Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 224239 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #800 Gepost op: 5-03-2018, 11:51:36 »
3 keer Olcay?


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #801 Gepost op: 5-03-2018, 12:55:33 »
3 keer Olcay?

[...]

Interessant. Is die dame links lang in beeld geweest? En zo ja, bij / tussen welke kandida(a)t(en) ongeveer? Ik ga opdracht 4.2 later vanmiddag nog terugkijken, maar ik kijk snel over zulke dingen heen.

Die witte stiletto enkellaarsjes vind ik erg leuk, trouwens.  :D
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 13:02:16 door Amethyst »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #802 Gepost op: 5-03-2018, 13:03:26 »
Interessant. Is die dame links lang in beeld geweest? En zo ja, bij / tussen welke kandida(a)t(en) ongeveer?




Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #803 Gepost op: 5-03-2018, 14:03:02 »
Ik heb gekozen voor mol Olcay, maar toch zie ik dingen die me weer doen twijfelen.

Is het niemand opgevallen dat de verduisterde maan foto's achter Jan oplichten?
Ook zien we een "regenboog"spectrum als hij zijn koepel sluit.
Dat brengt mij bij Dark Side of the Moon. Ik link het dan aan moonwalker Gulsen waar Gül in het Turks Roos (ook tattoo binnenarm)betekent - Pink Floyd
Het sluit ook perfect aan bij het overall Black or White thema... zwart/wit Mol logo, schaakbordpatroon, Michael Jackson hit en subtiel overgenomen in Olcay's mouwboordje en eerdere kledij?

Maar toch vraag ik me af waarom dit getoond wordt in Jan's koepel?

Nu heb ik voor mezelf een gans verhaal uitgedokterd rond een strijd tussen goed (Michael Jackson's make the world a better place, ridders) en kwaad waarin geluksvogel Olcay,  vrolijke rozentuin Gulsen, als mol beide vertegenwoordigt (gul, eerlijk, trouw, Rude Girl, stoute biechten over kandidaten - Stine kan zich niet kleden, Simone is lui)
Ik vind daarrond allerlei mogelijke verbanden, zoals bijv.
"In het kader van het project "Gedichten op muren" is in 2010 in Leiden een gedeelte van het gedicht 'De ridder in het pantervel' (sjaaltje marktvrouw/Olcay) van Sjota Roestaveli op de zijmuur van Witte Rozenstraat 1 aangebracht."

Maar ook naar Jan zie ik allerlei geloofwaardige mogelijkheden.
Michael Jack son, Man in the mirror = 1e kortfilm van film Moonwalker, Mol Jan samen met JMarc. Gespiegeld? en  Gewisseld JJ M?
Jean Michel Basquiat of Jay Z -Jay 2- 2 x Jan?

Maar er is ook de verwarrende uitspraak rond Olcay's naam.  OlZay zoals het zoemen van de (dode) wesp, en OlJay, zoals de Engelse djee?

Als we met het Georgische alfabet beginnen te spelen krijgen we

Mol Jan = (j met lus) JX = Jan niet de mol?
Mol Olcay = (j met lus) JM  die dan spiegelt met onze G van Gulsen?
Mol Olcay  = JM of Olcay Mol = MJ zoals in Michael Jackson en zijn filantropische zienswijze (MJ zorgde bijv. voor  60 000 kindervaccins in Tbilisi) I love Georgia in auto verwijst ook naar US Georgia?)

En wordt er ook gespeeld met nummerplaten?
Een ramp is de CC-180-11 bij Opscheppen. 200-180= 20-II = 9
MJ is 9 jaar dood - zie ook MIX -geluids mix = rippen- RIP M9?
Maar ook : 200-180=20 - 11 = WIDM 2011 waar Art (STARTI=It's Art) won en Pa (Jan wordt vader) trick = truc de mol was. En waar we in afl 11 op 20' Jan Kooijman in beeld krijgen? En waar vragen naar toekomstige opdrachten waren ingebouwd? Ook de afleveringtitels zijn pijnlijk herkenbaar.... AARRRRRRRRGH
En Jan in X2 auto met plaat - JJ-908-SS : 2 x Jans' zoon in zelfde wagen?

Maar dan kom ik weer bij Olcay's nummerplaat in Finalist : FAJ677 - de letter F bestaat niet in het Georgisch en de plaat is duidelijk een lapmiddel.  Jan AF?
En zie ik een Turkse vlag op Jan's graafmachine...maar ook een 86 bij Stine, Jan kamer of Ruben (zie daar een zoon) verjaardag die dan ook weer een broer heeft die Ben(jamin) heet?

