Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 224238 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #320 Gepost op: 22-01-2018, 22:48:40 »
Wat betreft de vrijstelling loog ze niet, maar dat geld is oprecht een vergissing van haar hoor. Ze benoemt een bakje met -500 euro als zijnde +500 euro. Loes doet hetzelfde.

Wie zegt dat het een oprechte vergissing is? Het lijkt er zeker op maar het kan ook een molactie zijn die met wat geluk goed uitpakt.

Olcay als Mol zou ik fantastisch vinden maar ik vind het nog iets te mooi om waar te zijn. Ze zou het bijna moeiteloos spelen.

Overigens, als ik Wikipedia mag geloven zou een molstrategie van Olcay kunnen zijn dat ze gewoon haar best doet:

Citaat van: Wikipedia
In 2017 kwam het bedrijf, naar Gulsens eigen zeggen, door haar eigenzinnige en solistische werkwijze in financiële problemen. Met een kapitaalinjectie van enkele miljoenen euro's werd het bedrijf gered.

 ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #321 Gepost op: 22-01-2018, 22:56:49 »
Wie zegt dat het een oprechte vergissing is? Het lijkt er zeker op maar het kan ook een molactie zijn die met wat geluk goed uitpakt.

Olcay als Mol zou ik fantastisch vinden maar ik vind het nog iets te mooi om waar te zijn. Ze zou het bijna moeiteloos spelen.

Overigens, als ik Wikipedia mag geloven zou een molstrategie van Olcay kunnen zijn dat ze gewoon haar best doet:

 ;)
Het zou enorm gedurfd zijn, grote dosis lef en sterke mate van op het randje balanceren  ::bravo::
Maar ik ben er verre van zeker van en ik blijf vooralsnog weg van tunnels..
Winnaar Olcay is overigens ook tof  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 23:00:01 door Whiskers »

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #322 Gepost op: 22-01-2018, 23:02:10 »
Ik begin er steeds meer in te geloven! ::cheerleader::
🜃

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #323 Gepost op: 22-01-2018, 23:34:13 »
Ik ook!

Die zelfverzekerde houding, soms bijna te dom voor woorden...
Maar dom is ze beslist niet!

Hoe dan ook, ze heeft voor zichzelf een strategie bedacht, als mol, dan wel als kandidaat.

Heb besloten haar beslist niet te onderschatten :D
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #324 Gepost op: 23-01-2018, 11:21:50 »
Onbegrijpelijk dat Stine, zowel als Mol als kandidaat, bij het krijgen van de ZV er niet veel meer maakt van: "Ja, dat is wel logisch. Bedankt en tot ziens." Lastig te interpreteren.

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #325 Gepost op: 23-01-2018, 17:09:44 »
Maar waarom dan precies? Ik zie het echt niet...  :-[
Ik ben ervan overtuigd dat de mol naast de opdracht om te mollen óók de opdracht heeft om mooie tv te maken (zo mogelijk). Dit betekent dat de mol kan faciliteren dat bepaalde onthullingen tijdens het spel gedaan worden. Zo heeft Olcay in de eerste aflevering meteen gezegd tegen een andere groep dat er iets achterop de kandidaatpapieren stond (terwijl ze vervolgens pas als laatste groepje deze info deelt). Stel je voor, Olcay had geen zwarte vrijstelling gepakt, dan was de opdracht enorm saai geweest. Ik ben het met je eens dat het qua molschap raar is om de zwarte vrijstelling te pakken, je wil toch juist dat mensen die je niet verdenken door gaan? Toch blijkt in de praktijk dat mollen de zwarte vrijstelling pakken (zoals al eerder gezegd, Margriet deed het ook). Dit heeft er simpelweg mee te maken dat er voor de mol niks te winnen is in een spel met geld/jokers/vrijstellingen, waardoor ze liever de zwarte vrijstelling pakken, puur om het spel interessanter te maken. Ik zou je ook nog willen wijzen op Thomas die de vrijstellingen vond vorig jaar, als hij ze niet gevonden had kon het 2e deel van het spel niet plaatsvinden. Kortom, de mol wil uiteindelijk ook gewoon goede tv maken. En simpelweg mingeld pakken bij zo'n opdracht is nou niet iets wat je in de laatste aflevering met trots vertelt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #326 Gepost op: 23-01-2018, 18:04:30 »
Onbegrijpelijk dat Stine, zowel als Mol als kandidaat, bij het krijgen van de ZV er niet veel meer maakt van: "Ja, dat is wel logisch. Bedankt en tot ziens." Lastig te interpreteren.
Dat is en blijft een bijzondere reactie ja. Kennelijk vind ze zelf ook dat zij hem verdiend heeft ipv Olcay (waarom?!)  ::rofl::

