoM

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #305 Gepost op: 22-01-2018, 18:58:57 »
Maar waarom dan precies? Ik zie het echt niet...  :-[

Bekijk het dan zo; Er zijn net 30 argumenten gegeven en deze is de enige waar je mee zit?

En om toch te antwoorden:

- Wat had ze anders moeten nemen? 2x mingeld is wel heel obviously. Plusgeld moet ze ook niet nemen. Dus de perfecte combo: Mingeld en zwarte vrijstelling.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #306 Gepost op: 22-01-2018, 19:03:29 »
Bekijk het dan zo; Er zijn net 30 argumenten gegeven en deze is de enige waar je mee zit?

En om toch te antwoorden:

- Wat had ze anders moeten nemen? 2x mingeld is wel heel obviously. Plusgeld moet ze ook niet nemen. Dus de perfecte combo: Mingeld en zwarte vrijstelling.
Bekijk het zo: ik haak in op wat me het minst logisch lijkt  :P
Een mol heeft m.i. juist niks aan een zwarte vrijstelling. Die kan ter camouflage dan veel beter een groene vrijstelling pakken naar mijn mening. "Wat raar dat X zo ver komt, lijkt de mol wel!". "Owh, wacht, hij/zij had een vrijstelling. Ja, logisch dan".
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 19:05:03 door Whiskers »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #307 Gepost op: 22-01-2018, 19:20:32 »
Bekijk het zo: ik haak in op wat me het minst logisch lijkt  :P
Een mol heeft m.i. juist niks aan een zwarte vrijstelling. Die kan ter camouflage dan veel beter een groene vrijstelling pakken naar mijn mening. "Wat raar dat X zo ver komt, lijkt de mol wel!". "Owh, wacht, hij/zij had een vrijstelling. Ja, logisch dan".
klopt idd. Sterker nog, een mol heeft de ZV liever helemaal niet in het spel. Het elimineert immers de kandidaten die fout zitten. Als de ZV wordt ingezet ontdoet dat alle jokers/vrijstellingen en zorgt er dus voor dat de mensen doorgaan die de mol misschien op t spoor zijn. ZV is voor n mol dus eerder ongunstig dan gunstig.

Van mij mogen ze dat hele ding weglaten  ::)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #308 Gepost op: 22-01-2018, 19:28:02 »
Het is TE in your face. Ik geloof daar toch niet zo in. Plus het switchen van lucht naar grond, omdat Loes zo graag in de lucht wil... Nee, ik geloof er niet in.

Alleen de 750 auto laat me twijfelen...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #309 Gepost op: 22-01-2018, 19:38:12 »
Het is TE in your face. Ik geloof daar toch niet zo in. Plus het switchen van lucht naar grond, omdat Loes zo graag in de lucht wil... Nee, ik geloof er niet in.

Alleen de 750 auto laat me twijfelen...
Ik beweer nergens dat Olcay de mol is (ik zit nog in geen enkele tunnel), maar zoals ik eerder zei: TE in your face is op zich een goede tactiek. Vereist wel buitengewoon veel lef. En daarnaast is het buitengewoon knap als het inderdaad lukt.

Hmm, Misschien is het op dit moment zelfs de beste techniek, de afgelopen 17 seizoenen in aanmerking genomen (niemand zal het verwachten namelijk). Net als niemand een mol als Miloesjka verwachtte en ook iedereen (van kandidaten tot kijkers) zich kapot ergerden aan haar. Verdacht was ze niet, ze was "te dom" (gezien haar cv was het onwaarschijnlijk, maar iedereen trapte er in). Was toen ook een briljante tactiek, en subliem gespeeld /gebracht door haar ::ok::  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 19:43:17 door Whiskers »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #310 Gepost op: 22-01-2018, 19:40:01 »
Ik denk dat een kandidaat als Molcay het nog wel zou durven. Maar of de productie dat ook durft?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #311 Gepost op: 22-01-2018, 19:47:06 »
Ik denk dat een kandidaat als Molcay het nog wel zou durven. Maar of de productie dat ook durft?
Goede vraag  ::jaja::
Mede daardoor vooralsnog ook een heel leuk seizoen naar mijn mening. Het begon met veel verrassende wendingen (5verschiloende landen, Jean-Marc gooit de handdoek in de ring), er is veel onzeker en veel kandidaat-mollen doen eigenlijk ook veel te veel goed. Valt veel te speuren (ben ik niet best in), je veel af te vragen en veel te discussiëren, helemaal top  ::bravo::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #312 Gepost op: 22-01-2018, 19:58:41 »
Olcay lijkt in ieder geval over een strategie te beschikken. Er moet over nagedacht zijn. Is het een kandidatenstrategie of toch die van een mol?

