Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 223710 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #720 Gepost op: 2-03-2018, 00:42:54 »
Olcay heeft haar haar bij de Geldstroom opdracht in een paardenstaart. Waarschijnlijk omdat het nat wordt en dat is natuurlijk lastig. Normaal gesproken draagt zij haar haar altijd los, netjes glad gestreken, behalve op de dag van de Niets is wat het lijkt opdracht in aflevering 4, waar de mol vermomd door het park loopt.  Omdat ze daar haar haar moest verbergen onder een pruik  ???
Of onder een hoody!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #721 Gepost op: 2-03-2018, 05:38:15 »
Bij het terugkijken van aflevering 2 viel me op dat de biechten van Olcay tijdens de marktopdracht zomaar ook molbiechten zouden kunnen zijn.
In diezelfde aflevering komt ook een silhouet in beeld dat lijkt op het silhouet van Olcay.

Zal Olcay dan toch de mol zijn? Ik weet het niet meer.  ???
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #722 Gepost op: 2-03-2018, 08:15:06 »
Ik weet niet of het al door iemand is gedaan, maar ik heb even de vermeende vermomde mol (uitgaand van die aanname) en Olcay even bijenkaar gezet. De eerste foto zou heel goed Olcay kunnen zijn.

N.B. Ik zou de foto's liever naast elkaar zien, maar ik heb geen idee hoe dat moet op het forum hier. Wie weet hoe dat moet?

Naast die mevrouw met rode paraplu loopt iemand met een zwarte hoody.
Die hebben we ook al op een bankje zien zitten.
Iets minder duidelijk zie ik achter Art bij de laatste kandidaten  in de verte ook een zwarte hoody.
Ik denk dat de persoon met hoody de mol is.
De andere figuren, dame met rode paraplu en dame met blonde pruik, zijn afleidingsmanoeuvres.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #723 Gepost op: 2-03-2018, 08:38:51 »
De kunst van een goede vermomming kan haar gezetter, ouder etc. doen lijken. Beetje opvulling hier en daar b.v., pruikje. Maar als ik de benen vergelijk zeg ik: het kan.
Ik zeg ook: het kan. Toen ik nog in de Stine tunnel zat heb ik haar al eens naast deze dame met rode paraplu gezet. Toen zag je duidelijk dat de kont van deze dame wat hoger zat dan die van Stine, zeker als je het beeld een beetje lichter maakt. Dat deze dame er wat ouder uit ziet komt volgens mij vooral door de stijl van de kleding. De benen en het figuur komen redelijk overeen. Het is in ieder geval een bijzondere verschijning, want je ziet het meisje dat ze passeert uitgebreid omkijken..

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #724 Gepost op: 2-03-2018, 10:58:44 »
Naast die mevrouw met rode paraplu loopt iemand met een zwarte hoody.
Die hebben we ook al op een bankje zien zitten.
Iets minder duidelijk zie ik achter Art bij de laatste kandidaten  in de verte ook een zwarte hoody.
Ik denk dat de persoon met hoody de mol is.
De andere figuren, dame met rode paraplu en dame met blonde pruik, zijn afleidingsmanoeuvres.

Maar de woorden Art waren dat de mol vlak langs kwam. Dit sluit de hoodyfiguur in de verte denk ik dan toch uit.

@cartitele:  ::ok:: bedankt voor het naast elkaar zetten van de plaatjes.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #725 Gepost op: 2-03-2018, 11:18:54 »
Naast die mevrouw met rode paraplu loopt iemand met een zwarte hoody.
Die hebben we ook al op een bankje zien zitten.
Iets minder duidelijk zie ik achter Art bij de laatste kandidaten  in de verte ook een zwarte hoody.
Ik denk dat de persoon met hoody de mol is.
De andere figuren, dame met rode paraplu en dame met blonde pruik, zijn afleidingsmanoeuvres.
De figuur met de hoody lijkt beter te passen in het verhaal. Qua postuur kan het alleen Olcay zijn, zoals ik al na die uitzending postte. Olcay was ook als laatste aan de beurt bij Art zodat zij de tijd had om te gaan wandelen als het nodig was. Bij het terugkijken viel het mij op dat Olcay wel erg triomfantelijk deed. Zo van: "Ik heb het geflikt". Zij is ook het type die daar brutaalweg gaat rondwandelen.
De dame met de blonde pruik had donker getinte armen. Dus dat was een vraagteken. De dame met de paraplu heb ik meteen afgeschreven als mogelijke MOL.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #726 Gepost op: 2-03-2018, 11:43:28 »

De dame met de paraplu heb ik meteen afgeschreven als mogelijke MOL.

Ja, dat was ook mijn eerste ingeving. Een vermomming met een hoodie is veel makkelijker. En het valt veel minder op ... ook belangrijk.

Toch lijken de benen van die vrouw in die post van cartitele hierboven wel op die van Olcay, dus helemaal uitsluiten kan ik het ook niet.

De figuur met de hoody lijkt beter te passen in het verhaal. Qua postuur kan het alleen Olcay zijn, zoals ik al na die uitzending postte. Olcay was ook als laatste aan de beurt bij Art zodat zij de tijd had om te gaan wandelen als het nodig was. Bij het terugkijken viel het mij op dat Olcay wel erg triomfantelijk deed. Zo van: "Ik heb het geflikt". Zij is ook het type die daar brutaalweg gaat rondwandelen.