Ik ben ervan overtuigd dat de mol naast de opdracht om te mollen óók de opdracht heeft om mooie tv te maken (zo mogelijk). Dit betekent dat de mol kan faciliteren dat bepaalde onthullingen tijdens het spel gedaan worden. Zo heeft Olcay in de eerste aflevering meteen gezegd tegen een andere groep dat er iets achterop de kandidaatpapieren stond (terwijl ze vervolgens pas als laatste groepje deze info deelt). Stel je voor, Olcay had geen zwarte vrijstelling gepakt, dan was de opdracht enorm saai geweest. Ik ben het met je eens dat het qua molschap raar is om de zwarte vrijstelling te pakken, je wil toch juist dat mensen die je niet verdenken door gaan? Toch blijkt in de praktijk dat mollen de zwarte vrijstelling pakken (zoals al eerder gezegd, Margriet deed het ook). Dit heeft er simpelweg mee te maken dat er voor de mol niks te winnen is in een spel met geld/jokers/vrijstellingen, waardoor ze liever de zwarte vrijstelling pakken, puur om het spel interessanter te maken. Ik zou je ook nog willen wijzen op Thomas die de vrijstellingen vond vorig jaar, als hij ze niet gevonden had kon het 2e deel van het spel niet plaatsvinden. Kortom, de mol wil uiteindelijk ook gewoon goede tv maken. En simpelweg mingeld pakken bij zo'n opdracht is nou niet iets wat je in de laatste aflevering met trots vertelt.

Vetgemaakte tekst: ik snap niet wat je bedoelt. Ze merkt het als eerste op en geeft het door aan andere groepen (ze deelt het als eerste), "terwijl ze het als laatste groepje deelt"  ???

Verder vind ik de zwarte vrijstelling een onding. Het vertroebelt het spel en er gaan mensen door die niet door zouden moeten gaan (die niet door zouden zijn gegaan in de zuivere versie vh spel. Al speelt dat ook bij Jokers en gewone vrijstellingen. Mogen van mij ook weg). Het levert - voor mij - dus ook verre van mooie of interessante tv op. Ik had het spel evenmin niet saaier gevonden zonder zwarte vrijstelling.

(zo) onverdacht (mogelijk) blijven (lees: zorgen dat anderen er niet achter komen dat jij de mol bent) is m.i. de kerntaak vd mol. De kandidaten (liefst op briljante wijze) laten geloven dat een ander de mol. Of iig dat JIJ het niet bent. Sommigen scharen "zorgen dat er zo min mogelijk in de pot zit" ook onder een kerntaak vd mol. Kun je zo zien, maar ik ben er alleen voor dat evt.  zo te zien als dat op eer eerlijke manier gaat: door opdrachten (ook liefst weer op briljante wijze) te verstoren. Niet door geld te gappen en weg te gooien.

Je kunt als mol ook plusgeld pakken en (minimaal evenveel) mingeld. Goh, wat een pech zeg!!!
Of mingeld en een gewone vrijstelling. Een gewone vrijstelling voor de mol verstoort het spel niet: de mol gaat sowieso nooit naar huis (tijdens de serie). Er zijn dus charmanteren oplossingen dan alleen mingeld pakken of een zwarte vrijstelling het spel in loodsen  ;)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 18:21:05 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #327 Gepost op: 23-01-2018, 20:10:52 »
Dat is en blijft een bijzondere reactie ja. Kennelijk vind ze zelf ook dat zij hem verdiend heeft ipv Olcay (waarom?!)  ::rofl::

Vetgemaakte tekst: ik snap niet wat je bedoelt. Ze merkt het als eerste op en geeft het door aan andere groepen (ze deelt het als eerste), "terwijl ze het als laatste groepje deelt"  ???

