Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129380 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #80 Gepost op: 22-01-2018, 14:15:18 »
Tenzij hij al behoorlijk verdacht wordt

Zou het?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #81 Gepost op: 22-01-2018, 15:27:27 »
Dat Ruben veel meer in de groep verdacht lijkt te worden dan hier op het forum het geval is, zou kunnen betekenen dat de groep het beter aanvoelt. Zoals Anne-Marie zich ook verdachter gedroeg in de groepsdynamiek dan wat we in beeld zagen.
...óf niet!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #82 Gepost op: 22-01-2018, 15:31:05 »
Dat Ruben veel meer in de groep verdacht lijkt te worden dan hier op het forum het geval is, zou kunnen betekenen dat de groep het beter aanvoelt. Zoals Anne-Marie zich ook verdachter gedroeg in de groepsdynamiek dan wat we in beeld zagen.

Ik denk dat iedereen in meer of mindere mate op Ruben zit en Olcay volledig.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #83 Gepost op: 23-01-2018, 09:35:48 »
Ik vind het zelf ook apart dat Ruben binnen de groep zo verdacht wordt. In aflevering 2 spraken Olcay, Jan en Simone hun verdenking richting hem uit en in aflevering 3 waren dat wederom Simone en Olcay. Door de montage zien we lang niet alle verdenkingen, dus wellicht zijn het er zelfs nog meer. Zien zij iets dat wij niet zien? Ruben is voor mij na Jan toch wel de minst verdachte kandidaat.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #84 Gepost op: 23-01-2018, 11:23:18 »
Voor mij ook de minst verdachte kandidaat! Zag net bij het topic over paragilden wel dat hij Rode (wijn) opschrijft op een kaartje, terwijl Loes meerdere malen Witte (Wijn) roept. Hij blijft wel in alle sleutel posities telkens, laat zich afgaan bij de auto's (ook al is het maar 50E), wijst iedereen erop dat ze in andere steden zitten: zit jij in Kiev vriend???? Maar het is toch niet mijn mol...
Meer L

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #85 Gepost op: 23-01-2018, 12:42:52 »
In aflevering 2 spraken Olcay, Jan en Simone hun verdenking richting hem uit en in aflevering 3 waren dat wederom Simone en Olcay.

In aflevering 1 Loes al. En verhip, Ruben sluit een bondje met haar (Handboek voor de Mol, hoofdstuk zoveel).
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 12:57:57 door Avogadro »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #86 Gepost op: 23-01-2018, 13:28:53 »
Ik vind hem ook alles behalve een goede kandidaat.. Leuk, dat zeker, maar call it a feeling, ik geloof dat hier meer aan de hand is.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #87 Gepost op: 23-01-2018, 15:52:48 »
Dat Ruben veel meer in de groep verdacht lijkt te worden dan hier op het forum het geval is, zou kunnen betekenen dat de groep het beter aanvoelt. Zoals Anne-Marie zich ook verdachter gedroeg in de groepsdynamiek dan wat we in beeld zagen.

Mja ... dat zou kunnen. :-\\

Stel dat Ruben de mol is vraag ik me af of hij ook als zodanig functioneert. Speelde Anne-Marie Jung ook zo weinig geld uit de pot in de eerste drie afleveringen? Serieuze vraag, want ik heb geen idee.

Ik ben het met Avogadro eens dat Ruben vaak logische mol-posities inneemt, maar wat doet hij er vervolgens mee? Ik zie liever een mol die niet per se bijna altijd de meest molse posities bezet , maar toch meer geld uit de pot speelt, meer ontregelt en anderen verdacht maakt.

Die opdracht met die shovels bijvoorbeeld. Hij maakt zich daar extreem verdacht ... maar wat levert het uiteindelijk op?
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 15:55:56 door Amethyst »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #88 Gepost op: 24-01-2018, 17:47:15 »
Tijdens de extra beelden van aflevering 3 verwijt Ruben Emilio de -250 euro omdat Emilio gepusht zou moeten hebben om zijn rij te adviseren terwijl Ruben zei en ik quote: "Ik weet vrij zeker dat we die van mij niet weg moeten geven."
En hij heeft wel vaker van dit soort rare acties; anderen iets verwijten, een inbreng hebben in iets dat nergens op slaat of al gezegd is of gewoonweg geen reactie/niks nuttigs doen.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #89 Gepost op: 25-01-2018, 14:33:11 »
Ruben is de MOL niet. Waarom? In het theater was zijn spontane reactie om meteen naar Ron toe te gaan. Hij was erg verbaasd, had duidelijk met Ron te doen en dat was niet gespeeld.
Als MOL ben je voorbereid op de terugkeer van Ron, dus heb je niet zo'n reactie.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #90 Gepost op: 25-01-2018, 14:48:46 »
Ruben is de MOL niet. Waarom? In het theater was zijn spontane reactie om meteen naar Ron toe te gaan. Hij was erg verbaasd, had duidelijk met Ron te doen en dat was niet gespeeld.
Als MOL ben je voorbereid op de terugkeer van Ron, dus heb je niet zo'n reactie.