Natuurlijk allemaal te ver gezocht....zoals locatie afl 3 Mughanlo dat je kunt omgooien naar Hug na mol of mol na hug.  Olcay gooit zich in Jan's armen in afl 8. Je ziet Jan duidelijk schrikken en ook Ruben betrekken in een "Come Together" wat ook de afsluiter is van Moonwalker...
Maar het was toch Olcay die de Moonwalker was? Maar dan weer twijfel... Het kruis (across) toch naar Jan, die ook een Moonwalk uitbeeldde? Zou JM dan naar Jantje Maan verwijzen....

Maar dan hebben we weer de Olcay wandeling naar de test... in de galerij lijken er letters in de schaduw te staan bij de rood/geel/rood grondvlakken. Staan daar rozen?
Olcay stopt en keert terug op haar stappen en gaat de trap op.... en wat zien we daar? Iemand onder de boog naast de trap...mij lijkt het een Olcay shot, maar ik zit in een tunnel.... was dat de plek waar je oog in oog met de Mol kwam en wou Olcay ons dat even tonen?

Sorry voor het lange en chaotische betoog maar ik ben langs deze weg mijn hersens aan het organiseren, en wie weet, misschien doet het nog andere lampjes branden op het forum.
In ieder geval zal veel hiervan van de kaart geveegd worden in de slotaflevering.
But I had my fun...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #804 Gepost op: 5-03-2018, 14:48:00 »
Beagle, ik zou wat meer naar de molacties kijken en de body language van alle afgelopen afleveringen, dan zijn er echt geen andere hints meer nodig. Lees dit topic nog eens door dan kun je vast je twijfel wegnemen ;). Ik zeg blijf in je tunnel!
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 14:50:51 door Lonneke*L »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #805 Gepost op: 5-03-2018, 14:58:10 »
http://i64.tinypic.com/21ci9fr.jpg


Bedankt! Ik heb het hele vraaggesprek met Ruben net teruggekeken (na 28:50 ...dit fragment vanaf 29:40)

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/27-01-2018/

mja het lijkt erop dat die vrouw niet bij dat groepje hoort dat daar even verder bij dat bankje rondhangt. Ze is zo op het eerste gezicht bezig met haar telefoon. Op het moment dat Art Ruben vraagt of hij nu al wil weten wie de mol is.

Er is ook geen dramatische muziek achter gezet. Bij die Jan lookalike die achter Emilio langs loopt is dat wel anders.

Het zou zo maar kunnen.

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #806 Gepost op: 5-03-2018, 15:31:48 »
Beagle, ik zou wat meer naar de molacties kijken en de body language van alle afgelopen afleveringen, dan zijn er echt geen andere hints meer nodig. Lees dit topic nog eens door dan kun je vast je twijfel wegnemen ;). Ik zeg blijf in je tunnel!


 ::rofl::
Dat molgedrag heb ik al wel gezien hoor. Maar ik zou het zo'n leuk gegeven vinden mocht WIDM ons ook een beetje geweten schoppen over hoe we met die gekke wereld omgaan.
Peace bridge en vredesteken weet je wel....wist je trouwens dat Olcay's V-teken op de 250 Euro groepsfoto ook kan verwijzen naar het Victory-album van Michael Jackson?  En neen, wees gerust, Winston Churchil ga ik niet bij halen... gekker dan dit krijgen ze mij niet.
En nu maar wachten tot zaterdag.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #807 Gepost op: 5-03-2018, 15:43:46 »

 ::rofl::
Dat molgedrag heb ik al wel gezien hoor. Maar ik zou het zo'n leuk gegeven vinden mocht WIDM ons ook een beetje geweten schoppen over hoe we met die gekke wereld omgaan.
Peace bridge en vredesteken weet je wel....wist je trouwens dat Olcay's V-teken op de 250 Euro groepsfoto ook kan verwijzen naar het Victory-album van Michael Jackson?  En neen, wees gerust, Winston Churchil ga ik niet bij halen... gekker dan dit krijgen ze mij niet.
En nu maar wachten tot zaterdag.

Nee, van dat V-teken wist ik nog niet :D Winston is anders wel actueel met die film Darkest Hour en Gary Oldman met een Oscar voor zijn Winstonvertolking ::jaja::. Ik vrees dat WIDM niet echt een wereldverbeterend programma is, maar wel héél leuk en soms neemt het ook onze hersenen in de mailing. Ik ben zeker van Molcay, maar moet ook wachten tot zaterdag... :P
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 23:24:04 door Lonneke*L »

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #808 Gepost op: 5-03-2018, 15:45:45 »
Mooi gevonden.  ::jaja::

Die 'ay' van Olcay en de M van mol zie ik er nog niet in.