Sylvain bedoelt volgens mij dat ze wel de keten op gang brengt dat er achterop hints staan, maar dat ze daarbij niet de reflex heeft om ook even Bella en Simone te bellen om die hints aan hen te geven. Dat gebeurt volgens de montage inderdaad pas als laatste.

Aangezien Olcay en Ruben vrij op tijd weg waren uit hun café en beide betrokken teams genoeg tijd hadden om 1 locatie en de kluis te doen, vind ik hem niet zo sterk eerlijk gezegd.

Verder vind ik de zwarte vrijstelling een onding. Het vertroebelt het spel en er gaan mensen door die niet door zouden moeten gaan (die niet door zouden zijn gegaan in de zuivere versie vh spel. Al speelt dat ook bij Jokers en gewone vrijstellingen. Mogen van mij ook weg). Het levert - voor mij - dus ook verre van mooie of interessante tv op. Ik had het spel evenmin niet saaier gevonden zonder zwarte vrijstelling.

Al die items maken het er inderdaad niet noodzakelijk beter op. In een bepaald ander land heb je een opdracht met een handje vol pasvragen (als ze nog met 5 zijn) en je hebt 1 vrijstelling op een bepaald punt.
Na zaterdag konden we theoretisch gezien met 2 groene en 2 zwarte vrijstellingen zitten en dan nog de 10 jokers van aflevering 1. Volgende week wordt er dan gehint op een finalevrijstelling.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #328 Gepost op: 23-01-2018, 20:57:26 »
Sylvain bedoelt volgens mij dat ze wel de keten op gang brengt dat er achterop hints staan, maar dat ze daarbij niet de reflex heeft om ook even Bella en Simone te bellen om die hints aan hen te geven. Dat gebeurt volgens de montage inderdaad pas als laatste.

Aangezien Olcay en Ruben vrij op tijd weg waren uit hun café en beide betrokken teams genoeg tijd hadden om 1 locatie en de kluis te doen, vind ik hem niet zo sterk eerlijk gezegd.

Al die items maken het er inderdaad niet noodzakelijk beter op. In een bepaald ander land heb je een opdracht met een handje vol pasvragen (als ze nog met 5 zijn) en je hebt 1 vrijstelling op een bepaald punt.
Na zaterdag konden we theoretisch gezien met 2 groene en 2 zwarte vrijstellingen zitten en dan nog de 10 jokers van aflevering 1. Volgende week wordt er dan gehint op een finalevrijstelling.
Het is mijns inziens ook wat veel inderdaad  ::jaja::

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #329 Gepost op: 23-01-2018, 20:59:09 »
Nu is ze echt mijn wensmol, maar of ze daadwerkelijk de mol is moet ik toch nog een nachtje over slapen. Momenteel staat ze bij mij op 2.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #330 Gepost op: 23-01-2018, 21:12:42 »
Nu is ze echt mijn wensmol, maar of ze daadwerkelijk de mol is moet ik toch nog een nachtje over slapen. Momenteel staat ze bij mij op 2.
Mijn wensmol is ze ook  ::jaja::
Mijn wensmollen zijn wel vaak finalisten, maar zelden heb ik echt de mol op de hielen gezeten..
Ik vind de kandidaat of diens (vermeende) acties dan gewoon te tof...  ::rofl::

Dus ik duik toch echt nog geen tunnels in. Jij ook niet zo te lezen  ::ok::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #331 Gepost op: 23-01-2018, 21:38:32 »
Sta mij dan toe om te zeggen waarom ik haar schrap:

1. Olcay komt dus inderdaad met de hints op de achterkanten.
- Je kan dan wel zeggen 'ze moest het spel op gang brengen', maar doe je dat dan echt als allereerste wapenfeit? Heb je dan niet liever als Mol dat dat toch even duurt.
- Mijn persoonlijke inschatting is dat eigenlijk meerdere kandidaten dit hadden moeten gezien hebben. Dat slechts 1 iemand dat doet, vind ik eigenlijk best opmerkelijk in negatieve zin. Maar goed, aflevering 1, niet iedereen is meteen scherp...