Of hij wist als Mol al dat Ron terug zou komen (en had dus al bedacht hoe hij zou reageren) én wist op dat moment ook dat de opdracht hoe dan ook niet gehaald ging worden, dus kon hij best even de lieve kandidaat spelen die Ron terug wilde brengen... ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #91 Gepost op: 25-01-2018, 15:02:10 »
Hmmm weet trouwens niet of dit al hier is geplaatst, maar ik zag het wel ergens anders staan..

Op de achterkant van de briefjes van aflevering 1 stond op het kaartje van Ruben: "De belichaming van de jaren '60 is het gedenken in brons waard."

Dit was kennelijk een aanwijzing naar het beeld van de Beatles die op Kok tobe staat wat groen of hoogst haalbare betekent. Laat dat nou net een mooie verwijzing naar een Mol zijn (: en zag Ruben The Beatles niet als inspiratiebron?
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #92 Gepost op: 25-01-2018, 16:50:15 »
Ruben is de MOL niet. Waarom? In het theater was zijn spontane reactie om meteen naar Ron toe te gaan. Hij was erg verbaasd, had duidelijk met Ron te doen en dat was niet gespeeld.
Als MOL ben je voorbereid op de terugkeer van Ron, dus heb je niet zo'n reactie.
Als hij naar Ron was gegaan was juist de opdracht mislukt en hadden ze geen geld in de pot gehad (oké, nu ook niet). Dus ik vind naar Ron gaan niet heel onmols.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #93 Gepost op: 25-01-2018, 17:22:57 »
Ik ben het met Avogadro eens dat Ruben vaak logische mol-posities inneemt
In de pacman-opdracht heeft hij de minst molse positie: de auto die het minst oplevert. Daar ga je geen effect mee sorteren.

Daarnaast was hij in die opdracht veel rode auto's aan het bezighouden voor een verwaarloosbaar geldbedrag. Ook erg kandidaats.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #94 Gepost op: 25-01-2018, 17:33:23 »
In de pacman-opdracht heeft hij de minst molse positie: de auto die het minst oplevert. Daar ga je geen effect mee sorteren.

Daarnaast was hij in die opdracht veel rode auto's aan het bezighouden voor een verwaarloosbaar geldbedrag. Ook erg kandidaats.

Tijdens de pacman-opdracht heeft hij inderdaad een laag bedrag gepakt en in eerste instantie dacht ik precies wat jij dacht. Toen ben ik de aflevering nogmaals gaan kijken en voornamelijk zijn biecht vond ik opvallend. Ik interpreteerde het zo dat hij liever in een ander autootje gezeten had.

Daarnaast, zoals ik al eerder gezegd heb in dit topic, niks nuttigs gedaan. We zien hem stil staan bij schapen met één rood autootje daarna zien we hem afgaan op minuut 8. Betekent dat Loes, die volgens mij als laatste wegging, nog maar 2 minuten reed voordat Ruben af was. Hiermee zorgt hij ervoor dat het 3 vs 3 is in plaats van 4 vs 3.
We hebben nooit het tweede rode autootje gezien. We krijgen alleen maar het autootje te zien die ook achter hem stond bij de schapen. Dus dat Ruben veel auto's heeft afgeleid is alleen maar te achterhalen uit zijn biecht. Of jij moet iets anders gezien hebben.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #95 Gepost op: 25-01-2018, 17:40:00 »
Ik heb aflevering 3 ook nog maar één keer bekeken, dus misschien zit ik nog in de fase "in eerste instantie". Dus ik ga er bij het terugkijken dan nog eens goed op letten. ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #96 Gepost op: 25-01-2018, 18:30:53 »
In de pacman-opdracht heeft hij de minst molse positie

Ja, maar het is wel een molse positie!

Daarnaast was hij in die opdracht veel rode auto's aan het bezighouden

Dat is nog maar de vraag.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #97 Gepost op: 25-01-2018, 21:25:39 »
Of hij wist als Mol al dat Ron terug zou komen (en had dus al bedacht hoe hij zou reageren) én wist op dat moment ook dat de opdracht hoe dan ook niet gehaald ging worden, dus kon hij best even de lieve kandidaat spelen die Ron terug wilde brengen... ::vergroot::
Kijk maar eens terug. De reactie van Ruben was niet gespeeld. Hij wilde echt naar Ron toegaan maar werd tegen gehouden.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #98 Gepost op: 25-01-2018, 22:22:20 »
Ja, maar het is wel een molse positie!
Euh... hè?

Wat was dan volgens jou een onmolse positie bij die opdracht? Waar zit de mol volgens jou in de auto-opdracht liever niet?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #99 Gepost op: 25-01-2018, 23:46:10 »
Wat was dan volgens jou een onmolse positie bij die opdracht? Waar zit de mol volgens jou in de auto-opdracht liever niet?

Niet in een auto met iemand erbij.

Aanvullend:
Bij Ruben als mol is het voor mij tot nu toe een optelsom zonder minnen.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2018, 00:16:33 door Avogadro »