Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 223720 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #700 Gepost op: 1-03-2018, 12:03:43 »
Olcay die bij de woordzoeker over M - O - L hinkelt terwijl ze het hardop voorleest vind ik een leuke aanwijzing. Streepte de mol mol weg? Misschien niet met een verfkwast, wel met hinkelstap :P

Ja, en vooral in combinatie met dat in het vooruitzicht zat in de aflevering met als titel vooruitzicht

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #701 Gepost op: 1-03-2018, 12:11:26 »
Of het nu een neomol is of de mol, verbazingwekkend dat zo weinig mensen (zowel kandidaten als de 'gewone' zaterdagavondkijker) haar niet meer hebben verdacht al die weken.

Tja, dat komt omdat ik en velen met mij zich concentreerden op Stine of Simone gedurende die afleveringen. Die twee vallen veel meer in het kader van de mollen die we gezien hebben. Olcay zette ik ook opzij onder het mom Nadja-gedrag. Maar nu Art notabene aangaf in zijn beginpraatje 'de mol heeft lef om in aanwezigheid van de groep vol op te mollen' begon ik na Stine Simone te heroverwegen. En Ruben Idem met die kennis. Want geen van beide heb ik ze echt in aanwezigheid van anderen zo volop zien mollen. Iets waar Jan en Olcay wel voor kiezen. Met de dekmantel van een enthousiaste kandidaat, too obvious waardoor niemand ze verdenkt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #702 Gepost op: 1-03-2018, 12:37:44 »
Behalve dan dat Klaas precies dit deed ;)


Dat van Klaas vonden we ook vreemd destijds maar de situatie was wel anders. Klaas liet zijn kamergenoot de vragenlijst zien omdat die hem al vroeg in de serie serieus verdacht. Klaas wilde vertrouwen winnen.

Zo kort voor de finale zoals Olcay deed is heel raar voor een mol.
Bovendien is ze al afleveringen lang bezig om Jan in te palmen. Vreemd gedrag voor een mol ::jaja::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #703 Gepost op: 1-03-2018, 13:17:35 »
We zullen het zien in afl. 10. Maar Jan palmt ze pas twee afleveringen in. Toch niet raar dat een mol graag als kandidaat gezien wil worden?Ze palmt eigenlijk al ontinu iedereen in.... prima tactiek voor een mol  :P

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #704 Gepost op: 1-03-2018, 13:18:04 »
Ik vind het fantastisch Joost2!
<--- EDIT --->

@Juuls247,

Het onderstaande postte ik een tijd geleden al in dit topic als antwoord op observatie van Lonneke*L. Door de vele posts sneeuwen berichten nogal gauw onder dus breng ik het hier nog even ter sprake:



-Vervolgens bij de woordzoekers roepen dat je woorden niet goed kunt lezen, maar wel woorden roepen. Toevallig wel het kleine woordje mol ontdekken. Nog eens naar binnen lopen aan het einde na eerst de verwarring rond Tbilisi lekker even te laten duren... Kun je met of zonder bezem beter mollen daar?


Na Lonneke*L post keek ik toen dat Tbilisi-fragment extra goed terug en bleek inderdaad overduidelijk dat Olcay de chaos rond Tbilisi liet voortduren. Werd eerst toegeschreven aan Simone, maar die kunnen we inmiddels afstrepen als mol.

Bekijk het fragment vanaf 41:50 op: https://www.npo.nl/wie-is-de-mol/03-02-2018/AT_2091351
Helaas zit er er een irritante ING reclame voor die een apart tabblad opent (althans bij mij).

Olcay veegt de vloer aan met de tijd hier bij deze opdracht ook weer inderdaad. Zagen we eerder al het gretig verkeerde richtingen uitlopen in eerdere opdrachten, nu dit weer. Ik heb nog even nader gekeken naar dit "Tibilsi"-moment.