2. Op de markt heb je die onhandige actie met dat 500 euro biljet. Dat kan je zien op 2 manieren. Ofwel 'dit is zo'n doorzichtige actie dat het wel nepmollen moet zijn' ofwel 'Olcay is de in your face Mol die open en bloot molt' (reken mij tot de eerste groep).

3. Ze is de rest van die opdracht wel heel goed op dreef. Niet alleen vond ze persoon 1 als eerste (met Jan), maar ze gaat met foto en (ietsje later dan) geld ook meteen naar persoon 2. Dat niet overleggen kan je zien als Mols, maar het bracht wel op. Wanneer Loes (of was het iemand anders?) dan onder tijdsdruk terug wil keren naar Art met de 20jes staat Olcay er op dat er nog 10tjes moeten gehaald worden. Zoals Erik Leppen ergens keurig neerschreef, was dat noodzakelijk om geld te verdienen, anders werd het altijd 0 euro of verlies.

4. Het is dezelfde opdracht, maar ik neem hem toch in een apart puntje. Wanneer kandidaten briefjes per 2 beginnen te leggen, is Olcay (net terug geluisterd, het is ze) de eerste die zegt "Moet het niet 1 zijn?". Opnieuw vergooit ze de kans om mingeld te rapen.

5. Olcay en Jan hebben in beeld de meeste juiste antwoorden opgeraapt bij het paragliden.

Dubieuzere redenen:

6. Ik blijf er van uit gaan dat de Mol in aflevering 1 wil dat zijn/haar team de finish haalt. Ik ga er ook van uit dat de Mol de te vinden locaties van zijn/haar stad kent. Nochtans hebben Ruben en Olcay een tijdje het idee dat het park waar ze de 2000 euro vonden ook het eindpark is. Ik zou hier dus verwachten dat ze Ruben de juiste kant wijst.

7. Dat gedoe met die 500 biljetten, dat plassen bij de graafopdracht, uitsmeren dat ze "loog" over de groene vrijstelling terwijl dat niet waar is. Het zijn die typische alarmbellen dat de productie ons wil doen kijken naar een kandidaat die heel ver gaat komen, maar niet de Mol is.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #332 Gepost op: 23-01-2018, 22:02:09 »
hele post liever niet quoten, maak het forum zo onleesbaar en onnodig langgerekt.

KNIP


Uiteraard, Be my guest!  ::ok::

Disclaimer: ik zit in geen enkele tunnel. Ze is mijn wensmol omdat ik de "in your face"-tactiek onwijs gedurfd zou vinden, en ook echt bijzonder knap (want opereren op het scherpst vd snede). Zou ik echt geweldig vinden, als Olcay (of een toekomstige andere mol) dat lukt!  ::bravo::

Verder: ik persoonlijk zie alleen maar mol-kandidaten die (in mijn ogen) (nog) veel te veel goed doen. Ja, ondanks de minpot. Alsof er geen mol is, iedereen probeert te mollen en er daarom een minpot is/was. Of iedereen gewoon egoďstisch is, dat kan ook  ::rofl::

Ik zie molkandidaten goede plekken kiezen om te kunnen mollen en dat vervolgens niet doen. Ik zie hints geopperd worden die mijns inziens te bizar voor woorden zijn, - voor elke molkandidaat -, al hoort dat absoluut bij het mollenspeuren  :P Ik zie gewoon ook bij de topmolkandidaten te veel goede gebeuren en te weinig mollerigs. Voorbeeldenuit afl 3, mbt de topverdachten (uit het hoofd, dus ik vergeet vast wat)Simone alleen in de auto, maar haalt het. Simone liegt niet bij de paragliden opdracht. Stine in de verdubbelauto, roept om hulp, haalt het.

Anyway, tldr: op (zo goed als) iedere molkandidaat valt (elke aflevering) wel wat af te dingen..  ;)
Niet dat dat schokkend nieuws is overigens  :P
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 23:00:14 door Lukie4 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #333 Gepost op: 23-01-2018, 22:17:41 »
Sta mij dan toe om te zeggen waarom ik haar schrap:

1. Olcay komt dus inderdaad met de hints op de achterkanten.
- Je kan dan wel zeggen 'ze moest het spel op gang brengen', maar doe je dat dan echt als allereerste wapenfeit? Heb je dan niet liever als Mol dat dat toch even duurt.

