Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129294 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #100 Gepost op: 26-01-2018, 12:04:27 »
Als hij naar Ron was gegaan was juist de opdracht mislukt en hadden ze geen geld in de pot gehad (oké, nu ook niet). Dus ik vind naar Ron gaan niet heel onmols.
Is dat wel heel zeker. Ik dacht in een van de biechts te hebben opgevangen dat de opdracht wel had kunnen lukken in dat geval. Wie het was, en waar ik de biecht had gehoord weet ik even niet meer.
Ich bin ein Bärliner!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #101 Gepost op: 26-01-2018, 13:45:28 »
Blijf het opmerkelijk vinden dat Ruben bij de pacman opdracht als eerste af is, maar niet bij de finish staat wanneer de rest binnenkomt. Olcay en Bella zijn er namelijk wel. Het zou natuurlijk een stunt zijn als Ruben toch in een rode auto is gestapt.
Hij werd stilgezet door dezelfde auto die Olcay en Bella vast zette. Hij zou dan eigenhandig het hoogste bedrag hebben uitgeschakeld.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2018, 13:48:10 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #102 Gepost op: 26-01-2018, 14:02:22 »
Blijf het opmerkelijk vinden dat Ruben bij de pacman opdracht als eerste af is, maar niet bij de finish staat wanneer de rest binnenkomt. Olcay en Bella zijn er namelijk wel. Het zou natuurlijk een stunt zijn als Ruben toch in een rode auto is gestapt.
Hij werd stilgezet door dezelfde auto die Olcay en Bella vast zette. Hij zou dan eigenhandig het hoogste bedrag hebben uitgeschakeld.

In het geval dat Ruben De Mol is...  ::vergroot::

Misschien is er iets dat de kijkers niet hebben gezien? Namelijk een handigheidje waarmee Ruben kon nagaan waar de andere auto's zich bevonden?
Dat zou kunnen verklaren waarom Ruben alleen in de auto van 50 Euro zat. Hij wilde geen pottenkijkers. Als hij dmv zendertjes weet waar de andere auto's zich bevinden kan hij de achtervolgers wellicht naar de andere auto's leiden...

Ik denk namelijk ook dat men niet voor niks 5 auto's ipv 4 (wat logischer zou zijn met 8 deelnemers?!) in heeft gezet. Dan weet je dat er (minimaal) twee auto's alleen een bestuurder gaan bevatten. Speciaal gedaan voor De Mol om ongestoord te kunnen Mollen?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #103 Gepost op: 26-01-2018, 15:21:55 »

<knip leuke theorie>

Ik denk namelijk ook dat men niet voor niks 5 auto's ipv 4 (wat logischer zou zijn met 8 deelnemers?!) in heeft gezet. Dan weet je dat er (minimaal) twee auto's alleen een bestuurder gaan bevatten. Speciaal gedaan voor De Mol om ongestoord te kunnen Mollen?

Ik denk dat de vijf auto's sowieso al waren gereserveerd, ten eerste voor de verschillende bedragen en ten tweede voor geval Ron wel mocht terugkomen in de groep. In dat laatste geval had je sowieso vijf wagens nodig gehad.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #104 Gepost op: 26-01-2018, 15:48:14 »
Ik denk dat de vijf auto's sowieso al waren gereserveerd, ten eerste voor de verschillende bedragen en ten tweede voor geval Ron wel mocht terugkomen in de groep. In dat laatste geval had je sowieso vijf wagens nodig gehad.



Eens, maar ze hadden natuurlijk prima 1 auto kunnen skippen zodat in alle auto's duo's zouden zitten. Dat dit niet gedaan is, vind ik best interessant... Er moest dus (hoe dan ook) blijkbaar minstens 1 auto zijn waarin iemand alleen zit. Waarom? Dat is alleen maar giswerk, maar het zou mij niet verbazen als het inderdaad om iets rondom de Mol gaat...
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #105 Gepost op: 26-01-2018, 17:15:56 »
Blijf het opmerkelijk vinden dat Ruben bij de pacman opdracht als eerste af is, maar niet bij de finish staat wanneer de rest binnenkomt. Olcay en Bella zijn er namelijk wel. Het zou natuurlijk een stunt zijn als Ruben toch in een rode auto is gestapt.
Hij werd stilgezet door dezelfde auto die Olcay en Bella vast zette. Hij zou dan eigenhandig het hoogste bedrag hebben uitgeschakeld.