- Loes zegt op ongeveer 42:00: 'Hee Georgie daarboven!.."
- Dan zeg Simone: "Hebben we Tibilisi ook?"
- Olcay haakt er op in en zegt: "Tibilisi is een woord, kandidaat is een woord."
- Vervolgens is er een hele tijd verwarring over wel of niet doorgestreepte woorden etc.  (wat Olcay lekker laat voortduren..)
- En dan zegt Olcay ineens: "Nee we hebben Tibilisi nog niet opgelost, toch?"
- Dan vraagt Simone: "Tibilisi? Is dat een woord?"
- Olcay zegt dan meteen: "Ja Tibilisi is een woord, die zoek ik."
- Niemand brengt er iets tegenin en kostbare tijd gaat verloren en dan zegt Art: "Nog twee minuten!!"
- Simone die dan zegt: "Maar is Tibilisi .. staat Tibilisi wel op het bord?"
- Olcay: "Nog een keer kijken dan" en loopt naar de zijkant v/d hal
- Olcay zegt dan: " .. Nee Tibilisi staat er niet op!.."
- Jan vraagt aan haar: "Heb jij gezegd dat Tibilisi er op stond?"
- Olcay: "Nee weet niet zeker of ik dat heb gezegd" (Jaja  >:D..)
- Nog wat verwarring en gesteggel en zo verstrijkt de tijd en mislukt de opdracht

Olcay was verschrikkelijk aan het mollen hier.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 13:30:14 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #705 Gepost op: 1-03-2018, 13:19:46 »
Moest nog lachen om de promo voor zaterdag. Olcay: 'De maan Art? Hoe kan ik op zoek naar de maan?'
 ::rofl::
Typische opmerking van De Mol. ::jaja::
🜃

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #706 Gepost op: 1-03-2018, 13:53:21 »
@Juuls247,

Het onderstaande postte ik een tijd geleden al in dit topic als antwoord op observatie van Lonneke*L. Door de vele posts sneeuwen berichten nogal gauw onder dus breng ik het hier nog even ter sprake:
Dank Molebuster  ::bravo::, ik probeer zoveel mogelijk te lezen en bij te houden...Gelukkig hebben we allemaal dezelfde observaties. Wat een heerlijk seizoen.
Meer L

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #707 Gepost op: 1-03-2018, 14:19:03 »
 
Dank Molebuster  ::bravo::, ik probeer zoveel mogelijk te lezen en bij te houden...Gelukkig hebben we allemaal dezelfde observaties. Wat een heerlijk seizoen.

 ::ok:: Zo is het maar net! Ik zie ook nog steeds nieuwe opvallende momentjes als ik bijv. afl. 1 of 2 terugkijk, omdat je het op het gedrag en de (re-)acties van de afvallers niet meer hoeft te letten. Puur voor het amusement is dat laatst genoemde wel leuk, dan denk je vaak : Hoe is het toch mogelijk dat ik die en die überhaupt kon verdenken.  ::)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 14:22:48 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #708 Gepost op: 1-03-2018, 14:26:41 »
@Juuls247,

Na Lonneke*L post keek ik toen dat Tbilisi-fragment extra goed terug en bleek inderdaad overduidelijk dat Olcay de chaos rond Tbilisi liet voortduren. Werd eerst toegeschreven aan Simone, maar die kunnen we inmiddels afstrepen als mol.


En toch deed Simone precies wat ze had gezegd: een proefballonnetje oplaten om de mol te vangen. En als de mol dan reageert dat niet goed interpreteren. Ze had het kunnen weten moeten we maar denken.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #709 Gepost op: 1-03-2018, 15:01:57 »
In het fragment van deze week waarbij de reactie op de laatste executie kwam zegt Olcay:
"Ik moet even een moonwalk doen".
Ook deed ze een moonwalk bij het uitbeelden van Thriller.

Volgende aflevering gaan ze naar de maan kijken... voorkennis?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #710 Gepost op: 1-03-2018, 18:24:56 »
Waarom niet, waarom zou het niet haar tactiek zijn om op deze manier te werk te gaan. Zo overduidelijk dat het bijna ongeloofwaardig is. En aangezien in de laatste 17 seizoenen deze techniek nog niet gebruikt is, waarom zou het dan niet kunnen.
Kim gebruikte de nepmoltactiek (ook). Daardoor hadden een aantal kandidaten haar wel meteen door. Die wisten dat ze geen nepmol was, maar de echte mol.
Het is dus niet per se een goede tactiek.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #711 Gepost op: 1-03-2018, 18:52:49 »
Kim gebruikte de nepmoltactiek (ook). Daardoor hadden een aantal kandidaten haar wel meteen door. Die wisten dat ze geen nepmol was, maar de echte mol.
Het is dus niet per se een goede tactiek.
Nou, mocht ze de mol zijn, dan heeft het dit jaar overduidelijk wel gewerkt  ::rofl::

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #712 Gepost op: 1-03-2018, 21:43:53 »
Olcay heeft haar haar bij de Geldstroom opdracht in een paardenstaart. Waarschijnlijk omdat het nat wordt en dat is natuurlijk lastig. Normaal gesproken draagt zij haar haar altijd los, netjes glad gestreken, behalve op de dag van de Niets is wat het lijkt opdracht in aflevering 4, waar de mol vermomd door het park loopt.  Omdat ze daar haar haar moest verbergen onder een pruik  ???

