Auteur Topic: [Winnaar] Ruben Hein  (gelezen 129311 keer)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #120 Gepost op: 28-01-2018, 10:21:29 »
In de trailer van dit seizoen zegt Ruben:
"Ik vind al die spectaculaire dingen wel heel erg tof. Luchtballonnen, helicopters, kom maar op!"
En dat hij vervolgens niet van die kabelbaan durft vind ik dan wel gek.

Offline Tokemol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #121 Gepost op: 28-01-2018, 11:21:43 »
Het heeft veel te maken met 'grond onder je voeten' en de 'kans om te vallen'. Ik vind een helikopter of luchtballon ook niet eng, omdat er dan iets tussen mij en de grond is. Maar over een rand kijken, van een dak afstappen om aan een kabel hoog boven de grond hangen, zou ik ook echt niet durven. Kans te vallen lijkt dan veel groter. Misschien is dit bij Ruben ook zo.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #122 Gepost op: 28-01-2018, 12:36:39 »
Kans te vallen lijkt dan veel groter.
Nou en, hij heeft toch een helm op? ;D

Maar ik had het ook wel met hem te doen. Ik vind het wel dapper dat hij in elk geval een poging waagde om het te proberen, dat zou ik al niet gedurfd hebben.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #123 Gepost op: 28-01-2018, 15:46:59 »
Zit de aflevering nu terug te kijken. Ruben was degene die riep dat ze die tunnel niet in moesten (bij de 5e straat links). Vervolgens lopen ze verkeerd en gaan ze Olcay achteraan die trappen op. Daar is niks. Olcay zegt “ik denk dat we nu Jan moeten opvolgen”. Vervolgens die reactie van Ruben (op 10:57) vind ik heel typisch. Alsof hij hierbij hint “ik heb niks hoeven doen....”.
Ik zit nog in de Simone tunnel, maar met 1 voet in deze.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #124 Gepost op: 28-01-2018, 19:28:36 »
Dit beeld doet mij heel erg aan Thomas in de fabriek denken  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #125 Gepost op: 28-01-2018, 22:45:36 »
Wat mij opviel is dat Ruben wel achterom keek toen hij bij Art stond in de 2e opdracht "Niet is wat het lijkt" , het zou goed kunnen dat hij de Mol heeft gespot (verkleed of niet verkleed).
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #126 Gepost op: 28-01-2018, 22:47:22 »
Ik had het wel met ‘m te doen, maar ik blijf het een onsympathieke gast vinden.
🜃

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #127 Gepost op: 28-01-2018, 22:52:17 »
Zijn emoties blijven voor mij natuurlijk (aflevering 1: ''We zijn niet in Kiev vriend!'' en de angst bij het tokkelen). Voor mij zeer onwaarschijnlijk als mol

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #128 Gepost op: 28-01-2018, 23:09:12 »
Waar ik me nog een beetje over verbaas, is dat hij er nog in zit. Ik vond hem een geval 'eerste afvaller' á la Ewout, Maurice of Pieter. Een beetje nietszeggende lange mannen. Gebaseerd op dus helemaal niks haha.

Of hij speelt dit spel goed of hij heeft geluk. Voor mij is het de persoon die ik naast Bella meteen af kon strepen bij de bekendmaking.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #129 Gepost op: 29-01-2018, 07:51:15 »
In het een op een gesprek na afloop tunnelvisie opdracht liegt Ruben over het gedrag van Jan tegen Loes.
In dat zelfde gesprek moet Loes zowat de hele bovengrondse kant van het verhaal invullen omdat Ruben weinig zegt wat daar gebeurd is.
Bij opdracht heb ik bij Olcay Loes Jan en Emilio die allen voor het geld gekozen hadden en volgens het dagboek van de mol de mol zouden kunnen zien, op al die momenten heb ik lange mannen achter Art gezien in het zichtveld van de kandidaten. Met als uitschieter de oude man met baard en rood vestje en porto in zijn zak.

Ook zijn uitbundige reactie in aflevering 1 op het moment blijft knagen.
Hij bestudeert de kandidaten op nepmolacties zodat hij tijdens de test plausibele verdachtmakingen heeft.
Dat eindeloze geobserveer gaat nog eens iemand irriteren.

« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 09:57:19 door foxhunter »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #130 Gepost op: 29-01-2018, 10:23:08 »
Zijn emoties blijven voor mij natuurlijk (aflevering 1: ''We zijn niet in Kiev vriend!'' en de angst bij het tokkelen). Voor mij zeer onwaarschijnlijk als mol

Ik vond juist in de eerste afleveringen zijn reacties nogal onnatuurlijk of op zijn minst beetje raar. Ik verdacht hem echt. Maar ik denk nu dat hij gewoon zo is en misschien een beetje verdacht wil lijken.Het is geen lachebekje Ruben, ook weinig gevoel voor humor. Hij is niet echt geschikt als mol vind ik. En hij is ook geen iniatiefnemer. Patrick Stoof (Moltalk) dacht dat het Ruben was vanwege zijn lauwe reactie toen Art zei dat de mol langs hen was gelopen, maar Ruben reageert veel vaker vreemd dus ik zie daar geen reden in hem (weer) als mol te zien.En waarom zou een mol in een autootje van 50 euro stappen, dat zou wel héél voorzichtig zijn voor een mol...  ::vergroot:: Ik kan het me gewoon niet voorstellen.. ::)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #131 Gepost op: 29-01-2018, 10:56:55 »
En waarom zou een mol in een autootje van 50 euro stappen

Hoe dat tot stand kwam zie je niet in de beelden, dus dat zou je achteraf moeten vragen.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #132 Gepost op: 29-01-2018, 20:53:35 »
En waarom zou een mol in een autootje van 50 euro stappen
Ik dacht hier ook nog over na laatst, en mijn conclusie was ongeveer zo: Je kan niet altijd precies krijgen wat je wil. Dus het zou goed kunnen dat de mol inderdaad de goedkoopste auto toebedeeld kreeg. Helaas, het is niet anders.