Er zat tijdsdruk achter ... ze hadden maar twee uur ... en het bleek echt geen simpele opdracht voor de 5 duo's te zijn.

Volgens jou kon iedereen die de kluis niet haalde toch niet de mol zijn? Had je in theorie nog maar 2 verdachten over kunnen hebben na afl. 1.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #334 Gepost op: 23-01-2018, 22:22:02 »
Er zat tijdsdruk achter ... ze hadden maar twee uur ... en het bleek echt geen simpele opdracht voor de 5 duo's te zijn.

Volgens jou kon iedereen die de kluis niet haalde toch niet de mol zijn? Had je in theorie nog maar 2 verdachten over kunnen hebben na afl. 1.


Iedereen kon de kluis vinden zonder naar de achterkanten te kijken. Sterker zelfs: Naar de achterkanten kijken heeft niemand iets geholpen om dichter bij de kluis te komen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #335 Gepost op: 23-01-2018, 22:25:29 »
Iedereen kon de kluis vinden zonder naar de achterkanten te kijken. Sterker zelfs: Naar de achterkanten kijken heeft niemand iets geholpen om dichter bij de kluis te komen.

Bedankt voor de correctie. Dan is het inderdaad kandidaats.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #336 Gepost op: 23-01-2018, 22:27:23 »
Iedereen kon de kluis vinden zonder naar de achterkanten te kijken. Sterker zelfs: Naar de achterkanten kijken heeft niemand iets geholpen om dichter bij de kluis te komen.
Jawel, de achterkant vd stadskaart was cruciaal...  :P ;D
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 22:35:51 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #337 Gepost op: 23-01-2018, 22:32:02 »
Bedankt voor de correctie. Dan is het inderdaad kandidaats.

Geen probleem.

Niet voor jou, maar ik heb zin om uit te wijden ::rofl:: :
Ik denk dat een Mol liefst heeft dat men pas heel laat achter die hints komt. Kandidaten zullen willen gaan zoeken omdat het opdracht 1 is en ze dolgraag het spel in stappen, maar de Mol zal zijn partner overtuigen om toch maar voor zekerheid te gaan en de kluis te vinden. Ondertussen nog even naar Art bellen om de kluis te vinden en hop met -1000 euro naar de streep.

Molcay zou hiermee het risico genomen hebben dat 8 fan-tas-ti-sche kandidaten 2000 euro vinden en ermee over de streep lopen. Uiteraard is dat puur theoretisch, maar tijdsdruk voor de kluis veroorzaken zie ik als een realistische tactiek en snel de zoektocht naar geld/jokers starten vind ik toch maar riskant.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #338 Gepost op: 23-01-2018, 22:37:34 »
Geen probleem.

Niet voor jou, maar ik heb zin om uit te wijden ::rofl:: :
Ik denk dat een Mol liefst heeft dat men pas heel laat achter die hints komt. Kandidaten zullen willen gaan zoeken omdat het opdracht 1 is en ze dolgraag het spel in stappen, maar de Mol zal zijn partner overtuigen om toch maar voor zekerheid te gaan en de kluis te vinden. Ondertussen nog even naar Art bellen om de kluis te vinden en hop met -1000 euro naar de streep.

Molcay zou hiermee het risico genomen hebben dat 8 fan-tas-ti-sche kandidaten 2000 euro vinden en ermee over de streep lopen. Uiteraard is dat puur theoretisch, maar tijdsdruk voor de kluis veroorzaken zie ik als een realistische tactiek en snel de zoektocht naar geld/jokers starten vind ik toch maar riskant.
Niet dat het op enigerlei wijze verplicht is uiteraard, maar je reageert niet op mijn reactie...  :\'(

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #339 Gepost op: 23-01-2018, 22:42:13 »
Jawel, de achterkant vd stadskaart was cruciaal...  :P ;D

Dat klopt inderdaad, maar die had iedereen wel gezien. Iedereen had meteen de reflex om die kaart 20 keer om te draaien. ;D

Niet dat het op enigerlei wijze verplicht is uiteraard, maar je reageert niet op mijn reactie...  :\'(

In mijn hoofd had ik al geantwoord hoor. Geen telepathische telegram ontvangen?