Die andere vind ik sterk gevonden. De 'O' en 'L' van 'mol' zijn heel duidelijk, en bij dat vierkante vijvertje waar ze volgens jou de eerste drie letters van haar naam zou uitbeelden doet ze erg vreemd.

Dank je wel :)
Ik vermoed dat ze eerst zelf Olcay uitbeeld met haar lichaam bij de vijvertjes en vervolgens nog een keer (+mol) met behulp van muurtjes, vijvertjes etc.
De letters kunnen wel: A is misschien iets te anarchistisch rood gekruist door mij (moet wat rechthoekiger zijn), de letters M en Y kloppen op het moment dat Olcay goed staat.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 17:36:19 door ErikY »

Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #809 Gepost op: 5-03-2018, 16:56:02 »
Aanvulling voor diegene nog steeds niet overtuigd is dat Olcay de mol is ben ik aflevering 7 opnieuw aan het bekijken.
In de 1e opdracht (controlroom) wil olcay steeds UIT de controlroom, tot 3x !!! toe...
07:25 (vrijwel direct bij de start van het spel)
16:10 (en wordt direct weer teruggefloten door Simone)
16:55 (alweer uit de controlroom, met als gevolg dat Jan BIJNA zijn timer op 3 sec na niet heeft kunnen resetten)

Weer een Mollecay streek....

Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #810 Gepost op: 5-03-2018, 17:03:23 »
In dezelfde opdracht zie je op de tonnen Mogul staan.
Ik heb even opgezocht of dit een naam van een bedrijf was maar kom al snel uit op een vertaalsite die het volgende aangeeft.
https://www.interglot.nl/woordenboek/en/nl/vertaal/mogul

baron; big businessman; business leader; king; magnate; power; top executive; tycoon

Ipv businessman is het dan businessvrouw, leider, top executive wat allemaal slaat op... onderneemster Olcay...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #811 Gepost op: 5-03-2018, 17:06:49 »
Ik geloof enorm in de rol van een Mol, afwijkend van die van kandidaten.
Dit betekent dat de Mol niet alleen alles weet maar dat er ook overleg is hoe de Mol in bepaalde opdrachten zich het best kan gedragen.

Heel t idee met de start in 5 landen is er niet ingestoken omdat t zo tof is om vervolgens niet tot uiting te laten komen. Voor mij is t redelijk duidelijk dat de Mol hier is gevraagd om dit echt wel mee aan te sturen en als iemand t tegendeel doet is dit olcay. Verder geeft olcay meteen door dat er info achter op de vellen papier staat. Ook dit is voor mij een vrij rare actie als Mol. Bij het herbekijken heb ik echter ook tal van acties gezien van olcay waarin ze wel degelijk Molt, maar datzelfde geldt voor Ruben en Jan.

Ik blijf wel zitten met de niets is wat t lijkt. Het is gewoon veel lastiger om een lange man , al dan niet met baard, vermomd langs een publiek te laten lopen, dan een wat kleinere vrouw.

erg mooi dat er zo laat nog steeds twijfel is op t forum maar ook in mezelf.
Voorlopig is dat niet mn tunnel, maar ik zou olcay een prima mol vinden.

Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #812 Gepost op: 5-03-2018, 17:11:27 »
@Tarbozan

Dat de mol alle opdrachten van te voren weet, ben ik het volledig mee eens, maar in een interview met Klaas van kruistum heb ik begrepen dat wanneer het spel gespeeld wordt je er volledig alleen voor staat. De crew (en Art) hebben tijdens de opnames helemaal geen contact meer met de kandidaten. De mol staat er dus helemaal alleen voor.


Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #813 Gepost op: 5-03-2018, 18:12:38 »
De vaten zijn helaas niet beplakt door de crew. Het betreft een of ander groot bedrijf in onderdelen voor de auto-industrie. Dat maakt een echte hint weer wat onwaarschijnlijker :-\\

Al is je uitleg erg goed gevonden en kan nog steeds kloppen natuurlijk ::ok::

Theoreticus, dit was wat ik had gevonden over MOGUL

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=60323.msg2070942#msg2070942

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #814 Gepost op: 5-03-2018, 18:20:47 »
Bedankt! Ik heb het hele vraaggesprek met Ruben net teruggekeken (na 28:50 ...dit fragment vanaf 29:40)

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/broadcast/27-01-2018/

mja het lijkt erop dat die vrouw niet bij dat groepje hoort dat daar even verder bij dat bankje rondhangt. Ze is zo op het eerste gezicht bezig met haar telefoon. Op het moment dat Art Ruben vraagt of hij nu al wil weten wie de mol is.