Maar als je als mol in een auto zit die bijna niets oplevert, dan ga je natuurlijk héél hard je best doen om de finish te halen! Immers, hoe minder geld het oplevert, hoe kandidaatser je je wil opstellen, want dat laat je onmols overkomen bij anderen.

Dus dat Ruben de 50-euro-auto heeft is nog wel te verklaren vanuit een molpositie, maar dat ie zich daarin dan ook nog vast laat rijden vind ik eigenlijk juist heel onmols. (Tuurlijk, kan ook overmacht zijn. Maar verdacht is het niet.)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #133 Gepost op: 29-01-2018, 21:05:50 »
Zijn emoties blijven voor mij natuurlijk

Vind hem onnatuurlijk overkomen, "gemaakt" zoals U blieft, erg nadenken over hóe hij overkomt, zowel in biecht als in gesprekken met alle anderen. Zeer onzeker imho en zeker (voor mij) niet de Mol.
Begrijp mij niet verkeerd, ook bij Simone denk ik; niet heel erg spontaan, maar zij stuurt mij hierdoor in de richting van een rol die zij heeft; nl; de Mol.
Bij Ruben blijf ik een onzekere jongeman zien die graag meer wil zijn dan hij op dit moment kan en mag zijn. Namelijk NIET de Mol.


*sorry*


Omnia vincit amor

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #134 Gepost op: 29-01-2018, 21:31:47 »
Misschien toch wel interessant om te delen.. Vanmiddag heb ik dus ontdekt dat eem collega Ruben kent van een studenten/studievereniging.
Overigens vond ze hem een hele leuke en sympathieke gozer in tegenstelling tot sommigen hier  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #135 Gepost op: 29-01-2018, 23:18:32 »
Maar als je als mol in een auto zit die bijna niets oplevert, dan ga je natuurlijk héél hard je best doen om de finish te halen! Immers, hoe minder geld het oplevert, hoe kandidaatser je je wil opstellen, want dat laat je onmols overkomen bij anderen.

Het is in mijn optiek een standaard "follow-the-money"-molactie.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #136 Gepost op: 30-01-2018, 04:30:43 »
Het is in mijn optiek een standaard "follow-the-money"-molactie.

In een auto gaan zitten met het minste geld?

Niet lullig bedoeld, maar volgens mij zit jij elk jaar op een mol die het niet is. Zoals vorig jaar met Jochem, zelfs in de finale nog.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #137 Gepost op: 30-01-2018, 08:58:25 »
Ik weet niet of het al was gemeld, maar Ruben heeft in de derde opdracht een shirt aan in dezelfde rode kleur als de touwen tussen de twee gebouwen. Verwijst de naam van de opdracht, "rode draad", naar hem? De harten boer (harten J) kwam ook al bij hem in beeld. Ruben houdt van jazz.

Wat het ingeklemd worden voor 50 euro betreft: het kan zoals eerder iemand schreef zijn om daarna plaats te nemen in een van de rode auto's. Ruben ging als eerste af, maar hij noch zijn auto stonden aan de finish. Zou zeer spectaculair zijn! Verdere (mogelijke) molacties toch nog maar eens nagaan, en teruglezen in dit topic. Tijdens de tunnelvisie opdracht gaf hij in elk geval een paar terloopse maar toch sturende opmerkingen, viel me op, dus misschien hebben we hier te maken met een heel subtiel opererende mol. Dat we er niet zo heel veel aan hem opvalt kan ook heel goed zijn omdat de productie hem buiten schot houdt. Immers nogal wat van de kandidaten in de groep noemen hem als verdachte. Wat zien zij wat wij niet zien? Verder, als hij de mol is, alle lof voor hoe hij zijn gezicht in de plooi houdt bij de biechten en executies. Nog een goed acteur ook, in dat geval.

Ik zit net als veel anderen hier vanaf het begin op Simone, maar ben geneigd over te stappen naar een van de minder verdacht in beeld gebrachte kandidaten. Ik denk bovendien dat Simone de waarheid sprak, toen ze antwoordde dat ze niet de mol is. Heb al zitten spinnen op Jan of op Loes ook, maar ga toch voor Ruben. Ook omdat ik er bijna van overtuigd ben dat in de eerste seconden van de aflevering de bil van de muurgeschilderde zebra (die sterk lijkt op een molduim) in het erop volgende shot Ruben aanwijst. Zie ook hier.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #138 Gepost op: 30-01-2018, 15:55:32 »
Niet lullig bedoeld

Hoe dan wel?

Follow-the-money betekent volgens mij voor de Mol om geld uit de pot spelen, ook al is het maar een "klein" bedrag (een week boodschappen voor veel mensen). Is dat nou zo vreemd?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Ruben Hein
« Reactie #139 Gepost op: 30-01-2018, 17:51:21 »
Hoewel ik niet meteen Ruben verdenk, streep ik hem ook niet weg als mol. Maar als hij de mol is, vind ik hem wel wat saai/passief overkomen (het lijkt erop dat vooral de andere kandidaten aan het 'mollen' zijn). Dan hoop ik maar dat aflevering 10 toch wat spannender wordt.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)