Het is wel een heel ingewikkeld scenario, maar niet ommogelijk denk ik.
Zou hij dan in die Mitsubishi met de groene vlekken gereden hebben?
Had dan liever een rode Honda Jazz voor Ruben gehuurd ;-)





Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #106 Gepost op: 26-01-2018, 17:27:01 »
Het is niet onmogelijk inderdaad, maar Ruben zijn haar zat achteraf niet in de war of platter of zo.

Zonder vermomming zie ik de mol daar niet iemand klemrijden ... het risico op herkenning is dan veel te groot.



Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #107 Gepost op: 26-01-2018, 17:28:01 »
Ik hoop wel dat zoiets ooit wel een keer gebeurt, maar ik vrees dit keer van niet. Daarvoor is de tijd te kort (half uur totaal) en veel te riskant. De volgende was al gestart toen Ruben werd gepact. Je zou er maar net langsrijden en zien dat Ruben overstapt in een rode wagen.
Maar nog lastiger lijkt me bij de finish. Het zal de andere afgevallen kandidaten heus wel opvallen dat Ruben er nog niet bij is, dat hij pas terugkomt nadat de laatste wagen weer terug is.

Dit doet me een beetje denken aan Kees Tol tijdens de Meet-The-Mole opdracht. Terwijl de hele groep al buiten bij elkaar stond te wachten kwam Kees er nog aangehobbeld, haar nog in de war van de vermomming. Volgens mij ging toen bij de meeste kandidaten wel een lichtje branden.

Nogmaals, ik hoop dat we ooit een keer zoiets zullen meemaken, maar bij deze opdracht was het gewoon te riskant.

===

Dat Ruben de goedkoopste wagen te pakken heeft, maakt hem in mijn ogen nog geen kandidaat. Als mol wil je misschien wel in de duurste wagen, maar als de rest van de groep dat ook wil... Misschien wordt Ruben in de groep wel te veel verdacht om in een dure wagen te zetten.

Ik heb Ruben min of meer afgeschreven als mol, maar hoop wel dat hij de finale haalt. Ik mag hem wel.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #108 Gepost op: 26-01-2018, 17:56:24 »
Nja Patrick Stoof zat ook vermomd in de bus met pruik en al, en Horace was verdomd close dus riskant is het altijd. Daarnaast reed hij helemaal aan de buitenkant van het dorp (waar ik de logica niet van inzie). Misschien werd er gezegd door Art dat je het terrein niet mag verlaten en dat hij daarom daar is gaan rijden, zodat kandidatem hem toch niet zien..

Maar even om tot een conclusie te komen. Ruben staat nog behoorlijk hoog op mijn verdachtenlijstje, maar de kans dat hij in zo'n rood autootje zat acht ik heel klein.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

anoniem 24971

  • Gast
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #109 Gepost op: 26-01-2018, 18:32:59 »
Als Ruben in een rode auto is gestapt zou ik dat heeeel gek vinden. Patrick is een ander scenario: daar werden de kandidaten tegengehouden door een man in het gangpad. Er is niemand die de kandidaten tegenhoudt om hun auto uit te gaan en door het glas van de auto te gaan kijken of desnoods bij hem in de auto te stappen. Ik geloof niet dat de productie dat op zijn of haar hals wil halen.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #110 Gepost op: 26-01-2018, 22:02:24 »
Citaat van: anoniem_24971 link=topic=61895.msg2090790#msg2090790 date=151698797 9
Als Ruben in een rode auto is gestapt zou ik dat heeeel gek vinden