Er is ook geen dramatische muziek achter gezet. Bij die Jan lookalike die achter Emilio langs loopt is dat wel anders.

Het zou zo maar kunnen.

Ik weet ook niet of het Olcay is Amethyst, maar ik vond dat ik die afbeelding toch maar moest posten, mocht iemand er iets bijzonders in zien.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #815 Gepost op: 5-03-2018, 18:34:57 »
::ok::

Dan had jij even eerder moeten reageren naar rvanapeldoorn ipv mij onnodig te laten googelen :D

Van googelen word je niet dommer hoor  :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #816 Gepost op: 5-03-2018, 18:37:28 »
Denk wat je wil denken Tarbozan. Maar door het ontdekken van de info achterop de kaartjes en dit door te geven werd mijns inziens juist wel sneller ontdekt dat ze in meerdere landen waren. In die opdracht gaf Olcay ook aan we gaan zo nog een keer naar Art bellen. Het was Ruben die de envelop met 2000 euro vond, niet Olcay. Als mol ontwijk je die toch liever? ::jaja::

Wat ik juist abnormaal vond voor een kandidaat is dat Olcay niet reageerde toen het duidelijk werd dat ze in vijf verschillende landen zaten. Dat wist ze al natuurlijk. Maar goed zoals eerder gezegd er zijn zoveel wegen die duidelijk naar Olcay leiden maar ook vooral Jan en Ruben als mogelijke mol uitsluiten. Klein voorbeeldje, zowel Stine als Simone gingen zeer waarschijnlijk vol voor Ruben in de test en lagen eruit. Ruben ging pas (expres) mollen toen hij doorhad dat hij door meerdere mensen verdacht werd.De eerste afleveringen deed hij dat niet.In mijn ogen een slimme kandidaat.

Wat ik wel weer leuk vind is de verdeeldheid op het forum, dat maakt het wel spannender ::vergroot::.

Dan nog dit: Olcay doet er ruim twee keer zo lang over om op het kasteel te komen voor de test, dan Ruben en Jan. Dat ook nog zonder geld te pakken. Vind ik verre van kandidaats.
Jan en Ruben pakken wel geld en rennen veel harder (waarom heeft Olcay die slippers eigenlijk aan, ook zo gek). Een mol kiest natuurlijk niet voor geld. En een kandidaat wil snel bij de test zijn.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 18:46:11 door Lonneke*L »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #817 Gepost op: 5-03-2018, 18:45:03 »
Ik weet ook niet of het Olcay is Amethyst, maar ik vond dat ik die afbeelding toch maar moest posten, mocht iemand er iets bijzonders in zien.

Ja, ik denk dat het niet heel erg voor de hand ligt, maar ben blij dat je deze still toch postte omdat die dame mij helemaal niet was opgevallen.

(De 'Jan lookalike in vermomming' die achter Emilio langs loopt en de vrouw in de hoodie vallen in deze opdracht meer op ...en lijken me ook geen locals. Bij deze vrouw is dat niet goed te zien.)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #818 Gepost op: 5-03-2018, 19:11:23 »
Ik hoop dat het Olcay is! Geloof er niet helemaal in..
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #819 Gepost op: 5-03-2018, 19:20:28 »
Ik was intussen al overgestapt naar Olcay. Ik maakte er al een opmerking over, maar ik vind het nog steeds knap dat ze tijdens haar tocht door het kasteel haar enkels niet heeft omgeslagen op haar slippers.

Terwijl Jan en Ruben geschikt schoeisel dragen, flop-flopt Olcay op slippers door het kasteel.

Heel handig hoor, hier heeft Olcay toch een heel duidelijke mol-actie laten zien.

Maar dit mocht ook wel, het was tenslotte de finale-opdracht.


Ja, ik werd er nog attent op gemaakt dat ze op stiletto's door de schouwburggangen liep. Ik was dat alweer een beetje vergeten, maar het ondersteunt wat ik wil zeggen: dit soort acties doet me denken aan een mol uit de oertijd van het programma. Vriendlief plakte daar de naam bij: het ging om Hugo uit de 2e Vlaamse mol.