En later in de groep bij Art leek Olcay het meest nerveus. Die spanning op haar gezicht ... echt extreem voor een gewone kandidaat.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #727 Gepost op: 2-03-2018, 15:36:07 »
Ik vind de benen totaal niet op elkaar lijken tbh maar dat kan aan mij liggen. Dat de hoodiefiguur in beeld niet "vlakbij" was wil niet zeggen dat die ook niet vlak bij de kandidaten is geweest.. Blijft anders toch raar dat die al die tijd in de buurt was.. Én het moet ook niet te vreemd zijn voor de gewone parkbezoekers, dus een hoodie lijkt me een goede oplossing

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #728 Gepost op: 2-03-2018, 16:37:22 »
Ik vind de benen totaal niet op elkaar lijken tbh maar dat kan aan mij liggen. Dat de hoodiefiguur in beeld niet "vlakbij" was wil niet zeggen dat die ook niet vlak bij de kandidaten is geweest.. Blijft anders toch raar dat die al die tijd in de buurt was.. Én het moet ook niet te vreemd zijn voor de gewone parkbezoekers, dus een hoodie lijkt me een goede oplossing

Ja, mij ook. Ik denk ook niet dat Olcay de vrouw met de paraplu is.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #729 Gepost op: 3-03-2018, 01:43:03 »
De vermomming moest ook niet te ingewikkeld zijn. Er is altijd een kans dat één van de kandidaten je ziet. Een hoody lijkt mij daarom het meest voor de hand liggen. Snel aan en uit, niet te opvallend. Normaal gesproken kijkt niemand 2x naar iemand in een hoody. Het ging immers ook nog een beetje spetteren.
En vergeet niet, Olcay was als laatste aan de beurt bij Art. Zij was dus in de gelegenheid om te gaan wandelen of zitten als het nodig was.

Ik vind dit echt een heel sterke aanwijzing.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #730 Gepost op: 3-03-2018, 21:56:22 »
Olcay maakt wel even in 3 minuten die test van 40 vragen, als ik het goed heb gezien.  ::oink::

Offline Mol1997

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #731 Gepost op: 3-03-2018, 21:58:45 »
Olcay maakt wel even in 3 minuten die test van 40 vragen, als ik het goed heb gezien.  ::oink::

Precies! Had het al bij het topic over de opdracht gedropt. In minder dan drie minuten, dat is gemiddeld minder dan 4 seconde per vraag  ::oink:: ::oink:: ::oink::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #732 Gepost op: 3-03-2018, 22:02:21 »
Precies! Had het al bij het topic over de opdracht gedropt. In minder dan drie minuten, dat is gemiddeld minder dan 4 seconde per vraag  ::oink:: ::oink:: ::oink::

Never trust a WIDM-clock. ;D

Offline Mol1997

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #733 Gepost op: 3-03-2018, 22:03:55 »
Never trust a WIDM-clock. ;D

Het zou wel erg raar zijn als ze hier verkeerde tijden neerzetten. Het gaat er tenslotte om, wie de test en die route als snelste doet, mocht het gelijkspel zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #734 Gepost op: 3-03-2018, 22:06:11 »
Het zou wel erg raar zijn als ze hier verkeerde tijden neerzetten. Het gaat er tenslotte om, wie de test en die route als snelste doet, mocht het gelijkspel zijn.

Ja, maar de tijdsmeting door de productie zal wel juist zijn, maar wat je in beeld ziet, kan soms wel eens bedriegen.

Offline Mol1997

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #735 Gepost op: 3-03-2018, 22:08:51 »
Ja, maar de tijdsmeting door de productie zal wel juist zijn, maar wat je in beeld ziet, kan soms wel eens bedriegen.

Bij een gewone opdracht kan me dat voorstlellen. Het maakt niet heel veel uit of het precies klopt dat ze nog 5 of 7 minuten hebben, voor de kijker althans. Maar bij deze 'opdracht' is de tijd zo essentieel dat ik het me niet kan voorstellen dat ze het hier fout neerzetten

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #736 Gepost op: 3-03-2018, 22:12:15 »
Bij een gewone opdracht kan me dat voorstlellen. Het maakt niet heel veel uit of het precies klopt dat ze nog 5 of 7 minuten hebben, voor de kijker althans. Maar bij deze 'opdracht' is de tijd zo essentieel dat ik het me niet kan voorstellen dat ze het hier fout neerzetten

Je hebt 2 mogelijkheden he: Of je aanvaardt dat Olcay 40 vragen invulde op 3 minuten, of je gaat er van uit dat de klokken hier niet accuraat waren. ;)

Ik gaf gewoon maar een verklaring voor iets wat me eigenlijk onmogelijk lijkt.

Offline Mol1997

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #737 Gepost op: 3-03-2018, 22:14:35 »
Je hebt 2 mogelijkheden he: Of je aanvaardt dat Olcay 40 vragen invulde op 3 minuten, of je gaat er van uit dat de klokken hier niet accuraat waren. ;)

Ik gaf gewoon maar een verklaring voor iets wat me eigenlijk onmogelijk lijkt.

snap ik  ::tandpastasmiley:: Maar het is niet onmogelijk als mol, want dan boeit het niet wat je invult. Ik hoop gewoon dat het waar is :-). Zou zo tof zijn als Olcay de mol is

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #738 Gepost op: 3-03-2018, 22:34:21 »
snap ik  ::tandpastasmiley:: Maar het is niet onmogelijk als mol, want dan boeit het niet wat je invult.

Ja, de meest logische verklaring is dat Olcay de mol is.

En idd eens met je vorige punt. Dat die klok die de kijkers te zien krijgen juist in deze 'opdracht', de alles bepalende finale test, helemaal niet zou kloppen ligt nou niet echt voor de hand.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #739 Gepost op: 3-03-2018, 22:45:46 »
Olcay vult vraag 31 op zichzelf in ?!
Welke kleur dozen verzamelde de mol in de trein, "geen".