Als je alles op een rij zet neigt het meer naar een molstrategie.

-Welke kandidaat geeft nou een (zwarte) vrijstelling weg?
-welke kandidaat heeft zo vaak last van haar blaas tijdens opdrachten?

Maar vooral haar houding en hoe mensen haar zien. Voelt zich (al lachend) wat verheven boven haar medekandidaten (vooral in sommige biechts), wordt vaak als dom gezien (ook op dit forum), wekt irritaties op. Ze oogt vaak wat nonchalant.

Haar medekandidaten lijken haar ook niet echt te verdenken. Ze kon nu ook weer in de auto van 750 euro stappen en dat geld (misschien) verspelen.

Ze krijgt zonder tegenspraak de pot in handen (Stine wordt genegeerd)

Lacht openlijk als ze iets molligs lijkt te doen. Bijvoorbeeld op de markt als ze zgn. één biljet vergeet.Ik denk dat Olcay onderschat wordt,  maar waarom zou ze de mol niet kunnen zijn? Ik heb haar ook een beetje weggewuifd tot nu toe, maar ik ga haar extra goed in de gaten houden.

« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 21:47:05 door Lonneke*L »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #313 Gepost op: 22-01-2018, 20:18:15 »
Plus het switchen van lucht naar grond, omdat Loes zo graag in de lucht wil...

Stel het klopt gewoon wat we in de test zien, en Olcay zit vol op Ruben. Dan zal ze misschien verwacht hebben dat hij bij de dapperen gaat, maar dat gebeurt niet. Dus wil ze wel weer switchen om dicht bij haar mol te blijven. Opvallend dat ze ook vlak naast hem stond bij de tafel?
 

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #314 Gepost op: 22-01-2018, 20:26:09 »
Goed punt, dat zou een verklaring kunnen zijn.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #315 Gepost op: 22-01-2018, 20:29:57 »
Stel het klopt gewoon wat we in de test zien, en Olcay zit vol op Ruben. Dan zal ze misschien verwacht hebben dat hij bij de dapperen gaat, maar dat gebeurt niet. Dus wil ze wel weer switchen om dicht bij haar mol te blijven. Opvallend dat ze ook vlak naast hem stond bij de tafel?
 
Zou kunnen, al vraag ik me persoonlijk wel af wat er in hemelsnaam zo verdacht aan Ruben is..  ???
Al kan deze woorden na afl. 10 heel hard moeten inslikken..  ::rofl::

Offline Elinemeg

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #316 Gepost op: 22-01-2018, 22:37:02 »
Wat ik heel erg obvious vond, maar ik zie niemand dat noemen (of heb ik er overheen gekeken? in dat geval sorry) dus misschien heb ik het verkeerd gezien?

Olcay: "in het eerste en laatste bakje zit 500 euro"

Vervolgens blijkt in het buitenste bakje MIN 500 euro te zitten.

Olcay: "we zijn eerlijk geweest"

Huh?!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #317 Gepost op: 22-01-2018, 22:39:30 »
Wat ik heel erg obvious vond, maar ik zie niemand dat noemen (of heb ik er overheen gekeken? in dat geval sorry) dus misschien heb ik het verkeerd gezien?

Olcay: "in het eerste en laatste bakje zit 500 euro"

Vervolgens blijkt in het buitenste bakje MIN 500 euro te zitten.

Olcay: "we zijn eerlijk geweest"

Huh?!
Buiten-binnen, binnen -buiten. Of andersom. Anway: ook Olcay loog niet....

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #318 Gepost op: 22-01-2018, 22:42:57 »
Wat ik heel erg obvious vond, maar ik zie niemand dat noemen (of heb ik er overheen gekeken? in dat geval sorry) dus misschien heb ik het verkeerd gezien?

Olcay: "in het eerste en laatste bakje zit 500 euro"

Vervolgens blijkt in het buitenste bakje MIN 500 euro te zitten.

Olcay: "we zijn eerlijk geweest"

Huh?!

Dat is in het opdrachtentopic al een paar keer genoemd.

Buiten-binnen, binnen -buiten. Of andersom. Anway: ook Olcay loog niet...

Wat betreft de vrijstelling loog ze niet, maar dat geld is oprecht een vergissing van haar hoor. Ze benoemt een bakje met -500 euro als zijnde +500 euro. Loes doet hetzelfde.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #319 Gepost op: 22-01-2018, 22:44:37 »
Dat is in het opdrachtentopic al een paar keer genoemd.

Wat betreft de vrijstelling loog ze niet, maar dat geld is oprecht een vergissing van haar hoor. Ze benoemt een bakje met -500 euro als zijnde +500 euro. Loes doet hetzelfde.
Vreemd toch, dat beiden dat doen?