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #713 Gepost op: 1-03-2018, 21:50:02 »
behalve op de dag van de Niets is wat het lijkt opdracht in aflevering 4, waar de mol vermomd door het park loopt.  Omdat ze daar haar haar moest verbergen onder een pruik  ???
Dat is niet gezegd. Ik heb de opdracht nog eens teruggeluisterd en gekeken. Art zegt letterlijk:

Terwijl jullie je hoofd braken over die pittige vragen, kwam de mol bij jullie allemaal VLAK langs.

(dit is overigens geen crossposting, ik zeg het nu namelijk in een ander verband):

Art zegt dus nadrukkelijk niet dat de mol de andere kandidaten (wandelend, fietsend of kruipend) fysiek passeerde. Al of niet in vermomming.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #714 Gepost op: 1-03-2018, 22:02:49 »
Je hebt gelijk, er wordt nergens gesproken over een vermomming. Daar ging ik even van uit als de mol langs de kandidaten moet wandelen binnen het gezichtsveld van de kandidaten.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #715 Gepost op: 1-03-2018, 22:13:05 »
Dat is niet gezegd. Ik heb de opdracht nog eens teruggeluisterd en gekeken. Art zegt letterlijk:

Terwijl jullie je hoofd braken over die pittige vragen, kwam de mol bij jullie allemaal VLAK langs.

(dit is overigens geen crossposting, ik zeg het nu namelijk in een ander verband):

Art zegt dus nadrukkelijk niet dat de mol de andere kandidaten (wandelend, fietsend of kruipend) fysiek passeerde. Al of niet in vermomming.

Mocht je doelen op de JA/N EE-hint: die is verzonnen door iemand (geen idee wie). Er staat nergens JA/N EE op dat keuzebord voor zover ik weet.  ;)


EDIT En dit:

Ik snap niet waarom dit zo vaak genoemd wordt in dit topic. In het dagboek van de mol staat toch echt heel duidelijk:



Art stelt de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? Die gedachte alleen al. Bij elke kandidaat die die vraag met “ja” beantwoordt slaat mijn hart op hol. Het is hét teken dat ik weer een wandeling moet maken door het park. Binnen het gezichtsveld van die kandidaat

« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 22:26:21 door Whiskers »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #716 Gepost op: 1-03-2018, 22:14:52 »
Nee, maar de mol zegt wel in zijn dagboek dat hij een wandelingetje moest maken in het gezichtsveld van de kandidaten.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #717 Gepost op: 1-03-2018, 22:30:09 »
Nee, maar de mol zegt wel in zijn dagboek dat hij een wandelingetje moest maken in het gezichtsveld van de kandidaten.

Ik weet niet of het al door iemand is gedaan, maar ik heb even de vermeende vermomde mol (uitgaand van die aanname) en Olcay even bijenkaar gezet. De eerste foto zou heel goed Olcay kunnen zijn.

N.B. Ik zou de foto's liever naast elkaar zien, maar ik heb geen idee hoe dat moet op het forum hier. Wie weet hoe dat moet?
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 22:33:45 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #718 Gepost op: 1-03-2018, 22:35:14 »
Ik niet  ::ohno::

Maar voor mijn gevoel is de bovenste vrouw korter, een stuk ouder, iets gezetter en heeft ze ook een korter bovenlijf. Is dus niet Olcay denk ik  ::ohno::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #719 Gepost op: 1-03-2018, 23:35:34 »
Ik niet  ::ohno::

Maar voor mijn gevoel is de bovenste vrouw korter, een stuk ouder, iets gezetter en heeft ze ook een korter bovenlijf. Is dus niet Olcay denk ik  ::ohno::

De kunst van een goede vermomming kan haar gezetter, ouder etc. doen lijken. Beetje opvulling hier en daar b.v., pruikje. Maar als ik de benen vergelijk zeg ik: het kan.
Winnaar Klassiekers Pool 2023