Als je het mij vraagt kan dat niet eens... dan hadden ze spontaan de twee stoelen voorin er uit moeten breken   ::tandpastasmiley::

Ruben is gewoon de Moses Hightower van WIDM 2018...  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

(de filmkenners onder ons weten welke scene ik bedoel ::jaja::)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #111 Gepost op: 26-01-2018, 22:08:42 »
Als je het mij vraagt kan dat niet eens... dan hadden ze spontaan de twee stoelen voorin er uit moeten breken   ::tandpastasmiley::

Ruben is gewoon de Moses Hightower van WIDM 2018...  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

(de filmkenners onder ons weten welke scene ik bedoel ::jaja::)
Deze dus
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #112 Gepost op: 26-01-2018, 22:09:18 »

Offline femkejulia

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #113 Gepost op: 27-01-2018, 16:18:24 »
Ik heb net aflevering 1 terug gekeken.
In het dagboek vd mol staat in de laatste zin iets over "mijn tijd is begonnen op de televisie".
Ik heb met koptelefoon heel goed geluisterd naar de stukjes waarbij de kandidaten nog naar 'oost-blok televisie kijken.

Op 2.56 in afl 1 hoor ik heel duidelijk iets afwijkends. Iets van "moltime" de eerste keer. Daarna terug geluisterd, je hoort "wie is de mol time".
Wie luistert er met mij mee?


Daarnaast:
Ik zit ook erg in de aanwijzingen richting muziek. Denk aan de locaties en hints van de kandidaten. Orgel, theater "muziek in de oren", flaneren bij het operagebouw.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #114 Gepost op: 27-01-2018, 16:42:03 »
Ik heb net aflevering 1 terug gekeken.
In het dagboek vd mol staat in de laatste zin iets over "mijn tijd is begonnen op de televisie".
Ik heb met koptelefoon heel goed geluisterd naar de stukjes waarbij de kandidaten nog naar 'oost-blok televisie kijken.

Op 2.56 in afl 1 hoor ik heel duidelijk iets afwijkends. Iets van "moltime" de eerste keer. Daarna terug geluisterd, je hoort "wie is de mol time".
Wie luistert er met mij mee?

Ik snap wat je bedoelt. ::rofl:: Maar volgens mij is het een gevalletje van een mondegreen (of Mama Appelsap zo je wil). Ik denk niet dat er iets in zit. ;)

Offline femkejulia

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #115 Gepost op: 27-01-2018, 16:47:31 »
Ik snap wat je bedoelt. ::rofl:: Maar volgens mij is het een gevalletje van een mondegreen (of Mama Appelsap zo je wil). Ik denk niet dat er iets in zit. ;)

Ja kan maar zo klikt het voor mij niet. Het is heel afwijkend qua geluid. Klinkt niet zoals de televisie daarvoor en daarna.

Offline femkejulia

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #116 Gepost op: 27-01-2018, 22:57:34 »
Wat doet dat baardje ineens in beeld op 32.57? Kijk linksboven in beeld.
Tussen de hoofden van de kinderen in.

Offline femkejulia

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #117 Gepost op: 28-01-2018, 00:51:54 »
Wat doet dat baardje ineens in beeld op 32.57? Kijk linksboven in beeld.
Tussen de hoofden van de kinderen in.
Betere screenshot

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #118 Gepost op: 28-01-2018, 04:51:16 »
Een van de sfeershots laat een spel kaarten met bovenop een harten boer zien, prominent op de voorgrond. Dit kan een hint zijn naar Simone of Ruben, heb ik het idee.

Harten J --> houdt van het Journaal ---> Simone, of:
Harten J --> houdt van Jazz --> Ruben

Jensen of Jan liggen m.i. toch teveel voor de hand.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 04:59:15 door Newbie2 »

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #119 Gepost op: 28-01-2018, 09:00:02 »
Krijg totaal geen hoogte van Ruben. Zou dat tactiek zijn van hem om zich mysterieus te gedragen zodat iedereen in de groep hem verdenkt.